1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590833 inlägg · 6217 ämnen

Challes j-vla skitsystem!!!

« · 919509 · » Till forumet

Sv: Challes j-vla skitsystem!!!
kidcox: Ja precis nu börjar du förstå.Sen tror jag backlund blir yr av spelsystemet,därför han släpper billiga puyckar ibland.
Kommentera

Laken: Jösses lugna dig. Det var EN match dom spelade idag som gällde 3 poäng, inte 20st som gällde 60poäng. Har du missat föregående matcher kanske då laget spelat jävligt bra långa stunder?

Jag tycker det var bra att det gick så här dåligt idag, hellre att det kommer nu istället för i slutet av serien och i slutspelet.

Sen kan man se det så här också: Timrå var fruktansvärt dåliga i över 2 perioder av matchen, det var typ P15 klass som gällde. Sen kom man igen, vände och vann matchen på typ 15 minuter - då man egentligen inte HELLER spelade så otroligt bra.

- Det bevisar vilken styrka det här laget besitter egentligen.

...Visst var det en urusel match av Timrå, men att skylla det på Challe och eller hans taktik är så otroligt skrattretande dumt.
Kommentera

andyo: Precis. Jag har för mig att man tidigare säsonger varit med om många matcher där Timrå legat under och sedan inte lyckats vända.
Kommentera

Det man kan säga i alla fall är att Kenta aldrig i helvete skulle tillåtit Timrå spela så dåligt i andra perioden efter en så urusel förstaperiod.
Kommentera

Förstår verkligen inte hur man kan gnälla på "Challe" en match som denna? Och att de är fel på hans taktik?

SKRATTRETANDE!!!
Kommentera

Redax 2: Jo kanske det. Men alltså jag förstår inte varför Laken och andra reagerar som dom gör. Om dom typ bara sett dagens match och är dåligt påläst om hur laget spelat under tidigare matcher är dom förlåtna. Men vet dom hur laget spelat tidigare är det ju bara dumt att vräka ur sig saker som dom gör. Mot MoDo spelade dom ju fruktansvärt bra enligt mig. Första perioden mot FBK var bland de grymmaste lir jag sett av Timrå, och att man skulle få se en back som Kalle Koskinen spela så bra som han gjorde då trodde jag aldrig att jag skulle få göra.

Idag var han en av dom sämre spelarna.

Tror laget lärt sig ett och annat efter dagens match.
Kommentera

Laken: Snälla du, vi möter ett svårspelat Skellefteå som förövrigt slog oss 3 gånger på vår hemmaplan ifjol, idag vinner vi och Timrå kommer bli bättre och bättre ju längre säsongen lider och dom kommer bli ett sammansvetsat gäng som kommer vinna.Tenkrat kommer också snart och då får vi helt klart en högklassig högerskytt, så lugn och fin så kommer de här bli bra.Det finns ju faktiskt lag som haft de mycket värre här på inledningen av säsongen.
Kommentera

Men det är klart: Vi ligger ju ändå trea....
Kommentera

Rooster23: Tror du fullaste allvar att Challe gjorde det då? Jag kan till 99% garantera att Kenta inte hade gjort någon mätbar skillnad i båset istället för Challe i den här matchen.

Det gick bara inte idag.
Kommentera

Timrårocker:

Lotvonen, Jonsson skulle inte göra någon skillnad, Jonsson är ju seg som en gammal traktor på skridskorna. Dock kompenserar han det med en hyffsad spelförståelse.

Däremot kan jag hålla med om att det kan behövas göras om i formationerna. Hynning ska inte behöva får harva med 4:e linare. Han måste få spela med bra spelare som han gjorde i luleå, där han öste in poäng.

Ingen bra insats idag, det usla spelet från HV matchen satt kvar i dom två första perioderna. Faktum är att vi inte har något motmedel mot lag som spelare defensivt. Challes spelsystem fungerar bara defensivt inte offensivt. Uppspelsfasen är den stora akilleshälen, vi kommer enbart 1-2 eller 1-3 i stället för tvärtom. Ett skott på mål i andra perioden, avblåst för passivt spel på hemmaplan mot ett lag som är bottentippat. Har det någonsin hänt tidigare? Pinsamt.

