1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

AVGÅ PERRA!

« · 1452330 · » Till forumet

Sv: AVGÅ PERRA!
Dream Team:Ja kanske det. Perra kommer från en proffsig organisation i FBK, men slutsatserna man möjligtvis kan dra utav hur han coachar vårt lag är nog i såna fall att FBK gjorde ett par kanonsäsonger med Perra TROTS att han stod i båset, snarare än att det var TACK VARE att han stod i båset.
Låst ämne

Ytterligare en fundering som går om och om i mitt huvud var vilka svar Per-Erik Johnsson fick av styrelsen som gjorde honom övertygad om att satsa ett år till. Vad var det i det här lagbygget som gjorde honom så överygad om att det här året skulle bli så mycket bättre?
Rannsakar Perra sig själv bör han komma fram till att det är han som inte mäktar med uppgiften att få ut det han trodde av den här truppen och att han av den anledningen självmant borde lämna över stafettpinnen till någon som klarar det bättre.
Dessutom bör rimligtvis Timrå IK kunna ställa krav på Perra. Varför har det inte blivit på det sätt som man räknat med? För dyngsist utan någon som helst horisont tror jag inte ens att föreningen kalkylerat med även om man säkert insåg att det skulle bli tufft.

Nja, jag tror att det finns så mycket hållhakar på allt och alla i den här föreningen att, om man skulle börja nysta i detta, ja då skulle det bli total kaos.

Låst ämne

När man gjorde lumpen fick man lära sig en bra devis (och antagligen en livräddande sådan i vissa situationer):

Om Du inte vet vad du skall göra - Gör Nått!!

I det här läget är alla bottnars botten nådd. Det finns ingen rimlig möjlighet att undvika Kvalserien längre. Vi ska komma ihåg att det är inte LHC, FBK eller VF som ligger sist, med tio elva pinnar upp till strecket. Det är ett skitlag utan vidare hög potential.

Sålunda kan man bara tänka på två sätt: Ett mirakel som räddar oss från Kvalserien eller nödvändiga förberedelser för att på bästa sätt förbereda sig för densamma.

Oavsett vad man tycker om Perra som person går det inte att förklara bort att han med ett enda undantag (DIF hemma i sista ifjol) konsekvent förlorat samtliga viktiga matcher då han lett föreningens representationslag. Lägger vi därtill avsaknaden av grundspel, tvivelaktigt kroppsspråk och förmåga att entusiasmera, eventuella problem att få stjärnor att prestera, förmåga att ingjuta jävlar anamma i laget, oförmågan att coacha special teams etc etc - Ja då är svaret enkelt.

Han måste ha gjort sitt
Den som inte ser det är fullkomligt 100% naiv

Det handlar inte om prestige eller att vara otrevlig mot personerna i fråga, men de senaste två säsongerna är gigantiska floppar. Inte bara tabellmässigt utan också PR mässigt (negativ press om och kring flyktade spelare), spelmässigt (skittråkigt spel i stället för offensiva Timrå), publikmässigt, sponsormässigt etc etc. Även denna lista kan göras lång, men slutsatsen är densamma

Han måste ha gjort sitt
Den som inte ser det är fullkomligt 100% naiv - och blundar för verkligheten

Att vinna 11 av 44 hemmamatcher räcker ensamt som skäl för att inse att man måste avgå.

Tror jag att Timrå undviker KS med en ny tränare? Nej det tror jag inte. Däremot hoppas jag. Och däremot tror jag att vi kansk kan få en chans att förbereda oss på KS. Jag kan inte se hur Perra skall kunna skapa den trygghet som behövs i ingången av KS??? Att förbereda sig innebär:

- att skapa ett eget spel mot ett antal AS lag där vi kommer att måsta föra spelet
- att få special teams att fungera, vilket kommer att innebära 5-6 pinnar lätt i en serie som KS
- att återta hemmaplanen som en ointaglig borg; framförallt för skitlag från Allsvenskan. De skall darra på sina bara knän när de åker in på isen i EoN
- att få ihop en leading line
- att ingjuta mod och inspiration i laget: Lite jävlar anamma

Allt ovanstående har en gemensam nämnare: Nämligen att Perra konsekvent misslyckats på samtliga dessa punkter.

Därför: Gör det rätta Perra - Avgå som huvudtränare och erbjud dina tjänster i övrigt till föreningen, såsom tex juniortränare, säljare eller liknande alternativt bryt kontraktet!

Alternativet är nattsvart - och ingen enskild person kan få vara större än föreningens överlevnad i ES.

