ÄNNA IN I ROTEN NUUUU LÖR VII MOT KVARTINGEN IKVÄLL 💪💪💪 LÅT DÄ RINNA LÄTT IKVÄLL RABBUSLINGAR 🥳🥳🥳 Den som ger upp nu kann dra åt helvete!!!! HALLELUJA 🙏🙏🙏
Ante ändrade kedjor. Det finns hopp! :) Ändrar han PP också det får vi se.
Dahlen med Wedin känns spännande. Men Mieho i 1:a kom igen. Hoppas jag får äta upp det jag skriver och han gör en kanonmatch. Han banar väg för Hållander som gör 3 mål kanske? :)
Väntat med JJ i mål. Mindre väntat med Rindell som 7-8:e back. Kanske Ante är trött på alla hans indianare? Vi får se hur mycket han får spela.
nila: Ante kör en All-In! Perfekt eller helt galet? Det återstår att se. Hur som helst, det händer något. Ante kör do or die. Det är aldrig för sent att ge upp..
Puckat: Vi måste ha 3 producerande kedjor om vi ska gå långt i ett slutspel så tycker det är bra förändringar. Dock skulle detta kunnat testats tidigare. Tror Rindell får en hel del speltid ändå, speciellt i offensiva situationer
Förstår mig inte på Ante. Juel har gjort två jättebra matcher emot Rögle i grundserien, varav en han hållit nollan i. I den andra matchen släppte han bara in två mål. JJ har gjort två mindre bra matcher och släppt in 8 mål totalt i sina två matcher mot Rögle. Enligt mig är historiken viktig när man väljer vilken målvakt man sätter in. Vissa lag passar vissa målvakter bättre och just Juel verkar ha passat bra mot just Rögle. Ingen jämförelse i övrigt, vi har två bra målvakter, men ja...
Olli Hahl: splittar alltså den enda producerande kedjan och snurrar tombolan vilket alltså skickar in Mieho i förstalinan. Dock kan eventuellt andra o tredjelinan funka, finns potential till det men hade nog hellre sett OJ som tredjelänk än Mieho i första.
Puckat: Rätt att sära på första kedjan? Innan match känns det helt fel måste jag säga, men vi får väl se om det är Ante som får rätt tillslut.
MPS med EP och Hanzl känns bra, men Wedin bort från första?
Mieho är INTE ett bra komplement till Hållander och Lander. Hade hellre sett OJ där om jag skulle vara ärlig. Hållander behöver att en till i kedjan har fart på grillerna för att det ska bli bra. Det har Wedin och därför har det fungerar bra med honom, bla, och det har också OJ (fart under grillerna). Jag är skeptisk till detta!
Geni eller dåre, Ante pendlar just nu mellan detta efter att ha splittrat SHL:s hetaste kedja inför säsongens hittills viktigaste match. Om några timmar vet vi.
Har svårt att se Mieho ersätta Weddas speed/forecheck, och då faller hela jävla konceptet för den kedjan. Hade hellre sett OJ eller Pääjärvi där, om han nu insisterar på att ändra i formationerna.
Men fuck it, jag tror på det här! Erixon utvisningsfri, Rindell utan misstag, Mieho med dubbla strutar och Ante som tar timeout efter 3 min och ändrar matchbilden helt till vår favör. Eller ngt i den stilen....
Patrick Polly: Ja det är just detta. Att splitta Hållander och Wedda, ok. Men Mieho in i första? Seriöst? Hoppas jag har fel men alltså Ante gör det inte lätt för sig att sluta på topp som tränare i Timrå och att bli ihågkommen och hyllad som byggdens man.
Givetvis är man evigt tacksam för avancemang till SHL och ett lyckat kval mot DIF. Men denna säsong börjar mer och mer lämna en bitter eftersmak i munnen.
Håkkybåkky: Jag tycker att Ante gör helt rätt att ändra i kedjorna. Vi har inget att förlora på det så att säga. Kan ge extra energi, kan knappast bli bättre än tidigare. Men opimalt vore att ha testat detta 1-2 matcher tidigare.
Jag är fan så mycket mer taggad nu när det blev förändringar att se vad Timrå kan åstadkomma.
