1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590833 inlägg · 6217 ämnen

Bergeforsen Flyers

« · 329234 Till forumet

Bergeforsen Flyers
Har ovan nämnda storlag fortfarande en verksamhet, verkar dock vilande. Något som vet något??

Se länk
Kommentera

Sv: Bergeforsen Flyers
Red Rocker: Det ska vara - NÅGON som vet något -
Kommentera

Red Rocker:

Nej det är nedlagt sedan många år tillbaka,tror jag vinglade runt själv det sista året när det nu var men det är minst 5 år sedan.
Kommentera

Red Rocker:
Dom la ju ner och det är ju synd, det skulle finnas några fler lag för dom som vill lira för skojs skull.
Förr fanns Stöde, Karlsvik, Strategen. Flyers m.fl som man kunde lira med. Det är alldeles för många spelare som lägger av.
Vi kommer att få en tråkig ungdomsserie i medelpad framöver om inte Nolby, Matfors & Töva överlever.

Timrå IK är dom bästa.
Kommentera

håckla & 30:

Jag tror att det skulle behövas lite fler små klubbar nu när hockeyn växer sig stark i vårt distrikt. Både TIK och IFSH går väldigt bra och det finns ett stort intresse att börja spela hockey hos ungdomarna. Om det satsas lite så tror jag att det skulle avlasta det tryck som ligger på ungdoms sektionerna hos TIK, IFSH och Njurunda.

Jag har pratat med en representant för medelpads hockeyförbund angående detta och de försöker få lös pengar för att få konstfrusen is på bl a Alnö(det var några fler platser också som jag inte kommer ihåg).
Kommentera

Det hockeyförbunden måste se till för att hockeyn ska överleva är att se till så att småklubbarna kan överleva.
Tex i Timrå så hade vi behövt åtminstone Flyers och allra helst Vivsta också.
Som det är nu så är det för dyrt att hålla på, fotbollen är så mycke enklare och billigare.
Kommentera

kulltorp: Håller fullständigt med dig. Då är det bra att Medelpads hockeyförbund satsar på konstfruset på fler ställen i regionen.

Nu ska jag röra mig ner mot stan för vidare transport mot SA. Hoppas på en vinst men jag tror det blir mycket svårt att ta poäng mot Huskvarna

TIK vs Huskvarna 1-5
Kommentera

Min åsikt ær att smålagen ær viktiga i orter dær de unga spelarna har allt før långt till Ånge/Sundsvall/Timrå. Det måste finnas møjlighet før de ungdomar som vill børja spela ishockey att kunna gøra det på hemmaplan. Dær ær ju exempelvis Njurunda ett bra exempel. Jag tror inte att Bergeforsen eller Wifsta fyller en sådan funktion. Dær ær det mer frågan om møjligheten att kunna fortsætta spela efter juniorålder æven om man inte satsar 100 % eller kanske har tillræckligt kunnande før att platsa i de størra lagen. Jag tror att det ær viktigt att man kan spela hockey æven om man ær fødd i Støde/Torsphammar eller Indal/Liden. Man kan ju kanske inte kræva att førældrarna skall kunna skjutsa barnen 5 mil enkel resa flera gånger i veckan..
Tror att TIK och IFSH har ett ansvar i att hjælpa till med detta och då handlar det inte om pengar. Det handlar mer om att kanske stælla upp och hjælpa till med kunskap till førældrar som kanske vill bli trænare att gøra reklam før ishockeyn genom att kanske skicka ett par stora grabbar till de smålagens træningar.. tænk vad det skulle betyda før de små grabbarna att få træna med exempelvis IFSH's Nænsen och kanske TIK's Hagos !
Kommentera

oraklet:

Visst saknas HOIF, Flyers, Karlsvik m.m.

Tyvärr så minskar ungdomslagen i distriktet, Matfors, Töva och Nolby slåss med dåliga istider och taskig attityd från hallagen, Hallagen ser resultatet som det viktiga och naturislagen ser mer till den sociala verksamheten. De etablerade hallagen tar gärna talangerna av de små uteklubbarna vilket medför att de små tappar slagkraft och lägger ner.

Det kommer att medföra att antalet spelare kommer att minska dramatiskt inom några år om inget görs, resultatet av detta har setts i andra distrikt, så det är inte bättre att Timrå 1 & 2 möter Sundsvall 1 & 2 all the time, distriktet blir litet då.
Nää se till att utelagen finns kvar, det är en krydda för distriktet.

Timrå IK och utelagen är dom bästa.
Kommentera

håckla: Helt rätt, de små klubbarna måste räddas till varje pris. Medelpads hockeyförbund borde ta och agera innan det är försent och ta sitt ansvar. Vi har en halvfårdig ny anläggning på Löta som det endast fattas ett isaggregat till. I och för sig så har vi fått Njurunda SK:s gamla men det ska konverteras om och det kostar runt en halv miljon kronor att bygga om och dessa pengar finns inte i en liten ideell klubb som Nolby Hockey. En ny fin betongplatta, 2 mil isslinga finns redan ingjuten i betongen, en ny fin plastsarg som Nolby Hockey betalat ur den egna ideella fickan. Mao en jäkligt fin halvfärdig anläggning där det borde finnas konstfruset vid den här tidpunkten. Konstfrusna utomhus anläggningar behövs om dessa s k månskenslag överhuvudtaget ska överleva i framtiden.

Idag finns det ingen konstfrusen utomhusanläggning i distriktet. Endast 7 st ishallar finns att förfoga över., Timrå 2 st, Sundsvall 2 st, Kovland 1 st, Njurunda 1 st och Ånge 1 st. Jämför detta med Ångermanland det står 22 st ishallar så förstår ni att vi ligger mil och åter mil efter i utvecklingen.

Rädda utohusrinkarna - alla har rätt att få spela ishockey!
Kommentera

mike:
Det borde finnas konstfrusna isar i Matfors, Alnö, Söråker, Stöde, Nacksta och Nolby såklart så att hockeyn kan växa i distriktet, talanger finns överallt och om dom fick chansen så skulle det bli bättre bredd i Medelpad.

Timrå IK och uteklubbarna är dom bästa.
Kommentera

« · 329234