1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK

« · 2673526 · » Till forumet

Sv: Åttondelsfinaler 2024: Timrå IK - Rögle BK
JonteD: jag förstår ärligt inte vad du menar. Men vi lämnar det. Ha en bra dag.
Låst ämne

Sputnik1: ja nu har han det jobbigt. Lider med honom.
Låst ämne

JonteD: Sputnik, Mike, Kulltorp, Småland ... game day boys :)
Låst ämne

Timrå4ever: Absolut, men jag tycker det nånstans är ett kvitto på att ens egna kritik var lite befogad nånstans.
Det är nog dags att han hänger upp västen den gode Nubben.
Låst ämne

Det var "klapp kasst" i Jönköping igår. Hoppas det är annorlunda i Timrå i eftermiddag.Jag tror på vinst. Hoppas grabbarna tror det själva också!
Låst ämne

Charliejfz: Gameday! Idag kan allt avgöras. Må sämsta lag förlora!
Låst ämne

Sputnik1: Frågan är om Timrå har kraft att sprattla till idag och ta det till en tredje match, lyckas man med det så tror jag på fördel i avgörande match.
Låst ämne

Villervalla: Vi får hoppas att grabbarna kan samla kraft och mod. En till hemmamatch ger värdefulla pengar i kassan. Oavsett om vi skulle vinnan den och gå vidare.
Låst ämne

ALLA TILL LADAN
Låst ämne

Domarna i svensk hockey är, ja vad ska man säga: bedrövliga eller ska man säga nått ännu kraftigate ord? Lättare att se och följa domarna när man är helt opartisk i matcherna. Ta tex igår, nå värre! Så otroligt mycket som står på spel och dessa ålhuvven blåser när dom känner för det. Herregud!
Låst ämne

Som jag ser det finns det bara två saker som talar för Timråseger idag:

1. The Mighty Powers of Wennerholm. Dessa kan inte underskattas, ej heller förklaras av vetenskapen. Många forskare tror att hans förmåga att antispå framtiden är så stark, att hade han varit en passagerare på Titanic och högt utropat "Fan, jag tror att vi kommer att krocka med isberget där borta!" skulle fartyget ha kommit fram helskinnat till New York.

2. Smärtmaximering. En förlust idag kommer att svida, vi kommer alla vräka ur oss frustrationer om Antes uselhet, Eronen, Jonte, Kapanen, domarna...osv. Men redan i morgon kommer det värsta att ha lagt sig och framtiden börjar ses an med viss tillförsikt.
Vid en vinst däremot kommer vi att få det som dom flesta av oss just nu totalt saknar: hoppet. Fan, det här k a n ju gå! Hockeyfebern börjar vakna, biljetterna säljer slut, förväntningarna stiger...
Först då kommer en förlust svida på riktigt. Hårt, djupt och obarmhärtigt.

Det som talar emot timråseger: typ allt annat.
Låst ämne

Låt dä rinna lätt ida rabbuslingar 🥳🥳🥳
ALLA till Bolage vi VINN ikväll 🥳🥳🥳
HALLELUJA 🙏🙏🙏
Uppladdat:

0x600-screenshot20231102205153google_4.jpg

Låst ämne

Hoppas killarna på isen bekänner färg idag. Det är alla supportrar och sponsorer värda. Torde finnas både två och tre växlar till som det sett ut senaste 7 matcherna. Gör eran plikt på isen nu så gör vi våran på läktaren. Jag vet att ni är inne och snokar här ibland ;) Nu vinner vi!
Låst ämne

Läktarproffset: Dryga 7 timmar tills säsongen är över.

Skönt.... säger jag...
Låst ämne

Bragd-Birger:

Med andra ord är det ingenting som talar för oss. I alla fall för mig som varken tror på Wennerholms anti-krafter eller smärtmaximering. Och sett till den senaste tidens trend finns det väl ingen anledning att känna minsta hopp heller. Å andra sidan genomgick ett uträknat småländskt lag en fullständig metamorfos igår kväll. Minns man ens hur det kändes att vinna en match inför första nedsläpp? Desto mer troligt att man minns hur det kändes att förlora med 10-1 i samma arena i så fall.

Hockey är en förunderlig sport.
Låst ämne

De är inte över än
Låst ämne

Bragd-Birger: MoDo-agenten Wennerholm. Kollar jag på matchen så vinner ni, det är sen gammalt. Sån bra kvalitet nu på piratryska Onhockey.tv så man kanske slår på TVn.
Låst ämne

Står och väger om jag ska se matchen eller inte. Så jädra trött är jag på laget just nu.
Jag förväntar mig att se ett Timrå som bor i Rögles zon och är etta på varje pick vinner varje närkamp. Detta i första perioden iaf. För att visa att de är förbannade själva.
Men, jag är rätt säker på att jag får se ett osäkert lag som glömt bort att spela hockey och får 2 i baken efter 1:a.

Vad f@n hände med detta lag.
Låst ämne

Dä kann int var lätt att var HIV spelare nu!!!
Uppladdat:

0x600-screenshot20240316110941facebook.jpg

Låst ämne

SMÅLAND: Kan förstå fansen. Spelarna cashar in 2-300 lök i månaden och publiken går lojalt dit varje match. Kan tycka att det är uppfriskande när de reagerar. Statsministern är ju inte ens i samma löneliga som de bäst betalda 25-30 åringarna i SHL.
Låst ämne

Joslan00: för jäkla surt med Hartmanns skada, hade behövt hans fart o tyngd
Låst ämne

Barkborren: ”jäkla surt” känns som en bra benämning på årets serie
Låst ämne

X-Län: De va nån som uttryckte sig dumt men de va inte du iaf!!! Skål!!!! Nu knäpper vi dom gröne på näsan!!
RÖD O VIT HOCKEYDYNAMIT 🇺🇿😎🤣
Låst ämne

Vi har slagit ett Skånelag idag än så länge då J20 vann hemma mot MIF. Kanske ett tecken?
Låst ämne

Kan bli en sista show.

