1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590414 inlägg · 6217 ämnen

Bättre förr

« · 17642 Till forumet

Bättre förr
Inte konstigt att man blir förvirrad och blandar ihop begreppen, med all den j-la Amerikaniseringen i Hallar, Soverni shopp och webbshopp var f-n inte länge sedan det hette Suporter kiosk, och E Handel, Vad blir nästa steg, tänker på farbror som stod i en snödriva vid utomhusrinkarna med sitt korvstånd, varför fick det inte heta det då, nä då vart det kiosk hel plötsligt då det skulle flyttas in i Hallarna, men hur kan dom vara så omodärn dessa korvförsäljare, varför inte sibyllas shopp, eller Littells shopp, för att använda ord som inte har ett dugg med affär att göra, är min kunskap inom det utrikiska språket inte helt fel så betyder shopp, kommer från shoppa, Handla, men man kan ju ha fel med, men inte låter det som en affär iaf,

Men ska man bli förvånad, då en snus bod i Mora bär namnet ICA supermarket, Stackars sjökvisten ligger säkert och vrider sig i sin grav med sina bröllopskonfekt, till unga fröken Britta, men klart dagens brudar kanske kräver mer än Packmoppe och bröllopskonfekt, stackarn han som hade det svårt nog hur skulle han klarat sig idag,

Inte utan att man funderar, är man en gammal gubbstofil med klimakteriebesvär, och som lystert går och väntar på käppen, Käppen föresten varför har inte den gamla trotjänaren fått ett tuffare namn the pin, eller något annat som inte går att uttala,
Kommentera

Sv: Bättre förr
det var en av dom bästa jämförelser jag har sett:))
Kommentera

Det är bra HH! Alltid trevligt att läsa HH;s funderingar... =)

Smygreklam; GIF- IFK Gbg, ikväll, IP kl. 18,30. Releaseparty före på O'learys.
Kommentera

jag vet inte hur gästboken skulle klara sig utan HH

Smygreklam; AIK- Bajen , ikväll, C+ kl. 18,45.
Kommentera

« · 17642