Labban: Förstår vad du menar men det har ju varit tydligt hela säsongen att det är JJ som har det stora förtroendet fr tränarhåll, inte helt rättvist kanske, men med facit i hand så var det inte fel att spela JJ i kväll
Det gnälls på JJ, han håller oss kvar i matchen, en bragd med vårt cirkus försvar.
Det gnälls på bänkningen av Rindell, varje spelare i Timrå som inte är intresserade att ge 110% ska sitta på sidan! Flera välbetalda borde göra han sällskap nästa match.
Stryparn: JJ gör absolut en fullt godkänd match. Men vi behöver tyvärr någon som kan spika igen helt och hållet. Och därför ser jag gärna man provar med Juel som visat sig kunna göra det mot just Rögle tidigare i serien.
Laken: Hållander, Lander, Wedin, Svensson, Lyytinen, OJ och någon fler… Boyce, EA, JJ och någon till. Tycker Dahlen jobbar på hårt men får tyvärr inte ut något. Kolla hur han jobbar stenhårt hem vid 3-1 när t ex Hanzl o EP står och blänger i offensiv zon.
Tycker att det 5 spelare sticker ut extra åt det negativa. Spelar med en energi och attityd som inte är riktigt Ok, speciellt inte i ett slutspel. I rankad ordning: 1) Eronen 2) Mjäho 3) Hazze 4) EP 5) MPS
Den som egentligen förvånar mig mest på denna osmickrande lista är MPS. Mycket glidande och stillastående idag. Övriga mer väntat. Det som också förvånar lite är att en "energispelare" som Mjäho skiter i det... Hoppas Wärmhed, Edfelt, Rindell får spela på lördag och att flera på listan får vila.
Storstrimma: det är ju att Rindell bänkas framför t.ex. Eronen som personligen står för bakåtmål efter bakåtmål och istället belönas med ohotad speltid i t.ex. PP.
Rindell försöker ju i alla fall, och är ett offensivt hot samtidigt som han är ett klantarsel bakåt.
Hela jävla kvällen, morgondagen och helgen förstörd bara för att de randiga i matchen inte ens klarar av det mest basala.
Lander sätter 2-2 med ungefär halva tredje perioden kvar. Vi spenderar sista 10 minuterna på att sätta vårt tredje mål för matchen för att få till en 2-2 kvittering.
Och idioterna i Ängelholm har mage att beklaga sig ens lite över domarna...
Bee: Det kan ju ha funnits mer skäl till varför ante bänkar Rindell. Inte ens ante Karlsson kan väl bänka en spelare bara för svag defensiv i slutspelet när han aldrig har bänkat någon för det tidigare under säsong?
Oavsett om det finns mer till den storyn eller ej så är det en så jäkla typisk ante-grej att göra. I panik kasta om i kedjorna. Aldrig få nån kontinuitet i laget och sen stå i intervjuerna som ett jäkla frågetecken och ställer sig helt ovetande och frågande till varför saker inte fungerar. Han byter fot som en annan byter kalsonger.
Greven: Nu tänker jag såga laget och spelare hårt.
Hållander, Wedin, Lander och Jakob Johansson de enda som får godkänt idag. Resten får 2 av 5 i betyg. En avsågad geting får Eronen och Hanzl. Svag 1:a på Dahlen, EP och Forsmark mfl
Det är så svagt så jag blir arg. Vi visade från start att vi verkligen ville vinna. Men så snart de får 2 pp och gör mål på det andra så viker vi ner oss som så många ggr tidigare. Eronen gör ett svagt ingripande på 2-1 och de får slå in den för lätt sedan parkerar de bara bussen.
Jag är arg, besviken och mycket nedstämd. Även om jag har ställt in mig på förhand på respass i åttondelen så att det ska bli lättare att klara av det mentalt.
Om Hanzl och Eronen är kvar nästa säsong kommer jag att ge upp på förhand.