Ok. Man splitttrar alltså en av SHL:s bästa kedjor. Man tar den mest tekniskt skickliga och irrationella spelaren med målsinne och ersätter med en brunkare utan några som helst offensiva instinkter.
O m man nu vill "få igång Jonte!!!1" - hade man inte kunnat testa den här varianten i den f ö r r a matchen? Varför envisas man med att gnugga en helt iskall kedja (som ingen jävel utanför timråbåset trodde på) ända fram tills dess att säsongen ska ställas på sin spets?
Obegripligt. Sen borde givetvis OJ haft den platsen, om man nu ska rotera. Hoppas verk-e-ligen att det här blir en succé och att man får sitta med dumstruten på om några timmar.
Nu bävar man ju med viss nyfikenhet på vilka man spelar i PP. Mieho-Boyce-EA-Didde-Eronen i första?
Bragd-Birger: Det kan bara bli bättre. Wedin, Dahlén och Lundin borde kunna producera - Dahlén har sprattlat till förut under säsongen när han satts i en ny miljö.
Bragd-Birger: hade säkert räckt med att sätta in Pääjärvi med Hanzl och Pettersson. Dom var ju bra tillsammans förr. Men första kedjan har ju varit grym,så lite udda beslut 😐
Oavsett utfall ikväll kan jag ändå säga att idag har varit en jävligt bra dag.
Idag föddes två nya timråiter! Att dom föddes i övik är jag lite klyven över, men säga vad man vill om övik så har dom ett otroligt bra sjukhus med extremt duktig och trevlig personal!
The great one: Ja Ante. Du kan åka in på anstalt för det här skulle väl den gode Tycho Jonsson sagt på julafton åt Ante ang detta...👊😁
Hade ju inte väntat detta av Ante men bra att han ändrar lite men Mieho där i första vete fasen...
Och byt bort Eronen mot Rindell o ha Edfeldt o Eronen som extra backar.
Tror att det i alla fall blir ett helt annat TIK nu än senaste tidens dekadens. Med Svensson i spetsen tar övriga rygg o visar upp en jävla energi och jävlar anamma! 💪👊👍
Tror vi t.o.m får se Dahlén tacklas!
Nu är det allvar så nu måste detta bygge visa upp sig från sin bästa sida vilket jag i mångt och mycket tror de gör så tror vi kammar hem denna första tillställning!👍🍺🥃
Tycker ändå att det är rätt uppfriskande med en förändring än om jag hade valt att omforma det lite annorlunda.. 😅 Men snacka om huvudbry Rögle ska få! Deras stora fråga var hur dom sätter stopp för våran första kjeda!! Och pang!! Så fanns inte den 😂 kanske gör dom väldigt osäkra med...
Olli Nomadinen : Ja alltså när det faller in så kan han sprattla till den gode Mieho. Så länge han tar på sig blåstället och banar väg med fysik så K A N S K E det kan bli en tung kedja franförallt.
Zäta75: håller med dig, helt rätt att ändra. 3 kedjor som har något intressant ändå. Känns uppfriskande för en gångs skull istället för att bara "rulla på"
Mot KHK i kvalet lirarde ju Wedin och Jonte ihop. Så kanske är Freddan som varit inne och tipsat om att dom funkar väldigt bra ihop såhär på våren. Då var det Jonte som skulle leda kedjan, idag är det Wedin. Får hoppas dom hittar magin från det kvalet.
Zäta75: ja i slutändan är det bara vinst som gäller, skönspel eller ej. Så länge vi inte faller ner i Växköps nivå. Då är jag hellre utan guld så länge jag lever!
Bragd-Birger: ledtråd; det går att sätta ihop den heta kedjan under match hehe. man behöver inte spela hela matchen med pre-lineups om de inte skulle funka 😉
Sputnik1: In Ante we trust! Tycker det är helt rätt att skruva på uppställningen. Jag är nöjd med det.
Nu kör vi och gör en bra match och visar rätt inställning. Något annat kan jag inte begära utifrån nuläget. Sedan får vi se om det räcker för att ta sig förbi bandyklubben.
Åh, så underbart det är med landslagsuppehåll. Att vakna upp utan att ha somnat besviken, att inte gå runt på dagarna utan behov att förbereda sig för att inte brusa upp under kvällen.
Aldrig har ett landslagsuppehåll kommit så lägligt för mig.