Går runt och myser efter den här ljuvliga omstarten. Überviktigt bottenmöte mot SSK: tre feta. Bortamatch mot serieledarna som sprutade in mål på oss sist: 1-0 och three more fatties. Förbannat starkt, måste jag säga.
Och Hult börjar snäppa upp. Fortsätter han så här stryker vi ett streck över dom 20 första omgångarna. Han har alla möjligheter att hamna i hjältefacket när denna säsong så småningom ska summeras. Må han göra det. Även Hundrapundarn tar sig, i a f målmässigt. Där är det fortfarande en god bit kvar att vandra, men låt oss hoppas. Får vi inga nyförvärv utifrån tar jag dom gärna inifrån.
Nu längtar jag till lövenmatchen. Tror att det kan bli en rolig match. Hoppas på en rejäl holmgång, en riktig urladdning på hemmaplan. Böejar vi bli sådär jobbiga och ingen-jävel-över-bron i hemmaborgen tror jag publiken börjar sippra in igen. Lite hopp och framtidstro är allt som behövs. Raka ryggar istf gamnackar.
Smokey: Ja, där har vi en plusfaktor på den annars diskutabla coachvärvningen av Berglund sr. Svårt att inte gilla respektlösheten och drivet. Han växer så det knakar på alla sätt.
Bragd-Birger: Challe är en av de mest framgångsrika tränarna vi haft. Jag skulle ha sagt att det var ett misstag att släppa honom om det inte vore för att han varit en så härligt dyrbar katastrof för Modo och coachade ut DIF istället för oss för två år sedan. Men i Timrå visade han resultat. Perra var ett katastrofalt misstag när Linkan av någon anledning valde den fågelholken före vår befintliga tränare.
El Maco: Framgångsrik, ja. Men vi hade å andra sidan ett spelmaterial för slutspel. Och hockeyn laget spelade under hans ledning var fruktansvärt tråkig att titta på.
El Maco: Jag gillade också Challe, på många sätt. Dock tycker jag att hockeyutvecklingen under hans tid lämnade en del i övrigt att önska. Linkan-Perra var hursom en betydligt värre kombo, där håller jag med till fullo.
Vad Challe anbelangar ger jag fullständigt fan i att vissa menar att spelet blev "tråkigt". Det tyckte ju många med SvFF och Lagerbäck också. Inte trist nog utan att resultaten vägde upp, anser jag. Vi spöade bland annat MoDo som skit i kvarten 2008, det var en oerhört skön revansch som betydde en del. Sedan hade vi även 2-1 i matcher mot HV i semin, det kunde ha gått!
DJ Hemp: 2-1 i matcher och ledning 1-0 vill jag minnas, innan bambi på hal is fällde oss. Jag var lycklig som ett barn nästan oavsett resultat då jag i samma sekunder befann mig på BB med nyfödd son :)
Nu tänker du nog på säsongen efter, 2008/2009. Då hade vi 3-2 i matcher, 2-0 i sjätte matchen och allt verkade frid och fröjd. Men så slog vi av på takten, HV gick ikapp och det blev sd. Då trädde stackars Bambi in på isen och så torskade vi. Sedan föll vi även på bortaplan i sjunde och avgörande och tappade därmed 3-1 i matcher. Sedan dess är HV för alltid ett hatlag.
Förbannat starkt, måste jag säga.
Och Hult börjar snäppa upp. Fortsätter han så här stryker vi ett streck över dom 20 första omgångarna. Han har alla möjligheter att hamna i hjältefacket när denna säsong så småningom ska summeras. Må han göra det.
Även Hundrapundarn tar sig, i a f målmässigt. Där är det fortfarande en god bit kvar att vandra, men låt oss hoppas. Får vi inga nyförvärv utifrån tar jag dom gärna inifrån.
Nu längtar jag till lövenmatchen. Tror att det kan bli en rolig match. Hoppas på en rejäl holmgång, en riktig urladdning på hemmaplan. Böejar vi bli sådär jobbiga och ingen-jävel-över-bron i hemmaborgen tror jag publiken börjar sippra in igen. Lite hopp och framtidstro är allt som behövs. Raka ryggar istf gamnackar.