Matchen räddas i sista perioden av individuell skicklighet och vilja. Men ska detta hålla i längden så måste samtliga spelare och ledare i TIK rannsaka sig själva, annars kanske Laken får rätt till slut...
Kommentera

Rooster23: Skit i Kenta ! Han tränar Håvee.... Snacka om vad Kenta skulle gjort hit å dit... Vad ger det???
Kommentera

Talangscouten: Visst är det så. Hynning är ingen som gör det själv, men i rätt omgivning där han får mycket puck i fart kan han bli en joker framöver. Dock så har jag svårt att se var man ska placera honom får att han inte ska kännas misshandlad. Hans räddning ser väl i dagsläget ut att bli Jontes skada då han förmodligen kommer att ta plats i andra med Regin och Tenkrat. Men sen då?
Kommentera

andyo:

Mot FBK mötte man ett lag som spelade offensivt och släppte till bakåt. Enda matchen då offensiven fungerat. Modo borta var vi effektiva men var tama framåt, det har hittils varit defensiven som lagt grunden för dom inspelade poängen.

Vi kommer till för få avslut, och det håller inte i längden.

Koskinen var lika bra som Paul Coffey, mot FBK
Kommentera

att spela så dåligt i 2 perioder och ändå få hem 2 poäng är imponerande enligt mig..vi har nytt spelsystem, och så får vi jonte och tenkrat snart..

Jag tror inte att vi kommer få se timrås fulla kaliber först efter jul nån gång, då tror jag det kommer gå som bäst, jonte och tenkrat e varma i kläderna och spelsystemet sitter till 110%.

för övrigt e jag helnöjd med challe som tränare, challe är en vinnare. Blir så less på alla som ifrågasätter challe efter varje match..
Kommentera

ralus: Jag tror precis som dig att vi får vänta framåt jul förrän vi ser det rätta timrå,svårt att fatta att folk sågar challe efter så få matcher.
Kommentera

Ambroo:

Hedström är väl snart tillbaka?

När vi är fulltlag vill jag se följande femmor:

1:a

Pärssinen Hahl Hedström

Jonsson Marttinen

2:a

Tenkrat Regin Pyöräla

Lindström Lotvonen

3:e

Sundh Andersson Hynning

Koskinen Styf

4:e

Svensson Andersson Carlsson

Kokko Erixon

Extraspelare:

Axelsson
Kommentera

Laken m fl: Jag var inte på matchen idag och såg inte bedrövelsen i de två första perioderna, tack och lov. Men jag hade på känn att det skulle kunna bli en dyngmatch. Men det var inte därför som jag stannade hemma, tvärtom. Det var min envisa förkylning som gjorde att jag fattade beslutet i förmiddags att inte masa mig upp till hallen. Dock inget beslut jag lär behöva ångra särskilt mycket i efterhand.

Men det här drevet mot Challe Berglund som just nu bedrivs är ju bara patetiskt. Har ni alla och envar drabbats utav storhetsvansinne? Vad förväntar ni er egentligen? Att Timrå IK skall gå som ett tåget och vara som ett självgående dragspel redan efter 5-10 matcher?

Ta och sansa ner nu ett par grader gott folk! Det tar tid att trimma in ett nytt spelsystem och det vore nästan overkligt om allting skulle fungera till belåtenhet redan nu.

Tänk på att Kenta gjorde sitt femte säsong ifjol i Timrå, Challe är inne på sitt första. Det är en hädelse att idiotförklara någon redan nu för att spelet inte stämmer.

Vi fick två poäng idag och spelet kommer bli bättre vad det lider. Hellre husmanskost i början, så tar vi oxfilén och champagnen i april.

Känn lugnet!

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Kommentera

Uno Gordon: Äntligen någon som förstår, tack!
Kommentera

Timrås två första perioder var nog de allra sämsta jag sett på många år och dagar, men de visar ändå styrka att komma tillbaka och ändå kunna vinna på övertid. Tyckte överlag inget av lagen var speciellt bra, Skellefteå satt sina få målchanser dom lyckades skapa. Men som sagt i två perioder var Skellefteå en klass bättre men i tredje visade Timrå vart skåpet ska stå och körde totalt över dom.
Kommentera

Uno Gordon: Men skillnaden var ändå att Kenta fick spelet att stämma redan från match 1 sin första säsong
Kommentera

BlackBay: Snälla skippa den diskussionen den kommer inte leda någonvart i vilket fall.
Kommentera

