1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590839 inlägg · 6217 ämnen

Clas Ohlson Cup

« · 902846 · » Till forumet

Sv: Clas Ohlson Cup
3-2 till Tik ikväll =)
Kommentera

Hahl Bundy: Lugn o fin nu,det tar tid med nytt spelsystem,nya tränare,nya spelare,jag är inte det minsta orolig.Kom igen till jul då får vi se hur det ser ut.
Kommentera

gud: Japp, går det så här dåligt nu, hur dåligt kommer det inte att gå sen?Hela spelsystemet kommer ju att total haverera.
Kommentera

keni:

Ambroo skojas bara med dig..Timrå IK kommer att ramla ur ES..
Kommentera

mattias - 74: Med topp fyra så kommer också kraven och även inifrån. Vi är inte där än, men när vi är där är det bara till att spänna bågen.
Kommentera

mattias - 74: Det jag menade var att det är årets uppsättning tik spelare som om möjligt kan oroa någon. Framtiden är inte här än och fornstora dar finns det inte mycket att göra något åt.

Varför är inte SM-guld realistiskt?? Vi förlorade knappt i sudden i sjunde och avgörande mot MorDor, som sedan lyckades snubbla hem bucklan. Och fjolårets Timrå var åtminstone på pappret inte bättre än årets.

Självklart ska han ha cred för att junisarna får spela. Det kommer att behövas en bred trupp för att klara av alla eventuella skador i vinter.
Kommentera

keni: Jag menade att din text kändes stor...;-)

Vi bli inga strykpojkar, lita på det!
Kommentera

Ambroo:

absolut men jag menar bara det att vissa säger kommer vi topp 4;a är jag nöjd men skulle vi vgå till final är det bara en bonus. Challe sa väl att han skulle ta laget till slutspel först och främst vad jag hört men jag kan ha fel !

Nu är vi i fel tråd också =)
Kommentera

Ambroo:
jo de e sant som du säger! men man blir ju lie orolig att traska in å byta spelsystem å sånt!
nej något SM Guld hade ja inte räknat med, bara man inte blir en strykpåse nere i botten, då lirar man på psyket å pressen då kan de bli skitjobbigt!!!
Kommentera

mattias - 74: Ett realistiskt mål är, tycker jag, topp fyra och är man topp fyra så har man alla möjligheter.
Kommentera

Ambroo:

har ni det som mål ??
Kommentera

mattias - 74: Varför inte?
Kommentera

Hassan:

Challe har väl ett långsiktigt mål med TIK. Att ni vinner SM guld med laget ni har nu är väl inte direkt realistiskt ?

Challe skall ha all Credit för att han släpper fram junisarna!
Kommentera

keni: Håller med om att årets Timrå även oroar mej mest, konstigt vore väl annat? Fjolåret är glömt och framtiden är för långt fram i tiden så att säga. Journalister skriver om juniorer och jag förstår inte vad som är fel med detta? Det är väl kul för dom att få några spaltcentimetrar också?
Kommentera

keni: Det som oroar mig är att det ser lite stort ut.
Kommentera

Hassan:
Såg inte nyförvärven, men alltde står om är våra juniorer, så ska det väl ändå inte vara!!
men ändå all ära för dom, dom kommer behövas i framtiden!..
MEN DET SOM OROAR MIG MEST ÄR ÅRETS TIMRÅ.
ÄR DET BARA JAG SOM OROAR MIG FÖR TIMRÅ EL????

DET KÄNNS INTE BRA MED CHALLE TYVÄRR.....
NYTT SPELSYSTEM SOM INGEN VERKAR FATTA EL. TIMRÅ FÅR VÄLDIGT LITE AVSLUT PÅ SINA MATCHER MEN MYCKET MOT SIG.. FÖRRA SÄSONGEN VAR DET TVÄRTOM.

SÅ JA..JAG ÄR LTE OROLIG OM DETTA VERKLIGEN ÄR RÄTT PIPA....
Kommentera

actionleif: Hur såg nyförvärven ut, dom som nu spelade??
Kommentera

Ambroo:

Jo Malmö är väl vårana främsta utmanare men tror även VIk kan ställa till det en del. Men Leksand och Malmö är de 2 största favoriterna att vinna serien!
Kommentera

Ambroo: Vad är nässta? nästan ska det vara!
Kommentera

mattias - 74: Ja det känns väl nässta som att det är kört om man inte lyckas denna gång? Personligen så ser jag MIF som den största utmanaren till de två som får kvala från ES.
Kommentera

fighter:

Absolut jag vara bara lättstött =)

es avancemanget kommer nog denna säsong, om inte så dröjer det länge. Man hoppas ju som sagt att de klarar det.
Kommentera

mattias - 74: Det är lungt,du behöver inte be om ursäkt.ibland måste man få skoja till det lite.Och tro mig jag och många med mig vill ha leksand tillbaka till es.bara det det inte blir på våran bekostnad.
Kommentera

fighter:

Ok ber om ursäkt, är lite lättstött så här i Seriepremiärtider =)

masken skall vi inte tala om, dock tog han Leksand opp i ES ett par gånger men han värvade mest panikartat. Tror hanb värvade 58 spelare på 5 år om jag inte missminner mig vilket är rekord.

