1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

588931 inlägg · 6217 ämnen

Brynäs-Timrå

136627 · » Till forumet

Sv: Brynäs-Timrå
Bragd-Birger:

Tyyyyst Birger !!! Tipsa inte BIF om detta. Om dom tog in Skutskärs första-femma, så skulle Brynäs bli Flera klasser bättre!

Hoppas dom tar på sig halsdukar i Brynäs, annars kommer dom att bli allvarligt förkylda av det korsdrag som kommer att uppstå i Brynäs försvarszon, när TIMRÅ IK sätter full fart på tisdag.

Tommy Sjödda och Djos ligger särskilt illa till !

TIMRÅ IK 4 Ever !!
Kommentera

med tanke på TIKs strålande statisik i Gävle så tycker jag att vi ska se allt annat än 0poäng en bonus..
Kommentera

Nej det stämmer inte, karln har kontrakt med Timrå så lycka till !
Kommentera

Det finns 3-4 platser kvar till Brynäs på tisdag.

Kan Timrå äntligen lyckas ta poäng i Gavlerinken?
Kommer vakterna vara lika "trevliga" i år?

Hur anmäler du dig? Se länken!
Kommentera

iggy: Från folk med kontakter i SSK:s organisation.
Kommentera

Bragd-Birger: Dom spelar redan där!
Kommentera

Lilljanne: Visst, han debuterar redan i kväll mot MODO.
En motfråga: stämmer det att Skutskärs förstafemma är på väg till Brynäs?
Kommentera

Lilljanne: Vart har du fått det ifrån ??
Kommentera

Stämmer det att Per Hallin är på väg tillbaka till SSK?
Kommentera

hassebasse mf.l.: Passa på och njut Timråvänner! Underbart är kort! I april 2003 återkommer jag med min långnäsa!
Kommentera

Verkar som det rådit lite delade meningar här i natt......
Kan dock säga att på tisdag kommer TIK för första gången på väldigt länge hämta tre poäng nere i gavlerinken....... TIK är i toppform o BIF är väldigt långt ifrån sitt esse just nu.....

ÄLSKA TIMRÅ!!!! TYCK MINDRE OM 11 ANDRA LAG!!!!!
Kommentera

westerlind:
När TIMRÅ rör sig, står Brynäs och gråter i stum beundran !!
Visst har vi en hemlig "fuldryck" i TIMRÅ IK. Det är ju självklart, nu när vi dessutom har engagerat Magdalena i köket.
Hon blandar personligen denna fuldryck före varje match, och delar ut den till spelarna strax före första nedsläpp.
SÄRSKILT stark kommer hon att blanda till drycken till matchen mot BIF.
Deras finske tränare kan få smaka en mugg om han vill. Det är jag säker på att Magdalena bjuder på.

Tre poäng, VÅRAT gäng !!!!!

TIMRÅ IK 4 Ever !
Kommentera

El Maco:
Försök inte - Både du och jag vet att nu kan det bara gå uppåt för Brynäs.

Jag tycker själv att det är kul att det gått bra för Timrå hittills, men jag var på plats och såg ert farmarlag Nolby träna häromveckan. Visst fanns det fart, entusiasm och spelglädje, men jag hade hoppats att attackvågorna skulle räcka längre än första bytet. Jag såg dock en lovande kille, det var den tonårige domaren. Antagligen en son eller sonson till någon av spelarna.

Nä, kalla in Boorken och skicka ut dem att äta ormar i Kovlandsskogarna, det skulle nog sätta lite fart på era framtidslöften...
Kommentera

westerlind: charmig is the buzzword. En TIK:are går aldrig ensam, tolka det som du vill.

När det gäller trolleri är en man sprungen ur den Kovländska tjälbitna myllan ändå alltid steget före Timråiterna. Så även om jag förstår att du som wannabe experimenterar lite med fuldricka så har du satsat på fel häst, go west, things are better there, ta åttisexan till Kovlands City.

Esko blir nog inte långvarig i Gefle inte. Too bad, jag hade gillat mer att se Onkel Fester få sparken. Mycket mer. Nu åker han runt och vinner med Rögre istället. Rackarns.
Kommentera

El Maco:

Leksand hoppas jag ni klår upp på skarpen. Men tyvärr El Maco - Jag har insett hemligheten bakom Timrås framgångar. Ni laddar med hemtillverkad trolldryck!

Som utsänd av Brynäs har jag därför i kväll provdruckit raggargrogg - Timråbonka med citron-Fanta. Mums. Jag blev både pigg, alert och charmig. Nu har jag viderebefordrat hemligheten till Esko, så nu blir vi också farliga - se upp!
Kommentera

westerlind: Sandviken AB menar du. Ligger inte långt från Gavlerinken. Lutar åt att Jernverket bjuder undertecknad hamburgare på finsittplats till matchen BIF-LIF när det blir av om två veckor. Jag äter bulle, dricker kaffe och kollar på anslagstavlan hur Timrå klarar sig däruppe i serietoppen.
Kommentera

El Maco: Spännande. Vad har SAAB med saken att göra?
Kommentera

westerlind: "2002 kommer Brynäs att känna av att laget inte genomfört generationsskiftet". Aktuellt hockeyordspråk.

Styf smiskar Djoos, jajamensab!
Kommentera

El Maco: "När Brynäs rör sig står Timrå stilla" - Gammalt hockeyordspråk.
Kommentera

Helg Ernest: Tack för tipschet.,

En poäng är en poäng är en poäng. Timrå rockar, grishockey och 46 skott på mål på bortaplan, det är det fan inte alla som klarar.

