1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

588930 inlägg · 6217 ämnen

Brynäs IF - Timrå IK 2024-10-26

« · 2759949 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2024-10-26
Brynäsgubbe: Tror det som Brynäs och Timrå har gemensamt är att man spelar med ett visst överraskningsmoment och saknar bredd för att kunna stanna i toppen säsongen ut.

Blev dock överraskad över hur bra Nässén var igår, många klasser bättre än när jag såg honom spela i Växjötröja i Gävle. De som sa att han utvecklades mycket i Finland hade rätt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2024-10-26
Peja: Vad grundar du det på? Brynäs underliggande statistik tillhör toppen, Timrås har jag ingen koll på.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2024-10-26
Zappaholic:
"Hade man inte coach challenge för ett antal år sen SHL?"
Är det inte så att du tänker på CHL?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2024-10-26
Signature:
"
Tja, ska inte gå i debatt med dig för det slutar alltid med att det är kunnigt yrkesfolk som fattar alla beslut. Måste vara lätt att leva med den ståndpunkten.
"

Helt rätt inställning! Diskussionupplevelsen är lik JFK, den stora skillnaden att JFK har kunskaper om ishockey. Vilket visar sig när det gäller neutrala matcher.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2024-10-26
söder över:
"
Med just Huge tror jag inte att det har någon betydelse för samtal vad bilderna än visar.
"

Nä, jag är lite förvånad att rutinerade inte lärt sig att Huge = JFK från Wish. Bara att låta bli att interagera med.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2024-10-26
Huge: nu räcker det. Tittar framåt och undrar hur det är med Hartman. Vad hände?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2024-10-26
Sputnik1: Den där stillbilden säger ju inte ett skit eftersom den inte visar när pucken passerar blå.
Har tittat på dom rörliga TV-bilderna och inte heller där går det att avgöra saken, har bara en teori där det möjligtvis är så att pucken vallas i sargen innan den passerar blå, nåt som gör att passeringen av blå fördröjs så pass mkt att vår bortre gubbe hinner hem och tillbaka över blå.
Rimligtvis borde ju domarna ha haft anda vinklar att titta på, har svårt att se varför dom annars och medvetet skulle påstå att dom gjort rätt, ifall bilderna som haft att tillgå klart visar på en offside på ett par meter.
I regel brukar väl domarna alltid erkänna att dom har gjort fel, speciellt när det gäller i samband med ett mål som har tillkommit efter en påstådd domarmiss.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2024-10-26
sargad: Mycket riktigt. Brynäs VAR bättre och vann därav. Men med matchen mot Malmö i närminnet svider det att se tabbar från zebrorna som direkt renderar till mål för motståndarna. Dom här två sista matcherna för oss har zebrorna stått i fokus, vilket är sjukt irriterande. Hade varit uppfriskande om en enda domare bröstat upp och erkänt misstag. Dom hade kunnat höjt sig själva i så mångas ögon om dom gjorde.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2024-10-26
Signature: Nä, men varför går du i debatt då, innan du ens vet NÄR pucken passerar blå?
Sen är det väl inte bara "kunnigt yrkesfolk som fattar alla beslut", vad jag vet.
Har har ju du själv som okunnig om fakta och utan att ha sett när pucken passerar blå, fattat beslutet att det är offside.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2024-10-26
sargad: Dessvärre så här det ser ut. Värre hybris än Modofolket.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2024-10-26
Huge: Ni var bättre, vann och hade mer tryck åkningen.
Några här har åsikter om offside. Kan mycket väl ha varit så men BIF var bättre och jag tror BIF hade vunnit hursom.
Kan du nu bara tagga ner och avsluta gästsejouen här.
Tack på förhand
//Sargad
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2024-10-26
Huge:
Om ni läser i denna bok så borde ni se att inget Timråfans skyller förlusten på domarna utan Brynäs var det bättre laget igår. Men skenarellt finns det mycket att göra på domasidan.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2024-10-26
söder över: För någon vecka sedan (har inte dagsfärsk statistik) var Brynäs det laget som hade flest puckerövringar i offensiv zon. Apropå att man bara backar hem och att Timrå forecheckar som galningar.

Har inte statistik från gårdagens match men ganska säker på att Brynäs lyckades med sin forechecking fler gånger än Timrå, även om det var era öppna spjäll i neural zon som var Brynäs primära anfallsväg. Möjligtvis ett resultat av misslyckad forecheck från Timrås sida.

Tror ärligt talat inte varken Brynäs eller Timrå kommer vara jättehögt upp i tabellen när vi summerar säsongen, men kul att båda slåss i toppen just nu.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2024-10-26
Sputnik1: linjedomaren vinkar av den innan bortre brunassaren tagit ut ur zonen…

Med just Huge tror jag inte att det har någon betydelse för samtal vad bilderna än visar.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2024-10-26
Huge: Tja, ska inte gå i debatt med dig för det slutar alltid med att det är kunnigt yrkesfolk som fattar alla beslut. Måste vara lätt att leva med den ståndpunkten.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2024-10-26
Sputnik1: Jag vet inte om det var offside eller inte. Har inte sett om situationen. Men på bilden du lagt upp syns ju inte pucken. Borde finnas andra kameravinklar.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2024-10-26
Sputnik1: Klart och tydligt@
Nån som vet ngt om Hartman?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2024-10-26
Signature: Det enda obegripliga är väl att du verkar ha förmågan att utifrån TV-bilderna kunna se genom sargen och därmed kunna se när pucken passerar blå.
Övernaturliga krafter kanske.
Röntgensyn? Nä, inte troligt...
Det mest troliga är väl att domarna vidhåller sin sak därför att dom har andra bilder att titta på och i efterhand har kunnat konstatera att det inte var ngn offside.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2024-10-26
Huge: Se om och se rätt.

