1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590384 inlägg · 6216 ämnen

Brynäs IF - Timrå IK 2011-02-24

« · 1352271 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2011-02-24
Samtidigt i Linköping gör Modo 3-3 med 2 sek kvar...
Kommentera

Nu börjar det verkligen gå åt helvete. Modo kvitterar med två sekunder kvar av andra.
Kommentera

Kattgubben: Vilken jävla mardröm! Mål i baken 19.59 och Modo kvitterar i samma sekund... ORKA!!
Kommentera

Förlorar vi den här matchen så inte är det för Brynäs fina spel iaf. Hur kan vi ha Jokela och Kolan på isen ? Hur kan Hallin dra på sig en utvisning där ?

Kommentera

Olle: Ja, det här verkar ju helt sinnessjukt. Det verkar inte ens ha varit särskilt svårt att hitta sätt att ge bort den här matchen. Spela uselt backspel, låt dom göra mål på allt. Ta en puckad utvisning i anfallszon med 19 sekunder kvar, så kanske dom hinner få in en till med en sekund kvar.

Fan-fucking-tastic! Ett uselt Brynäs har alltså gjort 5 mål på två perioder?

Avgå alla!!1
Kommentera

Raggaren Putte:

Kan inte bara varenda back på isen helt enkelt dra åt helvete!!!!!!! Kolan och Jokela skulle inte ens få ha på sig Timråtröjor !!!! Får jag inte läsa i tidningen någon dag snart att en ny sportchef är klar kan hela föreningen dra åt h-vete oxå!!!!
Kommentera

Laken: av alla djävla matcher jag sett så är de här den mest irriterande . vilka djävla idioter . de är så sjukt så de finns inte . ta bort jokela och kolan nu . aldrig mer beträda en is . bra hallin din jävla idiot . skogs . va de en bra utvisning du tog också din sopa .
Kommentera

3-3 Modo-Lhc, 19:58 fantastisk kväll detta blev.
Kommentera

Kanske vi ska passa på att håna SSK medan dom ligger bakom oss också. Just nu är Frölunda 1 poäng bakom och dom har vi ju hånat friskt. Snälla alla, håna inte Örebro, Växjö, Mora osv, då har vi en enkelbiljett ner i allsvenskan.
Kommentera

Dunc: Hur bra är LINKAN ???
Kommentera

MÄKTIG INSATS DÄR HALLIN ! ! FETT GROVJOBB DU BIDRAR MED!!!!
Kommentera

Fan man vill bara börja att böla, ja är helt tom.
Kommentera

Hälge:

Ja, Perra verkar inte fatta att man ska bänka spelare som underpresterar så förbannat!! Vad ger det för c-pojk signaler till de andra??? Spelar ingen roll hur jävla dålig du är, så har du din ordinarie plats ändå. Coachning på lägsta nivå!!!
Kommentera

Timrå har fan inget försvar. Vi skjuter 9 miljarder skott och ändå lyckas våra "omotiverade kostnader" (Det är namnet på vårt löjliga säkherhetsrisker i sista linjen) skänka bort puckhelvete till brynäsare som får sänka oss på sittande gren..

Solariebroilern kan ta största delen sina försvarare och dra åt helvete!

Kommer det här laget till en kvalserie kan det sluta med katastrof.

HELVETE!
Kommentera

som sagt vi kan inte göra ett skit själva....

4 första målen släpper vi bakom eget mål, dom beöver bara åka ner och hämta den och sätta en pass in mot mål. Jokela och Kolan tävlar i att vara sämst.

Åkerlund vill jag aldrig mer se i Timrå, släpp denna "talang" nu, är nervös 100min av 60min när han står, han försöker fan gömma sig i målet, han är längre ner med hela kroppen än vad min hälsena slutar, jävla simmare!

Vi kastar bort matchen själva, vi tabbar oss bakom mål 4 av 5 mål, Hallin är tvungen att ge ut dubbel armbåge, och vi missar öppna mål vi gör värdelösa avslut etc.

som sagt om vi skulle gå till slutspel så är det för att vi FÖRLORAR oss till slutspel.

