1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590879 inlägg · 6217 ämnen

Brynäs IF - Timrå IK 2006-11-20

« · 789092 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2006-11-20
Ambroo: Vilken skitperiod 3:e blev. Tappade hela skiten där. Känns smått orättvist sett över hela matchen dock. Helvete också.

Men Brynäsklacken - inbyggd i gamla gavlerinken? Ibland funderade man om man tittade på en gudstjänst. Knäpptyst där inne.
Kommentera

Skönt..Ännu en poäng i jakten på ett slutspel..

Kommentera

Hälge: Ja nu krossar vi Linköping på Torsdag, 5-0.
Kommentera

Kerstin_k: Brynäsklacken byggde dom in i gamla Gavlerinken runt -99. Har inte synts till sedan dess...
Kommentera

Röda Tallen: He he...ja, optimist ska man va´! Det är rätta takter...
Kommentera

Röda Tallen: ja ellerhur ,troligt. En eloge dock till grabbarna som sliter
Kommentera

Hmm, tur och otur kanske jämnar ut sig över säsongen? Jag tror ändå attdet var en moralisk seger att ta poäng på bortaplan i detta läge, ger råg i ryggen inför veckorna som kommer.
Kommentera

RTS: Satan vd less man blir, stolpskott ifrån 3p
Kommentera

mikenomad: Misstänkte det. Var ju pinsamt tyst långa stunder.

Roligt, för att anlägga en positiv aspekt på dagens batalj, att nyförvärvet är helt och producerar.

Känns surt att Regin var så jävla nära att sätta 4-2 med ett drömmål innan 3-3 kom.

Spontana reflektioner kring Laine? Bra? Dålig? Snyggt mål? Spelade kanske lite under matchens gång. Vore ändock intressant att höra vad den samlade expertisen tyckte om hans debut.
Kommentera

Kerstin_k: Nu blåser HV förbi oss i tabellen. Men serieledning i 22 omgångar är iaf rätt hyfsat! :-)
Kommentera

Bragd-Birger: Det skiter jag blanka fan i så du vet det. En bortforslad primadonna har jag inget till övers för. Nåde honom om han kommer tillbaks igen. Skriv livstidskontrakt med karln nu HÅKAN LOOB!!!

STAY IN WARMLAND!
Kommentera

mikenomad: Vi tar dom 22 första och, säg, dom 15 sista så blir allt bra igen. Vi kommer bli farliga igen när spelare börjar återvända. :)
Kommentera

Kerstin_k: Det är iallafall tur att vi har värvat en Scoring-Laine (heheh)
Kommentera

Kerstin_k: All heder åt grabbarna som står upp ikväll. Synd att en horribel utvisning i slutskedet fäller oss i afton. Grymt sa grisen. Nöff nöff.
Kommentera

Kerstin_k: Javisst...32 matcher kvar och vi vinner kanske 18 av dem...= 54 p. + nån oavgjord så slutar vi på runt 100-105 p. Räcker gott o väl till en topplacering! :-)
Kommentera

mikenomad: Vilka nya skador kan vi räkna in ikväll då?
Kommentera

Fan vad less man blir när dom tappar en 3-1 ledning. Men nu jävlar skall alla till Eon och stötta våra hjältar på Torsdag. Motte motståndarna bäva när vi är fullt lag igen för då jävlar blir det åka av det kan jag lova.
Vi älskar TIMRÅ
Kommentera

RTS: Ja vi måste visa att vi är bättre än i den döda hallen matchen spelades i idag.. roligt att päpävä gubbarna noterade det flera gånger..

Otroligt många utvisningar på våra backar i andra perioden.. det avgjorde matchen
Kommentera

actionleif:
Trötta huvuden på slutet, åsså fic min gulliput match straff ;-)
Kommentera

actionleif: Men men, med skador kommer svackor och med det oflyt. Lagarna i kosmos säger att denna kräftgång är nödvändig för TIK efter den makalösa inledningen av säsongen! Allt jämnar ut sig men vi vinner serien till slut ändå!
Kommentera

Ca 15-20 supportrar på stå, en hel del supportrar på sittplats(stod en del cerisresor-bussar på parkeringen). Stämningen i arenan som vanligt riktigt dålig. Riktigt tråkigt att tappa 3-1 ledningen till 3-3 och sedan förlora efter förlängning, sett till förutsättningarna med så många skadade så är ett poäng helt klart godkänt, men idag borde det ha blivit tre.

Kämpa Timrå!
Kommentera

Fanzin: 65 minuter match och ännu inga skador rapporterade,bra.
Regin Skulle ha avgjort.
Kommentera

Fanzin: Tycker att Timrå hade en del fina sekvenser emellanåt och att de sedan inte orkar hålla emot i sista perioden är inte mycket att göra åt. Laget får gneta på och ta en poäng här och en poäng där fram tills att vi kan börja spela med fyra kedjor igen. Visst var utvisningarna avgörande, men utvisningarna kom av att man inte orkade. En poäng är helt okej !
Kommentera

oraklet: Timrå hade läget helt under kontroll fram till att gamlingen Dackell retade gallfebern på Styf. Jag tycker att det var det som var direkt matchavgörande sett till hela matchen. Brynäs var, fram till den sekvensen, inte alls med. I och med "bråket" vaknade Brynäs.

All heder dock till ett kämpande Timrå som inte riktigt orkade hela vägen...av förklarliga skäl.

