1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590546 inlägg · 6216 ämnen

Clas Ohlson Cup

« · 903534 · » Till forumet

Sv: Clas Ohlson Cup
qwertas: "Sedan är det väl inte så konstigt att man som supporter beskyddar "sin" egen spelare oavsett om det var meningen eller inte. Vilket jag inte tror det var".

Det är det som skiljer oss hockeysupportrar - Vissa är så infernaliskt enögda och kan aldrig erkänna att någon i det egna laget gör fel.
Vi andra kan erkänna om vi gör fel.
Kommentera

Mappe: aa och Pyörälä och Hahl verkar spela bra hittills, Koskinen är med i poängprotokollet också, de var han ju även mot SaiPa och de är kul för han.
Kommentera

qwertas: Jag är inne i er gästbok och spyr galla av den enkla anledningen att ett flertal Timråsupportrar är inne i Brynäs gästbok med samma orsak,
Kommentera

Baker: Oj vad du fick gräva långt... Mitt inlägg var säkert befogat.
Kommentera

Kerstin_k: I denna diskussion har jag inte gjort några som helst jämförelser med Kåberg, Ward eller Ledin mot Sanny.
Jag har inte sagt att han endast spelar för att skada. SAnny är även en mycket duktig hockeyspelare, annars skulle han inte spela i Elitserien. Problemet med han är att han är oberäkelig i närkamps och tacklingssituationer. Han tacklas ofta och oftast rätt, men tyvärr så händer det mer ofta än med andra att dessa tacklingar tar fel. Om det är på grund av taskig tajming, trög kopplingsförmåga eller på bristande respekt på motståndare finns olika meningar om. Timråsupportar har en - många andra har en annan.
Utvisningsminuter innehåller ALLA utvisningar även de spelförstörande som hooking och holding. Min bedömning är att Sanny är överrepresenterad när det gäller utvisningar som crosschecking, boarding, charging etc. dvs när han tacklar motståndare på ett felaktigt sätt.
Kommentera

Snoop: Gött att vi kan utnyttja våra pp i allafall.
Kommentera

Robban: 2 - 1 Mika Pyöräläääää
Kommentera

12.51 2 min MIK 7. HARANT, Tomas KNEE

Nu jävlar ska det minnsan klagas på knätacklingar. Fegisen ville säkert skada spelaren.
Kommentera

Mappe: aa både han och Akke kommer bli ruggigt bra, kul att dom verkar klara sig så får vi skador så hoppar dom in :P
Kommentera

Snoop: Schysst sparkapital.
Kommentera

Mappe: aa förbannat roligt att han är så bra, och han är bara född 91 :)
Kommentera

Snoop: Å Lill-Svensson gör poäng igen, spännande!
Kommentera

Snoop: Riku Haaaaaaaaaaaaahl :D
Kommentera

Bly tung start mot Mora, 0 - 1 till mora efter 1 minut och 48 sekunder :(
Kommentera

brynästigern: Ja, vi i Modolägret skulle nog ha reagerat på samma sätt då som nu, med lätt förvånade tankar. Jag är Modo-supporter men kan inte låta bli att påverkas av alla upprörda känslor på grund av denna tackling.

Tycker att det är lite komiskt faktiskt.
Kommentera

qwertas: Hänt är hänt som det brukar heta...nog ältat om det. Om vi nu säger att Kankaanperä hade kört över Sanny så tror jag nog att det hade blivit ungefär samma scenario från eran sida eller hur?
Kommentera

Robban74: Blir mer och mer konfunderad i mina försök att förstå varför du och många andra Brynäsare är inne i Timrås bok och spyr galla över händelsen. Vore det inte bättre att fråga Sanny själv, skulle inte tro att någon här inne kan få detta ogjort.

Sedan är det väl inte så konstigt att man som supporter beskyddar "sin" egen spelare oavsett om det var meningen eller inte. Vilket jag inte tror det var.

Skall man vända på det så var det säkert mera "avsiktligt" av er nya finne att skada Sanny då han gav sig på honom, men det spelar säkert ingen roll för er.

Det tycker ni säkert var befogat eller?
Kommentera

Robban74: Hmmm, har du nåt emot Timrå spelare?
Din historik talar för det iallafall...

"Anmälan....
Är det någon mer än jag som tycker att man borde anmäla Timrås Per Styf för tacklingen av Janne??? Vem som helst får ju anmäla till diciplinnämnden och jag är jäkligt sugen på det...
Robban74 @ Gävle 2002-01-14 15:53 "
Kommentera

Kerstin_k: Tilläggas bör att utvisningsminuterna inte säger något om vad de är utvisade för. Men icke desto mindre visar de huruvida spelarna har en benägenhet att överträda de regler som gäller eller inte.
Kommentera

Robban74: Det är lite som att spela tennis mot en garageport. Allt man säger studsar tillbaka. Det är väl klart som fan att det var en olyckshändelse igår också.

