1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

AVGÅ PERRA!

« · 1452232 · » Till forumet

Sv: AVGÅ PERRA!

Kul att se att spelarna visar känslor i omklädningsrummet.

Problemet är att det högst finns 1 eller 2 spelare i truppen som skulle gråta om vi ramlar ur. Resten skulle glatt dra vidare till nästa uppdrag och nästa lönecheck.

Låst ämne

Mackelito: Caslava? Vampola menar du väl hoppas jag.....?
Låst ämne

Kattgubben:
Och??
Hade du räknat med något annat ?
Låst ämne

Nisse: Ja man trodde aldrig att man skulle sakna Challe men han känns som nästa MoDo-rejekt vi anammar. Han finns ju dessutom i närområdet
Låst ämne

Per HApps:vete fan hörru. Du minns väl hur det lät i Malmö?
Låst ämne

Nisse: Så är det säkert. Har egentligen ingen koll på om det var så exakt, det var vad jag hörde.

Skulle gladeligen ta Challe alla dagar i veckan igen. Där har vi i alla fall en som verkligen försöker.

Låst ämne

Timrå Icon:Fast Challe känns väl lite smått aktuell för DIF nästa säsong och denna säsong är han väl uppbunden som expertkommentator osv?
Låst ämne

Sonnenberg kan vara typen vi letar som Dagbladet skriver om. Ed Ward skulle också funka =)
Låst ämne

Kattgubben: Ja och säkert upptagen med hästar och skit också....
Låst ämne

Patrick Polly: Men då måste vi bort med Murran först om Sonnie skall in
Låst ämne

Timrå Icon: Det bytet kan jag gå med på alla dagar i veckan.

Sonnie lär inte producera lika mkt, men han kommer in med glöd, energi o kampvilja. Dessutom lär han höja sina medspelare ett snäpp!

Frågan är väl hur matchformen ser ut och om knät håller nu.

Låst ämne

Ett kortare instick i diskussionen.

Om jag förstod det rätt på Nubben i intervjun i P4 så finns det inga planer på att byta tränare änsålänge, utan att det är spelarnas eget fel och att det är de som ska höja sig?

Vafan Nubben!? Har du umgåtts med Linkan under julhelgen? Ett klassiskt jävla Linkan svar!

Ser han inte att missnöjet bland spelarna är just pga att fågelholken som står i båset mer liknar en efterbliven scream mask än att coacha laget?
Låst ämne

Patrick Polly: Precis! Ett mycket bra byte!
Låst ämne

Kostiainen: Tja, vad ska han säga. "-Jo vi letar ny tränare men vi har ingen het kandidat ännu. Det ruttna päronet Perra kör på tills vi hittar en ersättare, som vi hoppas blir snart såklart. Fram till dess kommer Perra ge allt för klubben!"
Låst ämne

Patrick Polly:  exakt så ska han säga. Visst, kanske inte är rätt utåt, men man får ju iallafall ett klart besked på att päronet ska ut.

Redigerad kommentar

Låst ämne

Nu är det Sonnenberg som behövs för att vända det här ! På isen eller i båset.
Låst ämne

zita:
Men varför skall man titta i backspegeln så fort det ser mörkt ut?

Det som behövs nu är spelare som inte har passerat zenit. 
Låst ämne

Per HApps: Det som behövs är ju nån som kan få fart på spelarna och det är Sonnenberg var så säker.
Låst ämne

Smokey: Tyvärr har vi ingen stark man som tar tag i det här när det blåser orkan. Jag har efterlyst handlingskraft från Johansson under hela den här säsongen men jag har inte sett en enda antydan till att han stått upp och agerat, som den chef han är. Det är, som några redan varit inne på tidigare, lite strutsvarning över hans beteende.

Jag förstår inte varför han skulle vara kvar som adjungerad klubbdirektör då han inte, som det verkar, är speciellt delaktig i det som sker. Inte utåt sett i alla fall. Även om sportchef Norbergs tankar är intressanta att ta del av så är det minst lika intressant att höra hur styrelsen ser på saken. Ericson har gjort några små trevande försök att kommunicera med media men annars är det rätt klent av den varan.

Jag skulle uppskatta tydlighet i detta läge. Hur tänker styrelsen, och framförallt, hur ska vi undvika en kvalserie? Om vi hamnar där, hur har man tänkt att reda ut det? Vilka förändringar ska göras, för det gamla tugget om att spelarna måste ta tag i det här, det håller uppenbarligen inte.