Kolla på bilden och det övre delen. Bara nån neter offside. Så förstår domarna hade svårt att se.. 🤷
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2024-10-26
söder över: Var förmodligen frustrerad över att domarna inte blåste av när han fick ett skott mot huvudet och gestikulerade till dem att avbryta (vilket dom ska och brukar göra då).
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2024-10-26
Sputnik1: Obegripligt arr domarna vidhåller sin sak. Spelaren är ca tre meter offside. Titta på de andra två Bifarna som stirrar på pucken i anfallszon vid det tillfället. Fryser man bilden när spelaren fortfarande är offside så råder det inget tvivel om det skulle finnas. Fel kan alla göra men erkänn isof.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2024-10-26
Huge: hahahahaha!

Brunass spelar verkligen inte Timråhockey! Du har verkligen missat här…
Mittzonsgeggan er gympalärare pratar om är ju definitionen av er hockey…

Ni vann.
Grattis!

Var nu värdig. Det svänger snabbt i hockey…
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2024-10-26
Herre P: att komma in som tredjepart… glida in från läktaren och veva… en Brunassare av rang.

Vad hände med er målis? Varför fick han matchstraff?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2024-10-26
Pinaceae: Din roliga magsurhet över att Brynäs spelar timråhockey bättre än er själva, påminner om den magsure jägaren.
Han som missade att träffa den bortflyende haren och bittert sa: ”Ja, stick då din jävel. Det är ändå såsen som är godast!!” 🤣🤣
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2024-10-26
söder över:
"
jag tycker FBK var klart vassare.

Vi bjuder BIF på en hel jävla del som dom inte förvaltar alls…

FBK var betydligt vassare…
"

Håller helt med dig, sedan spelar FBK en klart mer sevärd hockey därutöver. Roligt att Brynäsrepresentant på presskonferensen säger att det var den mest sevärda matchen i MERP på länge. Det är inte topp fem bland Timrås matcher i år. Samtidigt roligt att Ollis spel ger entertainment.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2024-10-26
Sputnik1: På TV-bilderna är det svårt/omöjligt att se NÄR pucken passerar blå, eftersom sargen skymmer.
Domarna brukar väl erkänna i efterhand i såna lägen, när och ifall dom gjort fel.
Kan tänka mig att bilderna från spelarbåssidan visar att pucken hinner vallas i sargen innan den passerar blå, vilket gör att vår gubbe närmast ert bås precis hinner ”hem” över blå innan pucken hinner ställa honom offside.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2024-10-26
Zäta75: Hade man inte coach challenge för ett antal år sen SHL?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2024-10-26
Avsluta högt: Japp och det gör dom till ännu större clowner. Klart slut.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2024-10-26
solbacken: Enligt regel 37 så kan man inte granska ett mål pga offside, i regel 38 (coach challenge) kan man det vid speciellt tillfälle.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2024-10-26
solbacken: Jag läste att domarna hade tittat på situationen i pausoch konstaterat att dom dömt rätt. Klart slut.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2024-10-26
solbacken: Länka gärna för det tror jag inte på. Har aldrig sett eller hört om det. I såna fall borde det ske i var och varannan omgång.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2024-10-26
nittontolv: Alltid lika tragikomiskt att se dom enögda konspirationsteorierna från det egna lagets fans (oavsett lag) om ”korrupt” domarkår och ”premiering” av vissa lag, när det egna laget ex åkt på ett baklängesmål pga en påstådd domarmiss.
Det roliga är att samma enögda gnällspikar ALDRIG säger nåt om orättvisa och korrupta domare, när ens eget lag har gjort ett mål som också har föregåtts av en påstådd domarmiss.
Nä, då brukar det helt plötsligt heta att ”låt domarna döma, antalet misstag brukar jämna ut sig för alla lag under en säsong….” 🤣
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2024-10-26
nittontolv:
Det är nog du som inte hänger med för i fjol blev ett mål bortdömt för Timrå efter vidiogranskning för offside.
Tack så mycket.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2024-10-26
Sputnik1: fansen vill se Roy komma tillbaka.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2024-10-26
va de någon timrå spelare som stack ut
förutom Juel ?
Joo 👍timrå klacken,
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2024-10-26
Tigerhjärta: tycker inte att Timrå bjöd upp till någon riktig dans! Dom försökte, men ni stängde ner oss effektivt! En rättvis seger, tyvärr! Känns lite surt idag, men ny match på tisdag!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2024-10-26
Tigerhjärta: ingen skugga över eran insats
men som sagts innan, tim juel rädda oss
resten av laget åkte o gömde sig
de håller inte
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2024-10-26
solbacken: ”I lördagens matcher såg vi att man tog hjälp av VAR vid mål i många matcher, men inte i torsdagens match. När Olli reagerade efter Brynäs offsidemål, hade domaren enkelt kunnat ta en granskning, men stoltheten sa nej.”
Nu är du väl ute och cyklar? Sedan när videogranskas det i SHL om det var offside innan ett mål?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2024-10-26
DenRöda: Det är väl speltiden på 13 minuter som fortfarande gör att det känns osäkert?

