1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591887 inlägg · 6217 ämnen

Brynäs IF - Timrå IK 2024-12-30

« · 2794044 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2024-12-30
Lomond: Nej förstod det också.

Och nej, jag har defenitivt inte svävat iväg efter vinsten igår. Vi har fortfarande mycket att bevisa för att komma topp 6 ens.
Kan vi däremot komma upp i gårdagens prestation lite oftare. Jo men då finns absolut chansen att vi tar en topp 6 plats.
Låst ämne

Sputnik1: Även om vi nu skulle vara topp 3 efter två hemmasegrar så tror jag nog inte att vi slutar topp 3. Men bland topp 6 ska vi definitivt kunna vara och det skulle vara viktigt.

Och vad gäller CHL så känns det ju inte alltför lockande och som du skriver kostar nog ner än det smakar. Och blir slitsamt även om det kan vara en merit och ett äventyr att vara med förvisso.

Vi tar en 5:e plats och sen gör vi rent hus i slutspelet!👊🏒😄
Låst ämne

Hahl Bundy 2.0: fast vi tog en placering igår.
Låst ämne

Sputnik1: Är knappast gynnsamt sportsligt heller att behöva lägga tid, fokus och energi på det mitt i en intensiv SHL-serie
Låst ämne

Tom Topp: Nu är kloke George här och är imponerad över hur TIK lirar!
Låst ämne

Lomond: Haha. Vet inte om man skulle vilja sluta topp 3 ändå. Slipper helst CHL till nästa säsong där det mest kostar att vara med. Växjö som gick back en miljon eller liknande på att medverka i CHL till exempel.

Ser ju gärna att vi slipper det med tanke på att vi redan nu kämpar för att klara licensen.
Låst ämne

Kan tycka att det börjar bli lite frustrerande att när vi vinner så tar vi ingen placering men vid förlust så tappar vi nån…
Låst ämne

Vi bruk ha dä ganska lätt för Brünass...
Koll dä sista 5 matcherna 👊💪🙂🥳
Låst ämne

SHERIFFEN vs BRÜNASS 6-3
Timrå - Brünass 2-1 i matcher...💪💪💪
Nu gå vi vidare mot match mot Modoliderna I EON på lörta 👊👊👊
Men först ska vi fir ett par dar 🍾🍾🍾
Låt dä rinna lätt ikväll rabbuslingar 🥳🥳🥳
HALLELUJA 🙏🙏🙏
Låst ämne

Brynäsgubbe:
Snart är vi nere på.
Min pappa är starkare än din.
Sen är det rock bottom
Låst ämne

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2024-12-30 Låst ämne

Brynäsgubbe: Sen tycker jag ni ska sluta älta det första målet som ev var icing.
Hade dom blåst av den så hade vi till 99% gjort första målet en stund senare ändå.
Er målvakt var ju sämst och släppte in allt.
Låst ämne

Brynäsgubbe: mmm. Men som sagt, nu är det nyår och matchen börjar bli lite old news. Kanske dags att svälja kränkman och gå vidare?
Låst ämne

roger_sundsvall: Ja GOTT NYTT ÅR på er härinne och därute!🥳🥃🏒

Var riktigt härligt att avsluta året med att slå dessa Brynäsjävlar som Lennart Jähkel skulle sagt.💪😄

Efter debaklet mot Örebro så blev det nu en gedigen insats med bra fokus och skärpa och bra fart på skridskorna som grundlade denna seger trots extra motstånd från de randiga varelserna...

Juel så bra som numera han alltid är och ett stabilt backspel( läs Svensson) och lite nya formationer var fint att skåda👍

Nu är det bara att fortsätta nästa år på samma sätt så ska det bara bli två hemmasegrar på de två nästa matcherna i form av segrar mot MoDolidos och tråk Växjö och därmed förhoppningsvis vara topp 3!👊🏒

Och man får hoppas det blir en piggare och mer hårt jobbande Dahlen i 5 mot 5. Offensiven har han ju men har inte sett bra ut med spelet över hela banan och där måste han bli bättre och helt enkelt jobba hårdare.

Så In Your Face då och Gott Nytt År med smak av Single Malt!🥳🎉🥃
Låst ämne

Brynäsgubbe: ja ja, vi har fattat! Men ge dig iväg nu!
Låst ämne

Bragd-Birger: Ni är ju ni som kommer in i vår bok mitt under matchen och börjar trolla. Ingen från Brynäs-boken var på er nivå när Brynäs vann mot Modo. Ska ni ge måste ni kunna ta.
Låst ämne

Säga vad man vill om Olli. Han har i alla fall en aura av vårt HS-kynne över sig när han citteras i media:

- Bra, men inte perfekt:)

Slår mig också. Det är lite som att kasta in en honungstjuv i en bikupa när man småpissar på Brynäs som i går.

