Dream Team: Timrå Centrum torde inte vara så stort att en buss kan försvinna. Från Domustrappan har man väl en fin överblick över centrum. Som bonus kan man ju dessutom få höra någon spännande nyhet. ;-)
Dream Team: Jag saknar detta forum något oerhört enär jag bor i en annan region av världen och därmed inte har tillgång till detta hockeyns Mekka. Men jag litar på att du framlägger en fullständig rapport om allt du fått veta vid detta mingel.
Borde inte Domustrappan sättas upp på Världsarvslistan eller vad det nu heter?
Chief: Du det var tamejfan det bästa jag hört någon säga på länge. Världsarvslistan nästa för - Domustrappan hockeyns vagga! Ojojoj...så mycket myter och kultur det finns kring Domustrappan, skulle ta en hel livstid att återberätta alla iaktagande som setts och hörts kring denna historiska plattform. Plattformen för svensk ishockey...huvaligen vad härligt...*ryser*
Chief: Ja likt Egyptens pyramider, Taj Mahal, Kinesiska muren och Grand Canyon, tornar denna unika trappa upp sig som ett fundament till något så stort så man knappt kan förstå dess innebörd... Jag förstår om ni som bor utsocknes ser oss ÄKTA timråbor som lite förmer än andra... =))
Rapport avlägges i morgon när undertecknad återvänder hem från MoDo-resan...
Chief: Helt OK för mig om nubben pissat vid nån krog i fjollträsk, men hade han pinkat utanför Timråpuben, på den berömda Domustrappan, hade nog tjära och fjädrar varit ett lindrigt straff...
(Vill INTE göra mig lustig på nubbens bekostnad, lite humor hoppas jag tillåts...)
Dream Team: En piss i Mississippi är vad det är, om uttrycket tillåts. Tror de flesta stöttar Nubben till fullo. Jag fortsätter att bära Timrås färger med stolthet och fortsätter att tycka att han gjort ett bra jobb.
Pissa på Domustrappan!?! SÅ full kan man inte bli....
Chief: Sant min vän. Så sant som något. Å andra sidan har inte vi något Stadt eller Statt. Det har dom i Lule, Övik och Hudiksvall om jag inte missminner helt åt h-e. Där har arkitekten och kommunpamparna något att tänka på inför sin uppfräschning av Timrå Centrum. Å faktum är ju att Domustrappan inte längre existerar. Den finns bara i "folkmun"...*snyft* Det blev för mycket spring i trappan och på Domustaket att dom kapade ner skiten. Ingenting är tydligen heligt längre. Minns att det kom en liten tårskvätt i mina ögon när det stod klart att rasket skulle rivas och Domustrappan bara bli ett begrepp. Det gjorde ont för en urtimråit att behöva se någonting så synonymt med Timrå såsom Domustrappan var försvinna...*usch*
Men här i GB:n lever för ALLTID Domustrappan kvar i våra hjärtan och är för evigt förevigad i vårt liv.
ernie eagle: Spring på Domustaket?, Hm, minns med skammens rodnad på mina kinder hur jag som onykter tonåring vid några tillfällen satt på där med lika onyktra vänner och fyllosoferade nattetid vid några tillfällen... På den tiden tyckte man liksom att man hade en bra överblick därifrån.
Ett Statt i Timrå vore något det! Klart att vi supportrar måste att ha ett Statt på hemorten där vi kan svinga både bägare och lurviga när vi firar Timrå!
Chief: Vi kan väl ha en web-kamera placerad i Timrå centrum? Vore intressant att se alla tilltänkta nyförvärv irra omkring och leta efter den kultförklarade mötesplatsen. Sedan kan vi ha gissningstävling om vilka som figurerar på bilderna. På köpet skulle Timrå Kommun få extra draghjälp när en massa utflyttade får alltför stark hemlängtan, tar familj och jobb med sig och flyttar tillbaka.
Chief: Tja vi får väl göra en namninsamling bland supportrarna. Och lämna över det till Socialdemokraterna i Timrå så får dom något att fundera över. Ewa Lindstrand skulle säkert tycka det vore en lysande idé - Åh nej nu ska vi inte sammanblanda detta med Ångeföretaget Fyrfasen som också det var en lysande idé men som sprack sedan Sydkraft med Torbjörn Tärnhufvud i spetsen rytit till på skarpen. Men "sossarna" brukar ju vara rätt generösa och frikostiga. Fast det är klart kommunens ekonomi är inte vad den borde längre och vad den en gång var så det röstas förmodligen ner i kommunfullmäktige med klar och bred majoritet. Och vid en närmare eftertanke så skulle nog inte Sundsvallskrögarna med Jerry Thåström i spetsen bli värst vidare förtjust om dom skulle få en arg och bitter konkurrent från grannkommunen som upptog stora delar av deras kundkrets. Så vi får nog skrinlägga dessa planer på is för ett bra tag framöver.
