1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591415 inlägg · 6216 ämnen

Brynäs - Timrå IK 2009-02-26

« · 1132954 · » Till forumet

Sv: Brynäs - Timrå IK 2009-02-26
Laken: Har vi tur slipper vi backlund nästa ses.......
Kommentera

Laken: Bra, tror Timrå vänder om du gör det.
Kommentera

Slutar kolla på Timrå nu, tror faktiskt inte man skulle kunna vinna på bortaplan ens om man ledde med 5-0 inför sista perioden, så stort är bortaspöket!

Kollar på Frölunda och Södertäljes matcher istället!
Kommentera

Laken: Och?
Kommentera

Vi har ingen trygghet på bortaplan!

Kommentera

Fan....Nu måste vi lita till andra lag.
Kommentera

Moe klev av med ena armen helt stel... kan det vara axelskadan som spökar igen? visst mins jag rätt att det var axelskada han hade i början av säsongen`?
Kommentera

Olle:
Helt rätt Olle. Timrå har ju givit bort en rad med bortamatcher och om några av dessa hade varit segrar så skulle slutspelet varit klart sedan ett tag tillbaka.
Skönt att kontraktet är klart men många kulor försvinner på plats 9 och 10. Nu verkar det ju ordna sig ändå tack vare SSK och Frölunda. :)
Men om dom skulle förlora sig till slutspel skulle ju tuppkammen inte vara så stor i en kvartsfinal.
Kommentera

t_89: Jag vägrar kolla på dom andra resultaten. VI ska göra en bra match för att visa att vi har något i slutspelet att göra. Det ser helt ok ut just nu.
Kommentera

Olle: 3-1
Kommentera

Bra känsla i inledningen av andra iaf. Spelarna verkar ha skakat av sig dom där två målen.
Kommentera

Nubben hör bön!!1
Kommentera

Olle: 2-1 frölunda!!!
Kommentera

andyo: Jo fast om man hade haft ett godkänt bortafacit så hade vi inte ens behövt ha den här diskussionen, dom här nerverna eller dom sura minerna just nu. Dessutom önskar jag inte på klubben, det ekonomiska bakslaget i ett missat slutspel.
Kommentera

Olle: Det är nånting man glömmer om å om igen, att TIK faktiskt hade målsättning bland topp fyra. De flesta andra ES lag skulle betrakta säsongen som ett fiasko. Vissa klubbar skulle sparkat tränarn om man varit i Timrås situation.
Kommentera

Olle: All respekt för din bitterhet, men: ja, slutspel kan uppfattas som något annat än ett fiasko. Sen är 'räddas kvar' menlös semantik. Slutspelslagen koras efter 55 omgångar. Flest poäng då går vidare, alldeles oavsett när dom pinnarna skrapades ihop.
Kommentera

Laken, mfl:

Fick nyss det här i en bubbla:

"jag loggar ut för gott nu men vi kan ju ta en öl när jag kommer ner i slutspelet! Måste ju vara utvecklingstörda/småpojkar som sitter och skriver här inne,förstår inte ens att det är samma match jag kollar på...."

Jag tror jag ska ta och överväga det jag också.
Kommentera

Olle: Mjae det får inte samma effekt som ett missat slutspel får. Skillnaden mellan slutspel och inte är enorm. Nu är det ju inte så jättemycket poäng som är upp till en fjärdeplats heller, hade timrå vunnit 4 bortamatcher till hade man vart på fjärdeplats typ
Kommentera

Ambroo: Å andra sidan så befinner vi oss i ett sämre utgångsläge än inför matchen (ok, 2-2 och 2 perioder kvar). Brynäs har allt "momentum" inför period två, bilderna ifrån omklädningsrummet visar hängande huvuden och jag ser det som ett smärre mirakel om man klarar X med dom här förutsättningarna.
Kommentera

Olle: Slutspel med denna trupp/start/skador /förlopp är nästan värt bragdguldet.

Jag ser hellre att Modo förlorar idag än att Timrå vinner.
Kommentera

andyo: Hynning och Seb på 2-2. I vanlig ordning bjuder Backe på ett också. Det får inte bli fler!!!
Kommentera

Laken: 1-1 Lasu
Kommentera

Ambroo: Det kan du vara själv!

VI HAR ETT MENTALT SPÖKE PÅ BORTAPLAN!!!
Inte ens en tidig 2-0 ledning får oss i balans!
Kommentera

Jaji, det är bara att erkänna - första "perren" är årets borta-TIK i ett nötskal. Vi lyckas ta en tidig 2-0-ledning och allt tycks så som smort, vi har till och med möjligheter att utöka ledningen (Hynning) och sedan är det någon som gör en blunder och så är det kört! Uselt att ta utvisning av RJ, uselt att inte få pucken ur zon med sekunder kvar av utvisningen och usel retur av "Backe" - 1-2. Resten orkar man inte ens kommentera. Hellre ligger man fan under med 2-0 istället för den här skiten!
Kommentera

Förutom alla korkade utvisningar vi bjuder på tills vi tappat ledningen, ser jag ytterligare ett av Timrås signum på bortaplan - man kan inte få pucken ut ur egen zon!
Kommentera

andyo: Föreningens målsättning var väl top-4? Just nu ligger vi på en 7:e plats och riskerar att hamna utanför slutspelet. Kan det uppfattas som något annat än ett fiasko, oavsett om vi räddas kvar på slutspelsplats, av andra lag?
Kommentera

Man slits mellan hopp och förtvivlan... håll er borta från utvisningsbåset nu ffs, annars blir det torsk.
Kommentera

Ja, Herregud. Inte ens en löjligt bra start kan få bortakomplexet i gungning. Klart man ska börja bjuda Brownassen på ett par kassar. Sköna utvisningar också, dom sätter vi in på 'nödvändigt'-kontot.

