1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590825 inlägg · 6217 ämnen

C Jonasson

« · 621997 Till forumet

C Jonasson
Hörde ett inslag av Modoiten Jonasson på lokalradion nyss. Det handlade om kälkhockey...han lät märkbart harmonisk, verkar som han hittat sitt rätta element till sist..
Kommentera

Sv: C Jonasson
rupert: Hemma hos oss säger alla att han håller på Timrå. Okey, vi salar till ett par stavar
Kommentera

rupert: Då tycker jag han kan hålla sig till kälkhockey i fortsättningen den rackarns negativisten. Jag tycker han sprider lika mycket negativa vibbar som Virus nämligen, Jonasson kan dock vara lätt rolig emellanåt....
Kommentera

rupert: Menar du den Jonasson som så fullkomligt avgudade Zetterberg när han spelade i Timrå?
Kommentera

Frisco: Men...det gjorde väl alla?
Kommentera

ståpäls: Alla som höll på timrå ja. Jonasson som håller på både Tmrå och Modo var nog värst.
Kommentera

Frisco: jonasson håller på modo 85% Timrå 15% där någonstans ligger fördelningen sett över tid..i bästa fall sett från timråhåll..
Kommentera

Frisco: När jag skriver alla så menar jag alla. Även dom som gör det i smyg.
Kommentera

ståpäls: Det Zetterberg var bäst på när han som nybliven elitseriespelare och raggarmuscheinnehavare månaderna efter att han skrev på för Modo var att agera så det såg ut som det var ett intagningsprov hos Kalle F.
Kommentera

Frisco:Men han visade ju till slut att han har något att tänka med. Eller hur?
Kommentera

Frisco: Det där fattade nog ingen. Däremot förstod nog alla att Zäta dominerade elitserien betydligt fetara förra säsongen än Mr Injury.
Kommentera

htikare:
Hur det ser ut nu vet jag inte men för några år sedan tände Christer "modo" Jonasson ett modoljus i radiohytten i Timrå Isstadion när han var på besök.
Om han är MODO-supporter?
-Inte en aning, :/
Kommentera

Per HApps: Det ryktas även att han brukar referera med s k fingerplektrum på sig.
Kommentera

Per HApps: Men han har väl uttalat själv att han håller på båda lagen, har han inte? Vilket av lagen som sedan får stryka på foten när det är dags för länsderby är väl mer osäkert. Vem bryr sig, skulle jag säga. Varför är det så viktigt vem han håller på?

På tal om något helt annat vill jag nämna den här säsongens matchprogram i E.ON Arena. Maken till mer tunnsått innehåll får man väl leta efter! Vilka är det som ansvarar för den biten med program, någon som vet?
Det enda som är bra (jämfört med ifjol) är att hockeygurun (?) Hasse Andersson inte har någon spalt där han får tillfälle att mal på om absolut ingenting i program efter program. Ja, inget som rör Timrå, i vilket fall. Hans personliga analyser och vad han ansåg att resten av hockeysverige borde tycka om MoDo under lockoutsäsongen klarade vi oss minst lika bra utan.
Kommentera

Dream Team:

Jo, enligt Jonasson själv håller han ju på bägge lagen. Tragiskt att en journalist ska vara så kass att alla slåss om att slippa ha honom som anhängare till just sitt lag...
Kommentera

knaskamilla: Vissa tycker han är lite smårolig...själv tycker jag mest han är pinsam när han snubblar på orden i sina försök att härma Grankvist.
Kommentera

rupert:

Han intervjuade mig en gång. Han ställde så korkade frågor så det var inte sant. Nästan värre än Tidningen Hockey-killen som frågade "vilken spelare är snyggast i elitserien?". Huga.
Kommentera

Frisco: som sagt vem avgudar inte Z?

Däremot så hade han ju nästan en pervers dragning till de där två inavlade rödhåriga bröderna med en förkärlek för diverse sarghörn.
Kommentera

knaskamilla: Intressant fråga. Det känns bra att Hockey ägnar sig åt undersökande journalistik för att kunna svara på de stora frågorna. Hade du något bra svar?
Kommentera

Chief: Hon svarade sägert Snygg-Janne ;-)
Kommentera

Chief:

Jag sa "vad löjligt, det kan du ju inte fråga om!", eller något liknande. Och så anklagade jag honom för att påstå att tjejer gick på hockey bara för att titta på snygga hockeyspelare. Efter mycket argumentationer fram och tillbaka ändrade han fråga till något helt annat.
Kommentera

knaskamilla: Får en känsla av att övriga inom sportradion har svårt att hålla sig för skratt när de lämnar över till honom...
Kommentera

Chief: Det har man ju aldrig. För det mesta är det som att svara på vilken typ av magsjuka man föredrar... Eller vad säger jag, vilken typ av whisky man föredrar menar jag såklart... :-D
Kommentera

Dream Team: Skall han referera matcher i SVT, så är det självklart viktigt att han inte på något sätt tar ställning för något av lagen. Varken Modo eller Timrå. Han skall vid något tillfälle sagt att han håller på båda lagen.
Men alldeles klart favoriserar han Modo vid inbördes möten. Om du tycker att det är just mot lyssnarna så får det stå för dig.
Kommentera

El Aka Ali:

Med Timråöron hör man en sak, med MoDoöron en annan. Det är tydligt, det.
Kommentera

« · 621997