BlackBay: Sååå mycket bättre. Raijaniemi imponerade inledning. Riktigt stabil. Laget är mycket mer kompakt den här matchen. Försvarsspelet bättre men det finns mer att skruva på där. Anfallsspelet rappt och fyndigt. Passningsspelet förbättrat med 150%. Jag är försiktig optimistisk.
Håller vi oss bara borta från utvisningsbåset så spelar vi ju en ok hockey. Finnen därbak är bra och hartmann framåt är bra. Kanadickerna får gärna spela lite enklare i försvaret.
Woody: Rajaniemi inger sånt förtroende! Ser så lugn och kontrollerad ut och gör sig stor, ändå är han snabb på returer och ytterlägen. Tyvärr lite det Johansson faller på, han har en tendens att bli lite aggressiv på varje skott och krymper ihop lite i målet. För mig är Rajaniemi ganska klar 1:a i dagsläget.
Missade första minuterna i perioden där vi verkar svajat, tycker däremot vi växte in väldigt mycket och har tajtat till ordentligt. Med ett par till spesforwards på det här så håller jag fast vid minst topp 10.😉 👍
The great one: ja fort går det inte för de iaf, hade gärna sett Fille där, då Bohm inte imponerat så mycket på mig iaf.. Dock en stark start efter början!
I allsvenskan kanske man har råd att stå på hälarna första perioden - inte längre. Hoppas vi kan anpassa oss till tempot snarast. Alla utvisningar i förra matchen och BP direkt nu tyder på problem med dessa två aspekter. Rajan har börjat riktigt bra i alla fall, synd att han ska behöva det dock.
Andersson: Haha nä, Johan är extremt grå att lyssna på. Men i övrigt uppskattar jag SHL sändningarna mer även om det finns mycket som kan förbättras även där. Det ska bli skönt med fler kameravinklar även på standardsändningarna.
Visserligen huvudmatch ikväll, men fy-fan vad skönt att slippa de allsvenska sändningarna med Harald i spetsen. Han blonda snubben (glömt namnet) undantaget, han är bra. Hoppas man får se honom i SHL sändningarna.
Charliejfz: Är du bra på att tippa? I fall det går som du förutspår upphöjer vi dig till Timrås egen schaman.. annars @#% ;-) Själv är jag mycket nöjd om den första förutspåelsen går in.
Jadu: kommer aldrig ske, Olofsson ÄR en HA spelare endast. Skillsen har han, men det mentala, Njaee. Förstår inte vad Nubben och Freddan ser hos pojken.
Turkiska Tiken : samtidigt tycker jag att det känns skönt att föreningen tar ansvar för ekonomin! Det är inte bara några säsonger nu som gäller, förhoppningsvis så kommer vi vara i SHL en lååång tid framöver!
Jag är helt till freds med Timrå Ik’s 1a perre…
Allt är inte perfekt.
Man bränner endel lägen på det där sista passet men Lundin kompenserar med att prickskjuta när han får en chans av Lodin…
Försvaret ser 1000 gånger bättre ut än mot oskars…
Nu stänger vi linjerna bättre och har mer kontroll.
Rajaniemi är vår första keeper btw…