Sputnik1: Det hade varit en otrolig besvikelse om nån skrev ett femårskontrakt och lämnade efter ett år. En besvikelse eller en riktigt dåligt skött affär av klubben.
Sputnik1: Tim Erixon är ett problem. Passar förmodligen inte alls in i Jokines hockey. Vi har dessutom Strömberg och Svensson.
Eronen och Erixon är riktigt dåliga förlängningar av Kapanen. Stoppklossar på backsidan. Men, Eronen kan omöjligt bli kvar nästa säsong. Faktiskt helt omöjligt. Förklaring bevhövs ej. Så där får vi in något nytt utöver Nässen och Pilö.
Mycket har han att bevisa guden Kapanen ålderstiget trött ålderstiget lag förlängningar på Boj ett jävla skämt Päj 3år snacka kompis inavel som styr, Men inte många som törs öppna käften utan att se verkligheten Dahlen Pettersson Lundin Andersson så jävla piss svaga som bara glider undan närkamper dyra spelare som viker ner sig kommer bli ett nytt Brynäs inom snar framtid om det inte rensas upp.
Tyvärr så tror jag att vissa tongivande spelare måste bort, såna som tror att de är större än laget, såna som får bestämma vilka som ska få spela i laget, såna som tror att de inte behöver jobba på rinken utan kan vänta på ett smörpass och när inte ens det hjälper, "jag har försökt allt". "Den som ger upp nu....) nä, nu är det dags att vakna upp.
10473: problemet är att 3 4 lines också kostar pengar Stjärnor kostar pengar se på modo många Stjärnor har stannat har en högre spelarbudget än Timrå därför mosa dom på slutspel
Sputnik1: Har inte med handväskan är du blind blir sämre o sämre för varje match piken för han var för 5år sedan. Finns många yngre spelare i hockey allsvenskan som är klasser bättre än han Eronen Lundin Andersson mfl .Lägg ner tänk på framtiden för HELVETE
Erre92: Trist att ni tvingas spela med några av era bästa spelare skadade nu när det gäller något. Ett jävla lotteri mot slutet av säsongen om man inte har ekonomiska muskler som FBK och gänget. nnKämpa på och ge inte upp. Det är bara 2 matcher ni ska vinna. Sedan börjar det om.
Diagnoserna att man accepterat och ryckt på axlarna åt dysfunktionella delar över sikt skulle jag ställa mig bakom, är anledningen till att Vi är Timrå och vi ger aldrig upp inte längre existerar på isen.
Det är inga signaler från föreningen av vart gränsen går så det är vad det är. Kapanen har ingen plånbok att sparka sopor som inte levererar och tränarna har inte haft kompetensen att laget ur spel som inte fungerar…
Klart att produkten då blir rätt jävla avslaget.
Landers insats och kroppsspråk är väl ändå egentligen det enda man behöver titta på för att få kvittot man behöver i år.
10473: Ett annat problem. Vår secondary scoring, finns den ens? Vår 3e och 4e kedja gör ju aldrig mål? Usel bredd helt ärligt. Behövs fan rensas ordentligt när man summerar denna säsong.
10473: har vi ens en andrakedja som levererar? Sparkaoital deluxe till nästa säsong.
Intressant att se vilka nya spelare vi får in framöver. Minst 3 till som vi inte känner till om man får tro Kapanen. Förmodat en toppcenter då Hanzl omöjligt kan bli kvar.
erathoo: Påäjärvi är nyttig. Men i en 3:e kedja max i så fall. Jag tror Jokinen hade matchat laget helt annorlunda än vad Ante gjort i allafall. Han har inte fått ut den offensiva potentialen, så är det bara.
erathoo: Billig, nyttig spelare som vet sin roll och gör det bra i den rollen, garanterat positiv för omklädningsrummet och sånt ska ju aldrig underskattas.
Sputnik1: Pääjärvi är en av våra bästa kontringsspelare. Sen har han fått slösa bort större delen av säsongen med att spela med trubbiga medspelare i nedre formationer eller att försöka dra ryggsäckarna EP och Hanzl bakom sig.
Nog borde Tambellini, Abols, Bengtsson, Ryfors, Everberg, Zaar, Sandin stå lika högt som Lander, Wedin, Dahlen, Pettersson, Hanzl, Hållander.
Kollar man sedan backsidan tycker jag Rögle leder klart på poäng med spelare som Ekestål, Bischel, Kapla, Edström.
Den enda landet där jag tycker Timrå sticker ut är målvaktssidan som är starkare.
Men att säga att ni är bättre på pappret tycker jag inte stämmer. Snarare att jag håller rögles trupp som starkare totalt sett sett över fyra kedjor och 8 backar.
Det lagen har gemensamt är att bägge underpresterat i år och där rögle underpresterat mer sett till förväntningar.
Zäta75: Håller med Jimmy om att det är anmärkningsvärt att Rindell inte fick spela på slutet. Hoppas att han spelar på lördag. Han är iaf ett hot framåt
Sputnik1: Håller framför allt med podden om att PP hittade en ny botten ikväll. Väldigt sällan man hör her Hamrin riktigt irriterad men nu lät han faktiskt småsur.
Zäta75: Jag får nästan spykänslingar när jag ser laget i mitt hjärta bete sig såhär och ni ska veta att det inte är bara A-laget, allt från A-laget och ner till den yngsta åldersgruppen och tjejerna. Något är fel i föreningen, och jo, jag vet. Det finns en förening jag håller lika högt och det är Kuben, skillnaden är att jag vet att de troligen aldrig kommer spela högre upp än Div 2.
Varför jag får spykänslor,? Jo för att redan från låg ålder tror de att de är de bästa och det genomsyrar hela organisationen.
För att hålla på med idrott så är det ödmjukhet inför uppgiften och ett jävlaranamma som gäller
10473: Carl Persson i Malmö hade jag gärna sett här. 28 år, 95 kg, ökat sin poängproduktion för varje säsong 7 år irad nu. Hade breddat laget rätt bra.
10473: Hade tagit Carl Persson alla dagar i veckan före Emil Pettersson, om man nu bortser från att Emil är en hemvändare. Perssons fysik och raka spel hade vi behövt, jämför med Petterssons mjuka spel.
10473: Ja alltså vi har lite för många lirare som rullar på längs sargen och få som vågar utmana och gå inåt i bananan. Beröringsskräck eller vad vet jag inte men hade inte sagt nej till en sådan som Persson.
Bee: Ja de kan jag hålla med om, men jag vettefan vad som gick igenom hans skalle när han satt tillbaka de gamla kedjorna. Vafan ska DHP kedjan göra? Skulle kanske ha provat med att kanske slänga upp OJ på Miehos plats.
10473: Det är just det vi saknar, vi har för många mjukostar.. i NHL talar man ju om att man måste ha flera spelare med ”Grit” som gör skitjobbet, står upp för och är under huden som en råtta på motståndarna. Lander hade de förra säsongen, även Walli och Alvarez som du nämde. Har vi någon sådan i denna upplaga av Timrå IK? Lander har tappat den delen.
Villervalla: Eftersom att vi i dagsläget inte har någon som helst konkurrens om att få tag i ett årskort på långsidorna så är den föreslagna ändringen bara positiv - särskilt om det gör att vi inte får en straffdebitering på TV-pengarna.