Stridsberg90: Jag håller med fullständigt! Det känns, precis som du är inne på, att det skulle behövs nån lite mer enkelspårig tillsammans med dom 3, kanske att man har Dahlén, Persson och Westin i en och Ludde, Pettersson och Wedin i en när Wedin är tillbaka, och kanske Boqvist, Lööke och Boyce i en tredje, Lauritzen, Molinder och Jonsson i en 4e, Stene kan nöta bänk! Totalt värdelös! Berglund kan få hoppa in ibland.
Olle: Fast jag tycker inte Timrå har ett speciellt "flashigt" lag egentligen. Det är ju Dahlén och Pettersson som är trixgubbarna i laget men vilka mer? Så tycker absolut inte att Boqvist blir överflödig på något vis. Timrå har mycket så kallade brukare så som Boyce, westin, Ludde, berglund, jonsson, person osv. Och det är just alla dem spelarna med fler som måste höja sig. Däremot tycker jag att Roger skulle splittra på Dahlén, Pettersson och Boqvist då alla 3 är spelar som vill ha mycket puck och är som bäst när dom får ha mycket puck. Men blir lätt hänt att någon av dem 3 "faller bort" under matcherna när dom 3 spelar tillsammans eftersom det bara finns 1 puck. Skulle tex hellre se spelare som westin eller person med Dahlén och Pettersson.
Problemet har ju just varit att energin har försvunnit på slutet på grund av att alla inte gör skitjobbet. Dock senaste matchen mot BIK så tycker jag att många lyfte sig igen, tex Ludde, boyce och till och med en spelare som johan jonsson såg bätte ut, dom 2 sista perioderna var väldigt glädjande. Men att boqvist skulle vara överflödig håller inte jag med om.
Vet inte heller varför då får ett lån att låta så negativt. Boqvist är en spelare som vill framåt och just nu är han i Timrå och kommer ge sitt yttersta för Timrå så länge han är här, att brynäs sedan tjänar pengar på han senare som du säger spelar mig inte någon roll. Timrå betalar inte ett öre för en sån spelare som boqvist vilket är givetvis jätte bra. För vi vill väll fostra bra spelare i Sverige och då är det här en jätte bra lösning för både Timrå, Brynäs och Boqvist själv, iaf vad jag tycker.
Tycker dock att Roger forsberg borde laborera lite mer med femmorna för tycker dem inte känns helt kompletta ännu.
Stridsberg90: jag begär inte att en 18-åring ska dominera, allt jag säger är att hans spelartyp är överflödig i laget. Vi har redan spelare som kan snurra och finta, det vi saknar är spelare som framgångsrikt brunkar och gör skitjobbet. Mot Karlskoga gör Ludwig Nilsson skitgörat på ett sätt som han skulle behöva göra i varje match men vi behöver 4-5 st spelare som gör detta. Det är ju bara att gilla läget, trots att EP och Dahlén spelar bra så är dom kanske inte tungan på vågen längre, vi behöver andra spelartyper som producerar.
Jag kanske gick väl hårt på Boqvist men ärligt talat, killen är här för att spela in sig i Brynäs, inte i Timrå IK? Vi förvaltar just nu en spelare som Brynäs ska casha in på när/om han drar till Nordamerika (alternativt platsar hos dom) varför kan vi inte ställa krav? Lööke vill någon skeppa innan Boqvist, ja kanske. Han har inte fått mycket uträttat heller. Men innan någon kommer dragandes med deras statistik i Timrå, vilka spelare har dom fått spela med då? Boqvist har spelat med EP och Dahlén, två av ligans kanske största löften. Är det konstigt att han snubblar in poäng?
Stridsberg90: Jag tycker Boqvist varit en riktigt bra injektion i laget. Han har överraskat mig med tanke på hans ålder. Vad kan man mer begära. Hoppas vi får behålla han så länge det går.
Olle: Men du kan ju inte på fullaste allvar räkna med att Boqvist ska vara så bra så att han kliver in i allsvenskan och dominera som 18 åring, han kommer från brynäs j20 typ? Tror du blivit lite bortskämd med dahlén och Pettersson. Tycker boqvist är otroligt spelasmart och ligger ofta rätt, samt har bra fart under rören. Jag hoppas verkligen vi kan få ha kvar han under hela säsongen. Han kommer utvecklas och bli bättre ju säsongen lider. Helt övertygad.
