RTS: nä . i dag såg man verkligen vilken energi de vart i laget då han lämnade . full fart . och spets har vi ju så de räcker , vi vräker ju in mål . alexander larson kommer ta corsos plats
RTS: Håller med. Sedan linkan gjorde detta med Timo så blev han inte lika skridskotokig som man såg tidigare... Man kanske inte känner sig så uppskattad när chefen gör sådär med en.
Problemet är att våra s k tongivande spelare är för dåliga, och nu när vi blev av med vår bäste spelare framåt så är det inte konstigt att det är uddlöst som fan.
Linkan är ju så jävla arrogant och allmänt jävla dryg, fan vad jag får damp när han interjuvaas med rörliga bilder, som när kommentatorn prata om nyförvärven innan start då säger puckot "ja det är ju lätt att komma ihåg när man läser innantill" dryga jävla linkan, sparka han också när vi endå är igång. Vem fan kämpar när han hälsar på i omklädningsrummet på hemma matcherna.
fantastiskt bra gjort att hitta så många sätt att inte sätta paucken.
Blizzard: Det kommer inte att bli bättre så länge Linkan är sportchef. Han har absolut ingenting att göra på den positionen - ett typexempel på en felanställning.
3 säsonger med felkomponerade lag i rad nu. Inte konstigt att pengarna flyger iväg. Hur många mille går vi back den här säsongen?
Det var viktigt för Frölunda att bli av med Nubben - Nu MÅSTE vi bli av med Linkan!
RocknRolf2: Våra sk. "tongivande" spelare är inte för dåliga, dom har bara en total ovilja att kliva fram när dom behövs och dom är alldeles för bekväma med att sälla sig till den skara av spelare som helt enkelt inte kan bättre.
Blizzard: Ja hur fan är det möjligt! Jävla Ängelholmssituation! Kan nån berätta hur i helvete det kan bli mål och utvisning? Och inget jävla "det vr inte där vi förlorade matchen" svar. Den delen fattar jag själv
Olle: Presterar man inte så är man för dålig, och det oavsett hur mycket "Johan Davidsson" man är på video och oavsett hur många ass man har gjort i urvattnade SM-liiga.
Laken: Skönt att man bara förlorade med 2-0, Då kan man ju vinna nästa match med samma siffror. Kan dom så kan vi, Sedan är det ju tur vi har Linkan som vet hur man agerar som sportchef. Han är dessutom från byggden och samarbetar bra med sin chef. Bara att kämpa så kommer det. Tycker vi skall vara glada att vi spelar i ES,.
lincoln: Avvaktande utvisning eller inte, mycket märklig att alla slutade spela om det nu var avvaktande utvisning. Det är något annat som händer och sedan snackar nog timrå till sig utvisningen på brynässpelaren. Jag såg ingen arm uppe på dommaren, eller kan det vara avvaktande ändå?
Nä dom får skylla sig själva som inte spelar tills dommarn blåser.
pefr: Hur fan är det möjligt? Tur att man inte tog hem matchen och uppfattade sitiuationen som du, för då hade man väl skickat datorn och annat möblimang ut ur fönstret....men faaaan alltså! Men förlorade inte matchen där direkt vad jag förstår.
RocknRolf2: Jag förstår din poäng, jag tycker bara att det är extra frustrerande när det inte finns någon eller nåt som kan motivera nyckelspelarna att hålla en jämn hög nivå. Dom kan bättre än så här, om inte så ligger vi betydligt sämre till än vad tabellen visar.
Tänk att vi pratar om samma förening som skickar Piros och tar hit Larsson. Skickar Sonnenberg, skickar martinen, skickar tenkrat, , ja till och med skickar Meunier
Olle: Jo, men samtidigt så är vi ju bara några enstaka poäng från kvalserien. Nu kan vi såklart hamna i slutspel ändå, vi lyckades ju på något vänster med det ifjol, men jag är tveksam. Misslyckade lagbyggen säsong efter säsong kan bara härledas till Linkan. Han har inte vad som krävs och bör lämna föreningen snarast.
Idag möter Timrå ett dåligt, destruktivt Brynäs & en av elitseriens sämsta domare. När dessutom 90% av lagets spelare inte är mentalt med på isen så går det så här, jävla Röglematch blev det av soppan. Med lite mer engagemang från spelarna så hade det blivit 3 ganska lätta poäng. Men tyvärr så ger vi Brynäs en tidig, billig juljävlaklapp. Fuck!
Kul att våra tilltänkta toppcentrar inte finns. Corso är borta och Hirso är en kopia av Mållgan. Bara i Timrå IK mina damer och herrar, bara i Timrå IK.
Idag möter vi ett klent och dåligt Brynäs, som dessutom består av ett gäng kycklingar. Dackell och Hansen visade det om inte annat med eftertryck i slutet... Vi bjuder på första målet efter knappa halvminuten, en målvakt hade tagit den där pucken, och redan där är matchen körd. Vi skapar visserligen, men det är för dålig trafik och för klena avslut. Dessutom så hjälper vi puckföraren på tok för lite. Det är inte konstigt att man kommer 1 mot 3 offensivt och knappt vinner några puckar/dueller när lagkompisen antingen står still eller kommer 2 sekunder för sent in i situationerna.
Sen måste man ju ta tag i det här med domarna. Det får inte fortgå. Elitserien är en miljardindustri och ändå så får det se ut som det gör i omgång efter omgång. Det är inte bara vi som är drabbade. Alla lag blir våldtagna.
Jag är oroligt. Det är för tunt och för slött. Återigen så går vi på knäna sista tio.
RocknRolf2: Om Linkan sparkas, vem tror Du vill vara sportchef i Timrå ? Kom ihåg att Linkan var 9:de namnet på listan. Jag håller med om att Linkan inte verkar vara klassens ljus och då syftar jag mest på den skrämmande hanteringen av Pärssinen och Jokela, sedan att lagbygget synes vara hopsatt efter en massa videokoll. När det gäller Corso kan det i sak vara helt rätt, men tajmingen måste vara århundradets stolpträff, 3 matcher kvar till jul, kort om folk på varenda lagdel då måste man kunna bita ihop och spela apa inför Corso och vänta med sparken tills efter lördagsmatchen. Tyvärr så är Linkan inte ensam om detta beslut. Det finns en person som är högsta verkställande, som har det yttersta ansvaret, som anställde Linkan, som styr hela föreningen. Var är han i dessa tider ? kan han bara uttala sig när han skall tala om hur dyrt allt är. Kom igen, visa Dig på barrikaderna, gjut mod i trupperna och folket eller har digerdöden slagit till ?
Är det inte dags Fille får en egen ramsa/sång? Vår ene rekordhållare har ju sin "Jonte, Jonte vår idol" men Hållander är verkligen också värd en. Spånade fram denna under söndagspromenaden nyss. Melodi "Vittring" med Magnus Uggla