Årets satsning är den sista för att klubben skall nå tillbaks till Elitserien. Belfour är ju en värvning på kort sikt som ni alla förstår för att han skall spela oss tillbaks till ES. Sedan ryktas det om ytterligare ett toppnamn vilket jag inte vill kommentera för tillfället =)
Kommentera

mattias - 74: Det var inte menat som nåt påhopp,det var bara lite kul tyckte jag att dom ni saknade är väl bara utländska artistspelare,inget långsiktigt.sen finns det väl en lång historia när det gäller leksand och importer genom åren,iallafall när masken var ansvarig.
Kommentera

Swordster:

Jo det stämmer men antar att de snackar Engleska då förutom när de snackar med varandra så är det väl deras eget språk. De kaske borde lära sig Leksands mål =)
Kommentera

fighter: "oukkueen johtaja, luulen että olen kipeä..."
Kommentera

mattias - 74: Kanske att det finns ÅTTA nationoaliteter i ditt lag, men vad vet jag?!
Kommentera

fighter:

Nej de som inte kan svenska pratar garanterat inte svenska tror jag! Vart vill du komma med ditt inlägg ??
Kommentera

mattias - 74: Undrar vilket språk man pratar i leksands lag? inte är det svenska iallafall väl.
Kommentera

actionleif:

Nej jag tycker ni borde skämmas =)

Leksand saknade ju Roman Vopat, Petrovicky, Juha Lind Libor Prochazka samt Belfour. Bara dussinlirare =)
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Alla ni som tycker att vi ska vinna med 14-0 mot alla allsvenska lag: vi saknade ju bara hedström, pärssinen, tenkrat och hynning mfl. Inte så viktiga pjäser.
Kommentera

actionleif: inte Styf-varning på honom då?! (tänker på antalet utvisningar)
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Lycka! Vi kom in i puben med timråtröjor på. Timrå var det bättre laget men lyckades inte med avslutning. Lite baby varning men riktigt fint mål av våra småttingar. Klackan klarade sig bra utan för dagen magsjuke sjöstedt. Robin jonsson väldigt bra idag.
Kommentera

Snoop:
Hörru! Var fan var du när vi var skit!?

Vem är du att komma här och diktera villkoren för vad som är ett acceptabelt resultat eller inte? Inse att det är en försäsongsmatch... ! Du kan inte vara en dag över 15. Antar att du blir trackad i plugget på Sörbergeskolan i morrn av dina Leksands-homies... Det måste vara där skon klämmer!
Kommentera

Ahh, den ungdomen. Vi som varit med ett tag (Ja, Ni yngre kanske blir förvånade när jag säger att det funnits en tid då Timrå inte spelade i elitserien...) minns SCA-cupmatcher mot elitserielag som Brynäs och Modo. Ibland lyckades Timrå vinna och då trodde man att "Äntligen, denna säsong så j-klar...". Några veckor senare förlorade dom så seriematcher mot obskyra lag som CRIF, Bergnäset och Antjärn...

Träningsmatcher är till för att få, just det träning! Det är nu man testar saker, spelare och formationer. Om det sedan innebär att man inte krossar allt motstånd so be it...
Kommentera

Snoop: Ja försäsongen säger ju mycket,fråga leksand gick bra som fan för dom på försäsongen sen ramlade dom ut.
Det är inte speciellt svårt att se att dom flesta spelarna inte ger 100% på en försäsongsmatch vilket dom inte heller ska,vi vill inte ha skador nu!
Kommentera

Snoop: Har Du inte sett örsäsongsmatcher förut?...det är normalt att inte ge allt i spel o sargdueller då..det gäller att nöta in spelsekvenser o att samtidigt inte ta onödiga skaderisker..

Det är helt lugnt på tik-fronten..
Kommentera

Snoop: jaja, men tat lite lugnt nu snoop, gå å sov, skola imorn =)
Kommentera

dr-nix: har fortfarande sagt va ja tycker sen om du vill fortsätta skriva suck får du väl göra de.
Kommentera

Snoop: suck, det viktiga i försäsongen är att gnugga in det nya spelsättet samt att få ihop laget osv.

Visst det är sällan fel med segrar men när vi pratar 3:e matchen i försäsongen så gråter jag inte blod när man spelar lika. Allsvenskt motstånd eller ej.
Kommentera

Snoop: men nu får du väl tamefan ta och ge dig. Snyt dig nu vetja!

Även jag är en dålig förlorare, men det gäller att hetsa upp sig i rätt lägen mannen!

Det är inget rätt läge så att säga. Om du rev kåken i våras efter Svartenbrandts mål i kvarten då hade jag applåderat för då skall all jävla ilska ut!

Men nu? Störtlöjligt att kryssa mot Leksand på försäsongen?

Who the fucking people remember this match in april?

Get back to the kitchen and make it you a Dagobert now!
Kommentera

dr-nix: man ska vinna över ett allsvenskt lag inge snack om saken.Så tycker jag satt.
Kommentera

dr-nix: Nej den här matchen betyder inte så mycket resultatmässigt.men det är alltid kul att vinna,det är trots allt bara andra matchen för säsongen,vi har ett bra sparkapital på bänken.Det är inte nu vi ska vara bäst,nu suger vi in surläppen och kommer igen imorn,då jävlar tar vi kaffegänget.
Kommentera

Snoop: haha, förstår inte hur du kan ta den här försäsongsmatchen på så blodigt allvar..
Kommentera

Tycker det är kul att det är PS och Lander som gjort mål för TIK, men samtidigt känns det lite mindre bra att dom andra femmorna med klasspelare som Pyörälä, hahl och regin inte gjort mål. Kanske bara är tillfälligt i denna matchen :O
Kommentera

Snoop: Jag skulle egentligen ha skrivit nåt här .......... men med risk för att bli raderad/avstängd så avstår jag.
Kommentera

Snoop: herregud...
Kommentera

Ambroo: men du är en förlorare som tycker de är okej med 1-1, och de vet du.
Kommentera

mattias - 74: Ordinare tid slut...1-1...
Kommentera

mattias - 74: Danskjävul! ;-)
Kommentera

« · 902846 · »