Skarin: Att Strålman inte längre lirar 25 minuter/match märks sannerligen. Det finns verkligen ingen som har ens 10% av hans pondus/skicklighet i uppspelen. Snacka om att en hel dimension i spelet försvann med honom.
Värva en sådan back nu är dock vermotlich omöjligt. Bara att hoppas att demon-Challe kommer på en taktisk manöver som trots allt innebär en offensiv startad innanför egna blå, samt att någon (du vet vem, Martti) får en Lidnersk knäpp och börjar tokdominera.
Kommentera

BlackBay: Det där är väl ändå en en sanning med modifikation. Vilka förväntningar hade vi påKenta egentligen, när han kom? Det kunde ju knappast bli sämre i vartfall efter våran djupdykning ner i kvalserien. Sanningen är väl den att vi Timråsupportrar blivit jävligt bortskämda på 2000-talet bortsett två säsonger med bra spel som resulterat i SM-slutspel. Och nu kräver resultat direkt utav Challe.

Är det riktigt rättvist anser du?
Kommentera

idag så var jag så förbannad o tyckte det var pinsamt vad vi presterade i dom 2 första perioderna så jag höll på att stänga av.. om inte sanny tryckt in pucken i början av tredje så hade jag inte haft ngn tv kvar.. tycker inte ens att vi är värda 2 poäng idag.

sedan många år sen är jag van vid att alltid se ovasett om det är storlag eller bottenskrap på andra sidan att tik trycker på i början av matcherna dom första minuterna. snurrar i anfallszonen o tar avslut efter avslut o ladan kokar. men ingen av dom 3 första hemma matcherna har ju varit så. alla lagen visste ju när dom kom hit att nu blir det åka av men det har inte skett.
med det här laget borde vi dominera o trycka på mkt mer än vad vi har gjort. iofs så betyder jonte mkt för laget men det ska inte ha ngn betydelse hemma mot aik det kan vara okej att tappa poäng men då ska fan spelet vara så mkt bättre...

o challes dif-system när centern ska gå ner djupare o ta emot puck o sköta mkt av uppspelen anser jag att vi inte borde använda oss så mkt av när vi har dom spelarna vi har.. okej att använda i dif men dom har bara "en" kedja som producerar, då måste dom nästan spela så..
jag tycker att vi spelar för deff o med alldeles för lite fart, vi e lätt ett bland dom bästa skriskostarkaste lagen.. o när spelet går i lås när aik stängde igen mittzonen.. vrf inte dumpa pucken hela tiden i försöka låsa fast den o utgå därifrån ist för att bli splittrade i mittzonen..

aja tycker inte att vi ska såga challe än, han måste sj vara mkt besviken o se efter vad som gick/går fel o styra upp det.
klart som fan man e besviken efter en sån här prestation trots 2 pinnar, men nu ser vi framåt mot bättre spel o många poäng.
Kommentera

Uno Gordon: Som en liten parantes.

Teams managed Manchester United

1986-present
At Manchester United, Sir Alex has become the most successful manager in the history of English football, having guided the team to nine league championships.

Hur gick det för Djyrgårn i fjol och hur tror ni det går för dem i år?
Och vi adapterar deras spelsystem?

Fast Nubben är väl ren i baken, nyslickad av Challe.

Att ändra ett vinnande koncept är ju idiotiskt, finjustera borde räcka.

Finns två kandidater på min lista över vilken tränare som får gå först.
1/ Leifs Boork
2/ Carles Berglund
Kommentera

Helg Ernest: Du är som vanligt nyanserad och genomtänkt.
Kommentera

JimmyH: Ja, till skillnad från dig så tänker jag också. ( c :
Kommentera

Helg Ernest: Ja vissa väljer verkligen sin verklighet.
Kommentera

Helg Ernest: Hur gick det för Kenta i Djurgården? Bara en retorisk fråga.
Kommentera

Hittade en liten intressant grej på swehockey.se. Det är en tabel på alla lagens effektivitet.