Krossa fucking Brynäs på tisdag så blir jag så glad så glad. Det är på tiden nu.
Kommentera

westerlind: Stormar...

...är det Djoos du syftar på?!?
Kommentera

God Natt på er alla !
Sov gott !
men glöm ej gå hem innan du lägger dig !
Kommentera

mike66: Du har väll hört historien om han.. Din jävla götte gris ?
De kan kanske va nått att pröva ( c :
Kommentera

Helg Ernest: Nä någon Timråluva hjälper inte mot ofrivilligt håravfall. Ska på apoteket till veckan och träffa en hårterapeut. Hon säger att regain ska hjälpa men både jag och Håkan Södergren är skeptiska.

Gonatt
Kommentera

Helg Ernest: tror du ja e helt borta eller ... klart TIMRÅ E BÄST!!
Men hejar på Brynäs också .. så länge dom inte spelar mot Timrå :)
Kommentera

Helg Ernest: stick o hoppa hopprep på SAABen du .... :)
Kommentera

beckebo21: Stick och brinn !!!!! ( c :
Kommentera

Helg Ernest: Hej Farbror ... jag har bytt lag ja... hihih... hejar på BRYNÄS TIGERS!!!!
Kommentera

Till alla Timråiter: Som sagt, på tisdag är det slutlekt.......
Gonatt, sov gott ZZzzz
Kommentera

mike66: Var det därför du köpte luvan ?
Kommentera

gandi:

;-)) Den bjuder jag på alldeles gratis
Kommentera

Amb-41: Nu fick du till det på slutet käre kollega
Kommentera

dr-nix: Jag har växt så att huvudet börjat att sticka upp genom håret.
Kommentera

väx upp, allihopa..
Kommentera

beckebo26: Du lovar storstyrk??? Skall själv ner och titta. Själv så tror jag vi lurar åt oss ngn pinne!! Men det är klart tittar man på statistiken så skall vi förlora, men och andra sidan så kanske det är våran tur nu...???!!!

Men du lovar storstryk..... tänk dig då om Timrå skulle vinna..?? vilket antiklimax för Brynäs!!! Poängbehov och torskar mot ES stryklag som enligt dig halkat in på ett bananskal som aldrig vunnit i Gavlerinken!!

Jodu. Om det skulle bli så då får alla lagen i kvalserien köpa Gevalia för då blir det oväntat besök
Kommentera

Helg Ernest:
kan ni åka skridskor ... fan ... trodde ja inte ... ni måste ju iallafall ha mycket skydd på er ... det blir kross i alla fall .... och Kapanen blir så rädd att han åker in i båset och lipar till kenta johansson....

SM-GULD = BRYNÄS IF!!!!!
Kommentera

beckebo26: Låter snarare som den gammla ESSO reklamen
In med en Tiger i Tanken ! Vi barn fick tigersvannsar också.
Janne Larsson och Molin har säkert sina kvar och nannar med när dom går ock sover. Obs det var i mitten av 60 talet.
Kommentera

mike66: kollat in timrå i fyra matcher (alla hemma) och
slutsatsen är enkel : laget är minst två klasser bättre än förra
året MEN det finns saker som MÅSTE förbättras.
1. power play - inte bra
2. försvarsspelet funkar inte alltid
3. bättre avslut - kan bli mycket bättre
4. justare spel - dvs mer tacklingar färre hakningar ody.
men vi kommer att bli bättre och bättre MEN det blir
fäjestad och frölunda och djurgården också men
en 4:e plats är inte dåligt det heller när serien är klar !
Kommentera

beckebo26: Vad säger du ! Får inte Timrå ta av skydden på skridskorna ? Det är väll enda Changsen Brynäs har .
Kommentera

Helg Ernest: det finns inte många vettiga personer ..... dom enda vettiga.. det är dom som hejar på brynäs....
tigrarna är fortfarande i sina burar och väntar fortfarande på att någon ska släppa ut dom och då blir dom farliga....
Kommentera

Amb-41: det är nu de ja ... ni har halkat in på ett bananskal bara ... men det bananskalet varar inte länge till .. tisdag väntar .. då blir det stor stryck för timrå .....
Kommentera

beckebo26: Jo, och nog faan skall du hinna bli omvänd innan serien är slut ( c : Du ser ju bara Mormor , hon fattade galoppen direkt ( c :
Kommentera

Huge: Inte bara farkosten utan även med frukosten. Janne kommer med sannolika skäl att få göra en del toalettbesök efter att vi bjudit honom på en rejäl Timrå-AXA i första perioden.

Vi är dock inte i lika stor poängnöd som Brynäs är, så vi kommer nog inte att göra vad som helst för de tre poängen.
Kommentera

beckebo26: Går hockey ut på att göra så lite mål som möjligt då? eller att de man möter gör fler så man slipper vinna...?
Kommentera

mike66: glömma ... brynäs spelar ju hockey ... om du vet va det är???
Kommentera

beckebo26: Aj faan trodde att du var en sådandäringa Indian, fölåt ;)
Kommentera

beckebo26:

Det kan du glömma, först tar vi Brynäs på tisdag och sen tar vi skalper på torsdag, ugh.
Kommentera

mike66: Har ni mixtrat med Jannes farkost också??
Ni gör visst vad som helst för 3 poäng....
Kommentera

beckebo26: SM GULD för Brynäs.??? Säsong 2002-2003...?

Dream On.........
Kommentera

Helg Ernest: hurru du ... inte så att jag känner dig så där väl va?? eller har jag fel ?? kan det möjligvis vara nån min tjejs farbror???
Kommentera

136627 · »