Stridsberg90: Tycker förutom första perren att grabbarna gör en riktigt bra match. Man kan klaga på att vi inte gör mål men faan vad vi körde över serieledarna! DET tar vi med oss!
Tycker din kritik mot Boqvist är lite för hård,bara för att han kommer från Brynäs ska han göra stordåd?
Tycker han har bidragit. 8 poäng på 11 matcher o plus 5 i plusminus är mycket bättre än en som ex Jens Lökke som i så fall är mer överskattad. Skickar hellre tillbaka honom om vi ska skicka någon.
jå1: Eftersom undertecknad startade tråden får en prova sig på att avsluta den. Kan sammanfattas med 'Mission completed'. Den som inte hajar får läsa trådens jungfruinlägg.
Hälge: jag tycker att man kan ställa helt olika krav på dom spelarna du räknar upp. Boqvist ska kliva in och göra skillnad, jag tycker att han mest får till lite snurr, alldeles för ofarlig. Förväntningarna på Stene är ju inte skyhöga men han underpresterar ändå, killen hittar ingen harmoni i det han gör. Dahlrot gör ju en usel match men ingen förväntar väl sig en defensiv gigant där?
Nä jag trodde aldrig att jag skulle säga det men jag har haft helt fel om Molinder och det märks först när han är borta. Han är viktig för laget på ett sätt jag aldrig uppskattade medan han var på isen. Bra med Lauritzen tillbaka och både Persson och ludwig Nilsson gör en riktigt bra match men ska vi ligga i toppen av tabellen så behöver vi nog fullt lag och en tom skadelista.
Gorkyman: Stene kan vi lila gärna göra oss av med, sällan sett en kille på isen som ser så vilsen ut. Johan Johnsson är ju iallafall ivägen till och från, Stene åker ju bara och söker sig till en yta där det inte finns nån chans att behöva göra nått.
The great one: Det har de bevisat att de inte klarar av finns inget jävlar anamma för många glidare får ju knappt ihop tre kedjor när de här fem är borta. Blir fiasko om man inte får in 2-3 nya under tiden de är borta.Ja just det 21a vad ska han tillföra är ju på Stene o lill challe KASS NIVÅ på de tre utan tvekan
Gorkyman: Dahlroth verkar vara en person som kliver upp 5 minuter innan jobbet börjar och undrar varför han aldrig kommer i tid. Transporterar puck i snigelfart och blir ikapp åkt 9 av 10.
Hälge: Håller helt med, kan inte se att Boqvist är så kass som Olle tycker. Han har bra fart och skapar energi. Däremot Stene, och ganska ofta Dahlrot, vad håller dom på med. Stene har ju ingen energi alls, och fysiskt spel finns inte - kanske skulle må bra av att bänkas en/två matcher. Dahlrot måste spela ett enklare spel, ingen pucktransport där tack Lägg hellre enkel sarg ut. Känns som att Hardegård är ett bättre alternativ, och när Westlund är tillbaka blir det tufft för Dallas. JP skulle man kunna tänka sig en passning från ibland och inte bara gå på avslut hela tiden, blir ju så uppenbart. Sedan skulle man ju kunna tänka sig ett och annat backskott i PP, behöver inte vara hårt men med lite folk framför kassen händer det saker - bara för lite omväxling alltså ! Ludde är av få som riktigt står upp. Boyce såg lite bättre ut denna match. Saknar Wedda - hoppas rehab går snabbare än väntat.
Olle: Håller med. Andra och tredje ger hopp om en god fortsättning. Egentligen helt galet att de tre senaste genererat 0 poäng. Med flowet Karlskoga är inne i hade kunnat ge nio pinnar. Normal utdelning hade varit nånstans mittemellan. Spelet har varit rätt ok större delen av matcherna, men de flesta baklängesmålen har varit så mjuka att man studsat i tv-soffan. Där tror jag Molinders inverkan på de övriga i laget är ovärderlig. Men jämnar saker och ting till sig i långa loppet så får vi hoppas att medstudsarna kommer när det verkligen gäller.
Blir som Småland säger sjunker som ett sänke genom serien finns inte en chans att man vinner en match under JVM utan tre spelare där plus Wedin och Molla. För inte lär det ageras något bland dö skallarna i föreningen och sponsorer. Då är allt man byggt upp inte värt ett piss. Men vi har ju Stene lill challe tur det
Rytter: Jag kan hålla med om EP, bitvis står han stilla och bara tittar på utan att delta i spelet. Dahlén däremot, han tycker jag spelar i det närmaste briljant. Han spelar med energi och tar många bra avslut. Skulle jag behöva välja mellan en av dom så skulle jag hellre spela Dahlén än EP.