Flyger fortfarande ett och annan stukat och ilsket bi här på Timrås HS:)

Sämre kan man ha det en nyårsafton i nådens år 2024;)

Gott Nytt År till alla sköna TIK-signaturer här på Sveriges bästa Hockeysnack!
Låst ämne

RunarUp: Varför skulle jag oja mig när Brynäs gör mål på Växjö? 😂 Det var ju en uppenbar trip.
Låst ämne

Bragd-Birger: Du hann före 😂
Låst ämne

Brynäsgubbe: men herregud. Det är nyår, släpp förlusten och gå vidare nu.
Ni ligger etta, ni borde ha vunnit överlägset igår, domarna är dumma, Svensson en filmare och Wall-E sämst.

Ok? Schas nu.
Låst ämne

jå1: Cross-checkingen som föranledde att Pilö tappar hjälmen och tvingas åka och byta som "ger" Brynäs det numerära överläget framför Juel som inte har en chans att rädda läget är ju en sån uppenbar domartavla att man häpnar.
Låst ämne

Brynäsgubbe: Cyklopernas konung?

Tror inte du ojade dig så mycket när Brynäs gjorde mål mot Växjö efter Rödin filmat till sig ett pp?

Rödin är av någon anledning fredad från kritik, trots att han håller Shinnimin-klass i Fair Play-ligan.
Låst ämne

Tom Topp: Jag är objektiv, allt jag säger stöds av underliggande siffror och det faktum att det inte blev någon anmälan. Så hur är jag enögd, menar du?
Låst ämne

jå1: Och er tränare nämnde inte ert första som är det statistiskt viktigaste målet för en match. Vad är din poäng?
Låst ämne

Brynäsgubbe: Varför nämner du inte målet som domaren gav Brynäs? Det nämnde inte tränaren eran heller. Dålig förlorare kanske är nått som alla kring Brynäs är per automatik.
Låst ämne

Brynäsgubbe: man får vara enögd och totalt sakna objektivitet, men var det i din egen bok så är du snäll! Börjar bli liite trött på er brynäsare! Fan ni är värre än övikarna!
Låst ämne

Det förslag som HA snubben la fram blir allt mer aktuellt.

Låt spelarna skapa rättvisa eftersom korrupta systemet inte gör det.

Svensson får ta betalt nästa match.

Eller så kan Eisenmenger skapa den så kan vi få ha kvar Svensson eftersom vi kan se fram emot en månads avstängning om det hämnas…

Man ska inte störa LärKINGENs rättsskipning.
Låst ämne

Brynäsgubbe: sjukt att ni inte kan göra de bättre trots total domar fördel . hur ofta sker 5 mot 3 i två hela minuter på en säsong ? så sjukt sällsynt . o de får ni på två hitte på utvisningar? haha man har fan knappt varit med om värre . på riktigt bättre än 3 straffar i rad. o de gör ni nada av, sen fortsätter domaren blunda för allt ni gör . ni åstadkommer inget. ja hade varit orolig om ja vore ni.

skulle resterande lag läsa er lika bra som tik hade ni nog fått kämpa om play in. synd att alla inte kan va som oss
Låst ämne

falconuggla: Därför är det tur att man kan använda sig av underliggande statistik som kan ge en tydligare bild av matchen.

Skulle inte säga att det var Brynäs som gjorde en plattmatch, utan snarare Bertilsson och Kinnvall (och såklart domarna som skänker er första och viktigaste målet, samt en gratis 5a som såklart inte var något mer än en 2a som mest).
Låst ämne

Karlsson74: Anmälan blir det om Lärking tycker det ska vara det.

Då får lotterinämnden göra sin bedömning.

Det här var Lärkings bedömning.

Det var ingen större kraft i smällen.

Det sjuka är väl att perioden är slut och det skiter Lindot i. Det är även lite jävla stört att han följer Svensson med blicken hela vägen. Väldigt svårt att hävda olyckshändelse när han får så mycket tid på sig.

Visst kunde man kanske ha granskat den här från nämndens sida men jag är fan inte förvånad alls!
Det är Lärking. Han är kungen av detta.

Jag hoppas att den där idioten lyckas skada en motståndare nästa omgång.
Då ser vi tydligt Lärkings filosofi kring spelares säkerhet.

Men men. Förvånad? Nope inte det minsta!

Imorgon blir Hållander anmäld för farligt stegfel när han hoppade in på isen i andra perioden.