1 Färjestads BK 17,27%
2 Timrå IK 12,78%
3 Brynäs IF 12,65%
4 Mora IK 12,20%
5 Djurgårdens IF 11,52%
6 HV 71 11,41%
7 MODO Hockey 9,78%
8 Linköpings HC 9,52%
9 Skellefteå AIK 8,89%
10 Luleå HF 8,72%
11 Frölunda HC 8,21%
12 Södertälje SK 7,41%

Så jag tycker inte att systemet skall "dömas ut" riktigt än... Det kan bli bättre, men döm inte ut det än...
Kommentera

Helg Ernest:
Åka ut i kvarten är inget vinnande koncept,inte heller att göra minst mål av alla lag i serien.
Men vi kanske borde värva Harald som haft en lysande start eller varför inte Bäcker.
Skippa skitsnacket nu och ge Challe chansen,i december kan ni börja skylla på honom.
Kommentera

Hur många matcher har spelats!!?? Nu får ni ändå ge er, varför skulle challe avgå!! Nya tränare nya spelare, nytt system klart att det blir lite rörigt..... Ni som hackar kanske skulle gå in och styra upp situationen då!!!!!!!
Självklart känner jag också en viss frustration när dom spelar som igår. Men tålamod det kommer vända när dom har hittat sina positioner.

Jag säger bara sluta gnäll, jag hatar gnäll!!!!!
Kommentera

diffe: Ni och ni... Det är Bara Laken, hockeyoraklet Helg Ernst+några andra oviktiga som går på om det och det är väl inte förvånande att det är just de två förstnämnda som går i bräschen.
Kommentera

Ambroo: Samtidigt så ska vi inte döma för hårt.

Laken har svårt att hantera sin besvikelse och har hittat ett sätt att ge mening åt saker och ting. Han hittar syndabockar och skriver av sg här. När han i juni tänker tillbaka och resumerar så kan han nog se att han var lite ivrig där ibland. Som när han gick hem mot HV till exmepel. Han behöver tydligt visa sitt missnöje för att själv må lite bättre.

Det visar om inte att annat att han verkligen brinner för det här.

Nu börjar reprisen på matchen på canal plus. Jag känner mig lite väl glad så jag ska nog se de två första perioderna igen.
Kommentera

JimmyH:

Jag håller med dig, jag tycker också att Timrå har hittat en trygghet!
Kommentera

Framför allt känndes det extra skönt att höra dessa ord från vår kapten:

"Vi ska skämmas, skämmas rejält och be om ursäkt"

Helt på sin plats efter två bedrövliga perioder igår.

2 poäng ändock. Skönt. Själv gick jag för första gången på alla år innan matchen var avgjord. Så kan det gå.
Kommentera

Kerstin_k:
Men icke förty så genererades det tre mål till din förmodade film som jag hoppas att du börjat fila på.
Kommentera

Kerstin_k: Gillar skarpt det aftonbladet skriver

"– Det var befogat att de buade, sa Lindström. Hade jag inte kunnat spela mer hade jag fan gått upp och ställt mig med dem och buat, så dåliga var vi. "

Säkert länkat redan. men skönt :)
Kommentera

Per HApps: Det har jag tyvärr inte. Den där förbannade internet explorer ställer till vissa problem för mig. Jag jobbar på det, men än så länge lutar det mot att det blir 0 filmer i år :( Jag kämpar vidare.
Kommentera

actionleif:

Skönt också för alla "lallande fånar" att läsa, att man inte behöver jubla jämt.

Skön läsning i alla fall.
Kommentera

Sune: Haha. Ja åtminstone defensivt. Att vinna fast vi suger är också en trygghet. Typ.
Kommentera

JimmyH:
Det där gäller nog hela Njurunda-klanen. Mkt "strejk" och åka hem efter två perioder.
Kommentera

Kongo:

Vi kan ju i alla fall åka hem från matcherna, du har ju inte det alternativet som aldrig är där...

Har lämnat en match före slutet, det var mot HV7, o det var för att laken skulle jobba kväll.

När jag ändå nämner Mr Lake så kan jag bara tala om att han har ett stort TIK hjärta. Det är få som visar ett sådant engagemang på läktaren som honom. Han förtjänar ingen skit.
Kommentera

Talangscouten: Nähä...och Challe förtjänar heller inga skittrådar. Ännu...
Kommentera

Talangscouten: Ibland förtjänar även Laken en skopa ovett precis som jag när skriver i affekt och dömer ut individer åt höger och vänster, på gott och ont. Laken har en lidelse, en passion och ett engagemang precis som jag som går utanpå det mesta. Men även jag kan vara ute och sladda på djupt vatten i vår strävan efter perfektion. Den självinsikten måste man ha.