Logiken är simpel. En spelare som Sanny, Ledin, Ward eller Kåberg (för att nämna några fler) spelar så mycket mer fysiskt än övriga. Det händer mer kring dom, de orsakar mer skada än en "normalspelare". Samtidigt delar de ut dubblet så många regelrätta tacklingar. Men det är alltid lättare att komma ihåg de dåliga tacklingarna.

Om du tänker efter ordentligt på de gånger du har sett Sanny lira. Är det övervägande fula grejer han gör? Eller kommer du bara inte ihåg den där bröstvärmaren som hela publiken gick igång på?

För en spelare, som enligt dig, endast spelar för att skada har Sanny relativt få utvisningsminuter. Ifjol skrapade han ihop 88 Minuter. Året innan 83. En säsong har han knåpat ihop över 100 minuter. Jämför det med Wards 273 minuter ifjol och 278 minuter året innan. Jämtin lyckades skrapa ihop 150 minter ifjol och Ledin fick sitta 148 minuter i fel bås. Som synes sitter Sanny väldigt lite i utvisningsbåset jämförelsevis. Vilket torde innebära att han följer reglerna till en högre grad än tidigare nämnda spelare? Eller hur? Domarna måste ju uppenbart tycka att han spelar mer schysst än de jag har jämfört med? Ändå är det Sanny som är skurken, som är oschysst och spelar medvetet fult. Visst, utvisningsminuterna säger inte allt. Men det ger en fingervisning om hur ofta spelarna inte lyckas hålla sig innanför de givna reglerna.
Kommentera

Robban74: När våran match mot Mora börjar kan du väl dra dig tillbaka ?
Kommentera

Robban74:

Men gå o gråt ut någon annanstans..Väx upp
Kommentera

Kerstin_k: Men Plüss-smällen var ju en ren olyckshändelse... det är mer än vad man kan säga om flertalet av de smällar som Sanny delar ut.
Är man så misstajmad kanske man ska lära sig dansa för att hitta rythmen,
Kommentera

Snoop: Ja varför inte arg här? När trångsynta supportrar ska förklara sin lagkapten i vått och torrt och inte inse vilken säkerhetsrisk han är på en hockeyrink. Vissa försvarar honom med att det är miss i tajmingen... Hoppas att han är så misstajmad idag med (om han inte är avstängd) att han missar en tajmad tackling och får smaka sarg. Dit han brukar skicka sina motståndare med hjärnskakning.
Kommentera

Robban74: Haha :)

Visst har han många skador på sitt samvete. Men han har ju även råkat ut för en hel del. Senast förra säsongen åkte han på en ordentlig tjuvsmäll. En riktigt otäck sådan. Vad jag kommer ihåg var inte Sanny vidare fördömmande då. Det ges och tas, vissa spelare är mer i hetluften än andra.
Kommentera

Kerstin_k: Jag skulle inte tveka om jag mötte honom på rinken... så många skador som han har på sitt samvete. Jag skulle antagligen skada mig själv mer, men då har jag iaf försökt :)
Kommentera

Robban74: ja och varför ska du vara arg här ? alla vet att Sanny har gjort fel och de är väl bättre om vi lägger de bakom oss och ser fram emot dagens matcher istället, samtidigt hoppas jag att Brendl blir bra så han kan vara med i premiären.
Kommentera

Robban74: "Fortsätter han som han gör i fortsättningen så kommer han även att få problem med en och annan kroppsfunktion. Äta t.ex."

Vad menar du? Ska _DU_ ge honom en omgång? Eller? Jag fattar inte riktigt?
Kommentera

gud: arg är nog en bättre beskrivning.
Kommentera

Robban74:

Nu vet vi att du är ledsen i ögat..
Kommentera

gud: Kan man be till dig att Sanny ska börja visa respekt för sina motståndare kanske?
Kommentera

Snoop: Du lilla glin... Det är inte JAG som har problem - Det är Sanny som har det!
Fortsätter han som han gör i fortsättningen så kommer han även att få problem med en och annan kroppsfunktion. Äta t.ex.
Kommentera

Robban74:

Ledsen i ögat??
Kommentera

Snoop:

Men hur sjutton funkar det här resonemanget.
"Jag ångrar mig, jag hade kunnat göra annorlunda men det var inte meningen" ?

Jag hade kunnat göra annorlunda men det var inte meningen, det är väl precis så hjärnan funkar hos totalt oberäkeliga patienter på psyk. Man vet att det blir tokigt och ångar sig efteråt ?
Kommentera

qwertas: Ja, det vore roligt. Får väl vänta och se vad de som besöker dalabyn säger om saken. Jimmy eller Kattiz skriver säkert ihop något om det framöver. Om inte annat kommer det säkert i våra eminenta dagstidningar.
Kommentera

Kerstin_k: Skulle vara intressant att veta från någon som var där hurvida man såg någon skillnad i spelet.
Kommentera

klm: Nope. Två matcher, som jag fattade det, i Clas Ohlson cup skulle köras med den nya regeln.
Kommentera

qwertas: Ah, då är jag med. Nån som vet hur den har fallit ut?
Och by the way; inte testades den i ladan när Saipa var här va?
Kommentera

klm: Undra om det inte skall vara "Den nya icingregeln"? Man skulle väl testa den nu under försäsongen.
Kommentera

En helt annan sak: "vi åkte dit på nya offsideregeln" säger Challe till ST.