Att visa handlingskraft nu tror jag är jätteviktigt för att det inte ska rasa ihop totalt. Nu måste alla som jobbar i föreningen brinna för det här, de måste smitta av sin enusiasm till supportrar och sponsorer. Det måste ingjutas mod i spelartruppen. varenda jävel som jobbar nära föreningen måste lägga all energi de kan för att vända detta. Det måste brinna, brinna och åter brinna hos varenda jävel. En bra början är att plocka in folk med hjärtat på rätta stället. Plocka bort Perra och ersätt honom med Ante, han brinner i alla fall för detta, var så säker. Det måste vara den bästa starten på detta kaos som föreningen befinner sig i.

Låst ämne

Som rubriken säger. Nu är det nog, fast jag tänker inte propagera för Challe av den enkla anledningen att mannen som spelar med störst hjärta förmodligen kommer att brisera i hjärnan då.

Nu har inte jag hört vare sig Nubbens eller Granaths uttalande i lokalradion men fanns det inget mellan raderna där som sa att nåt?

Låst ämne

Kostiainen: Det sänder ju inte så bra signaler åt nått håll med ett sånt uttalande. Bättre att vara tyst tills det finns något att säga.
Låst ämne

Per HApps: Verkar inte bli nåt den här gången heller...
Låst ämne

Patrick Polly: Det ger positiva vibbar åt både Spelarna och fansen som är missnöjd med situationen. Den enda det ger dåliga vibbar för är Perra själv.
Låst ämne

zita:
Det tror jag inte ett skit på, om inte Jonte Hedström som spelar med ett gigantiskt hjärta för Timrå kan få fart på dom övriga hösäckarna så kan knappast Sonnenberg göra det.

Timrå IK består till 95% utav hockeylegionärer som inte har mer klubbhjärta än en gråsparv. Dom två undantagen Hallin & Jonte räcker tyvärr inte. 

Låst ämne

Per HApps: Personligen tror jag det bottnar i mer än bara hjärtat. Jag tycker att det tränarpar vi har idag har visat på tok för lite kunnande. De har hållit på i snart två säsonger utan att hitta ett grundspel, de ser inte vad som bör göras i avgörande lägen, inte matchat de hetaste spelarna för dagen, låtit personliga aggressioner gå ut över enskilda spelare.

Jag tror att spelarna vill betydligt mer, och att de har det inom sig. Men någon sätter stopp på konstruktiviteten och i min bok är det tränarna som sätter käppar i hjulet.

Jag kan såklart ha fel men jag tror det är lättare, och billigare, att låta tränarna gå för att få fart på det här laget. Det är ju så mycket som behöver rättas till för att det ska bli någorlunda bra.

Redigerad kommentar

Låst ämne

Kostiainen: Det finns tre alternativ:

1. Behåll Perra.

2. Kicka honom direkt och låta någon temporärt sköta laget.

3. Kicka honom när man har klart med en ersättare.

Att säga att man inte har något som helst förtroende kvar för honom och behålla honom skulle vara ett mycket sämre alternativ än alternativ 2. Det skulle vara som en skilsmässa där man fortsätter att bo ihop för att man inte kan hitta ett nytt boende.

Låst ämne

Timrå Ik kommer att föreneka i sten att det blir ett tränarbyte ända fram till 1 sekund innan det blir klart. Det skulle bli totalkaos annars. Sedan är frågan om vi inte redan är där. Återigen ser vi en förening utan ledning och styrsel. Tänk vad lite kommunikationsstrategi skulle kunna göra i den här föreningen. Jag säger som en del andra, var är Tomas Johansson ?
Låst ämne

Per HApps: Men herregud han måste ju bara vara bättre än Perra.
Låst ämne

Nisse: Ingen aning var han befinner sig. Men hade han haft mina nerver (som hänger en bra bit utanpå skjortan) så hade han nog suttit strax nedanför systemet i timrå, smuttandes på en byxvarm...

Med det sagt, jag avundas honom inte. Samtidigt är det han som basar än så länge.
Låst ämne

Nisse:Nu tycker jag att vi bojkottar med att inte gå på en match eller fler för att visa vårt missnöje,så att ledare och spelare förstår vad vi vill med att gå på deras matcher och titta på dom och att stödja dom.För vilka spelar dom för jo det är oss,skulle inte vi finnas skulle inte dom finnas alls!                   

