Jag önskar verkligen att det fanns fler sportchefer som skulle våga vara så tuffa som du beskriver. Skulle skicka en bra signal till spelare och agenter att förmedla antingen spelar du med oss och då gäller det för hela året eller så drar du till en annan klubb.
Känns som det är FW som vinner på detta, han får spela mycket och i avgörande lägen, samtidigt som han inte behöver vara desperat och leta klubb utan kan plocka det mest lukrativa om något dyker upp.
Alla klubbar vet ju nu också att det kommer lös en eventuell spelare om 1 månad (ifall han inte har en out på detta också), tryggt att veta om man måste förändra men inte vågar förändra i truppen redan.
Minns när vi hade Salmela på korttid och han fick chansen att komma tillbaka efter en rejäl skada, han visade snabbt vilken grym back han var, sedan lämnade han för högre anbud när korttidskontraktet gick ut och blev en av seriens bästa backar i annat lag. Det sög ju ganska rejält.
Sputnik: Tänkte också initialt på att det kunde vara Arizona som var och satte lite käppar men i tillhörande intervju blev det ju hyffsat tydligt att Arizona inte bryr sig nämnvärt så länge han får lira mycket.
Vilket i sig rimligtvis vara ett incitament i Timrås favör.
Mycket märkligt av en så ruttad sportchef som Nubben.
TIK-Lund: Arizona har bara hans NHL rättigheter, han är inte signad och utlånad som Dahlen, så just nu tror jag inte Arizona har något att säga till om öht.
Rytter: Inte nog med detta, vad skickar det för signaler till spelarna som inte har sin plats cementerad i ordinarie formationer? Hade jag varit typ Nisse, Lander eller Westlund som fått sparsamt med speltid hittills så är detta något som hade känts lite olustigt.
I och med att det dessutom bara handlar om en månad och "täcka upp för skada" så hade jag nog hellre tagit chansen med nån junior för att visa på möjligheten. Typ Eckmyhl. Lätt att skicka tillbaka när Filip inser att en säsong i H.A kanske inte är så tokigt när man har hela jävla livet kvar att spela.
Risken är ju också överhängande att vi potentiellt förstärker ett lag som vi eventuellt skulle få möta i vår (om allt vill sig väl). Det är ju knappast i Färjestad eller Frölunda Som herr Westerlund skulle gå in på två backpar om chansen väl skulle infinna sig sista Oktober.
Det är också massa tid som vi tappar på att inventera laget när FilleFilur tar upp en plats som vi inte ens kan testa spelare på så länge han är kvar. Det kanske skulle visa sig att vi har nått litet guldkorn i organisationen, det har ju hänt förr, så att säga. Om inte annat så är det tid till att leta förstärkningar.
Salmela sålde iallafall extra biljetter de få matcherna han lirade. Om än en klen tröst så är det iallafall något. Digniteten på värvningen står ju liksom inte i proportion direkt.
Jag har verkligen stora problem med denna kontraktsförlängningen. Den är fel på så våldsamt många plan. Även om vi hade haft huvudpersonens konflikträdda syltryggsbästis som sportchef hade det varit svårt att godta detta kontrakt.
TIK-Lund: Jo läste den artikeln med nu, så ljuset hamnar ju trots allt på Westerlund igen. Som sagt väkligt konstigt agerat av Nubben och bättre låta Westerlund dra då om det är det han så gärna vill. Fine vi är i HA men lite krav måste man ju kunna ställa...
Sputnik: Nubben har dragit en riktig luring! Freddan bänkar grabben nu tills han skrivit på för säsongen ut. För en spottstyver! Lycka till att få nytt kontrakt utan speltid!
Märklig förlängning. Vi står inte och faller med Westerlund i oktober, och drar han har han bara snott spel-/utvecklingstid från någon annan som vi kommer behöva i sin prime när saker drar ihop sig till våren. Hela säsongen eller inget var en no-brainer. Skulle gärna veta hur Nubbs och tränarna tänkte kring detta.
Lite knepig situation, han skulle nog utvecklas mycket bättre här av att få jättemycket speltid, det är väl dom flesta överens om, sen verkar både han och hans agent tycka att han är för bra för allsvenskan och att det skulle sinka ner hans utveckling, lite väl mycket hybris känns det som.
HA måste införa klarare regler kring dräkterna, som nu mellan Modo-KHK, samma visa i matchen mellan Mora-KHK.
Rött mot blått kan vi väl köpa, men det här???
Skulle inte förvåna mig om det är medvetet från khk, att ställa till det för motståndarna så mycket de kan. KHK får gärna gå i graven, noll kultur, noll supportrar, noll av allt!
