1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590376 inlägg · 6216 ämnen

Besviken men inte upgiven, än...

« · 616354 Till forumet

Besviken men inte upgiven, än...
Lite fakta: 19 matcher 37 mål = 1,94 mål/match - insläppta 49= 2,5 mål/match.

Vad är det som saknas:

Ingen nyhet, MÅLSKYTTAR samt en målvakt som kan vinna matcher eller poäng åt laget när det går lite knackigt. Det har vi vant oss med de senaste åren men det har vi inte idag, tyvärr. Timrå´s lag är uppbyggt kring s.k. brunkare + Krykov. Manderville är ingen målskytt utan viktig på ett annat sätt med sin inställning. Sen kommer Warg, Nielsen & Regin att bli bra/bättre men utan spetskompetens d v s en riktigt bra 1:a kedja kryddat med ett par målskyttar så lyfter sig inte dessa spelare. Så vi får finna oss i att dansa på linjerna i den nedre delen av tabellen i år. Tyvärr så ljuger aldrig tabellen.
Sloan borde fått ett tryout kontrakt - vilket skulle avslutas omgående. Kanske Zäta hade rätt om Murray? mer kvalitet!!! Ser att en del gnäller på powerplayspelet, med all rätt, men om Krykov & Manderville får ledigt under uppehållet hur ska vi då kunna träna PP? Jo med Warg/Nielsen eller Regin som spelfördelare men Regin var på landslagsuppdrag.
Hur har Nubben/Kenta & Micke resonerat egentligen?
Luleå betalar dyrt för Orzagh men han levererar - Han kommer att skjuta Luleå till slutspel om inte NHL lägger vantarna på honom före den 1:a december.
Jag undrar om inte Timrå har den lägsta lönebudgeten i år jämfört med de senaste åren.
Vi tappar Gunno & Hedström och ersätter med Sloan!!!

Spelarmarknaden är begränsad, jag vet, men borde inte Nubben & Co agerat redan när man beslöt att förlänga Jontes klausul mot NHL under sommaren?
eller trodde man att Zäta & Gunno skulle bli kvar??

Jag hoppas att det sker nåt till nästa fönster öppnas annars kan nog Kenta ha klivit av den här skutan innan slutet på februari.

Men som SMÅLAND säger. GE INTE UPP NU, FORTSÄTT STÖTTA TIK - det tänker jag göra i alla fall, trots besvikelsen i kväll.
Kommentera

Sv: Besviken men inte upgiven, än...
Icetea: RÄTT RÄTT RÄTT OCH ÅTER RÄTT!

Vad gäller målskyttar alltså. Gnällde om detta innan säsongen och under katastrofstarten. Sedan lurades man ju av segerraden. Men när man tänker efter lite så var det bara uddamålsvinster - Där vi aldrig gjorde mer än 2 mål. Kanske någon gång tre.

SSK hemma: Såg ut som TIK mot ett juniorlag. Har sällan sett maken till utskåpning i 55 minuter. Trista bara att SSK gjorde tre mål under de kvarvarande 5 minuterna

HV Borta: Torsks sista minuterna

VF Hemma: Hjärnblödning

Åsså idag då. Har ingen aning, men om tom Jonasson sa att det var spel mot ett mål i första så drar jag följande slutsats:

- TIK inleder matcherna i rasande tempo och sumpar sådär en 450-500 målchanser
- Motståndarna halkar in ettan i ett PP eller på en kontring
- I andra kommer motståndarna in som ett nytt lag och TIK får soppatorsk
- 2:an och ialnd 3:an ramlar in
- I tredje vaknar två spelare som bara verkar kunna spela när det redan är kört: Crippe och Gahn. Har själv haft denna typ av lirare i de lag jag spelat med. En konstig kategori, men av någon anledning släpper det för dem när det redan är kört. De är så att säga bäst i förlustmatcher. Crippe gör bara 2-3 i 6 mot 5 lägen....
- I sista misaar Krykov (som annars är bra) en 30-40 öppna mål, Nilsson tar en onödig utvisning i anfallszon, Koskinen slår icing i 5 mot 3 osv osv

Sådär....månadens spya är lagd.

Nu får vi fan i mig ta Brynäs på torsdag - annars gör jag som SSK-supportern och byter galax i en månad. Orkar inte mer.

Men en sista sak...I år ska det tamejfan vara 25p ner till strecket innan jag över huvud taget nämner att vi kanske klarar oss från kvalserien. Fan vad onödigt med denna och SSK. Snacka om att torska fel matcher. FAN FAN FAN
Kommentera

lincoln: Håller helt med dig, liknande syndrom som 2-4 säsongen 01/02. Bra första period som är som bortblåst i 2a, i 3e vaknar man när det är för sent.
Kommentera

Bergius: Trist
Några målskyttar ala mattisasson eller nordgren känns dock som det som saknas.

Herregud. Vissa lirare i VF har väl gjort mer mål än hela Timrå

Vad är positivt då - Tja, nu har vi i princip under perioder spelat ut alla andra lag, men det känns som att TIK förutom Leksand har lägst, lägsta nivå ochsämst målskytte.

Känns också som att det kansek vore dags att testa nått annat än att köra slut på allt bränsle i e meningslös manisk anfallsorgie första 20 för att sedan sitta och titta på
Kommentera

lincoln: Vad faan skall dom alltid bara dumpa i hörnen för ?
Där finns det ju inga mål ?
Dumpa framför mål istället så kanske vi har den turen att det blir ett självmål istället. Alla mål räknas.
Man blir ju dessperat när man ser 5 mot 3 och dom dumpar i hörnen och det hade Moraspelarna lärt sig efter 5 minuter i första perren att vi alltid gör så.
In mot mål med puck uslingen, alltid tar den på någon så den går in
Kommentera

Helg Ernest: chansen att jaga fast pucken är väl större om man dumpar i sarghörnen istället för på mål dårå ..men det förutsätter ju att man har fart på rören
Kommentera

« · 616354