Då kan jag bara tänka mig:

youtu.be/jSZn--kS_HI?si=ZHgVsMw8Tw5PgQDG
Låst ämne

Sputnik1: Jag kunde tyvärr inte ta mig till ladan idag 🇺🇿 faaan!!! Men då sa frugan köp fyra ståplats biljett då bidrar du me någr iaf 🤪 o så blev de 🇺🇿🤣🤩🍺
Låst ämne

JonteD: Skänk dem till någon.
Låst ämne

Villervalla: Ringde en "vän" o han o hela familjen kunde gå!!! De blev ju hyfsat iaf dom blev glada för jag fixade sittplatser istället!!!🤣🤩🇺🇿🇺🇿😎
Låst ämne

Villervalla:

2 poäng av Dahlén på 14 senaste matcherna. Herregud, visste inte att det var så illa.
Låst ämne

JonteD:

En ”vän”. Det ser lite roligt ut med citationstecknen bara 🙂 Ungefär som att du medvetet har prackat på ”vännen” biljetter till något riktigt plågsamt (vilket det mycket väl kan bli också).
Låst ämne

Ny målvakt ? Kan Mieho bli en målskytt ? Är herrar 14 och 78 lite mer intresserade än sist ? Byts taktik här på målsnöret ? Har vi nån back kvar som är spelduglig ? Många frågor .....
Låst ämne

roger_sundsvall: nej men skulle inte förvåna om vi vinner ikväll bara för att sedan torska i match 3
Låst ämne

OlliJanne: Ni vinner ikväll. Det kan jag lova. Ska ju kolla på TV.
Låst ämne

Costanza: Jamendåså , bara in på de dära internet å boka plåtar till måndag då
Låst ämne

JonteD: såklart det är fler än jonte som inte presterar, hanzl och EP kan inte vara nöjd heller
Låst ämne

OlliJanne: hellre det än att torska. Ser hellre att vi får in extra pengar.
Låst ämne

Andersson: Gå för guldet! Mina släktingar på Alnön behöver detta!
Låst ämne

DenRöda: Ja en vinst idag kan ju betyda nån miljon till i intäkter med en till hemmamatch! Kan ju vara skillnaden till ytterliggare en värvning nästa säsong!
Låst ämne

DJ Hemp: Jag pratade med honom igår då hade han inte råd att gå men då fixar jag biljetter till er oxå då sket de sig härhemma ist då köpte jag sittplatser åt alla o så blev de 🇺🇿 hans grabbar blev jätteglada över att få gå på matchen o när dom blev så glada då svischade jag pengar så grabbarna skulle få köpa sig varsin Timrå tröja
🇺🇿😎😎🤠
Låst ämne

SMÅLAND: "Supportrar konfronterade spelare påväg mot bilen"
Jösses.. med sådanna supportrar behöver man sannerligen inga fienden.
Skriv av er skiten och frustrationen på fejjan eller var ni vill.. men när man börjat konfrontera på pp arkeringen då är en gräns nådd . Det är enligt min syn så långt ifrån riktiga supportrar man kan komma ..
Tror på allvar att Hv kommer förlora den här matchserien. .
Den mentala biten och deras egna sk supportrar Tala emot dem..
Låst ämne

Karlsson74: SÄGER BARA EN SAK FYYYYY FAAAAAAAAN!!!!!!!!!!🤬🤬🤬
Låst ämne

Karlsson74: Ja precis. Jag tycker till och med gränsen är hårfin till att stå och bua åt egna laget på plats. I HVs fall är det ju direkt att bygga på ännu mer ångest hos spelarna. Därav ventilerar man hellre av sig på ett sånt här forum. Så länge man inte går över gränsen även i skrift givetvis.
Låst ämne

Ja då gubbar. Då är vi här - kniven på strupen.
Låst ämne

Costanza: mina också!
Låst ämne

Ses inför Silly season gubbar
Uppladdat:

0x600-screenshot-2024-03-16-131540.png

Låst ämne

DJ Hemp: Ursäkta hoppas du skrattar nu då hans fru blev påkörd ifjol på ett övergångsställe så hon sitter i rullstol o "min vän" blev övertalig på Östrand jobbar deltid där fortfarande men jag har ju jobbat åt SCA många år
så min före detta chef håller på att fixa en tillsvidareanställning och det är han som styr lite över sponsring till TIK om dom kommer överens så att dom stoppar in en slant framöver om de sker då lägger jag in 200k
till föreningen 🇺🇿 Hoppas att de duger för alla trevliga timråiter!!!!!!😎😎😎
Låst ämne

Sputnik1:Där är vi helt enig ..
Dessutom funderar jag på hur de tänker. ..För ngenting blir bättre av att bua och konfrontera spelare.. inga spelare i världen kommer höja sig eller bli bättre av att man trycka ner dem i skoskaften, oavsett om det sker inne i hallen eller ute på parkeringen.
Låst ämne

Villervalla: Frågan är om Timrå har kraft att sprattla till idag och ta det till en tredje match, lyckas man med det så tror jag på fördel i avgörande match.

Tror som du

Ge allt bara vinn Timrå!
Låst ämne

JonteD:

Varför skulle jag skratta åt det? Var ju bara citationstecknen som kändes roliga vid en första anblick. Hoppas att de får en lyckad kväll med en trevlig upplevelse i form av en hemmaseger.
Låst ämne

« · 2673526 · »