Hade de förlorat pga enstaka misstag eller kass målvaktsspel när de ändå spelar med energier offensivt och skapar lägen så hade jag fortfarande haft förhoppning. Men nu verkar spelarna redan avslutat säsongen. De har bara inte meddelat fansen…
297: kanske, men om jag skulle behöva sätta pengar på det tror jag helt enkelt att Ante kände pressen att göra något åt lagets bedrövliga inställning och valde att markera mot ett enkelt mål snarare än någon som är högre upp i laghierarkin.
Sedan ja jo klart som fan att det ligger något i det. Förhoppningarna på laget landade ju på att vi skulle lyckas visa upp 3 kedjor som utmanar offensivt under matcherna. Men det blev ju punka som fan på den fronten.
Gör ju fan inga mål. En kedja står för 95 procent av allt jävla spel norr om röd.
De tre offensiva formationerna skulle klara av att kompensera för en lite medioker backsidan som vi förlängt 2 kontrakt inom det senaste året trots att hela jävla Afrika konstaterat att dom inte räcker till för att bli ett lag som utmanar om serietoppen…
Jag är inställd på att åka ut på lördag men jag hoppas fortfarande!
Åker vi ur så får alla punkterade, buckliga, sargade och slitna kroppar vila och läka, opereras och rehabba…
Denna säsong är vi exakt lika dåliga som vi förtjänar. Vi är helt enkelt inte bättre med förutsättningarna vi har, tränare/spelare. Men nu är det ju så pass enkelt att en vinst på lördag & det blir en rafflande måndag! Skam den som ger sig. Vi håller vårt Timrå kärt ända in i kaklet. Sedan kan vi kasta skit och dömma ut alla. Men vi kan väl låta det ta slut först?
vonDöbeln: För egen del så klarar jag ändå av det här mentalt lite mer än uttåget i kvartsfinalen förra säsongen.
Det har varit uppenbart alldeles för länge att det är slut på energi i laget. Ända från tränarbänken till spelarna på isen.
Jag sa ju också inför matchen att jag höll Rögle som favoriter 60/40 procents chans att gå vidare. Special teams etc. Mycket riktigt hade det också betydelse idag. Insläppt i BP och ett pinsamt svagt PP. Där man lallar på med samma uppställningar utan nått nytänk. Nån gång vänder det. Kanske det 220:e gången så kanske samma PP uppställning funkar till slut1!1!1!1!1!1
söder över: Den här säsongen tar slut i helgen och vi hade gjort exakt samma resa mot Modo. Att slippa den förnedringen är den enda men ack så viktiga behållningen av säsongen 23/24. Redan nu får kvalet och slutspelet i HA upp pulsen på mig betydligt mer än vår avslutning
Jag förstår att det är rätt mycket sittplatser kvar till lördag. När laget inte brinner för det här, varför ska vi göra det? Förra slutspelet gick man in i en bubbla och bara ville ha mer, mer. Nu är jag inte ett dugg laddad. Allt talar för att säsongen är över vid 17.30 på lördag. Ska jag som supporter få någon tändning det här slutspelet behöver laget vända runt denna serie - och framför allt spela bättre hockey. Och Ante, om du nu ska göra om i laget - gör rätt förändringar. Rindell är ett hot, gör en sämre match och bänkas stenhårt direkt. Eronen har kostat oss flera poäng i slutet av serien. Får fortsatt mycket förtroende och tackar genom att vara för blöt i första slutspelsmatchen som leder till mål i baken.
PP vart väl kanske avgörande även om Timrå spela bra försvar idag helt i klass med modo när de mötte Rögle i veckan Nu ser vi framåt mot Rögle eller nästa säsong...
Greven: Landers kvittering blir bortdömt på grund av en felaktig avblåsning i 3:e perioden. Skandal att det inte skrivs mer om det och att man inte protesterade mer. Borde ha dömts mål. Gör mig ännu mer sur, arg och besviken.