Jag gillar människor som vågar sticka ut hakspetsen och ha egna åsikter som man sedan står upp fastän det ibland kan bli lite väl okonventionellt för att falla alla i smaken.

Ibland kan det bli lite väl motbjudande och bjuda på en fadd och bitter eftersmak i munnen.

Men hellre någon som vågar tycka någonting, än att inget tycka alls. Men det finns alltid två sidor av samma mynt och oftast delas ens värderingar upp i två vitt skilda läger, en som är emot och en annan som är för det man lägger fram.

Men sedan kan det svårt att tackla motgångar och den "skit" som dyker upp likt ett brev på posten. Speciellt känsligt är det för känslomänniskor såsom jag att kanalisera kritiken och det får till följd att man handlar överilat. Men det är sidor man får jobba vidare med och i takt med åren så kommer väl förhoppningsvis klokheten och visheten att göra människor även utav oss fanatiker som lever med och för hockeylaget Timrå IK.

Man kan ju alltid hoppas ;)

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Kommentera

Talangscouten: Haha Jag skulle tro att iaf hälften av dem som återkommer till hallen i match efter match har det där hjärtat och visar stort engagemang. Det kännns med andra ord som att det finns många "heliga" därute om man ska gå efter ditt resonemang. Det gäller att kunna ta skit när man ger det och kan man inte det så kanske man skulle tänka sig för både en och två gånger innan man skriver...
Kommentera

Helg Ernest: Challe blir kvar..varför i all världen skulle han inte det..en bra tränare vi kan ju inte i evighet i sverige varva (harva) runt bara med melin, boork,Kenta ,bäckman osv.. fler nya behöver in o Challe är uppenbarligen dessutomen bra psykolog bra att handskas med människor det märks i alla sammanhang ...kunnig engagerad o serien har nyss börjat...Boork där är det svårt att veta hur Brynäs ledning resonerar men nog hade det varit klokare om Dakell & co lagets stöttepelare spelat också mot södertälje. ...

Challe sitter säker o med all rätt...
Kommentera

Jag tar tillfället i akt och flyttar följande inlägg till en redan befintlig och väl passande tråd:

"Man undrar vilket  spel -system Challe har eller har börjat med,jag tror att han är boven i detta.Detta lag är ett offensivft lag , med en dålig back linje,
skall man då försöka att spela av en 3 period genom att lägga ner pucken till motståndaren som då får börja om med ett anfall igen och igen och igen
till slut kommer misstagen det vet väl alla. Våra backar Är väldigt dåliga på
att ränsa och att starta anfall .Dom gör många Tv-puck brytningar vid egen blå och uppspel"

Nybbe @ Härnösand    Idag kl. 16.51
Kommentera

Dream Team: Oavsett vad tråden heter så tycker jag Du har rätt i sakfrågan...det är ofta väldigt dåliga förstpass o uppspel med långsam skridskoåkning i mittzonen som bryts lätt o vi får snabba kontringar emot oss...kontringar som våra långsamma backar inte alls hänger med på o då blir det lätt ett mål i baken el. alt. hakningsutvisningar holding o dyl.

Det är som Du säger i början av matcherna går forwards på rappt framåt o vi skaffar oss ledningar..när så tredje perioden kommer börjar vi direkt spela defensivt på resultatatet med nedläggningar i motståndarens zon o sedan verkar vi inte kunna bryta det mönstret på hela perioden.

Tycker också att det märktes att vi har lite svårt med åkvägarna i detta system...flera ggr åkte våra spelare i vägen för varandra o vi tappade puck pga det

hoppas dock sytemet sätter sig under resans gång..innan slutspel.
Kommentera

Det som skrämmer mig är Challes (numera rätt urvattnade) tugg efter dessa matcher, de börjar bli några stycken nu...."brist på ödmjukhet"...

Hur FAN kan det saknas ödmjukhet i match efter match? Nä, nåt är fel och jag börjar mer och mer undra hur stort ansvar Challe har i det. Kan man som tränare efter 29 matcher fortfarande inte ställa ett lag på isen med rätt inställning till uppgiften när det handlar om fullblodsproffs, ja då känns det oroväckande...

Eller är det kanske så enkelt (men som naturligtvis kraftigt tillbakavisas från TIK-håll) att det fuskats med sommarträningen, att våra killar helt enkelt inte orkar?
Kommentera

« · 919509 · »