Låst ämne

lincoln:
Törs man hoppas på att LHC följer med oss ner i kvalserien?

AIK,MODO och Växjö kommer vi inte att ha en chans emot. För att inte tala om Örebro.  

Hörde att Molla inte hade sett ett sämre tränat lag när han tog över efter Peo Larsson.

Nu borde dom i alla fall orka spela 10 kvalmatcher utan att gå på knäna, och kan den nya tränaren som måste komma gjuta nytt mod i den sargade truppen är det en 50/50 chans att vi överlever.

Låst ämne

Johnny B Goode:

Ledsen, men jag tror inte det blir mer än 3000 i morgon, tyvärr laget behöver ALL hjälp dom kan få just nu.

MEN kommer hjälpen att vara där så MÅSTE även SPELARNA PRESTERA.

Låst ämne

liston: Jag säger det som jag sa igår: Jag kommer INTE att se en enda match till så länge Perra är kvar.

Men vad är väl lilla jag i det stora hela?

Min värdighet o stolthet har jag åtminstone kvar o jag tänker inte sitta o titta på när min kära klubb försvinner neråt o ut, utan en liten protest.

Jag har fått nog, skulle aldrig ställa mig i klacken nu o klappa händerna o skrika: "Vi älskar Timrå!" efter dessa pinsamma framträdanden med Perra vid rodret.

Jag har fått nog av Timrå IK med Perra som tränare.

Att dessutom klacken inte protesterar å det grövsta är för mig en gåta.

INGEN annan klubbs supportrar i hela världen skulle tolerera detta spektakel utan att visa stt missnöje!!!

Jag blir så förbannad så det finns inte över toleransen över vanskötseln av klubben i era hjärtan!

SKÄMMES TA MIG F........ BORDE NI OXÅ GÖRA!

Låst ämne

Hahl Bundy: Även om jag förstår att man från lednings-håll tonar ner kravet på Perras avgång så blir jag ändå orolig att man uttrycker sig så pass starkt när man får frågan om Johnsson sitter säkert.
Nubben har ju dementerat detta å det kraftigaste, spelarna säger samma sak och Perra själv har inte hört ett ord från vare sig styrelsen eller spelarna.

Får mer och mer intrycket av att detta 'krismöte' där man kom fram till att tränarna måste gå är en tidningsanka.
Själv har jag passat mig för att gå så långt som att bojkotta hemmamatcherna då jag inte trott att det ska ge önskad effekt. Men är det så att man inte har några som helst tankar på att göra sig av med mysfarbröderna och att min, din och andras bojkott får upp ögonen hos styrelsen så är jag beredd att följa ditt exempel. Hur man sedan ska övertyga styrelsen att folket uteblivit p.g.a. att tränarna är kvar och inte att det beror på de usla resultaten i första hand, det är en annan potatis.

Redigerad kommentar

Låst ämne

Hahl Bundy: När du skriver om vad supportrar borde göra så bör du väl använda "vi" och inte "ni". Du var åtminstone fram
till igår en av dessa supportrar som inte protesterat.
Låst ämne

ÖstrandsNisse: Ja eller så är det två läger bland spelarna
Låst ämne

JimmyH: Sant... fel av mig...Not.

Men jag gick hem från min sittplats igår. Jag stod inte i klacken.

Fast å andra sidan har jag skrikit tidigare från stå..ovanför klacken... om Perra men blivit idiotförklarad o ombedd att hålla igen truten.

Vad mer ska jag göra? Hålla upp en egen 10 m banderoll?

Nä det du tycker får stå för dig! Jag står för mitt.

Edit: Dessutom har jag mailat mitt tyckande till både CE o TJ minst 3 ggr denna säsong.

Redigerad kommentar

Låst ämne

Hahl Bundy: "Jag har ingenting att säga". Nä det har han väl aldrig.....?
Låst ämne

Hahl Bundy: Om du har svårt att hålla uppe en banderoll är det lätt att organisera sig så ni blir fler. Du hänger ju dagarna i ända på en s k community. Varför har du inte gjort mer, om du känt så här?
Låst ämne

Hahl Bundy: Buade och skrek om perra senast mot modo. Då kom Rut på 97år och läxade upp mig att jag var en jävla medgångssupporter som sparkade på dom som låg ner och att jag var en jävla snorunge...
Även förra hemma mot jyrgårn, Då kom de en gubbjävel som bad mig börja spela hockey och göra det bättre själv och iställe för att fokusera på de dåliga kunde man titta på de bra..  Blir fan mörkrädd!

