Taurus: Klart du har rätt. Vi har forwards som kan imponera genom att göra en medelmåttig insats, backarna måste verkligen vara på topp för att man ska höja på ögonbrynen.
Olle: "Det handlar om 55 matcher på en säsong man ska f*n kunna samla motivation och ork till att genomföra en match, där det åtminstonne SER UT som att man kan spela hockey mot elitseriens mest formsvaga lag."
Var det inte precis det dom gjorde? Samlade så mycket motivation och ork som man trodde skulle behövas? Medans Brynäs samlade precis allt i en desperat dödsryckning och dessutom hade flytet med sig. Hade Timrå haft flyt skulle Sundh ha stänkt in en puck tidigt i första. Och då hade det förmodligen, om inte Åkerlund tabbat sig/haft maximalt oflyt med märkliga puckbanor, slutat med kollaps i Brynäs och en lagom avmätt timråseger.
Håller med dig där. Inte alls bra i pp. Men det bottnar nog i att vi har inte en backbesättning som riktigt räcker till där. Den måste helt klart prioriteras framöver. Dom där öppnande passen och skotten lyser med sin frånvaro.
gonatt alla timrålovers ikväll fick vi stryk,sånt händer ibland inget att gräva ner sig för,nu tar vi nya tag på torsdag och vinner jag ska se den matchen live.
Om du tycker att Brynäs är ett bättre lag borde du nog ta en titt på tabellen. Sedan så undrar jag om du tycker på fullaste allvar att Brynäs har ett lag som är ens i närheten av det lag som timrå har denna säsong?
1. In med Backlund för kommande 30-40 matcher tack. 2. Marttinen och Jonsson spelar svagt. Jonsson visade dock lite mer i tredje. 3. Klara måltorketendenser flera matcher i rad nu 4. Bra att man inte viker ner sig helt i sista 5. Regin, Pyörälä, Bagarn och några skämmer i alla fall inte ut sig
Bragd-Birger: Jag kan då inte räkna till ett enda ordnat pp över hela matchen, detta inkluderat 2 st 2+2:or (!), en fruktansvärd massa uppspel som går via skridskor och en allmänt värdelös inställning.
Det handlar om 55 matcher på en säsong man ska f*n kunna samla motivation och ork till att genomföra en match, där det åtminstonne SER UT som att man kan spela hockey mot elitseriens mest formsvaga lag.
RocknRolf2: Bra avslut, njae. Men nog hade både en och annan puck kunnat slinka in, om någon decimeter hit eller dit hade varit på vår sida. Brynäs hade ju hyfsade marginaler med sig.
Bajs händer. Bara att bita ihop och ta nya tag. Eller så sparkar vi allihop och hänger upp Nubben i ett träd och urinerar på honom.
Timrå kan inte föra matcher mot sämre lag. Challe måste kunna vaska om och försöka iaf. Känns illa vi hade tur mot SAIK men tror att det kommer se ut så här mot Luleå också. Tyvärr.
RocknRolf2: faan det här var det sämsta man sett på länge i Timrå!man åker ju inte skridskor alls,man står ju stilla å spelar rinkbandy!hur många avslut var det mot Brynäs med tanke å kvalite!nada!
En riktigt tråkig match från med Timrå-ögon sett. Brynäs fick det viktiga 1-0 målet och visade matchen igenom mer vilja och det är väl det som de vinner på, tycker jag.
Tråkigt att Timrå inte kan prestera bättre i kväll.
Olle: Nähä. Men då kollar väl vi helt enkelt på olika matcher, då. I min hjärndöda värld ser det ut som att dom försökt både lyfta spelet och vinna kampmomenten. Blottorna bakåt känns i det sammanhanget inte särskilt anmärkningsvärda.
Bragd-Birger: Ser du några tendenser till att "vräka på"? Det funkar inte att gå ut och försöka vräka på dom sista 5 när man spelat 55 minuter som ett korpgäng.
Bragd-Birger: Ja tänk om storspel efter 0-3 i röven hade utjämnat tavlor vid 0-0. Man kämpar ju hyfsat här i tredje, men det ser rätt lustigt ut att man sliter som fan i sarghörnen och aldrig framför mål
Bragd-Birger: lugna er nu gubbar! en match är ingen match.faan om vi får stryk en match,så går ju vissa av er under,underliga supportrar tycker jag,eller ska vi helt enkelt bara kalla er för medgångssupportrar?
RocknRolf2: Om man nu ska lyssna på kommentatorn på webradion så verkar det åtminstone som om Johan Andersson kan klara godkänt. Bäst i laget ikväll igen kanske. Han ger alltid 100%. Skönt å se/höra.
Ambroo: Tänk att maggropskänslan, den slår sällan fel. Jag förstod att det skulle bli en jävla pajasmatch ikväll. Vad är det för vits med att sätta sig på en buss till Gävle och spela damhockey?
Jensen_12: Det klarar dom aldrig. Logikens lagar säger ju att Timrå aldrig är så bra som man är när man vinner, bara så dåliga som man är när man förlorar. Om vi inte torskar resten och hamnar i kvalserien är det en bragd. Agera Nubben!!1
Bragd-Birger: Hoppas dom gör en jätte "Comeback" på torsdag om detta spelet håller i sig matchen ut, man vill ju inte sitta i Scandinavium och åka på stryk med 6-0...
Dream Team: Brynäs är ju också bra... Sämre än SAIK hemma? Snudd på! Att se ett lag prestera så olika (lör - idag) är för mig en gåta för inte fan är hemmplan så betydelsefullt? Anrells spekulationer om en hemmakartell bland ES-lagen kanske inte är så fel ändå...
Dream Team: Sist jag såg ett lag spela med så här dålig intensitet var när Sverige mötte Schweiz i OS. Då ska man komma ihåg att Sverige VILLE förlora.
RocknRolf2: Hehe. Ja, du valde då rätt match att göra comeback på.
Angående Åkerlund, som sagt...what's new? Finns det någon som trodde att han var redo att agera förstemålvakt? Det är i det mentala, förmågan att kunna ställa om och fokusera match efter match, som agnarna skiljs från vetet. Det har varit för många matcher på för kort tid, helt enkelt. Låt oss dock inte glömma att han redan bärgat fler pinnar för Timrå än vad Asplund gjorde på två säsonger...typ.
I övrigt är det bara att se och våndas. Brynäs är eoner hetare. Knappst förvånande, efter sju raka förluster. Även om det är jävligt jobbigt att se Timrå kapitulera totalt i kampmomenten. Doch: så kommer det se ut ett flertal gånger i en 55 matcher lång serie. Det lag vars öde hänger på matchen kommer, så länge marginalerna spelar nervernas väg, kämpa ner det lag som känner sig allmänt tillfreds med det mesta.
Dessutom: hur kul är det att sparka på den som ligger? Att skänka poäng till Brynäs är väl en vacker gest så här i Nobel-tider?
mikenomad: Är inte mer insatt i situationen mer än X och det ni skrivit här. Men saker och ting som inte händer i arenan ska man inte kunna bli straffad för.
Vad är de för jävla syn? Vilken som helt kan klicka hem andras souvenirer och ... | #Läs mer ·