Nu är det tight, vi kommer tävla om kval nu, snacka om att ha kastat bort eldat upp och begravt chansen!

VILKET JÄVLA SKIT LAG! IN MED PW SÅ MAN IAF KÄNNER SIG LUGN PSYKOLOGISKT.
Kommentera

RocknRolf2:

Hallin och Hallin!! Har man haft en enda back med något sånär hockeykunnande har dom kanske haft 3-1 nu!!!
Kommentera

År efter år ställer brynäs upp med ett jävla pisslag och år efter år så hittar Timrå IK nya sätt att torska matcher mot dom.

Ska jag säga hur det kommer att sluta? Matchen kommer att sluta 5-4, vi gör mål med 3 minuter kvar och sedan händer ingenting. Någon som känner igen scenariot?
Kommentera

Smokey: Ja som sagt....Åker man ner i KS med detta lag är det kört! Kul att HV är så fantastiskt jävla usla också !!!
Kommentera

RocknRolf2:

Mörda mig. TIK spelar för en gångs skull med agressivitet, fullföljer alla tacklingar, går på mål hela tiden. Det är old time hockey rakt av. Vi leder skotten överlägset. KimH visar varför han värvades till klubben och har en fart jag inte sett tidigare. Vi ska f-n vinna denna match. Men tyvärr faller vi igenom pga kolan och Jokela. Som vanligt med andra ord.

Men jag är ändå stolt över insatsen, det är så här jag vill se TIK spela.
Kommentera

Taurus: Jo, jag vet. Bara aningens frustrerad över att Hallin verkligen visar vilken rutinerad spelare han är.
Kommentera

Taurus: Ny sportchef? Nej, knappast. Nu när även han kommit på att vi måste ha en bredare trupp när säsongen startar så kan inget gå fel.

Se fram emot två Jokela och två Kolor vardera i de två första backparen nästa år! Har vi tur kan vi t o m köpa in dubletterna via "Buy one, get one for free". Nu lyfter vi!
Kommentera

"– Det vi kan dra erfarenhet från i år är att vi drabbats av skador och behöver ha en bred trupp."

Jävla jubelidiot! Dra åt helvete!
Kommentera

Och som grädde på moset har MoDo hämtat upp ett tre måls underläge. Kvalserien here we come med rapidfart och en backbesättning som måste vara elitseriens "vassaste". Men vi har ju en bra sportchef enligt Dunc, vi får ha förtröstan för det. Jag är säker på att Linkan förlänger Kolans kontrakt med 5 år och Lundmark med 4 ytterligare. Nån som tänkt på att Perra skulle meddela om han blir kvar innan sista februari, det är inte mycket kvar av månaden nu. kan det vara en indikation vad som är på gång kanske. Har han ledsnat på Linkans och TJ:s eminenta lagbygge......
Kommentera

Foyn: Djurgårn oh HV suger apballe, kul att vi möter dom i slutet då dom har börjat trappa upp igen, stor torsk då också, jajemän! FYFAN
Kommentera

Blizzard: Om dom suger just nu så borde det väl ändå räcka för att slå oss, med råge? Ställ ett B-lag på isen, ställ juniorerna, gör vad fan som helst, vem fan orkar bry sig.

3-7 mot HV71 är ingenting mot det här. Det här måste vara det värsta jag någonsin upplevt i hockeyväg.
Kommentera

Man hittar sannerligen vägar att förlora.. förlåt mitt lilla utbrott innan.
Kommentera

Kattgubben: "svenakeb Svenåke Boström
Brynäs gjorde mål när tiden gick ut i andra perioden. Då flyttade sekretariatet tillbaka klockan 1 sekund. Kolla reprisen i natt. #twittpuck
2 minutes ago Favorite Retweet Reply "
Kommentera

Nisse: Vad mig anbelangar får Perra gärna dra åt, så fort han bara vill. Vad har han fått ut av det här laget? Spelidé? Coachning?
Han må vara mysig, men någon anpassningsbar tränare är han då fan inte.
Kommentera

Kerstin_k: OMSPEL! Omspel! haha!
Kommentera

Kerstin_k: Kan det stämma? Då är det ju fusklunda-klass på det.
Kommentera

Det här löser sig. Inför tredje kommer dansbandskungen in och ger Jokela ytterligare istid. Som vanligt får kolan sköta snacket i micken från Canal Plus...