Korrupt system.
Låst ämne

Kattgubben:
Ja tydligen var Dalens knätackling farligare än huvudtacklingen på Svensson.
Låst ämne

Farsang: Tänk att det alltid är förlorande lag som gör en plattmatch. Märkligt det där, kan inte vara så att vinnande lag var bättre och gjorde motståndarna dåliga.
Låst ämne

jens_88: nja där håller jag väl inte med direkt. Sveriges klassik förening tillsammans med Leksand om du frågar mig.
Då önskar jag heldre ondska till sådana som Växjö,Örebro och Linköping..Ser helst att de åker ut om jag ska vara ärlig ..
Låst ämne

jens_88: Varför så aggressiv? Måste vara jobbigt att vara så arg, och inte glädjas åt att ens lag vann rättvist mot ett annat. Utan att kasta skit.💩
Låst ämne

Kattgubben: ”hårdare tag mot huvud tacklingar” gäller bara om huvudet sitter vid knät o om gärningsman heter dahlén .
Låst ämne

Karlsson74: Märks tydligt att Brynäs är domarbasens gullegrisar. Vill inte tappa dom ur högsta ligan igen. Skitförening som förtjänar allt ont som händer dom
Låst ämne

Kattgubben: ja det är väl inte för inte som diciplinämden fått öknamnet lotterinämden?
Låst ämne

Gott nytt år 🔥
skön seger igår, härlig lag insats
skägget o juel va grym
Låst ämne

Såg precis att det inte blev nån anmälan på Lindblom efter den fula smällen på Svensson. Mkt förvånande.
Låst ämne

Tom Topp: Riktigt härlig seger igår. Matcherna mot Brynäs är ofta känslofyllda historier och det ska vi tacka för nu när matcherna mot Modo dom senaste åren har tappat på ”känsloskalan”. Har inget emot brynässupportrar, dom flesta är hur trevliga som helst men LAGET Brynäs kan man ju svära åt efter igår. Några medtag:
1, Svenssons prestation. Topp 5 bästa matcher av honom. Koll på allt.
2, Juels monstermatch. Många tuffa räddningar mitt i slottet. (MÅSTE vara uttalad 1:a nu)
3, OJ tystar (iallafall tillfälligt) kritikerna med sin fina uppåkning som bäddar för 0-2.

Bubblare: Lander som är inne och gurglar efter varenda avblåsning, kul att se.

Sen tåls det att säga igen: gårdagens domarprestation var något av det jävligaste jag sett i modern tid. Så många utvisningar som det blundades för, både stora och små straff. Ibland undrar man om våra spelare inte skulle ligga kvar och lipa på isen så att domarna kan gå in och kolla video i efterhand. Lander som får en rak höger och Pilö som får en crosschecking i nacken. Hade dom legat kvar så hade vi fått 5 min PP i vardera situation. Rickard Lintner/Wernblom-klass på det Brynäs-psykfallet.
Låst ämne

Blake Slåhan: Svensson och Juel var överjävligt bra igår. Pilö också mycket bra. Alla backar spelade bra. När våra backar spelar som igår är vi väldigt bra.
Låst ämne

Sjukt bra lag båda två och lirar tung hockey som jag gillar.
Låst ämne

Huring : Imponerad av BIF och TIK. Trodde jag aldrig inför säsong.
Låst ämne

Jugge: Hahaha plattmatch som vanligt
Låst ämne

Så kanske Ante räddar kvar LHC och Nubbens lagbygge fixar nytt kontrakt åt HV71. Det såg man inte komma för några veckor sedan.
Låst ämne

SKRIDSKOSKENAN: Gott Nytt år! Timrå...
Låst ämne

Jugge: man tro fan man sett allt när en brynäsare insinuerar att svensson filmar efter en klar huvud tackling när ni själva försvarar en av seriens största återfalls filmare rödin i tid o otid.
det är ett skämt o tror du att svensson på nått sätt förstärker så kan du exakt 0 om hockey . va allt ja ville säga o gott nytt år
Låst ämne

Bra seger, hårt jobb från alla och oväntat efter den blekare insatsen mot Öret.
Ser att känslorna svallat här och där.
Brynäs har spelare som vi retar upp oss på och Timrå har spelare som dom retar upp sig på.
Det händer ibland i hockey.

Vet inte om det är synvilla eller kanske tillfällighet men känslan är att vi får lite mer variation och fler nycklar i spelet offensivt med Pilö tillbaka i backledet.

Ta med det hårda jobbet mot Modo nu o Gott Nytt år.
Låst ämne

Om man ska försöka summera gårdagens match nu när allt har sjunkit in lite. Bra första period från båda lagen, självklart var det en icing på vårat första, men sånt händer varje match, nu blev det mål. Otur för Brynäs. Andra tog domarna över, många konstiga domslut, men bra boxplay av Timrå. Svensson en gigant! Matchstraffet lika självklart som det Björninen fick när han huvudtacklade Dahlen. I tredje bevakade Timrå ledningen, drog ner på tempot och började spela sarg ut. Kunde ha straffat sig, men Brynäs hade inte kraften, plus att Juel var bra i målet, att förvalta övertaget! En rättvis seger i en match som var viktigare för oss än för gävleborna!
Låst ämne

JonteD: Min vän, nu ska ni bjuda George på 3p så att vi får lite häng innan vårsolen börjar värma.
Låst ämne

« · 2794044 · »