Är detta slutet på vår era i elitserien som vi nu följer med halsbrytande vågor och en hockeyångest som får pillerburkarna att svartna? Det känns jävligt tungt idag i alla fall kan jag tala om. Allt ter sig i svartvita färger, nästan så att man kunde tro att vi är advokater eller målare allihopa i gb:n. Advokater och målare kan göra vitt till svart och svart till vitt det kan även vi om vi bara skulle försöka litegrann. Men vem faen orkar bry sig en dag som denna?
Just idag så känns det mesta bara svart, svart och åter svart. Vem orkar ens bemöda sig med att sätta sig i en röd Ferrari och blåsa upp till landet där inte ens kugghjulsprincipen funktionerar, gud verkar ha glömt mycket när han uppfann världen? Vilken eller vilka supportrar kan ens ha orken eller lusten att efter ännu en förlust uppe i banjoland i möra orka resa hem igen till fattigdom och elände? Skulle jag ha åkt upp så skulle givetvis repet medtagas för att göra lidandet mycket mycket kort. Är i alla fall glad att jag bemödade mig upp under förra torsdagen och gjorde det sista dödsrycket.
Men för att nu göra det hela en aning ljusare i vår mörka tillvaro så säger jag som han som jobbar på Skogaholm; "Man får baka med det mjöl man har eller nu är det försent att kasta jästen efter brödet i ugnen." jag bryter ihop idag men kommer nog på nåttvis igen så småningom. Tiden läker som bekant alla sår...!
mike: Öööööh..skyll inte på mig...jag satt i en garderob med Jesus så hur detta banjoland har uppkommit får du ta med någon annan bättre vettande än mig...
gud: Tänk om jesus och du hade gett faen i nattvarden den kvällen. Då kanske även banjofolket hade varit skapligt normala i alla fall. Ett öga, stora öron och det här med kugghjulsprincipen. Inte undra på att det är krig i världen.
Inte ens när fan blir gammal så blir han religiös!
Man kan tro att det är Södertäljes Sportsnack man är inne på.......Ni vet de med 7 raka förluster.......TIK gjorde en dålig match mot Brynäs, visst. I och med den har vi en rak förlust!!! Ligger dessutom på slutspelsplats och har flera hemmamatcher till godo. Sluta gnäll! Vi hårt prövade GIF-fans försöker t o m nu se positivt på säsongens sista match, åtminstone de flesta av oss.....
Har du dragit på dig nyrören än o varit o dragit några flipp i veteranrallyt eller blir det som vanligt en kurs hos mig på det, jag som trodde att du kunde det nu hahahaha.....
Rolle the pucktroller man: Det enda jag gjort idag är is och åter is uppe på rinken vid knölens fot. Om det gick så skulle jag också färga isen svart. Nytt veteranhåkkyrally på söndag men före det så gäller det att ligga lågt med träningen, alltså ingen premiärtur på 3360:orna ännu. Träningsläger i helgen uppe i Ånge med -91:orna, lite övernattning och hockeyträning för grabbarna för att avsluta söndagen med den första seriematchen för säsongen.
Ser fram emot det första flippassningsträningslägret som du lovat att hålla i för gamla avdankade statister som jag, hahaha...
Ja fy fan o lägga is det har jag gjort en gång i strimmahallen hösten 94 o gör alldrig om det mer. Ja då vet ju du vad som kommer i helgen o du kan ju passa på o visa grabbarna hur det går till det där med hockey etc. Själv så har jag cup i gärde i helgen med två lag så då vet man vad man skall göra.
Jag tror nog att du är utskriven kursetta nu mer på flippjagare.Men återkommer problemen inför supp.derbyt så kan du höra av dig o hur man spearar en kille utan att det syns hahahaha....
Flippmästaren #30: Jag vet i alla fall hur man slår undan skridskorna för Moverare, nån spearing behövdes aldrig för han var för vek Järpen-bon där, hahahaha...
Rip Kirby: Jag ber om ursäkt för detta. Tanken var att prova i stängd miljö om kopplingen till Youtube fungerar på ett bra sätt för att kunna bjuda på en liverapport nere i Växjö ikväll innan matchen
Just idag så känns det mesta bara svart, svart och åter svart. Vem orkar ens bemöda sig med att sätta sig i en röd Ferrari och blåsa upp till landet där inte ens kugghjulsprincipen funktionerar, gud verkar ha glömt mycket när han uppfann världen? Vilken eller vilka supportrar kan ens ha orken eller lusten att efter ännu en förlust uppe i banjoland i möra orka resa hem igen till fattigdom och elände? Skulle jag ha åkt upp så skulle givetvis repet medtagas för att göra lidandet mycket mycket kort. Är i alla fall glad att jag bemödade mig upp under förra torsdagen och gjorde det sista dödsrycket.
Men för att nu göra det hela en aning ljusare i vår mörka tillvaro så säger jag som han som jobbar på Skogaholm; "Man får baka med det mjöl man har eller nu är det försent att kasta jästen efter brödet i ugnen." jag bryter ihop idag men kommer nog på nåttvis igen så småningom. Tiden läker som bekant alla sår...!
Gonatt!
modo - Timrå...1000 - 0!