TIKbiff: Jag antar att du såg situationen iom att du tar för givet att det var en ful tackling. Alla forwards vänder numera ryggen mot spelet när de befinner sig vid sargerna och då kommer dessa tacklingar som ett brev på posten. Klantigt av kankaanperä att inte undvika tackling, BRA av kankaanperä att BROMSA innan han smäller på. Det kunde ha varit så myket värre om man säger.
När det gäller Sanny så är han en ovårdad spelare helt enkelt. Även fast han inte gör dessa bentacklingar med vilje så uppstår de ändå likförbannat. Det är helt enkelt för stora skaderisker på spelare för att man skall kunna rycka på axlarna och sedan läsa om att det inte var meningen. Den här gången gick det bra men det är så små marginaler när det gäller just bentacklingar. Ponera att det hänt någon av era väldigt lovande juniorer och deras karriärer blivit förstörda. Det är allt för stora förluster i vågskålarna för att man bara skall rycka på axlarna över en sån här händelse. Bentacklingar MÅSTE stävjas, oavsett klubbmärke och färg på tröja. I Sannys fall så är han en "Återfallsförbrytare" många gånger om och sådant är något man måste ta på allvar.
Det förmodar jag att Challe kan var, men ett nöjsamt spörsmål är kanske vilka som får stå tillbaka för Hynning och Hedström i SCA-cupen, men man tar det nog lite easy med återvändarna.
Ser onekligen rätt bra ut på forwards sidan, framför allt nu när 16 åringarna visat att man redan ligger på en enormt hög kunskaps nivå.
Dream Team: Undrar varför ingen är sur och tycker att Kankaanperä är en idiot, han gjorde ju en "cheking from behind" igår.. man kan ju skada den andra spelaren då, tar för givet att det var ett misstag,för inte vill väl en brynässpelare skada en leksing?
18.00 10 min BIF 18. KANKAANPERÄ, Markus CHE-B 18.00 2 min BIF 18. KANKAANPERÄ, Markus CHE-B
Challe verkar rätt så belåten efter helgen som gått. Saxat ur ST:
"Efter socialt umgänge med familjer på plats i Leksand i går kväll, väntar hemresa och vila i dag, innan träningen återupptas. Ispass väntar måndag, tisdag och på onsdag förmiddag, innan SCA Cupen kickar igång i Eon Arena med match mot Modo onsdag kväll. Det är framför allt spelardetaljer som Timrå kommer att fokusera på de närmaste dagarna. – Boxplay behöver vi knappt träna på. Vi har ett otroligt duktigt spel i numerärt underläge, sa Challe, som ser med tillförsikt på seriestarten om tre veckor. – Om Fredrik Hynning och Jonthan Hedström kommer tillbaka i veckan, som det verkar, ser det riktigt bra ut."
Jag antar att alla här är lika imponerade av Magnus PS som jag är. Han verkar ju vara väldigt bra framåt, men om det finns någon som sett han spela ubder clas-ohlson cup så hade det varit kul att veta hur bra han är, sett över hela banan :)
Robban74: Visst Sanny delar ut en massa tacklinga oftast är dom helt OK, nån gång blir det fel men syftet är att tackla motståndaren eller om du så vill få stopp på motståndaren. han är inte ensam om att misslyckas med tacklingar i ES så att det får en tråkig utgång. jag har sett Brynässpelare som nästan slog av armen en s.k. grov ful slashing på Timrå spelare för nåt år sedan men dåvarande tränare Kenta J gjorde aldrig nå'n tidningsaffär av saken. Nu är det ju så att Boork är sugen på rubriker och uttalar sig gärna inför media på ett ibland obetänksamt vis som leder till rubriker i tidningar. Så gör han varje år och det finns naturligtvis en baktanke med det hela. Sen vet jag att Sanny aldrig och då menar jag aldrig avsiktligt försökt eller försöker skada en motspelare. Sen kan jag förstå att Brynäs-fans i detta fall basunerar ut sin avsky mot Sanny men jag tror nog att om eran Kankanpärä skulle gjort samma sak, och det kommer att hända,tro mig, så skulle det applåderas. Så är det bara.... Sen är det olyckligt att Brendl blev skadad. Nästa gång är det nån annan spelare i nåt annat lag kanske som blir drabbad - låt oss se omdet blir samma rubriker. Lycka till i årets ES alla Brynäsare
Dream Team: Robban74 har tydligen inte alla indianer i kajaken så att säga. Om det gör så att han mår bättre och känner sig lycklig, när han får säga hur korkad och urbota dum Sanny är till timråfans på ett forum - så får han väl göra det då, i alla fall för mig. Går han för långt får väl du eller nån annan ta och plocka bort han här.