Sputnik1: amen. Som sagt, det här har känts som en bilkrasch i slowmotion sedan ante-gate blev officiellt, ingen kan väl egentligen vara förvånad över att det ser ut som det gör. Domaren, motståndaren, det är inte sånt man blir besviken över. Jag blir besviken över att klubben har låtit det här pågå så länge.
En oro landar dock hos mig. Har man handlingskraften för att vända den här skutan nästa säsong eller tar vi ännu ett kliv nedåt i hierarkin för att vi sitter fast i värdelösa kontrakt? Undra vad sponsorerna tycker?
297: Ja det är ju inte bara det sportsliga. Väldigt mycket negativitet kring klubben överlag denna säsong. Storsponsorer som SCA kan hänga på en skör tråd om vi inte skärper till oss snarast.
Skall vi ta steg nästa säsong så måste spelare som Dahlén, EP ge skäl för lönen. Så är det bara. Vi har inte ekonomi för att spelare med den lönen kan ha allt för många "mellansäsonger".
Hanzl out är ju bekräftat nu med tanke på hur han spelar. En Tjeck som inte har ett kontrakt att spela för... Då kanske vi kan få en toppcenter som inte är så skotträdd i allafall..
297: Det är väl ändå inte det han gör. I panik alltså? Eller inte i första taget i alla fall. Hur många matcher fick DHL tillsammans innan Ante faktiskt gjorde något åt den obefintliga leveransen? Fyra tusen?
Hur många matcher har han inte envisas med att spela DHP trots noll leverans? Fyra tusen?
Tycker att det känns som om att han bestämmer sig för en kedja, tjurar på med den långt mycket längre än någon annan ens förstår för att därefter kasta om lite random. Utan någon vidare plan.
Hur motiverar man att spräcka första linen inför säsongens viktigaste match? Förstår givetvis att han önskar få igång Dahlén och Pettersson. Men visst fan hade man kunnat kastat om annorlunda och inte plocka ner en av SHLs bästa kedjor?
Jag tror dock att kedjekonstelationerna spelar mindre roll. Det är ju grundspelet som är bedrövligt. Det har det varit hela säsongen egentligen. Ikväll blev det bara ännu ett kvitto på det. Världshistoriens minsta box, svart bälte i ostrukturerade uppspel, PP helt ostrukturerat, svaga insatser vid båda målburarna och obefintlig coaching under match. Precis som hela säsongen. Klart att man inte går vinnande ur en sån här match då. Det finns inte.
Oavsett sprickor i gruppen, konflikter med tränare, tappade omklädningsrum, turbulens i föreningen så är Timrå IK anno 23/24 inte bättre än så här. Det är faktum.
Timrå IK 24/25 kan mycket väl vara en helt annan historia. Nya spelare in och framför allt en ny röst i båset. Ja, då kan det bli annorlunda.
Timrå IK liknar mest en plastform med mjukost från ICA Maxi. Ante måste ha tappat omklädningsrummet. Avsaknaden av spelglädje är total. PP spelet är ju bara pinsamt. Och att Eronen ens får speltid gör att jag stannar hemma på lördag, mest för vetskapen om att då slipper jag bidra till hans lön. Och varför 495.000 mannen ens är ombytt är fan en gåta värdig Fader Foura. Om nu summan enl ryktena stämmer.
Borde vara slutgullat nu, leverera dom två som är kvar eller bryt kontraktet.
Sputnik1: Ja Hanzl kommer till 100% inte att spela i Timrå nästa år. Hoppas personligen att de flyttar Emil P till center och tar in O. Kapanen eller annan billig lösning som center och lägger mer pengar på att ta in en bra back. Att man löser Eronens kontrakt på något sätt ser jag som en självklarhet. Annars kan inte Kapanen sitta kvar som sportchef. Eronen måste bort annars kommer supportrarna att göra uppror.