Vad handlar den om? ÄR det en ny offsideregel?
Eller är det bara ett missförstånd?
Kommentera

Snoop: hjälp! Tappat bort gänget i Lekrand
Kommentera

Robban74: men va vill du ? stick härifrån och grina en skvätt då för inte kan väl vi göra nåt åt de sanny gjorde och han går absolut inte ut för att skada någon spelare med flit, påstår du de så har du ju problem.
Kommentera

73Sjöbba: Måste ha missat den sista raden där. Självklart är lokaltidningar partiska även om de försöker vara objektiva.
Kommentera

Dream Team: Kan inte annat än hålla med.

Kommentera

gud: Att man dyker upp är väl ändå inte så otroligt knepigt. Även i vår GB dyker det upp folk som vill diskutera även om det inte rör deras lag. Finner inte direkt att det kan sägas att jag hoppat in här för att klaga och förstöra diskussionen. Försökte ge en utomståendes synsätt på det hela.

Måste väl hålla med om att jag inte sett matchen och därmed inte kan avgöra vad som är sant eller inte. Om Jimmy är duktigare att återspegla händelsen än de upprörda brynäsarna kan jag inte avgöra, men om du läst vad jag skrivit så måste det väl framgå att jag ändå tagit med det han sagt i mina inlägg då jag inte tror att det var med vilje. Däremot så har jag svårt att se att det skall vara den som blev tacklad's fel. Vilket det kanske inte direkt sägs av Jimmy men jag kan av egna erfarenheter dra slutsatser och i de allra flesta fall så beror dessa regelbrott på att den som skulle tackla inte hängde med i riktningsförändringen som gjordes och då Sanny är en duktig spelare så har jag skrivit att det kanske berodde på att han inte hunnit få in tajmingen och därför satsade lite för mycket  för sin nuvarande kunskap på isen.

Visst kan situationen förvärrats av att även Brendl inte har den överblick och tajming han kommer ha senare och att han då kanske valt att ta smällen istället. Men det gör inte han till ansvarig för skadan.

För att inte skriva hur mycket som helst, så får man väl avsluta med att jag fortfarande tror att det var ett olycksfall i arbetet.

Kommentera

Robban74: haha nu får du ju ta å ge dig. Han har fått vila bra många gånger pga hjärnskakningar och dylikt. Men vill du enögt tro att Sanny är ute efter att skada spelare - och kanske bara JUST brynäs spelare så får du väl tro på det då. Ja menar du har ju jättemycket att gå på.

Vad menar du med att han aldrig gör fel? Det har varken jag eller någon annan här inne sagt att han inte gör. Förmodligen så gjorde han ju fel i den här situationen när han tacklade Brendl, så matchstraff var nog rätt. Men bara för att man får matchstraff för en sån här situation så betyder det inte att han gjorde det med flit, det är sånt här som händer, men självklart måste han stå för konsekvenserna - Alltså matchstraffet, inte att målas upp som en spelare som går in för att skada.
Kommentera

MorganaLefaey:
"Den lokalblaska du hänvisar till vill ju få det till att det är Brendl's fel."

Det är ju det jag menar, att lokalblaskor är i regel partiska och därav min ironiska text efteråt typ "för det som står i dom måste vara sant"
Kommentera

MorganaLefaey: Timrå hade före gårdagens möte lagen emellan två försäsongsmatcher i sitt bagage, medan Brynäs hade spelat sex. Det är väl ytterligare något som spär på den teorin.
Kommentera

MorganaLefaey: 

Att jag drog upp ordet komiskt är just såna som du kommer in i en debatt som har blivit en storm i ett vattenglas och som inte gäller erat lag..Otroligt komiskt..Men föga förvånande..

"Min analys" som du tar upp handlar egentligen bara om att det är så många som inte var där vet allt..

Att jag sedan har valt att tro på att det är en olycka är just för den informationen Jimmy som håller på TIMRÅ IK har lämnat till oss alla härinne på denna GB..

Jag lyssnar 100 gånger av 100 på en kille som Jimmy som såg allt och inte skulle överdriva på något sätt..Man kan kalla honom väldigt trovärdig..

Kollar du hans inlägg riktigt ordentligt så var han kritisk mot båda spelarna..
Kommentera

TIKbiff: Äh, Alnöbor har alltid fel, ja förutom när man får låna deras sittplats vill säga... då blir allt rätt ;)
Kommentera

« · 903534 · »