Hahl Bundy: "Tant Kerstin" var väl kanske att överdriva ett nick men det var inte meningen, eftersom jag tycker att han har allt i behåll under kepsen. I´m so Sorry Kerstin K.
Robban: Inte utan att man börjar fundera efter alla BIF inlägg: Är Modoiter trevligare o mer sansade under huvudsvålen än BIF:are? Med tanke på dom jag känner så är svaret konstigt nog Ja!
Tycker Tant Kerstin uttryckte i sina inlägg det hela mycket klokt, vist o förståndigt en del saker men tyvärr är en del BIF:are väldigt trångsynta i sin syn på saken. Enough said.
Mappe: Fast mot SAIPA såg han stel, obekväm och tung ut. Nu har jag inte sett honom under Clas Ohlson cup. Antagligen har han kommit upp lite i tempo. Blev faktiskt imponerad över honom redan ifjol. Han gjorde bra ifrån sig när han fick chansen. Finns absolut mer att ta av där. Men då får det inte se ut som mot SAIPA.
fighter: ja de va ju så klart inte så bra, men målmässigt har vi ju ett bra överläge och fortsätter dom att åka griller och så så tror jag att denna matchen blir seger för oss :P
Robban74: Men nu får du väl ta och skärpa till dig. Du kommer här och påstår att vi försvarar Sanny, och att vi både är partiska och enögda. Hur är det ställt där själv, egentligen?
Dream Team: Jasså... han slickar röv på domarna ! Han kanske har bra respekt för våra rättskipare då - snyd att han inte har det för moståndarnas huvuden och knän.
Robban74: Jag tar för givet att du läst inlägget i Brynäsboken som tar upp att domarkåren utsåg Sanny till årets spelare under fjolårssäsongen. Det rimmar inget vidare med vad du verkar vilja påskina.
fighter: Jag måste säga att Lill-Pebben har överaskat mycket positivt hitills. Hoppas att han kan fortsätta att producera även i ES. Det skulle vara gott att se hur herr Ahdrian försöker försvara sig i GP när arga och besvikana vf-supportrar vill han hans huvud på ett fat senare i vinter.
Kerstin_k: Nä det kanske är någon som försvarar att skadade en annan spelare, men vissa har ju påstått att Brendl inte tog emot "tacklingen" och vek undan och på så vis fick han indirekt skylla sig själv. Sanny hade ju inte gjort nått fel ! Jag sa det förut och jag säger det igen... Hade det varit NÅGON annan spelare i Timrå som gjort det på motståndaren har jag kunnat ta förklaringen att det var en olyckshändelse. Men när det är Sanny som är inblandad så är risken uppenbart stor att hans baktanke med tacklingen inte är OK. Eller så är det kanske så att han är för dum för att fatta vad som kan hända om man tacklar som han ibland lyckas göra.
Robban74: Fast är det inte där du klankar ner på oss? Finns ju ingen här inne som tycker att det var bra gjort av Sanny att bjuda på en knätackling. Finns ju ingen här inne som försvarar att han skadade en annan spelare. Det hittar du inte så långt ögat når.
Däremot försvarar vi honom för påhopp i stil med att han endast är ute efter att skada. Där skiljer sig våra åsikter. Men vad är det som säger att du har rätt? Är det för att du inte håller på Timrå? Det är ju din subjektiva uppfattning om spelaren ifråga, och vad gör den mer rätt än min uppfattning om samma spelare? Du ältar ju hur du uppfattar honom, vi försvarar honom med vår uppfattning.
Är inte du lika enögd då, som vägrar att inse att det faktiskt kan ligga lite i våra tolkningar och uppfattningar?
fighter: aa de skulle inte sitta helt fel med en vinst efter 2 lite halvdana matcher mot Leksand och Brynäs, men 40 minuter är mycket så bara hoppas dom åker griller och tar en seger :)
mikenomad: Är inte mer insatt i situationen mer än X och det ni skrivit här. Men saker och ting som inte händer i arenan ska man inte kunna bli straffad för.
Vad är de för jävla syn? Vilken som helt kan klicka hem andras souvenirer och ... | #Läs mer ·
När det gäller Sanny så är han en ovårdad spelare helt enkelt. Även fast han inte gör dessa bentacklingar med vilje så uppstår de ändå likförbannat. Det är helt enkelt för stora skaderisker på spelare för att man skall kunna rycka på axlarna och sedan läsa om att det inte var meningen. Den här gången gick det bra men det är så små marginaler när det gäller just bentacklingar. Ponera att det hänt någon av era väldigt lovande juniorer och deras karriärer blivit förstörda. Det är allt för stora förluster i vågskålarna för att man bara skall rycka på axlarna över en sån här händelse. Bentacklingar MÅSTE stävjas, oavsett klubbmärke och färg på tröja. I Sannys fall så är han en "Återfallsförbrytare" många gånger om och sådant är något man måste ta på allvar.