1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590974 inlägg · 6217 ämnen

Centerbrist...

« · 141301 Till forumet

Centerbrist...
Koivunen skadad... F-n, inte bra.
Just nu har vi bara två utpräglade centrar:

Valeri Krykov
Mikael Lind

Dessutom kan Åkerblom vid behov spela center.
Henrik Eriksson kan också, i undantagsfall, spela i den positionen.

Med andra ord, vi leder av centerbrist! Ska Timrå förstärka laget så bör man således söka efter en sådan spelartyp.
Kommentera

Sv: Centerbrist...
Laken: Har frågat det förut men...någon som vet hur allvarlig Koivunens skada är? På hemsidan står det att han är 'ett frågetecken' (=inte så allvarligt?), någon annanstans läste jag att han 'vred till knät ordentligt (=allvarligt).
Bringa klarhet den som vet!
Kommentera

Bragd-Birger: Han har tydligen vridit till ena knäet, hur länge han blir borta har jag inte en aning om.
Kommentera

Laken: Vad blir det för Line-Up om Koivunen saknas ?
Vad tror ni om Krykovkedjan som nr.1, Lind mellan Hallin och Mackan som 2 och Henke mellan Wallenberg och Sjögren som 3.e femma.
Kommentera

Laken:
Skada.

En knäskada kan ta lång tid givetvis. Är det "bara" vridet, och ingen operation behövs, så är det bara vila och högläge med benet samt försiktig behandling av sjukgymnast som hjälper.

TIMRÅ IK 4 Ever !!!
Kommentera

Vi lider av centerbrist!
Det tydliggjordes tyvärr ännu mer idag. Som det är nu så har vi bara tre UTPRÄGLADE centrar:

Koivunen
Krykov
Lind

Dessutom kan Åkerblom vid behov spela center.
Henrik Eriksson kan också, i undantagsfall, spela i den positionen.

Det Timrå behöver är en stabil center (behöver inte vara mål- eller poängkung) av hög elitserieklass. Den viktigaste egenskapen att leta efter är istället att han har en bra tekningsstatistik! Hur många tekningar vann Timrå idag? Inte många, bedrövligt få...
Detta får till följd att man hela tiden tvingas jaga och kämpa till sig kontrollen över pucken efter tekningarna.
Den dystra tekningsstatistiken påverkar också spelet både i boxplay och powerplay negativt.

Ska Timrå förstärka laget så bör man således söka efter en sådan spelartyp.
Kommentera

Laken: Glöm inte att DIF har en av elitseriens bästa tekare i Niclas Falk. Han tog många viktiga tekningar ikväll... Faktum är att TIK ser ruggigt sega ut. Den fart man hade i slutet av matcherna i starten av serien är helt väck. Laget behöver VILA!!
Kommentera

Dream Team: Jo, jag vet. Det är rätt som du upplyser om.

...MEN, om jag inte är helt fel ute så har den BÄSTE tekaren i Timrå UNDER 50% i vunna tekningar och då gäller det samtliga matcher hittills...
Någon som kan bekräfta?
Kommentera

jag sa redan efter förra hemma förlusten att nu behövs det några nya spelare.

En center av riktigt hög elitserie kvalite, och en eller två nya backar som håller måttet.

Efter 5 minuter av sista perioden så tog orken slut denna gången och det är 5 minuter tidigare än senast. Alla skador på backarna drar ner hela laget. Och Kuivunen måste få bli hel igen det verkar som om han är lite hämmad av sin skada när han spelade idag, slö med dålig ork.

Värva DIMMAN och det händer grejer i TIK, och snart kan väl Zäta vara tillbaka om han ska fortsätta vara lite småskadad i NHL, tror han får svårt att ta en plats runt jul i NHL.
Kommentera

RED DEVILS: Vad vet du om "Dimmans" klass nu för tiden???

Nej, ta och sansa dig. Det vi behöver, ifall klubben nu har pengar över, är en CENTER!

Åkerblom och Eriksson har jag helst kvar som avlastande yttrar.
Backsidan ser bra ut och är MYCKET BRED (synd bara på alla backskador)!

Dock, vi kan inte börja och kräva värvningar redan nu, vi måste nog ha lite mer is i magen än så.
Kommentera

« · 141301