X-Län: De va inte till du ensam utan vi här i boken kan väl ha den respekten för honom o de e väl lille bror som har skrivit mest såna tillmälen när dom va som mest avundsjuka på oss 🇺🇿😎🤣🤬
JonteD: Snutte och saft är väl väldigt snällt 😂 Jag undrar om HV-spelarna som blev bemötta av fansen utanför arenan igår gick höra lite värre saker än så
Greven: Fortsätter att trycka på vikten av en rightare på point i PP. Vilket Oskrshamn har. Alltid ett hot på varsin sida. Vi har kunnat använda det, dels när Hartmann var tillgänglig och nu kunde man använda Rindell på den positionen. Som faktiskt har ett rätt bra skott.
X-Län: Använd hans namn istället för konstiga ord 🇺🇿 han vad jag vet haft en myyyycket tung tid efter jul 😵 Inte bara hans farmor men de e mer..... som sitter i skallen 🤬🇺🇿
JonteD: Jonathan är och har varit ovärderlig för Timrå. Utan han skulle vi inte vara där vi är idag. Alla spelare kan ha en mellansäsong. Han kommer tillbaka.
Jnttik: E de bara Jonte som inte presterar?? Finns nåra till som tjänar lika mkt men de e bara Jonte som ska ha pisk enl många här inne!!! Försvarar inte honom men en fluga gör ingen sommar utan de finns skäl till saker o ting men man saknar inte kon förns båset e tomt tror många vill lösa Jontes kontrakt för att han "kostar"för mycket! Köper de men när nåra här i boken kallar honom "snutte" odyl morsans bullar o saft!!!! De e han sannerligen inte värd vad jag tycker!! För Lilla farbrorn blir ledsen när folk inte skriver hans namn utan konstiga tillmälen! E DE OKEJ?????VA!
The great one: Och vi har lika svårt att kontrollera pucken i egen zon, fem mot fem, i speluppbyggnad och liknande. Oerhört lättstressade backar och snabba uppspel som hade kunnat vara ett hot i omställningar och snabba kontringar fungerar inte alls.
Ja framförallt har dom förmågan att kunna spela sig snabbt in i zon även, vi kommer ju knappt in i anfallszonen med en man mer. Fullständigt sanslöst egentligen.
Har inge hopp inför matchen, de enda positiva jag kan tänka på är att man snabbt får de överstökat mitt på dagen så man slipper att resten av kvällen förstörs.
Vi lär få något PP imorgon och då lär vi återigen se Dahlen-Lander-Hanzl-MPS-Någon back.
En annan intressant sak. Oskarshamns pp överstiger ju vida vårt eget, det är riktigt bra i förhållande till många lag och en detalj idag slog mig. Det pp där man sätter 4-0 inleds med Oksanen, Jasek, Lodin, Quenneville och Zohorna. En minut in blir det blockering och ny tekning. Samma 5 spelare stannar kvar och gör sedan också mål. Så jävla smart, så jävla icke-Ante.
Och jag har en skitbra idé om att Backlund och grabbarna fixar ett upplägg för att tvätta pengar!
Kanske kan Lodda fixa större partier än 10000kr klassen den här gången och så delar han på vinsten mot att Timrå ”har fullsatt” varje match.
Kanske kan vi börja sälja biljetter till träningarna också!
Vore ju jättekul!
Om några år välkomnar vi nya elever till hockey gym med en påse ladd och en uppmaning att öppna konton som kan användas till överföringar av smutspengar!
Det må gå grus i maskineriet men tar man in Lodin igen så skulle jag tro att man tappar rätt hårt ansikte hos många som bidrar till Timrå IK idag.
Lite kul vore det dock att se polisen punktmarkera och köra ständiga visitationer och pissprov vid varenda trafikstopp…
Vet att jag sagt att OINK bara ska ut för de inte hör hemma i SHL men fan vad jag njuter av att HV nu får svettas. Och fan vad jag saknar en Lodin-typ i dagens TIK. Fysiskt, teknisk, pucksäker, oberäknelig, målfarlig. Nä, jag håller tamejtusan på Oskars in den där matchserien.
Vargher85: Finns det nån chans att betala för nån extrafunktion på EliteProspects för att ändra beskrivningen på Eronen?
"Awesome skater. Sees the ice well. Got a good shot and split vision to make good passes. He is a 2 way defenceman with good abilitys in both ends. Strong in defence zone and in front of own net. A complete player."
Dubbeld: Första gången jag kan glädjas över att en fd TIKare vinner en match. Lodin känns glad å nöjd med livet just nu. Jag hoppas det är så på Viktors insida också.
Dubbeld: Funderar på att gå in på eliteprospects och skriva att Eronen är en högklassig back och lovorda honom till skyarna. Förhoppningsvis finns det någon slarvig sportchef därute som gör en EP scouting och väljer att värva.
vi fans är duktiga på att klaga på att för lite folk går på matcher. imorgon är kanske sista hemma matchen för säsongen. hur många av er ska ditt? svara eller gilla om det är så, så man får nån uppfattning om hur många här som faktiskt går och stöttar på matcherna
Åh, så underbart det är med landslagsuppehåll. Att vakna upp utan att ha somnat besviken, att inte gå runt på dagarna utan behov att förbereda sig för att inte brusa upp under kvällen.
Aldrig har ett landslagsuppehåll kommit så lägligt för mig.