Jag tänker inte gå förrän det händer något inom en snar framtid,för så här bedrövligt skall det inte var i denna förening.

Låst ämne

ÖstrandsNisse: Jag tror att han är död.

Men lik nån konspiratorisk diktatorstat så vill man få massorna att tro att han lever.

Låst ämne

Ambroo: Det har du rätt i. Det glömde jag
Låst ämne

Wayne Gresky: Njaa det skulle nog vara mer som en skilsmässa där man fortsätter bo ihop för att man inte hittar någon bättre att bo med......
Låst ämne

ÖstrandsNisse:Han står än så länge på lönelistan hos Timrå Ik och då skall han agera som den klubbdirektör han fortfarande är och inte som någon ny variant av hemliga byrån. Samtidigt kan man ju undra om Linkans kraftfulla avvaktande inte var ett utslag av denna handlingsförlamande ledning/styrelse. OBS. jag är inget faan av Linkan, men det kan inte ha varit lätt att jobba under dessa herrar. Sedan kan jag tro att beslutet om Perra tas under dagen, men offentliggörs inte förrän efter morgondagsmatchen, under eller direkt efter nyårshelgen. Det torde jobbas febrilt i kulisserna just nu.
Låst ämne

Per HApps: Dom flesta lagen består av hockeylegionärer. Att tro att det måste krävas 'klubbhjärta' a la Lander för att prestera tror jag inte alls på.

Inte heller att just Timrå har en oproprtionerligt hög andel glidare, och att spelarna inte ids vinna. Man vill nog. Däremot har man inte kunnandet, och ingenting flyter på där ute.

Oavsett spelarnas individuella skills är jag övertygad om att den fetaste roten till problemet stavas Värmland. Det är patetiskt att dom fått hållas så länge. Jag fattar inte formationskomponerandet, spelfilosofin (om det nu finns någon?), träningsupplägg eller coachning. Nubben kan byta ut hur många spelare som helst, dom kommer ändå att förvandlas till bajs efter några omgångar i Perraz våld.

Jag är fortsatt övertygad om att det kommer att vara andra coacher i båset när kvalserien stundar. Men jag har ingen tro på något byte inom kort. Nubben har varit tydlig på den punkten. Liksom han varit tydlig med att han bygger ett lag för att klara kvalserien. Svårt att bedöma klokheten i detta.

Jag hade dock hellre sett tränarbyte, behållen Vampola och sisådär två förstärkningar än sportchefsrockaden. Visst, kommunikations- och pondusbiten är ljusår bättre nu, och det är ju trevligt. Men, faen. Grundproblemet ser exakt likadant ut nu som det gjorde för två månader sen.

Någon förstecenter av klass lär det knappast bli. Extra trist, eftersom vi hade en av seriens vassaste för ett tag sen. Men han ville vi ha bort, för att frigöra medel till Bremberg och Flurre. Däremot behåller vi Murran, trots att han numer är helt menlös (vilket han inte var tillsammans med Vampen. Och nej - det berodde inte enbart på Vampola, lika lite som Angers målproduktion när det begav sig enbart berodde på Linkan.)

Jaja. Det blir nog säkert jättebra det här, till slut. Väck mig när Perraz fått foten. Då kan vi börja blicka framåt igen.

Låst ämne

Bragd-Birger: Ja och isåfall hade ju Linkan rätt. Men han har byggt ett bajs-lag iallafall så han skulle ju ändå bort han med
Låst ämne

Hursomhelst säger jag såhär: Jag går inte på en enda match i proppskåpet igen tills det händer något inom tränarleden.
Låst ämne

Kostiainen:

Samma sak här, 4700 igår.

4200 i morgon?

Låst ämne

Aftonbladets röstfråga just nu:

"Förutom Timrå, vilket blir det andra laget som går till kvalserien"

Aftonbladet tror på oss!
Låst ämne

ÖstrandsNisse: En liten men ack så talande detalj om herr Johnssons glimrande "matchcoaching" är när DIF slår icing efter ett lååångt byte, då matchar man fjärde linan och låter Hallin teka. Lite senare i samma byte slår de ytterligare en icing och då låter man samma kedja fortsätta och den här gången är det Lögdals tur. Vi ligger i det läget under med 1-2, say no more...
Låst ämne

Kostiainen: Det ger knappast några positiva vibbar till sponsorer och ev. kommande tränare att man gå ut och sågar de man har och berättar att nya förmågor är på gång in.
Låst ämne

Timrå Icon: Ja, men frågan är h u r bajsigt, om man tar bort de bruna nyanser som våra tränare målat med.

