1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

588915 inlägg · 6217 ämnen

Boork, mästaren!

« · 151000 Till forumet

Boork, mästaren!
Leif Boork, hockeyexpert???!!!
Skulle inte tro det! Inte med såna här uttalanden:

"Juha Lind gör ju helt rätt när han hårt försöker stöta in den mellan benen på Hedberg."

"En underbar slidning av Hedberg med vänstra pedalen."
"Peltonen skjuter bakom ryggen på sig själv, mellan benen."

"Nej, det är nog inte 100% möjligt utan snarare 90% omöjligt att Tyskland slår Kanada."
"Killarna spelade så gott dom kan, men dom kan bättre."

"Att det blöder behöver inte betyda att det är något fel."
"Mika Nieminen hade stor show och här gör han mål på sitt eget skott."

Expert är ordet, sa Bull. Exakt, sa Bill! :))))
Kommentera

Sv: Boork, mästaren!
Tänk vad fel det blir när man glömmer en bokstav!
Så här ska ett uttalande vara:

"Nej, det är nog inte 100% Omöjligt utan snarare 90% omöjligt att Tyskland slår Kanada."

När jag ändå är på G så kan ni få 3 Boork uttalanden till:

"Det som gör Richter så bra är att det inte finns några hål i honom. Det går inte att skjuta igenom honom."

"Domaren är ett dött ting."

"Nylander passar smart men han spelar dumt!"
Kommentera

rådbjer:

Ja den däringa Boorken han skulle nog ta och sadla om till fotbollstränare istället. Eller varför inte till åsna. Vad en norrman vet är inte värt att veta tyckte Boorken och for hem.

Eller kanske kan man säga så här en trevlig och givande fredagskväll:

-Hellre en flaska i handen än en dunk i ryggen.

Handen på hjärtat.....Pyyysssscccchhh(nationalsången, en kall Norrlands ikväll mä)
Kommentera

mike66: Får göra en travesti på Rolf Zetterlunds berömda groda!

Kom igen nu mikey!! Knäna i knähöjd!!

Mariestad!!!! :))
Kommentera

Come on you reds!!!

Go Timrå Go
Kommentera

rådbjer:

Lite tråkigt:

-Den som dricker ensam har bara sig själv att fylla.

Förrseten, du hade väl varit bosatt i Mariestad eller? Du vet, surströmming, tapetera? Det går väl inte att dricka Mariestad när man bor i residensstaden?
Kommentera

mike66: Bara för att man bor i residenset behöver man ju inte vara utan det bästa!!!

O här uppe kommer det aldrig att tapeteras :))

Inget ont om Mariestad, kanonställe, men dom behöver ju lära sig det andra bästa: Surströmming!

Fattar du!!! Det var svinkallt ute för vi käkade det i November, det var drivis o nollan ute men vi fick ändå inte vara i huset o äta!!!

Lukten kunde sätta sig i tapeterna!!!
Många nubbar blev det, men bara för värmens skull! :)))
Kommentera

rådbjer:

Det är mycket som dyker upp i skallen en fredagskväll dagen efter den stora skalpen mot HV.

Brynäs kickar tränaren. T o m flera omgångar tidigare än vad Timrå gjorde med Peo under förra säsongen. Det är kris i Brynäs sanna mina ord.

En annan sak är att livet som lallande fåne har avstannat en aning. Ganska jobbigt eftersom det då inte finns så mycket att lalla om.

Kommer ihåg de galna kossorna på de brända slätterna. Nästan så att man får en liten nostalgitår i ögonvrån. Boorkens uttalande om den tunga filt av provinsiellt tänkande i distriktet. Vart har den tagit vägen?

Mycket händer på kort tid och det är det som är tjusningen med att älska ett lag som Timrå IK.

-Bättre en kälke på vintern än en spark på pungen.
Kommentera

den bästa tränaren genom tiderna här i landet !
Kommentera

arnetiberg: Jag undrar om man tyckte det i Norge också??
Kommentera

arnetiberg:
kul att se att du kan skriva utan mobiltelefonen..
Kommentera

arnetiberg: Välkommen till svenskan.
Kommentera

westerlind:

Du menar väl Sverige?
Kommentera

mike66: Vad pratar du om? Antingen är det svenskan eller DN, det vet väl alla?
Kommentera

westerlind:

Själv så föredrar jag Sundsvalls svar på Pravda. Alltså den alltid lika goa och läsvänliga toadeckaren. Alltså "den vandrande våldnaden"

-När Brynäs spelar då står pucken stilla.
Kommentera

Jag har iallafall hört om mannen som förde Sveriges Tre Kronor till en "stark" sjätteplats i VM 1985...Några år innan vevade han från båset mot TIKspelare som coach i Dif, annat än att peka finger det..
Kommentera

"Mario Lemieux är en överskattad myt" är andra kloka ord på vägen från allas vår kära expert. Envisheten att sätta TIK på kvalplats trots att nästan 1/3 av serien är spelad liknar beundransvärd tjurihet. Skicka på karln ett livstidsmedlemsskap i Timrå IK supporterklubb! Det finns ju tvivlare även bland oss ibland..
Kommentera

"Norge är sämst i VM"
Detta har Boorken konstaterat i en artikel som publicerades i Aftonbladet den 12 februari 1999. De norska fansen hoppas på skräll i hockey-VM, men Boork är pessimistisk som aldrig förr. På frågan om de inte är ens är näst sämst svarar han:"Nej, absolut sämst"....
Kommentera

rådbjer:
Skitroliga inlägg !! Tack för dom !!

Man kan ju bara tillägga, att har man som Boorken fått sparken som Norsk Förbundskapten, HUR in i "glödheta" kan man då kalla sig själv för "Hockey-expert".
Hela karl´n är ju bara ett stort skämt.

TIMRÅ IK 4 Ever !!!
Kommentera

mike66:

när jag går och matar fiskarna så läser jag propellern där står det om träsket och där befinner sej Brynäs nu...Jag har dock sympatier för Gävlelaget och hoppas dom klarar sej kvar.

När Håckla jobbar sitter MIKE66 stilla ;-)

Timrå IK är dom bästa.
Kommentera

Håckla:

Apropå Brynäs så har dom återigen förlorat. 2-1 mot MoDo i sd. Ove Molin kan återanvända sitt gamla uttryck:

"Vårt spel är förhandlingslamat!"
Ove inför MoDo-Brynäs. Ove är en gudabenådad lirare, men inte av samma klass verbalt.

Kanske Boorken vore ett alternativ att ta över det sjunkanden skeppet?

Kämpa Brynäs.
Kommentera

mike66:Snälla säg inte så.....ska stackars Brynäs sjunka ännu djupare ner i seriesystemet???
Ge ALDRIG rodret till Soorken då går det åt h-e!!!!!
Kommentera

mike66: Eller som det står i regelboken:

"Hela bollen måste ligga still"
Kommentera

Härliga sportgrodor. En av mina absoluta favoriter är signerade Rolf Zetterlund.

- Fy fan grabbar var ni har varit loja i första halvlek. Den som visar minsta lojalitet i andra byter jag ut direkt.
Kommentera

Skarin:
Se där ja!
Så ligger det en hänvisning till supportersidan längst upp i
gästboken, och därmed blir allt som är relaterat till supporterverksamhet enklare att hitta, till exempel bortaresor.

Du hånade min okunskap om supporterklubbens hemsida, jag kritiserade supportersidans obegripligt låga profil i gästboken...det handlar ju trots allt om at† sälja ett budskap.

Nu finns iallafall ett tips i gästboken.
Kommentera

« · 151000