Snoop: ja jag känner samma fan så arg jag blir, och den där fjanten calle J han kan gå och skaffa sig ett annat jobb dom år så jävla nöjda med resultadet så dom inte kan dölja det ens!
Det är så jävla pinsamt att man viker ned sig gång på gång på gång...hur i helvete är de funtade i båset, vad är det för jävla ynkryggar som fan inte förstår vad det innebär att bara tröjan det står TIMRÅ på.............blir så jävla arg att jag går i bitar, DET ÄR JU KATASTROF FÖR HELVETE..........
va ska vi till slutspel att göra när vi är så jävla dåliga på borta plan skit fan helvete äh vi skiter helt enkelt i slutspelet ta en grav öl i snödrivan gävla gävle
Bragd-Birger: Och jag förstår faktiskt inte hur man ej kan ha lyckats komma till rätta med detta på en hel säsong?!
* Inte ta onödiga utvisningar. * Få ut pucken rejält ur egen zon. * Inte bli passiva och stillastående. * Fortsätta spela offensivt även om man är i ledning. O.s.v. o.s.v.
Jag har slutat titta på den där jävla matchen nu. Den går mig på nerverna. Kollar på Målextra i grannkanalen istället. Tyvärr kommer man inte undan BIF-TIK där heller, men det blir ändå inte på samma sätt. Känns tyvärr mer intressant med MoDo och DIF nu och lyckligtvis ligger båda dessa under. Hellre förlorar jag mig till slutspelet än missar det! Åtminstone två ytterligare hemmamatcher väntar ju i så fall...
Slutar kolla på Timrå nu, tror faktiskt inte man skulle kunna vinna på bortaplan ens om man ledde med 5-0 inför sista perioden, så stort är bortaspöket!
Kollar på Frölunda och Södertäljes matcher istället!
Moe klev av med ena armen helt stel... kan det vara axelskadan som spökar igen? visst mins jag rätt att det var axelskada han hade i början av säsongen`?
Olle: Helt rätt Olle. Timrå har ju givit bort en rad med bortamatcher och om några av dessa hade varit segrar så skulle slutspelet varit klart sedan ett tag tillbaka. Skönt att kontraktet är klart men många kulor försvinner på plats 9 och 10. Nu verkar det ju ordna sig ändå tack vare SSK och Frölunda. :) Men om dom skulle förlora sig till slutspel skulle ju tuppkammen inte vara så stor i en kvartsfinal.
t_89: Jag vägrar kolla på dom andra resultaten. VI ska göra en bra match för att visa att vi har något i slutspelet att göra. Det ser helt ok ut just nu.
andyo: Jo fast om man hade haft ett godkänt bortafacit så hade vi inte ens behövt ha den här diskussionen, dom här nerverna eller dom sura minerna just nu. Dessutom önskar jag inte på klubben, det ekonomiska bakslaget i ett missat slutspel.
Olle: Det är nånting man glömmer om å om igen, att TIK faktiskt hade målsättning bland topp fyra. De flesta andra ES lag skulle betrakta säsongen som ett fiasko. Vissa klubbar skulle sparkat tränarn om man varit i Timrås situation.
Olle: All respekt för din bitterhet, men: ja, slutspel kan uppfattas som något annat än ett fiasko. Sen är 'räddas kvar' menlös semantik. Slutspelslagen koras efter 55 omgångar. Flest poäng då går vidare, alldeles oavsett när dom pinnarna skrapades ihop.
"jag loggar ut för gott nu men vi kan ju ta en öl när jag kommer ner i slutspelet! Måste ju vara utvecklingstörda/småpojkar som sitter och skriver här inne,förstår inte ens att det är samma match jag kollar på...."
Olle: Mjae det får inte samma effekt som ett missat slutspel får. Skillnaden mellan slutspel och inte är enorm. Nu är det ju inte så jättemycket poäng som är upp till en fjärdeplats heller, hade timrå vunnit 4 bortamatcher till hade man vart på fjärdeplats typ
Ambroo: Å andra sidan så befinner vi oss i ett sämre utgångsläge än inför matchen (ok, 2-2 och 2 perioder kvar). Brynäs har allt "momentum" inför period två, bilderna ifrån omklädningsrummet visar hängande huvuden och jag ser det som ett smärre mirakel om man klarar X med dom här förutsättningarna.
Jaji, det är bara att erkänna - första "perren" är årets borta-TIK i ett nötskal. Vi lyckas ta en tidig 2-0-ledning och allt tycks så som smort, vi har till och med möjligheter att utöka ledningen (Hynning) och sedan är det någon som gör en blunder och så är det kört! Uselt att ta utvisning av RJ, uselt att inte få pucken ur zon med sekunder kvar av utvisningen och usel retur av "Backe" - 1-2. Resten orkar man inte ens kommentera. Hellre ligger man fan under med 2-0 istället för den här skiten!
Förutom alla korkade utvisningar vi bjuder på tills vi tappat ledningen, ser jag ytterligare ett av Timrås signum på bortaplan - man kan inte få pucken ut ur egen zon!
andyo: Föreningens målsättning var väl top-4? Just nu ligger vi på en 7:e plats och riskerar att hamna utanför slutspelet. Kan det uppfattas som något annat än ett fiasko, oavsett om vi räddas kvar på slutspelsplats, av andra lag?
Ja, Herregud. Inte ens en löjligt bra start kan få bortakomplexet i gungning. Klart man ska börja bjuda Brownassen på ett par kassar. Sköna utvisningar också, dom sätter vi in på 'nödvändigt'-kontot.
Nu blir det daller å det grövsta resten av den här tillställningen. Låt oss hoppas att Nubben-boys agerar!!1 och gör sitt. För jag skiter i hur välförtjänt man än kan tycka att ett missat slutspel är: Modo ska icke tillåtas spela däår på vår beskostnad. Basta!
Skarin: var det Hynning och Erixon som klanta sig som ledde till det första skottläget? trodde de var moe och lehtonen, man är ju van på sistone att dom är inne på lite mål bakåt
kulltorp: Så här glad och nöjd kan en liten tjej i Halland bli, när tomten kommer med rätt grejer. Helt fantastiskt vad mycket glädje vår fina klubb sprider runt om i Svea rike. God jul!