Tanken är god men det vette fan om den realiserbar och har någon förankring hos våra lokala kommunpolitiker?
Vi får snällt ta en taxi eller åka kollektivt med Bohmans Busstrafik in till stenstaden någon gång i April för att fira ett eventuellt SM-Guld.
Tråkigt men sant.
Men vi gör ju en god gärning åtminstone. Så färgglatt såsom det kommer bli då är det nog länge sen Sundsvall hade åtminstone i April.
Sommartid är det ju ganska grönt och fint i den centrala stadskärnan längs Storgatan fram.
swen: Ingen dum idé faktiskt. ST har väl en uppsatt inne i Sundsvall? Hade förut i alla fall. Den skulle vi kunna flytta, i Sundsvall finns ju inga dylika sevärdeheter i alla fall.
Jodå, jag bryter av en liten pigg på kammen för att räkna dagarna tills jag kan återvända hemåt igen. Många kammar blir det...
Chief: Äh vad fan den bjuder jag på. Det är ju hockey och erkänn den var jäkligt bra. Ett fint bidrag till Sportbladets floskeltopp nästa vecka - inte sant?
Chief: Challe kan ju sköta ChalleCam på deltid. Däremellan går han ju in på webben och kollar att allt fungerar som det ska. När linsen blir lite smolkig, ringer han supporterklubbens kommande sektion för materialunderhåll. Jag menar, han ville inte ha jobbet i TIK:s lag, han har inte blivit tillfrågad om sportchefsposten i DIF, alltså har vi bara hockeykväll på tv4 att konkurrera med. Borde funka...
Chief: Äsch, Freddan kommer självklart , som den fd KB65-spelare han är, att se till att en stackars Bjästabo får sin vilja om en niopoängsvecka uppfylld. MoDo-seger med 4-2.
Förresten, Yared Hagos som Nubben var nere i Stockholm för att scouta var inte han aktuell för Timrå redan till den här säsongen?
Zoogin: Illusioner? Paddan hallucinerar möjligen (niopoängsveckor och annat konstigt), men Timråseger är definitivt varken illusion eller hallucination. Det är den hårda verkligheten!
ernie eagle: Har hört, att "Domustrappan" är uppförd som kandidat till Världsarvslistan, år 2004.
Har också hört, att Pasi Petriläinen satt på denna "Världsberömda" trappa i går eftermiddag, och skrev autografer. Kön var LÅNG! Denna trappa är väl snart lika berömd ute i stora vida världen som trappan på Knaust ?????
Jag tror att det kan bli en sån här match som antingen blir jämn eller så rasar puckarna in bakom modo keepern. Hoppas på det sisst nämnda. Modo är alltid svåra att möta borta men om laget kämpar "lite" mer än förra matchen så ska det nog fixa sig.
Buy the way är det någon som vet om bussen är full???
hassebasse: Hur fasen kunde karln sitta på den när den inte finns? Menar du den där trestegstrappan som vätter ut mot Köpmangatan som ligger vid huvudentrén? Den officiella "Domustrappan" (den långa branta upp mot Domustaket) har ju gått i graven. Åtminstone på riktigt. I våra hjärtan finns den ALLTID kvar.
Åh f-n så vi Pasi satt där han. Typiskt att man skulle dra på sig en envis förkylning just nu då. Annars hade ju kunnat steppat iväg 200m och hälsat på honom. Morsan måste ha sett han men hon känner ju inte igen han i vilket fall. För hon sa då inget till mig när hon hade vart och handlat...*suck*
ernie eagle: Jag ljög lite förut ! Pasi P. stog faktiskt och lutade sig mot det där järnräcket, som du kan se på "KNYLANS" bifogade fil i mejlet här nedanför !!! De´va´ se´n han skrivit så in i helsikes många autografer, som han satte sig på det tredje trappsteget och tog igen sig en stund. F-n vet, om han inte tog sig en pilsner också, eller var det en vanlig Trocadero kanske ?? (Den där skylten med ROSTBIFF 89:-/kg, finns inte kvar).
Nej, ingen seger idag. Inga poäng. Jävligt surt. Ja, en del har svackor. Men det finns attityd. Det finns en riktning. Som Svensson säger efter matchen, det vore skönt med tre poäng på lördag, men ännu viktigare är prestationen.
Jag känner ingen större oro. Det här är mitt lag. Jag ser det.