Redigerad kommentar

Låst ämne

JimmyH: Ja säg det? Jag kanske är för gammal att klistra o klippa?

Men man ska nog vara tyst o säga nåt om klacken eftersom det alltid kommer nåt i stil med: Vad gör du själv då?

Jag har sagt vad jag har gjort bla.

Som sagt det finns anledningar till att jag inte är med i den "innersta kärnan" kanske.

Ålder, bor på annan ort, arbete osv.
Du själv har ju kommit upp i åren o är inte längre heller i den "Innersta Kärnan".

Jag står för vad jag tycker o om ni har problem med det...so good.

Låst ämne

JNS: Så var det för mig oxå men ingen verkar tro det.
Låst ämne

Hahl Bundy: Ja, precis. VI har inte protesterat.
Låst ämne

Pajasförening, pajaslag och pajasklack. Sistnämnda skanderade "vi är timrå och vi ger inte upp" när de flesta kvällade efter andra perioden. Spelarna måste vara sjukt trött på dessa ramsor, inte för det är viktigaste just nu men ändå.

Nubben försvann som en liten råtta ur arenan igår parerandes glåpord från vissa åskådare, inte glåpord om Nubben i egen person utan just vad han borde göra med tränarna så han vet nog vad som behöver göras. 

Tänk om Lill-Kenta hade fått vart kvar, vem vet,  han kanske hade varit Timråtränare än i dag, när det beslutet togs, började resan utför.

Jag har sett det såhär att oavsett hur tungt det går så ska jag ända släpa arslet till eon varje match för att stötta laget men efter gårdagen är jag tom, jag slantade dessutom upp 840:- sek för fyra sittplatser till familjen och fick se denna skiten. 

Nu är det nog......

Låst ämne

ÖstrandsNisse:Formellt är det klubbdirektör och sportchef som tillsätter och avskedar tränarna. Dock tas ett sådant beslut av styrelsen efter att dessa två är eniga om vad som är bäst. Tar man sådana beslut på tjänstemannanivå utan styrelsens gillande är man totalrökt. Kom ihåg att CE, styrelsens ordförande var ner till Karlstad och förjandlade när Perra tillsattes. När Linkan åkte all världens väg var det efter hans förslag till styrelsen att avsätta Perra som styrelsen avsatte Linkan på TJ och CE förslag. Linkan har ju sagt att det blev märkbart tyst från vissa personer en tid innan beslutet kom vilket vittnar om att det sker ett arbete "bakom kulisserna". Challe var utsatt för en riktigt stor press från styrelsen att leverera resultat under sin tid som tränare och han levde vid vissa tillfällen mycket, mycket farligt. Challe förde oss ändå till slutspel, vilket vi i dagsläget är sjumilakliv från. Att Timrå inte pressat Perra tror jag inte en sekund på. Klubben dementerar som toka på grönbete gör tills det är klart.
Låst ämne

JNS: Helt jädra otroligt! Man tror inte det är sant! 97 år!
Låst ämne

JimmyH: Nu hängde jag inte med i din sista kommentar.

Ja ja spelar ingen roll.
Jag ska inte gå på nån mer match med Perra vid rodret.

Det är min "tysta" lilla protest.

Redigerad kommentar

Låst ämne

Timrå Icon: Ja, ungefär medelåldern i klacken.
Låst ämne

JNS: He he he! Hahl Bundy inräknad :-)
Låst ämne

Timrå Icon: Ha ha Jag är en gammal bitterf**** enl. Jimmy. :)

Låst ämne

Hahl Bundy: Det jag är lite bitter över är att värvarpengarna alla supportrar samlade ihop gick till klantarslet Molinder och inte till tågbiljetter till Perra och Clabbe

Men Molinder kan ju bli bättre vad det lider

Redigerad kommentar

Låst ämne

Timrå Icon: +3
Låst ämne

JimmyH: Du har rätt i det stora hela. Jag borde ha skrivit VI...... men jag tycker att det tog bättre med "Ni" :)

Låst ämne

Nisse: Klart man satt press på tränartrojkan. Men återigen sköter man snacket utåt på ett klumpigt sätt. I stället för att blåljuga som i så fall Nubben gjort i dag när han talat med media, så hade han kunnat säga något i stil med 'i det prekära läge laget befinner sig i och vårt behov av poäng så är ingen plats i laget säker. Vi måste göra något för att vända trenden'. Ett sådant uttalande säger varken bu eller bä men det öppnar i alla fall för att man tittar på tränarbiten också.

