Hur kan Hallin rå för att man är helt utan backar??? Visst var det en jävla dum utvisning, men den här förlusten tillängnar vi backarna med Jokela och Kolan i spetsen
Frågan är om vi inte ligger högt upp i tabellen utifrån vårt spel. Två matcher på hela säsongen som varit stabila och genuina, VF i premiären, HV borta, resten har varit snudd på hjärtfel så gott som stup i kvarten.
lu93rowa: Problemet är att enda gången du kommer in här är när Färjestad och Frölunda tar poäng samt att Timrå får torsk. Du är alltså en skadeglad liten fitta som kan dra åt helvete, nog för att de flesta brukar retas med dig och ha glimten i ögat. Men du verkar ju inte förstå nått för fem öre och tror att det är helt jävla okej att komma in och jävlas med de som är jävligt frustrerade och besvikna.
Väx upp förhelvete och förstå skillnaden med att göra något ironiskt/sarkastiskt istället för att bete dig som en självgod liten jävla snorunge.
Kostiainen: jag har sagt det förut, och säger det igen, dom gånger jag skriver här är när nån säger något som "fusklunda" också vidare, annars skriver jag aldrig här.
mikenomad: Nej verkligen inte. Det är därför jag inte har tagit åt mig av att bli kallad superneggo på slutet, det här är så jävla förutsägbart att man bara vill spy. Absolut inget "vad var det jag sa", det är bara otroligt tråkigt och fruktansvärt jobbigt att uppleva det här just nu. Man kan inte gotta sig åt en vinst som den mot FBK när TENDENSERNA säger supertorsk. Man kan inte tro att man ska studsa tillbaka efter matchen mot Luleå när 2:a perioden är precis lika usel som den nästan alltid varit, den här säsongen.
Vi hade alla studsar med oss mot FBK, vi hade TUR för en gångs skull. Att pucken studsar MOT oss vanligtvis, det har inget med otur att göra, det kan bara tillskrivas inkompetens. Jag hoppas att vi undviker kvalet.
lu93rowa: Du kan väl för i helvete bubbla mig om du vill vara spydig så ska jag begränsa det hela till en verbal förnedring som resulterar i att du kort och gott skiter ner dig och började lipa, utan att göra en offentlig sak av det hela?
Om nu på något skruvat sätt INTE försöker att vara odräglig så har du bara sjukt dålig känsla för tajming.
Ja vi hade en liten discotid där vi lyckades få in X antal segrar på ett mer eller mindre tursamt sätt.. Det var inga matcher man kände. " Jävlar vad bra vi spelar, vi är ett slutspelslag"
Det var mer " Hoppsan, hur kunde vi vinna den här matchen?"
Vi är inte ett slutspelslag med det material vi har. Eller rättare sagt vi ÄR det på papperet men inte in real life. Spelare som Jokela ser/såg förbannat bra ut på papperet. Både för oss och för Linkan men med riktig scoutning hade vi kunnat undvika den hälsofaran. Kolan likaså.
Men jag orkar inte älta problemen. De fel som har begåtts gick att rätta till i slutet av förra säsongen. Nu vill jag att man rättar till felen till nästa säsong och stället in sig till ingemansland eller kvalserien istället och bygger om från grunden. Det skulle vara jävligt fint att fram till nästa säsong följa
- " Timrå, en förening under rivning och uppbygnad" Så att säga riv ut det gamla och in med det nya!
Tänk vad fort det går i hockey! Lördagasmatchen skulle handla om vem som skulle ta den sista slutspelsplatsen, men nu kommer det istället att handla om vem som slipper kvala.
Går Modo till slutspel, vilket de förmodligen kommer att göra nu med tanke på spelschemat, så loggar jag ut härifrån för gott. Tanken på den ev. euforin hos de äcklen är värre än allt, allt, allt som jag kan tänka mig...
liston: När det gäller den här matchen har jag väl inte klagat på målskyttet. Gör man 4 mål ska man vinna varje dag i veckan. Var felet ligger är lika uppenbart för både dig och mig så det tänker jag inte gå in på.
Jockz: ja det är lätträknat, Kolan har väl haft ett o annat rätt någonmatch, men han har till skillnad emot jokela fixat baklängesmål på egenhand i 50 jävla matcher.
Finns inga begränsningar på hur jäkla fel han hamnar i nästan varje situation. Jokel är dålig, riktigt dålig, men han är ändå nivåer bättre än 33:an.