Sedan tror jag inte att det är särskilt kul att bygga lag åt/med Perraz. Oavsett om man heter Linkan eller Nubben.

Låst ämne

Ambroo: så har det varit under i princip hela hans tid i Timrå. Total avsaknad av känsla för spelet. Jag fick nog redan under föregående säsong men lät mig övertalas till denna att det kanske berodde på andra orsaker att det faktiskt såg ut som det gjorde då.

Jag börjar mer och mer fundera på om inte Per-Erik är föreningens starka man som gör lite som han vill. Är det tillfälligheter att spelare som Corso och Vampola dragit under brinnande säsong, är det tillfälligheter att Pikken hamnat i frysen? är det tillfälligheter att Linkan offrades istället för Perra (även om det kanske var en lika bra lösning)?

En omröstning idag om Perras vara eller icke vara i föreningen skulle nog rendera i en kraftig majoritet att han ska bort. När t.o.m. spelarna börjar visa sitt missnöje mot sin tränare, ja då är liksom botten nådd. Händer inget idag, senast i morgon, så tappar jag all tilltro till den här föreningen. Då är det något som verkligen luktar illa.

Redigerad kommentar

Låst ämne

Bragd-Birger: Ja det får vi aldrig veta.

Förresten; Finns det någon regel för hur man får matcha laget mellan es-matcherna? Det skulle vara kul att mörka en match för Perra och Clabbe och låta laget möta ett lag i exempelvis Finland med några andra vid rodret. Så man får se effekten liksom. Gärna några träningar innan också.....

Låst ämne

ÖstrandsNisse: +1
Låst ämne

Ambroo: Hur fick du till det där?? +2
Låst ämne

Timrå Icon: Du fick ju till det?
Låst ämne

Är det bara jag som tänkt på hur lik soppan i Timrå är med historien om någon, någon annan, ingen och många?

Det var en gång fyra personer som hette Många, Någon, Någonannan och Ingen. Det fanns ett mycket viktigt jobb som skulle göras och Många tyckte att Någon skulle ta tag i det. Någonannan skulle också ha kunnat gjort det, men Ingen gjorde det. Någon blev förbannad, för det var ju faktiskt Mångas jobb. Många tyckte nu att Någonannan borde ha gjort något åt det, men Ingen förstod att Många faktiskt borde ha gjort det. Det slutade med att Många skyllde på Någonannan, när i själva verket Ingen kunde skylla på Någon.

Om vi byter ut Många till Spelartruppen, Någon till Ledningen, Någonannan till Perra, och Ingen till Nubben blir historien som följande.

Det var en gång fyra nyckelpositioner i en hockeyklubb som hette Spelatruppen, Ledningen, Perra och Nubben . Det fanns ett mycket viktigt jobb som skulle göras och Spelatruppen tyckte att Ledningen skulle ta tag i det. Perra skulle också ha kunnat gjort det, men Nubben gjorde det. Ledningen blev förbannad, för det var ju faktiskt Spelatruppens jobb. Spelatruppen tyckte nu att Perra borde ha gjort något åt det, men Nubben förstod att Spelatruppen faktiskt borde ha gjort det. Det slutade med att Spelatruppen skyllde på Perra, när i själva verket Nubben kunde skylla på Ledningen.

Låst ämne

ÖstrandsNisse: Möjligen är det så att man inte törs agera mot Pärra. Han kommer ju från en organisation (FBK's) som är otroligt mycket bättre sammansatt än våran, som väl mer ser ut som korpen i direkt jämförelse och en sådan coach kanske man inte vågar göra hursomhelst med. Jag hoppas att det inte är så för då sitter vi på pottkanten for real.
Låst ämne

Botten är nådd antingen avgår Perra eller en spelarflykt börjar omgående

Nubben håller nog på sitt eller ska Stefan L få rätt vilket vore en baksmälla för nubben att perra åter sitter löst?

Föresten finns inga pengar så lägga ner elitsatsningen kanske är smidigast..

Låst ämne

« · 1452232 · »