Nu blir det daller å det grövsta resten av den här tillställningen. Låt oss hoppas att Nubben-boys agerar!!1 och gör sitt. För jag skiter i hur välförtjänt man än kan tycka att ett missat slutspel är: Modo ska icke tillåtas spela däår på vår beskostnad. Basta!
Kommentera

Skarin: var det Hynning och Erixon som klanta sig som ledde till det första skottläget? trodde de var moe och lehtonen, man är ju van på sistone att dom är inne på lite mål bakåt
Kommentera

Sedan en annan grej, Hur i he...te är det möjligt att åka på "6man på plan" var o varannan matchjävel.

Har själv spelat hockey länge men dock "Vad jag minns" inte orsakat ett boxlay pga av detta.
Är det så att Challe ändrar i femmorna så jäkla ofta att man inte vet vem man skall byta med??

Otroligt dåligt!

Kom igen nu Timrå.
Kommentera

Snoop: Glugg-Jonsson vet man ju att han tar ju ett par tre utv per match, mest hakningar...man blir så jävla trött. De förkännar fan inte mitt engagemang längre.
Kommentera

Laken: Du är ju både speldum och blicklös, men du är ju definitivt inte ensam om det här ikväll.

TIK har inte öppnat en match på bortais så här intensivt på hela säsongen. De är ytterst nära att nästintill avgöra den och hade inte Backe släppt en sån billig retur så hade vi fortfarande varit i förarsätet med minst ett mål, förmodligen två.
Kommentera

Ambroo: Exakt. Att tillägga är väl att Hynning och Sebs agerande vid 2-2 suger hårt!

Vi förlorade det mesta efter den fantastiskt onödiga tvåan i form av sex man på isen.

Visst, vi hade en jäkla flyt med allt i början. Men 2-0 igen. 2-0 igen!!!!
Kommentera

Snoop: Ge mig fan på att Modo knäcker Frölunda ikväll ! Sen blir det rännskita för TIK på lördag. Vilken jävla säsong... 2-2 är bra nu grisar vi
Kommentera

superfalle: bara så du vet det så är ja också positiv inställd till en ny målvakt till nästa säsong =)
Kommentera

Ambroo: Kolla in backarnas agerande när de har chansen att ta tag i pucken i egenzon. Ja då väntar man på att motståndaren skall komma först för att man verkar vara sargrädd.
Gäller Moe., Erixon, Pråmen o RJ
Kommentera

Snoop: Det hade varit väldigt bra av anledningen att säsongen då summeras som ett fiasko och ett stort missnöje bland fans, media och sponsorer då uppstår och en enorm press på klubben att göra nått åt skiten till nästa säsong.

Går vi till slutspel, som vi nog kommer göra, så kommer missnöjet att tystna - eftersom "vi gick ju trots allt gick till slutspel".
Kommentera

Ser ut som vanligt borta.

Ängsligt, passivt, dumma utvisningar i massor.
Timrå "vill"/vågar inte vinna på bortaplan!

Vi har varit i 2-0 ledning borta förut men man sitter bara och väntar på reduceringen och när den väl kommer är det kört!
Kommentera

MB: är väl klart inget är nytt men man kunde ju hoppas dom ville spela lite denna match iaf, men man skiter på sig och dumjävla Jonsson o Tenkrat gör som dom alltid gör, drar på sig så jävla dåliga utvisningar ! Sätt dom 2 på bänken !
Kommentera

Vi äger matchen, vi ska döda den, men... Hynning bränner...Backe gör en miss, vi åker på tre raka tvåor, varav två är onödiga, bra så!
Kommentera

Detta är inte sant bara, det ska inte kunna gå att det ska upprepa sig precis match efter match, leder matchen, och sen tappar till förlust som det kommer att bli nu. Hjälper in det där jävla skitlaget i matchen, istället för att ta sig samman och sakta men säkert gå ifrån istället. Gud kan inte vara rättvis.
Kommentera

andyo: ok kolla på de målet hur många gånger du vill men vi skiter i de .. ingen mening att snacka om det . och ja . ett fummel av backar var upprinnelsen till det .. resten är helt meningslöst att prata om i detta forum
Kommentera

DJ Hemp: Nu är det väl dags för Brynäspubliken att Skirka: Vi älskar RJ

Satan i fan, de må vara nått fel när man ALLTID tar en Crosschecking el Hakning bakom eget mål.

Matchen vände när RJ tog sin femtielfte idiot utv helt i onödan.

Sällan jag sett Timrå så allert som i början, sen kom raset.

Kom igen Nu för fan, Bänka RJ NU.

Sedan hoppas jag verkligen att kontrakt ej ges till NR 29, Nr 8 o Nr 4
Kommentera

Foyn: Om slutspelsplatsen skulle grejas på den vägen, då skulle jag skämmas ögonen ur mig som spelare, när man kliver in på banan i första matchen av slutspelet.
Kommentera

Foyn: De bästa vore väl egentligen om Timrå missar slutspel vi kommer ju bli utskrattad i ett slutspel o ja fatta fan inte hur vi fortfarande kan ha chans på slutspel.
Kommentera

Snoop: Som sagt...what els is new!!! Vi har ingenting, ingenting i ett slutspel att göra. bara jävla tur om vi tar oss dit, med ett pajas defensiv som varit katastrof utan man gör något åt det kan TJ stå där och gråta över förlorade inkomster, är man snål kan man stå där med dumstruten, det är dyrt att spara i elitserien.
Kommentera

Helt sjukt svagt.
Kommentera

Snoop: Va faan det är bara hoppas på SSK och Frölunda. Själv klarar vi inte detta.
Kommentera

Kommentera

« · 1132954 · »