Ambroo: För mig har det gått så långt att jag hellre faktiskt ser AIK i slutspel än modo. Jag ser hellre Frölunda i slutspel än modo. Men bara för att jag blandar min tillfälliga bitterhet med mitt vanliga "hockeyhat" så kommer naturligtvis Modo att ta den sista platsen, 1 poäng före AIK eller något sådant. Det slår aldrig fel. Man kanske skulle försöka jobba på att hata mindre så här på äldre dar?
RTS: Och det som är mest konstigt, märker inte Perra & Co att Semlan är kass??? De matchas hårt även i omgång 51. Måste väl finnas nån junior som spelar bättre?
Olle & Ambroo: Ni både gentlemen tycks glömma fjolårssäsongen helt. Det var väl precis omvända kort då, med oss som "vinnare" i slutpspelskampen. Bryt ihop och kom igen istället om så skulle bli fallet.
Ambroo: Jag håller med. Men jag tror inte jag kommer klara av att över huvudtaget befinna mig inom medias räckhåll. Hur du än gör kommer du nås av 1. Dina (Modosvin) facebook vänners glädje-statusar över slutspelsplats. 2. Du kommer läsa om de fascinerande matcherna i slutspelet som INTE Timrå spelar. 3. Du kommer helt enkelt inte få nog av all fokus från Radio/Tv/Internet på slutspelet som INTE Timrå är med i.
Varje gång du läser något om detta slutspel kommer det svida nått så förbannat i hjärtat att jag är tveksam att jag klarar det.
Man kanske skulle fly upp någonstans till de nord-norrländska fjällen i en liten stuga för sig själv tillsammans med fiskespö och mat om fångsten också sviker.. DÅ kanske du kan undvika slutspelsnacket inkluderat MoDo-svinens snack.
lu93rowa: Jag skrev något jag upplevde som fyndigt i timråboken. Av gruppdynamisk anledning så blir det inte samma sak när du kommer in hit och säger vad 30 superbesvikna timråfans upplever som provokativt.
Det skulle inte falla mig in att besöka Frölundas supporterforum enbart i avsikt för att håna. Tror jag...
Blizzard: Kolan hade 2 pass till Brynäs mål, sedan ett uselt agerande vid deras 3-1.
Det värsta med Kolan är att det sett lika ut i de 50omg han spelat, han har orsakat oss minst 30 baklängesmål på egenhand, det är svårslaget. Jokela har iallafall varit skadad och bidragit på det viset.
Fan att Sebbe skadade sig,, Tänk att det inte för så länge sedan fanns skribenter här inne som hävdade att Kolan var snäppet bättre än Sebbe, det tog nog priset.
Dream Team: Jo men det var lite det jag menade med att vi verkar få uppleva en "modosäsong". Förra året var det dom som fullständigt vek ner sig, till vår stora lycka. I år verkar det sluta tvärtom och jag kan ärligt talat inte säga att det känns orättvist just nu. Inte nånstans.
Det här laget är inte byggt för att gå till slutspel. Jag gillar inte min egen övertygelse.
Men det blir lätt patetiskt att det ena omgången pratas kvalseriemotståndare och omgången efter det kvartsfinalmotståndare för att omgången efter det börja gasta om kvalserien igen.
Timrå Icon: Jag tror inte dom är så mycket bättre än tabellen visar. Men dom behöver bara vara bättre än oss och det kommer förmodligen att räcka i år.
Hockeyskills på Bartecko, Nagy, Sundström - Visst! Vinnarpsyke på samtliga? Tveksamt. Bättre vinnarpsyke än timråspelarna? "all signs points to Yes" som the magic eightball hade sagt.
Får jag se Jokela nästa säsong i Timrå så vet jag inte om jag åker ner till Timrå nån mer gång. Är så fruktansvärt galen på karln så jag vet knappt vad jag kan ta mig till.
Olle: Jag har dock ofantligt svårt att likställa mig med tanken att vi "fullständigt viker ner oss" efter att ha kämpat kring strecken i stort sett hela säsongen. Men du kanske har helt andra förväntningar på det här laget än vad jag har, eller vad jag har tvingats ändra mig till, ska jag förstås säga, för jag gissar att även du gick i samma "finnish-line-förstafemma-fälla" som jag gjorde när vi stötte på "topplaget" Frölunda i premiäromgången. Little did we know, så att säga...
Pärra är för dumm för att fatta