Redigerad kommentar
MB: Annars vore Oscar Sundh ett förslag som sportchef. Spelande sportchef. Det hade vart dunder det.
Nej, men ärligt talat. Challe som sportchef? Den kan vi nog per omgående sortera in under "naiva och onyanserade supporterdrömmar vi minns".
Redigerad kommentar
DJ Hemp: Det har jag alltid hävdat, vi kan lika gärna ha en sportchef i hologramform med åtta penisar i en klase längs ena låret.
Fotnot: Vi refererar till filmen "Fyra nyanser av brunt".
Redigerad kommentar
The Palm: Challe har gjort ett okej jobb inte mer. Först ville folk sparka honom efter några omgångar tror jag det var och nu är han tydligen en av klubbens bästa tränare genom tiderna (är intrycket jag får om jag tar i lite).
Challe är karismatisk och har potential vad gäller tränaryrket. Men han har inte fått ut max av det material som han förfogat över. Man kan gnälla på spelarna men det är tränarens uppgift att locka ur det bästa ur spelarna.
Jag hoppas Perra gör bättre ifrån sig.
The Palm: om jag inte minns helt galet så är detta något som man redan pratat om från Timrås håll. Tror det var TJ som sagt det. TIK har i stort sett nått taket vad gäller spelarbudgeten (detta var något år sedan då man hade Pyröälä m.fl.) och man låg vid ett vägskäl.
Antingen skulle man satsa på ladan och fixa till den så mycket det går. Då kunde man växa lite ytterligare (minns dock inte siffrorna just nu). Men potentialen att hänga med de övriga lagen fanns inte i den nuvarande arenan trots detta. Alternativt bygger man en ny arena i Sundsvall där potentialen finns att hänga med de övriga.
Man sade inför denna säsongen att man skulle undersöka frågan och komma fram till ett beslut men om man gjort det eller ej har jag ingen aning om. Hur som helst måste något hända.
dr-nix:
Detta hörde jag för något år sedan när Timrå IK ansökte om EU-bidrag för att bygga om E-on Arena för 80 millar. När man ansöker om EU-bidrag så måste man finanisiera hälften av summan själva och den andra hälften får man då som bidrag.
Några av Timrås sponsorer sa att man inte ville pumpa in några mer pengar i E-On Arenan, men ville Timrå IK bygga bygga om så var man tvungna att själva skaka fram dom erforderliga 40 miljonerna.
Men om man däremot tog beslut på en flytt in till Hamnen så skulle man mer än gärna hjälpa till med att finansiera ett bygge.
Nu fick man dock avslag på ansökan, vilket innebär att man inte kan bygga om nå mer, och där står vi nu.
Antingen så:
1. Man kör på med det man har då man inte har möjlighet att bygga om i Sörberge.
2. Man tar ett beslut att flytta in till Hamnen med allt vad det innebär.
Per HApps: jo har något minne av att den där ansökan nekades. Betyder det dock att man inte kan ansöka igen?
Spelar iof ingen större roll. Gör man något bygger man nog nytt skulle jag tro.
Föresten Linkan kommenterar Challe och det där sena beskedet i dagbladet
• Challe Berglund uttalade sig kritiskt mot dig och klubben nyligen, på grund av att han inte fått några klara besked kring framtiden. Hur påverkades du av det?
– Vad ska man säga. Jag har mina skäl och dem står jag bergfast vid. Inget snack om det. Jag kan gärna ta lite skit för det, men man kan vända på frågan. När hade varit en bra tidpunkt? Hade två veckor innan grundseriens slut varit bättre, när allt som var viktigt för oss var slutspelet. Sedan valde Challe att gå ut i media och damma på mig och föreningen en jäkla massa dynga. Men samtidigt har dom kontrakt till sista april.Vad har vi för anledning att göra klart med något innan det?
Min gissning är dock att han ganska snabbt skulle bli för obekväm att ha med i ryggdunkarlaget.