söder över: ante karlsson, efter 53 omgångar har han hittat kemi i EN kedja. Sjukt att Hållander ska bära hela laget på sina axlar medan alla andra välbetalda spelare åker runt och fiser.
Dubbeld: Inte JJs fel, men JJ har ett uselt facit mot just Rögle. Ett mysterium hur man inte ställer Juel som hållt nollan mot Rögle och varit med om enda vinsten denna säsong.
vonDöbeln: blir Eronenn kvar nästa säsong då slutar jag kolla på skiten .. för om inte ens ledningen ser och begriper att han inte håller måtte och måste bort..Så finns det tyvärr inget hopp för det här laget. ..
297: "ante karlsson, efter 53 omgångar har han hittat kemi i EN kedja. Sjukt att Hållander ska bära hela laget på sina axlar medan alla andra välbetalda spelare åker runt och fiser."
Och den kedjan bryter han upp inför det viktigaste.
Vi måste bli bättre på att få igenom skotten och att ligga närmare RBK-spelarna i egen zon. Alldeles för många skott som viner utanför eller går rakt i täck nu. Vi får inga enkla mål för att vi inte ger oss själva förutsättningarna.
Zäta75: man kan inte säga att vi är det bättre laget i matchen när vi är totalt värdelösa i special teams. Det är en så stor del av sporten och där är vi sämst av alla lag kvar i spel.
Vi har bara Hållander. Hanzl är en katastrof, Dahlén åker runt och ser lite rosig ut på kinderna. LEVERERA.
Nehe, det här ser väl ut ungefär som väntat. Rögle har struktur och kan komma med fart, i Timrå bygger allt på egna initiativ.
Hanzl ser helt slut ut. Om han inte bryr sig, bänka förihelvete. Eronen går inte längre att kommentera. Jonte glöder lika mycket som flytande kväve. EP har fastnat i slowmotion.
Något som ändå ser lite annorlunda ut än i dom senaste 6 matcherna är PP. Visst var det ä n n u sämre idag?
Finns inte en chans i helvete att det blir kvartsfinal.
Är det bara Hållander och Wedin som kan åka skridskor och bära pucken?
Ja och Andersson… men han spelar ju knappt…
Det är liksom inget tempo utan man söker upp en sarg glidandes och sätter igång och grötar…
Man förlorar en hel del av de grötarna med eller så slår man lös pucken i fel timing när ingen medspelare har chans att ta den…
Tillbaka i att backarna och då särskilt Forsmark håller pucken för länge på offensiv blå så det blir Erixon lir…
Håller den för länge så han bli attackerad och det enda som finns som alternativ är sarghörn.
Som back: passa eller skjut och gör det medans du har fördel av oredan inte när boxen positionerat sig Som på Luleås 1-1 ex vis… Passa skjut! Sluta kladda!
Det är väl insättning i spelarna som är problemet. De är nästan aldrig först på pucken eller går 100 % in i närkamperna. Spelar ingen roll hur bra spelare man har då. 52 matcher och inte fått ordning på PP - det är onekligen tränarnas fel. Kommer inte runt det.
Joslan00: Det är verkligen skitdåligt! Förutom några få undantag är inställningen och kämpaglöden lika dålig som varm öl utan kolsyra. Har hejaramsan i SCA-arena hypnotiserat dem?
Zäta75: Det är en jävla uppförsbacke just nu, minst sagt.
Hur många matcher har Timrå vänt och vunnit i år? Det måste väl ändå vara lätträknat? Jag kan ärligt inte komma på en enda match i år.
Inte för att det är kört på något sätt. Men jag tror man (Ante och company) måste göra något annat, något nytt och något aktivt. Timrå kan inte bara rulla på precis som vanligt. Precis som i grundserien. Då kommer Rögle kontrollera skiten ur Timrå.
PP? BP? Vad gör man? Vad tar man till? Det funkar ju uppenbarligen inte som det är nu.
Dubbeld: Att spelet går 70% på inspiration och individuell skicklighet och 30% på struktur och inövat ryggmärgsbeteende är inget vi kan ändra på nu i mars. Utifrån förutsättningarna tycket jag att laget jobbar på och sliter så gott de kan. Extra + till JJ, Hållander. Tycker Forsmark ser bra ut och jag är ändå svag för sheriffen(skickade in Abols i stolpen :-).
Behöver vi jaga mål i 3e tycker jag inte att coacherna ska vänta för länge med stt skifta Rondell<->Ero. Sedan tycker jag Värmhed kan gå in i stället för.. tjaa någon.. Finns ett par kandidater.. Mieho/Emil/Oliver/MPS skulle alla behöva lyfta en nivå. Syns t ex att Emil inte trivs i lite högre tempo med ideliga närkontakter.
Bibic gjorde klockren analys av Hanzl spel i BP. Förstår inte varför vi försöker upprätthålla myten om att Hanzl är briljant defensiv center? Han är ömsom överaggressiv, ömsom lat/trött. Dahlén spelar bättre än på länge, sannolikt Wedins förtjänst, men den backhandflippen han gör när vi är på väg att etablera spelet är en av anledningarna till att vi inte gjort fler än 3 powerplaymål på 20 matcher. EP gör lägligt nog sin sämsta match för säsongen.
Laget drar inte åt samma håll, finns nått i gruppen som funnits länge, ingen aning om vad men så dålig inställning där ingen spelar för någon är så sjukt uppenbart.
Besviken, JA, att ledning inte agerat mycket tidigare är en sån sjuk gåta!
Vi alla ser och nämner samma samma sak match efter match efter match. Hur kan man inte se detta och hur har man inte agerat?
297: Japp. Jag dömer inte ut någon enskilt för snabbt. Tror alltid att de ska få sin fulla chans att visa varför de hör hemma på den positionen. Men nu har 52 matcher passerat och det har inte skett något.
Kerstin_k: Tragiskt att det skulle bli så här, byggdens man Ante. Tyvärr har han satt sig i denna sitsen själv med sitt ickecoachande och Lallande med PP i så lång tid nu.