Jag behöver en livsgnista, inte att läsa om att tränarna sitter säkert och att de har styrelsens fulla förtroende.
Låst ämne

JNS: Måste vara den mest handlingsförlamde klubb någonsin hur i helvete kan virkkärringen o ägghalvan sitta säkert : Har du fåt "linkan sjukan" Nubben ? när spelarna viker ner sig gång på gång och tränarna misslyckas med ALLT i 90 matcher så vissar man att det är okey till supportrar sponsorer ger upp nu. Jo föresten tror klubben på att spelare som lirar i en 4e kjedja ska rädda laget i en kvalserie säger allt hur sjuk klubben är.
Låst ämne

Hahl Bundy: Jag + 2 följer din lilla protest. Jag hoppas även fler gör det, vad ska krävas egentligen för brandgudens avgång?
Låst ämne

Modano: Jag tror nog att du bör ta med dig Johansson och Ericson också på din resa. Nubben har inte eget mandat att kicka tränarna, till det behövs fler ur styrelsen.
Låst ämne

ÖstrandsNisse:Håller med till 100%
Låst ämne

ÖstrandsNisse: Ja, fast om Nubben vill kicka tränarna är jag övertygad om att det blir så. Nubben sköter det sportsliga, och jag tror knappast att han skulle tolerera att han inte fick agera (!!!1) enligt vad han bedömer vara bäst.

Om man bortser från att man mår skit och allt det där är det ett intressant läge nu. Mycket prestige och grejer i kulisserna. Tre månader, sen ska vi ha ett kvalseriepreparerat lag att ställa på isen. Kommer nog hända en hel del innan dess.

Låst ämne

Bragd-Birger: Kanske säkrast att avvakta....? ;-)
Låst ämne

Bragd-Birger: och för dem som inte hört intervjun med Granathen så finns den på denna länk. Det råder ingen tvekan om att Perra fortsätter leda det här laget...om man nu får tro på Granath.
Låst ämne

Sv: AVGÅ PERRA! Låst ämne

Hahl Bundy: Var är Olle förresten? Inte utan att man saknar den lille parveln
Låst ämne

AVGÅ NU PERRA, ÄGGHALVAN, OSTMÅLVAKTSTRÄNAREN, ÖRJAN FRÖJD, ERICSSON, JOHANSSON, MASSÖREN, KORVKIOSKGUBBARNA, MATRIALREN, BANDYSLIPSSKÖTARN
Låst ämne

ÖstrandsNisse: Klart de blir kvar! Det enda som skulle kunna få bort dem är om alla spelarna vill ha bort dem. Då har de inget val. Men jag misstänker att det bara är vissa spelare som vill ha bort dem

Låst ämne

Bragd-Birger: Men eftersom det verkar vara så jäkla svårt att få fingrarna ur och skicka dem någon annanstans så verkar det som om det finns någon hållhake. Om jag nu får vara lite konspiratorisk. ;)
Låst ämne

Timrå Icon: Kan det vara så att Perra har rätt att bryta sitt tysthetslöfte om han skulle få foten. Och med risk för allt brunt som skulle komma ur hans mun väljer föreningen att dra på det in i det längsta. Kanske så långt så det är Perra himself som för ner oss i Allsvenskan? Skulle inte förvåna mig det minsta.
Låst ämne

ÖstrandsNisse: Nu är du konspiratorisk :)
Låst ämne

ÖstrandsNisse: Länken nedan (eller iaf rubriken) fick mig att gå i taket....

...men bara för en kort stund.. ;)
Låst ämne

ÖstrandsNisse: Tror att det är så enkelt som att Nubben ser det som den absolut sista utvägen.
Låst ämne

Dream Team: Undrar vad den nye tränaren heter när Dutt o Sorg fått sparken? :)
Låst ämne

Timrå Icon:Intressant scenario. Skyttegradskrig i kuddrummet mellan de olika mysfalangerna?
Låst ämne

Bragd-Birger: Är det så, vilket det mycket väl kan vara, så skulle jag hellre sett Linkans lösning framför den lösning som föreningen gick på.
Låst ämne

Jag tycker vi ska njuta av den tid som är kvar för Timrå IK i Elitserien, troligtvis med detta spel och inställning är vi borta efter den här säsongen. Ett lag måste bli sist och ibland går nya föreningar upp. 

NJUT AV DEN TID SOM ÄR KVAR.

Timrå IK är dom bästa.

Låst ämne

ÖstrandsNisse: Spekulationer.
Låst ämne

« · 1452330 · »