Sputnik1: Vi behöver fler spelare med karaktär som ger allt för att vinna. Har kanske 3-4 st nu och det räcker inte. Vi blir stillastående och när vi väl börjar uppspelen efter ca 2 timmar i egen zon har Rögle som så många andra lag med fungerande försvarsspel stenkoll på oss. Behöver någon fler av Hållanders kaliber som kan göra det oväntade och utmana.
The great one: förra slutspelet tänkte man ”det här kan gå, minst till semi. Vem vet hur långt det kan räcka?”
Inför det här slutspelet så visste väl alla egentligen vad man kunde förvänta sig? En samling överbetalda mjukisar som inte är beredda att jobba för varken lönen eller fansen. Hur långt kan det räcka? Publiksnittet har gått ner, kostnaderna har gått upp, moralen i laget har gått rakt ner i källaren. Var är klubben på väg? Hur förvaltar man den här ”once in a life time”-chansen man fått med en massa hemvändare? Det här var året då vi minsan skulle sluta ses som en slagpåse, som en amatörförening. Vad händer? Vi torskar oss in i slutspelet och hela hockeysverige håller Rögle som favoriter.
Det är så jävla pinsamt. Och det är fortfarande smärtsamt tydligt att vi är en amatörförening.
Zäta75: Ja EP gjorde inte bort sig som center, snarare så kändes han mer delaktig i spelet. Tror en sådan lösning skulle kunna vara bra faktiskt. Om vi inte får toppback så gärna en hyffsad 2 vägsback och pengar över till en högerskjutande forward med potential att sprätta in ett par puckar.
Sputnik1: Enda chansen att maximera våra chanser är att vi spelar Hållander Lander och Wedin igen på lördag och att Rindell spelar igen. Eronen bänkas. Annars tror jag det finns minimala chanser till vinst trots hemmaplan. PP lär det inte ändras i det har vi fått bevis på nu. JJ lär fortsätta att stå. Det kan gå men är 60/40 till Rögle som du skrev...minst.
Labban: Tror också nånstans att det faller tillbaks på det taktiska. Hoppas Jokinen ger skäl för ryktet om att vilja spela en snabb intensiv och effektiv hockey.
Det kräver sina backar, men förhoppningsvis så har Kapanen nån till sån på kroken än Nässén och Pilö som ryktas in.
Zäta75: ja, det där med att försöka få igång Jonte och EP har ju tyvärr inte betalat för sig. Dahlén sprattlade ju till tillsammans med Hartmann och Lundin i några matcher innan tempot började sjunka där också. EP har varit fullständigt osynlig sen December.
Nu är det bara att gå all-in på firma Hållander Wedin och Lander och hoppas att resten av laget kan spela så nära 0-0 som möjligt.
Nu kan Expressen avslöja att Filip Hållander har haft ett jättebud att ta ställning till från Alperna. Det är Davos som är ute efter Filip Hållanders tjänster till kommande säsong.
– Det blir nog Timrå. Vi kom hem av en anledning. Det var att få trygghet. Jag tycker det vore konstigt att dra redan efter ett år. Vi ska få vårt andra barn i nästa månad och det vore skönt att få lite stillhet och lugn. Att få en trygghet på det sättet, säger Filip Hållander.
Vi har inga bra backar (för lite puckmongon som står framför mål och vevar ner folk)
Eronen ska inte spela i PP för det förtjänar han inte för han varit tvärkass en längre tid
Dahlen har spelat skadad en längre tid och spåddes vara "hel" till sista hemmamatchen.
Lundin har spelat skadat även han och misstänktes att han kommer spela skadad säsongen ut.
Det är spelarna som är problemet inte coachingen, nånsin.
Svensson var skadad upp till sista matchen då dom försökte tejpa ihop 2 fingrar för han skulle kunna spela men det gick ej.
Det var fler spelare som också spelade skadade en längre tid men de nämndes aldrig vid namn