Clay.2: Konstigt tänk,så Westerlund har tagit Nielsens plats? Kan det inte vara så att Lerebäck , Söderberg eller någon annan har gjort det? För mig är det enkelt, är man tillräckligt bra så spelar man..
Nevink: Trodde inte man fick ha mörka ställ som bortalag, trodde det va vitt som huvudfärg som gällde, ser extremt märkligt ut. Sen har vi ju Luleå som kört med gula bortatröjor, men dom är ju ganska ljus.
Clay.2: Ja den frågan får Du ställa till dom ansvariga, det kan ju inte jag svara på. Om nu ledarstaben anser att Nielsen inte platsar på 7 backar så känns det ju väldigt konstig diskussion, med tanke på de sju som spelar så känns det ju som att Gustav inte direkt har tagit chansen. Men det är samtidigt inte så konstigt, han klev in sent i fjol och gjorde det otroligt bra, Nubben själv erkände att han inte haft en tanke på han skulle vara aktuell inför nästa säsong. Tror att det är en stor skillnad att bara bli inslängd och bara göra sin grej, i år har det varit mycket media och kraven är väldigt mycket större. Bara att konstatera att han hitills inte har levt upp till fjolåret, men säsongen är lång och man måste förtjäna speltiden, därför tycker jag din åsikt känns främmande. Fullt förtroende för Nubben i just den här frågan måste jag säga, man kan inte sitta och grina för att Westerlund fick en månad till och tycka synd om dom som blir "drabbade".
NDR: Ja hela den här Nielsen diskussionen har spårat ur helt och hållet. Killen halkade in i ett SHL lag på ett bananskal och presterar sitt livs hockey i 10-15 matcher. Kanske är det hans rätta nivå, kanske överpresterar han på ren jävla inspiration men nog faan borde väl Freddan och Ante gett honom mer speltid om han hade presterat så på försäsongen också? Eller har Modano rätt att hela ledningen är inavlad gullegull och tränarens son går före? Jag väljer att tro att viljan att vinna matcher går före och skulle Nielsen varit lika bra som han avslutade förra säsongen så hade han fått mer speltid. Kanske skulle han må bäst av en utlåning till Div 1?
JanneH: Var på plats i Karlskoga och såg Timrå live första gången för i år. Nielsen var inte bra, kändes jäkligt tunn och behöver bygga på sig x antal kilon. Rundades rätt enkelt på BIKs ena mål. Helt klart behöver han speltid men enligt min mening så står han utanför pga att han inte är tillräckligt bra just nu. En som däremot var en glad överraskning var Söderberg.
RedStar: Söderberg har utvecklat sin skridskoåkning otroligt mycket sedan han kom till Timrå. Dock var han riktigt dominant i Pantern där han lättare kom undan i positionsspelet då man hade ett helt annat spelsätt som tillät slöare backar.
RasmusVS: Ursäkta, nu kommer Modano gå i taket. Jag måste bara rätta till en sak om den engelska fjuntebollen. Aston Villa har öppnat den stora pungen och har handlat spelare för £150 miljoner. Däremot har Norwich City (som för övrigt är mitt lag) bara köpt spelare för £1,5 miljoner. Hur Sheffield satsat har jag ingen aning om och precis som Modano skiter jag fullständigt i det.
Nej, ingen seger idag. Inga poäng. Jävligt surt. Ja, en del har svackor. Men det finns attityd. Det finns en riktning. Som Svensson säger efter matchen, det vore skönt med tre poäng på lördag, men ännu viktigare är prestationen.
Jag känner ingen större oro. Det här är mitt lag. Jag ser det.
Jag önskar verkligen att det fanns fler sportchefer som skulle våga vara så tuffa som du beskriver. Skulle skicka en bra signal till spelare och agenter att förmedla antingen spelar du med oss och då gäller det för hela året eller så drar du till en annan klubb.
Känns som det är FW som vinner på detta, han får spela mycket och i avgörande lägen, samtidigt som han inte behöver vara desperat och leta klubb utan kan plocka det mest lukrativa om något dyker upp.
Alla klubbar vet ju nu också att det kommer lös en eventuell spelare om 1 månad (ifall han inte har en out på detta också), tryggt att veta om man måste förändra men inte vågar förändra i truppen redan.
Minns när vi hade Salmela på korttid och han fick chansen att komma tillbaka efter en rejäl skada, han visade snabbt vilken grym back han var, sedan lämnade han för högre anbud när korttidskontraktet gick ut och blev en av seriens bästa backar i annat lag. Det sög ju ganska rejält.