Kommentera

oraklet:

Ja du...att dom kom av att man inte orkade säger jag inget om. Dock är det fan en ren jävla skandal att en sån pajas som Rådbjär får åka och dömma i elitserien. Totalt jävla okonsekvent i sitt agerande. Det är pinsamt för svensk ishockey att man inte har bättre domare än vad man har för tillfället. Det är en proffessionell verksamhet det handlar om...då är det PINSAMT att lagens framtid ska ligga i händerna på ett gäng pajasar! Det är inte längre lagens individuella skicklighet som avgör matcherna...
Kommentera

oraklet: Men tråkigt att de inte låter juniorerna spela mer Österholm under 2 minuter i istid inte mycket till avlastning det.
Laine endast 6.40 i istid och två poäng skaplig utdelning.
Tyvärr känns det som att vi förlorar tre poäng i onödan,sett till chanserna vi hadde i början,Jonte 2 fina lägen,Svensson 1 bra läge,Lotvonens skott i kryssribban och Regins fina läge oturen tycker jag GRINAR oss i ansiktet.
Kommentera

Sune: En sak till; I nio fall av tio så tar inte en domare ut för delaying the game i det läget som Ulfen gjorde det då Sanny åkte på den...PINSAMT var ordet!
Kommentera

uhahl:
Nej, Regin och Sundh skulle inte ha offrat så förbannat mycket kraft offensivt i box play.
Kommentera

Ambroo: Rådbjer berövade Timrå på segern. Det var länge sedan jag såg ett lag bli så berövat på en seger på grund av en usel domare. Frågan är om det finns någon bra domare i Elitserie? Jag kan inte nämna någon.
Kommentera

Oh, ah, Micke Lind.
Kommentera

Moverare:
Oh, ah, Sundsvall Blå....bär
Kommentera

Per HApps: Den var...fyndig.
Eller nåt..
Kommentera

Per HApps: Ni borde jobba för att Elitserien bara är 22 omgångar och att ettan blir svensk mästare. Då kan ju även ni vinna SM GULD.
Kommentera

Per HApps: Brynäs har ju jättemånga såna dära guld.
Kommentera

Per HApps: Var serien 22 omgångar när dom vann? Brynäs alltså.
Kommentera

Jari Kaski: Hahahahahah då har du då inte sett mycket kan jag lova, och detta kommer från mig som klagar så jävla mkt på domarna så man skulle kunna tro att jag är heltidsanställd av ett företag med 100 tusen rent i månaden för att göra det arbetet.

Visst hade väl domarn "en del" i det idag, men det var DEFINITIVT inte avgörande för matchen. Det som var avgörande var att Regin flummade sig och bara föste iväg pucken mot öppen kasse istället för att trycka in skiten för att vara säker på att det blir mål, detta i kombination med att Timrås spelare helt enkelt inte orkade - med all rätt då man som Jonte Hedström sa att man rullade på 8 forwards och vissa minuter fanns bara 3 backar tillgängliga.
Kommentera

Jari Kaski: Timrå blev berövat segern av Rådbjär?? Motivera tack !!
Kommentera

Ambroo: Knappast PINSAM utvisning på Sanny. Den var ju solklar !
Kommentera

Jari Kaski:
Det var starkt av er att ta en poäng med ett så decimerat lag!
Kommentera

Robban74: Men orka ta den diskussionen. Den bara provocerar i nuläget. Det var en ganska tung förlust.
Kommentera

Robban74: Jaså?
Kommentera

Robban74: Det var ju stöld för i helvete. Knappast solklar utvisning va? Snacka om att vara färgad! Puck out för Strålman säger jag inget om för där tillämpar Rådbjer regeln klockrent även om det hela blev väldigt olyckligt då Strålman bara vill rensa ut pucken ur zon.

Gillar inte regeln men den finns där.

Men hur ofta fäller en domare en spelare hellre än friar i den situationen Sanny åker på.

Ytterst tveksam utvisning vill jag säga.

Men känn glädje du nästa gång är det ditt lag som man går hårt åt och hoppas ni blir berövade poäng på samma sätt ni också så kan ni sitta där och känna smärta.

Njut så länge det varar. För snart är Timrå back on track och då jävlar!
Kommentera

JimmyH: nån helt annat Jonte vilken filur..Sköna kommentarer på kåkkekväll. Han är ju ett komikerämne,,,,
Kommentera

ernie eagle: Du har helt rätt. Hur många sådana här situationer ser man inte under en match, men tydligen är det bara Rådis som dömer. Stöld? Ja.
Kommentera

Någon som har koll på hur mycket speltid Laine hade?? Hursom....mycket va det ju inte men BRA utdelning...1 mål o en assist då man bara ramlar in från ena dagen till den andra (samt med lite sömn i kroppen om man ska tro tidningarna)...ja tänk vad "avdankade" 30 åringar som av många var uträknad långt innan den rödvita dressen var på kan klara av! :)
Kommentera

Ann: Hockeyligan är den sidan som briljerar med sådana siffror..

www.hockeyligan.se/live/live_20061120236.html

1+1 på 6.46 ..
Kommentera

actionleif: klicka på spelarstatistik ..
Kommentera

actionleif: Snuskigt bra facit! Vilken kille!
Kommentera

Moverare: Ja det kanske skulle hjälpa ett lag som Timrå men aldrig IF Sundsvall Hockey för de klarar inte av att vinna två matcher på raken!
Kommentera

actionleif: Tackar....ja det må man ju säga var bra presterat på typ 6 minuter....
Kommentera

« · 789092 · »