geggelundin: Ja det var fördjävligt med Mange, var det bara jag som såg en ren armbågstackling. Och sedan töntarna på Canal+ på det. "Man måste se upp". Kommer dom hit upp är det bäst att de ser upp annars manglar jag gärna ner dem. Parodi på kommentatorer... Virus är nästan förlåten, men bara nästan =)
Herminator: Vid två mot en-läget var det ju Timråbacken (C-J Johansson?) som inte gjorde vad han skulle. Varför ge Brynässpelaren (Molin) chans att passa pucken till en i stort sett fristående Bäcktröm? I det läget bör väl Calle i största möjliga mån ta bort passningstillfället och istället låta Asplund fokusera helt och fullt på puckinnehavaren. Såg du det som Wikegård visade på Hockeykväll vad gäller just den situationen? Molin ger ju Bäckström en riktigt bra pass och målskytten har ju egentligen all tid i världen att slå in pucken i en halvöppen bur. Asplund chanslös, eftersom att Brynässpelarna helt enkelt gjorde det hela för bra.
Fanzin: Stämningen sög som bekant. Men utan konkurrens sämst var snubben som snurrade skivor i spelavbrotten. Vad fan var det för musik som spelades? Hade de hittat en gammal absolute music från 1998? Bästa låten för kvällen var Bollibompa-temat. Det säger en hel del. Förstår att det inte blir någon stämning i Gavlerinken när publiken får klappa takten till stenåldersmusik.
Där måste jag ge ljudbåset i E-ON Arena beröm. Även om man kan känna att uppladdningarna blir lite enformiga i längden. Men i pauserna och spelavbrotten så spelas det musik som hjälper till att bygga upp stämningen. Bra jobbat!
Per HApps: Gjorde likadant mot V F för ett tag sedan likadant hans ständiga FIPPLANDE på blå de han ofta går bort sig helt o det blir 2 mot 1. Har väl också tappat i självförtroende. Kenta har mycket att jobba med nu men kommer timrå ur den här grundserien bra. Då kan allt hända.då är vi verkliga underdogs i ett slutspel
Per HApps: Lys upp grabbar. Lyckas de åtgärda de sidorna hos Aalto så har vi oss en toppenback. Poäng gör han ju, även om vi skulle önka fler mål från hans sida.
Mest skönt med denna match tycker jag nog ändå att Ström fick göra mål, samt att Manderville inte blev skadad.. han såg ut att ha ont ett tag. Sen vårt boxplay. De gjorde det bra grabbarna. 26 minuter måste ta på krafterna men de fixade det mesta. Ibland är vårt försvarsspel riktigt bra. Kan vi lyckas tajta till det hela och inte dra på oss utvisningar kan det bli bra. Nu börjar vi ju hitta målet igen. Aspland var duktig. Ingen av våra målvakter briljerar, men de är bra i varje fall.
Minus efter matchen är att vi inte kunde knipa igen i 5-3 läget.. hade vi grejat det hade vi vunnit matchen. Att robban inte kunde få in puckuslingen med öppet mål var också förbaskat synd. Hade den suttit hade vi också vunnit. Sen att Nilsson åker på en hjärnskakning är väldigt tråkigt. Speciellt som det känns som att han har börjat vakna till liv och komma igång.
Mäktig stämning idag, eller inte! - Är det ens någon stämning i Gavlerinken?
Få Få Få ramsor på bortastå..bättre än igenting..spelarna tackade iaf :) Johan Asplund var förtjänt av en ramsa iaf, härlig kille! Ganska många tikare på sittplats idag, inte överdrivet många på ståplats..men men. Nu får man hoppas att det blir Leksand på lördag för ens egen del.
Timråit H-sand: Tja, men de bästa kan ju få mjuksterta i Kattlådan. Gynnar alla parter skulle jag tro. Att sitta i båset och "se-och-lära" ger jag inte så mycket för.
Hälge: Det är väl det som är risken i långa loppet dvs att juniorerna flyr när de inte får spela. Men som sagt nu om nån gång borde några juniorer få chansen.
lungan: Är inte lika säker som du på Asplunds kapacitet. Tyckte att han var oföljsam på 2 mot 1 läget. Det känns som att det är hugget som stucket mellan de två i mål...
Timråit H-sand: Läge för Lillkenta och Nubben att boka kvartssamtal med Aalto. Där kan dom börja med att berätta hur osannolikt dum det är att crosschecka när domaren är närmsta granne.
Timråit H-sand: Det är som sagt inte första gången Aalto håller på som han gör. Tyvärr ramlar han omkring då och då också och ställer till baklängsesmål. Det är för dåligt helt enkelt.
Riktigt dålig insats ikväll. Det är svårt att spela ishockey stillastående. Vi ska vara väldigt nöjda med en pinne. Sedan håller jag med om att vi kanske fick någon utvisning för mycket. Tråkigt att inte vi gör likadant som brynäsarna gör bara. D.v.s. lägger sig ned och filmar.
Något annat än att hålla sig undan kvalserien finns inte hädanefter. Slutspel? Mycket, mycket tveksamt. Känns nästan som lottodragning mellan lag 7 och "12" snart om sista slutspelsplatserna.