Jag hoppas EP kan utveckla det fysiska spelet och spelet utan puck, utan det tror jag han får det tufft. Vi har några trollerigubbar för mycket, jag hoppas vi kan skicka Boqvist tillbaka till Brynäs (det där jävla lånet kan dom ta tillbaka och få ränta på spektaklet) och precis som du säger, splitta på EP och Dahlén, dom behöver absolut inte spela med varandra för dom gör inte varandra mer bra än vad dom separat kan göra andra spelare.
RunarUp: det är så pissigt att åka hem utan poäng ikväll, vi förtjänade minst en poäng och spelarna ska ha all cred i världen för att man inte tappar fokus fullständigt och kör över domaren eller börjar plocka tior. Viiiiilket jävla as, sätt en jobbcoach från arbetsförmedlingen på karln omgående, han kan omöjligen ha en framtid i det här yrket.
Absolut, inte kritik dom dem, så spelar juniorer. Detta är en ledarfråga, modo hade snälla Anders Forsberg som lät Nylander och Kempe spela så där och visst dom gjorde poäng framåt men låg även bakom mycket mål vi släppte in.
Jag tror man hjälper spelarna bättre genom att coacha dom så dom även behärskar detta spel. Att bara låta dom fortsätta och ursäkta med att "de är ju juniorer" tror jag är fel väg att gå. Tror Rönnberg i VF är bra på att ställa dessa krav på sina juniorer och få dom att utvecklas.
Er tränare borde ta EP och JD lite i örat, ser bara intresserade ut av att spela i offensiv zon idag (vet inte hur det sett ut tidigare, är det alltid så här?). När dom backcheckar så slutar benen gå efter rödlinjen, påminner sjukt mycket om när vi hade Nylander och Kempe i samma kedja. Dom var grymma framåt men hemjobbet hade mycket mer att önska.
Så skickliga och snabba spelare har alla möjligheter att spela bra defensiv, dom har åkningen för att hinna hem och spelsinnet för att ligga rätt och spela bra försvarsspel. Dom kommer aldrig spela fysiskt och stoppa motståndare men genom att ligga rätt och vara smart så skulle dom kunna vara riktigt bra defensivt också i HA detta år, och detta kommer dom ha nytta av senare i karriären för det ställs krav på defensiven som man ska etableras som spelare på yttersta nivån.
Kanske splittra på dessa pch sätta dem i olika kedjor för att få lite seniora spelare runt dem som hjälper dem och ställer krav på hemjobb och hur dom ska ligga i position.
Blir intressant att se dessa i JVM, EP vinnare i svenska poängligan och JD vinner skytteligan är väl inte otroligt.
Zambonin: det är sällan man blir rånad av domaren men den här matchen har varit en parodi från början till slut. Jag tycker vi gör en helt ok bortamatch, Karlskoga är inte bättre någonstans.
Zambonin: Boqvist bara måste vi kunna få lämna tillbaka till Brynäs så fort vi får tillbaka spelare, den grabben verkar se sin sejour i Timrå som en chans att göra youtube-highlights.
Heisenberg: haha alltså den utvisningen på Berglund, vad fan håller domaren på med? Jag brukar vara frustrerad över hur vi spelar men snacka om att zebrajäveln har tagit all fokus i den här matchen.
SMÅLAND: just den inställningen verkar råda bland domare överlag, oförmågan att vara självkritisk. Kolla på matchen innan du uttalar dig tycker jag, det är faktiskt inte acceptabelt att domaren kan vara så dålig på denna nivån. Ingen säger heller att det är på grund av honom om vi förlorar.
SMÅLAND: Du, säg inte ett skit förän du ser reprisen på den här matchen. Domar ÄR rent jävla bedrövlig, finns ingen som helst anledning till att blunda för det.
Här sitter man i domarrummet i Plivit Trade Hallen och dömer Västervik - Alvesta J-20..... Och vad läser man... Domarn... Är det han som spelar matchen... Fy fan!!!!
Rytter: jag kan bara tala för mig själv och jag tycker:
1, det gamla "cyklopepitetet" är mer kul än pricksäkert. 2, att den enda modoiten som har en orimlig syn på domarna är den där JFK. Bagdad-Bob-varning där. 3, jag håller med dig och har gjort så hela säsongen. Fyrdomarsystem är denna liga värd, det går för snabbt för dom här hobbydomarna.