Tror faktiskt att Teemu Aalto kommer att vara den poängbäste backen när säsongen är över. Läste en finsk internetartikel för ca en månad sedan och där stod det mycket gott om Teemu, bla att han har ett fruktat slagskott. Det är bara hoppas att det stämmer.
pasi: Vad hette den där finnen som värvades till luleå för ett par säs. sedan? han hade väl också ett fruktat slagskott, han stod bl.a annat och viftade med 2st magnum 44 i kvällspressen, han fick väl sparken efter ca 5 matcher!?
Boström: Men har nån läst kontraktet som honken skrev? Det är ju av samma dignitet som Husselius, han spelar i BIF om han inte får ett kontrakt med NHL/AHL.. om jag var bifare skulle jag vara riktigt orolig.
Boström: Spelar ingen roll. Kapanen vinner målvaktsligan i år. För den bästa målvaktstränaren i ES just nu heter Mika Tarvainen. Nu är han heltidsanställd och finns vid Kapanens sida under hela säsongen vilket han inte gjort tidigare, då har han bara kommit hit under vissa veckor och märk väl, varje gång har Kapanen lyft sig till en annan dimension och spelat på toppen av sin förmåga.
Årets värvning i svensk hockey om jag får säga mitt. Dessutom får Jimmy Danielsson och juniormålvakterna ta del av Mr Tarvainens lektioner. Det finns bara en väg och det är uppåt.
Fikon: Skillnaden är väl att Huselius HAR kontrakt med Florida och KOMMER att spela där om det inte blir strejk. Honken är utan kontrakt och det är inte säkert att han får ett nytt även om dom börjar spela i NHL/AHL...
micke: Det jag läst och hört är att han har goda kontakter med ett NHL lag som vill avvakta den kommande strejken/lockouten.
För övrigt är det pinsamt att läsa folk disskutera målvakter utan att ens nämna den bästa, Salo. Det är ju inte en slump att han är den enda svenska målvakten som varit ordinarie i NHL de senaste åren...
Även om nu kapanen mirakulöst läker ihop 100% så är han ändå en klass sämre än Salo.