Däremot så tycker jag det är rätt tydligt att han kastar bort sin offensiva utveckling med att vara så sugen på att spela NHL till varje pris.

Frågan är väl bara i vilken form och mindset han skulle vara i om han kommer tillbaks?
Har vi Timråiter för orimligt ställda mål på honom på att han skall komma in och leverera massa poäng direkt?


Därenot har han ju i allafall styrkor som är mer än välkommet. Som hans styrka med puck. Det skulle vara så mysigt med just en center av hans spelartyp. Som kan gå ihop med Jonte och få fast pucken i lite längre anfall mellanåt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2024-10-26
söder över:
Dagens hockey är alldeles för tråkig när lag kan haka, hålla fast samt blockera vid sarg. Vem vill titta på den hockeyn. Det tråkigaste med detta är att domarna konsekvent medvetet blundar.

I lördagens matcher såg vi att man tog hjälp av VAR vid mål i många matcher, men inte i torsdagens match. När Olli reagerade efter Brynäs offsidemål, hade domaren enkelt kunnat ta en granskning, men stoltheten sa nej.

Något måste göras med nivån domarna har idag, domarna måste dömma efter regelboken. Visst det kan bli fel ibland, men inte så konsekvent, men man har VAR att tillgå.

Som det är idag förstör domarna utvecklingen av Svensk hockey. Att domarkåren är korrupt finns det ingen tvekan om.

Att vissa lag premieras är också helt tydligt.
Inför regeln där tränaren kan kräva bedömning av en situation, domarna ser det säkert som intrång i deras integritet, men något får de tåla.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2024-10-26
Godmorgon TIKare!
FYFAN vad roligt att äntligen se två lag i SHL som bjuder upp till rolig ishockey.
Jag är inte här för att sprida nå salt i några sår, tvärtom.
Jag skrev inför matchen att det fanns två utgångslägen, in-your-face hockeyn eller vår tajta defensiv med flygande kontringar. Det sistnämnda drog längsta strået denna gång men jävlar vad kul att se två lag som verkligen bjuder upp till dans, vilket vi inte är direkt bortskämda med i dagens SHL.
Ni är utan tvekan ett av de bättre lagen vi mött.
Dessutom, stort av kapten Lander att berömma Brynäs istället för att kritisera sin egna insats.
Lyfter på den berömda hatten och tackar för en god match!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2024-10-26
Synct: Att inför coach challenge i SHL är ett måste. Gärna redan till nästa säsong.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2024-10-26
DenRöda: Kapanen har inte barit speciellt bra. Inte stuckit ut under sina matcher i 3:e kedjan. Med Slafkovski tillbaka vilken dag som helst lär han bli förpassad till 4:e igen. Och när Laine är åter om 1.5-2 månader senast så är chanserna stora att vi ser honom i Timrå igen. Jag börjar också att göra mig redo för hans återkomst :)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2024-10-26
söder över "Tönt, väx upp"

Look who's talking..
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2024-10-26
Kapanen spelade 13min i nattens möte med St.Louis Blues som slutade med vinst för Canadiens med 5-2. Kapanen blev poänglös med enbart 1 skott på mål och -1.

Gör er redo.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2024-10-26
puffe: Fast det blir väl ändå inte mål vid varje avblåsning? Finns väl ändå ingen anledning att granska en offside om inget mål har gjorts?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2024-10-26
puffe: utvisa målvakten om det är vad reglerna stipulerar? Stipulerar reglerna att målet ska räknas för pucken redan var satt i den riktningen så godkänn målet.
Jag tycker absolut att grunden i snart sagt all idrott är rättvis. Det ruckas genom fusk ja. Men om en spelare fuskar tar det oftast hus i helvete och handskar träffar ansikten. När domare fuskar eller bara fullständigt brister i kompetens så får inte saken regleras på det viset. Så någon motvikt finns inte när domare myglar eller brister. Då finns bara ett 110% skydd för domaren.

Det är inte rättvist och inte hållbart.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2024-10-26
puffe: Hade mitt lag haft 8 poäng upp till kvalstrecket kanske jag också hade börjat gå i de tankegångarna. Ja, en liten smashboll la du upp.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2024-10-26
Synct: I princip håller jag med, men man kan ju alltid ändra sina principer. Kan ju bli skarpt läge....
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2024-10-26
puffe: En bäst av 7 serie räcker väl gott och väl tycker jag, kan väl inte bli mer sportsligt.
Kommentera

« · 2759949 · »