Rox: I stora drag var det ingenting att säga om utvisningarna. Ta t.ex Aalto I stället för att åka skridskor o inrikta sig på att ta pucken skall han hålla i spelarna o crosschecka de i ryggen. Det är ju inte första gångerna men ser dessa tendenser hos Aalto. I hemma-matchen mot Frölunda vände matchen till Frölundas fördel när Aalto gjorde en onödig crosschecking i spel 4 mot 5. I en i övrigt medioker tillställning får nog bägge lagen vara nöjda med 1poäng. Synd att Nilsson åkte på en hjärskakning. Lär nog missa matcherna mot lejonen, knätofsarna o vargarna. Där tappar vi välbehövlig tyngd. Med tanke på att vi förmodligen i dessa matcher kommer att sakna en forward så är det rent ut tjänstefel om inte Kenta matchar in någon junior då. Nån eller några av trion Lindström, Johansson o Österholm måste bara få chansen då. Efter deras positiva spel i J20 är de värda det. För att skapa mindre än Trion Ström, Wennerberg o Sloan kan de bara inte göra!!! Kom igen nu Kenta o sluta fega på utan ge dessa duktiga juniorer chansen.
Rox: Två av utvisingarna var ju filmningar resten odiskutabla. Tycker nog att det var ganska starkt att få med sig en poäng trots att TIK inte spelade så bra mycket tack vare allt boxplay.
Rox: Mja domaren var nog inte så bra, dålig match överhuvudtaget. Jag är, sett till matchbilden, nöjd över att Brynäs inte vann.
Det måste vara oerhörd jobbigt att spela så mkt box play som Timrå gjorde idag, därför starkt att kvittera till 3-3. Peter Ström av alla människor dessutom, men han var väl minst trött?
lungan: Helt rätt Asplund håller hela tiden rätt POSITION i förhållande till kassen o när han möter upp anfallare..Här tycker jag M. Oksa gör en mer orolig! Stark i psyket också på slutet av matchen när det osade katt...
Tycker det blir för långt mellan de matcher han får stå.
Eskas: Jag håller med....Utvisningarna var det ingenting att snacka om, och han dömde lika åt båda håll. Timråspelarna får skylla sig själva att de åkte ut. Han dömde konsekvent för samma saker matchen igenom. Gnäll inte på domaren den här gången.
Säger det, Vi visade idag en stark vilja ingen lätt match då vi hade otroligt många utvisningar. Vi ska vara glada över 1 p med tanke på alla utvsiningar vi fick emot oss.
Tråkigt att dommaren inte var kosikvent. Pinsamt vi tar väll in utlänska domare för att höja standarden, Eller?
Stort PLUS för Asplund. Låt mannen få stå fler matcher han visar goda indikationer på att kunna bli hur bra som helst.
Säger det, Vi visade idag en stark vilja ingen lätt match då vi hade otroligt många utvisningar. Vi ska vara glada över 1 p med tanke på alla utvsiningar vi fick emot oss.
Tråkigt att dommaren inte var kosikvent. Pinsamt vi tar väll in utlänska domare för att höja standarden, Eller?
Stort PLUS för Asplund. Låt mannen få stå fler matcher han visar goda indikationer på att kunna bli hur bra som helst.
hur fan kan ishockeyförbundet tilldela en skelögd, halt, gravt alkoholiserad, baltisk flykting en så här pass viktig match? om det nu ska vara utbyte av den här sorten låt han då döma frölunda-dif i omg. 48... vem får vi mot leksand borta då? tyskjäveln som drömde om tredjerikets glansdagar senast mellan hv å tälje??
Domaren var ibland lite småpetig. Men 95% av utvisningarna var ju ganska klara. Var bara utvisningen mitt på defensiva blå på Svedberg som jag tyckte var helt jäkla galen. Men Timrå spelade jäkligt bra boxplay. Sen var väl också Brynäs till viss del helt värdelösa också. De ska vara jäkligt glad att de fick en pinne idag. Tycker det är vi som ska vara besvikna.
RocknRolf2: Är nog den enda här på gästboken som inte tyckte domaren var dålig. Han tog bort precis de saker jag inte vill se i elitserien, hakningar och fasthållningar. Sen kallade han det för lite olika saker vid olika tillfällen, men på det stora hela var det hakningar och fasthållningar det handlade om. Det som stör mer är att domarnivån i elitserien är så ojäm. Fegisar som Lärking, Lahti mm, törs ju inte plocka efter vad man gör på banan utan tar ju utvisningar efter hur många utvisningar det ena eller andra laget har och inte utifrån förseelser på banan. Det gav ryssen blanka faan i, utan tog utvisning för det som var utvisning. Felfri var han inte, men nog den bästa domarinsats jag sett hittills i år. Timrå var klantiga som inte kunde anpassa sig efter den lagda nivån.
RocknRolf2: Fast å andra sidan kan jag tycka att spelarna i Timrå är värda en känga. Nån gång måste man väl lära sig domarens nivå? Men visst, domaren övertygade inte. Förstår fortfarande inte varför man envisas med att ta in utländska domare.
Personligen tycker jag att Timrå får vara nöjd med 1 poäng.
friskan: Nedhuggning - det var ju en klockren open-ice-hit...sånt som vi tyvärr ser allt för lite av i svensk hockey. Ingen törs ju tackla längre, då man bara åker ut för boarding och elbowing - och allt vad fan dumheter domarna hittar på!
Någon borde berätta för kvällens domherre att ishockey är ett fysiskt spel där man FÅR röra varandra. Blir så trött att en domare kanske avgör en sådan här betydelsefull match. Så oerhört dålig insats i afton.
Rox: jag SER matchen. Eller såg. Pallar inte med skiten mer. Liknande katastrofinsats har jag inte sett sen Winnerborg snodde 3 poäng av oss i bibelbältet 02
RocknRolf2: Får jag fråga om någon här ser matchen..... Utvisningarna beror inte på domaren, det är spelarna som inte hänger med ibland.... Domaren är faktiskt bra idag....