Att Kolan få stå där och tugga måste bero på att McDonalds på något vis sponsar detta skämt.

Bara Mr Kreosot i Monty Pyton är fetare. Ät tills du spyr!

Jag kokar.
Kommentera

RocknRolf2: Det var en jävla skitutvisning av Hallin, men han är inte det stora problemet. Han vill i alla fall något även om han sumpat mycket chanser de två sista matcherna.

Jag tror mest att han är frustrerad över att åka runt och jaga livet ur sig i byte efter byte, samtidigt som vissa andra mer välbetalda klumpar åker runt och glider i egen zon hela matchen helt utan inställning.

Matchen idag är helt mellan Timrås forwards mot Timrås backar. Backarna har övertaget just nu.
Kommentera

Nisse:

Ja, vem fan har inte ledsnat på deras inkompetens
Kommentera

Taurus: en kille som enligt rykte och tidigare meriter kan få vilket lag som helst att dra åt samma håll. Nu behöver vi bara en hockey strateg med!

KOM IGEN NU! 4 KASSAR FRÅN kolan
Kommentera

Jag måste säga att jag lider med er att behöva ligga under när Brynäs spelar så fruktansvärt illa.....

Perras min precis nu båset är dock obetalbar :)
Kommentera

Kattgubben: fusklunda? ^^
Kommentera

I kväll slänger jag ut TV:n genom fönstret preventivt.

Orkar inte med det här förbannade ångestdramat.

Redigerad kommentar

Kommentera

Olle: Äh, vi behöver inte ha omspel. Vi kan nöja oss med att sekretariatet, domaren och brynäs drar sig ur Elitserien och låter oss andra vara ifred.
Kommentera

till och med byrnäs tränare tycker det är otroligt att de leder.
Kommentera

Kerstin_k: fast att gå efter tvklockan känns ju inte helt rimligt.
Kommentera

Funkar defensiven så funkar inte anfallsspelet, och funkar anfallsspelet så funkar inte defensiven.. det verkar vara förutsättningarna för årets Timrå.
Kommentera

Kerstin_k: Det här är inte rätt. Brynäs ska vara ett lag, som Gävle är som stad, något man bara åker igenom och förbi.
Kommentera

Kattgubben: Jag vet inte om snubben som twittrade det där är på plats eller om han ser via tv:n. Ser han hemma finns ju en risk att det inte stämmer. Är han på plats, tja - då kan det stämma.
Kommentera

Olle: Vi kan väl konstatera att Brynäs aldrig varit ett sånt lag för Timrå.
Kommentera

Mardrömmen fortsätter, och Timrå fortsätter att ta utvisningar.
Kommentera

Hoppas alla idioter härinne som räknade in en slutspelsplats mår sämre än mig nu.....

Mattias Karlsson, ska vi kidnappa den jäveln inför nästa match, vi kan låna Pudaslådan och sätta han i katakomberna i Läkerolarena.

Snälla gud, låt brynäs ge honom ett kontraktsförslag inför nästa säsong, Amen
Kommentera

lu93rowa: Du har två lag i ledning nu!
Kommentera

Olle: jasså det här fortsättar alltså :)
Kommentera

Johnny B Goode: Får Karlsson kontrakt med Brynäs blir det som clown när Disney on is besöker arenan.

Redigerad kommentar

Kommentera

Olle: Nog måste ni ha chansen fortfarande? Har jag fattat det hela rätt så har ni varit bättre än BIF och de har haft ett osannolikt flyt. Varför skulle det inte vända i tredje? Ni och FBK är väl de bästa bortalagen?
Kommentera

« · 1352271 · »