Teamrå: Nu blir det synd om Modo på Torsdag, skulle tippa Rajamäki är tillbaka då, och "väggen" Kappanen tillbaka i målet.. Hoppas det blir drag där när minst 120 rödvita åker upp och dominerar i "Fonushallen"
Gandi: Låter som en klok analys av Kenta det. Är man inte med till 100 procent får man svårt att vinna några matcher alls.
Enligt Hirsch själv i radiointervjun (hörde nån fler den?) kände han sig väldigt matchovan i den första perioden. Det var som att allting var nytt, tror jag han sa. Var sedan mer nöjd med sitt spel i den andra och i den tredje kände han sig i nivå med sig själv igen. Fokus enligt honom själv framöver är playoff för Timrå IK och att hjälpa laget till så många poäng som möjligt. Tror vi kan hoppas på mer från honom jag... =)
Nu stoppar vi inte våra huvuden i marken på strutsvis och ger upp bara för att det gick käpprätt åt fanders ikväll, utan hoppas och tror istället på att det finns en framtid.. en framtid FÖR Timrå IK i ett slutspel, FÖR Corey Hirsch och FÖR våra kära backar...
Saxat ur Aftonbladet, Luleå visade upp ett snudd på felfritt försvarsspel mot Timrå, och bjöd inte på många blottor bakåt. Tvärtom var det i Timrå. Luleå bjöds på frilägen som ställde debuterande Corey Hirsch helt ensam vid en rad tillfällen. Tre av de mål kanadensaren släppte in gjordes när luleåspelare fått frilägen. Luleås målvakt Daniel ''Hento'' Henriksson däremot klarade av de frilägen som Timrå lyckades vaska fram, men fick släppa en puck förbi sig i slutminuterna.
Tror det är dags att träna avslut för Nordgren mfl
Gandi: Hm mycket skumt svar. Åker de en dag före och inte är laddad/beredd inför match känns lite väl mystiskt. Vart man än åker el vilka man än möter måste man ju vara beredda Hallå.. Men jaha hoppas de är med på torsdag då annars så
Gandi: Tur man inte kan se Mittnytt,för då har tv åkt ut, Man kan inte säga att man inte är beredd,för då har man ju inte tagit denna match på allvar och det är grovt tjänstefel. Inte beredd (sämsta ursäkten hitills för att han spelar #6 och#21)
Weman: Nyss stod Kenta och sa på mittnytt att inte dom var beredda idag...ja hej o hå åker åker över 100 mil och inte är beredd han gav även Hirsch godkänt
irre: Missade vilka som var inne på första,men man hadde ju sina aningar. Lider med Hansson han spelade ju bra de matcher han slapp Kapten Krok alis Jäger.
Weman: Ja, det va ju det tyvärr. Men jag hade hellre sett Bosse som avdremålvakt än Hirsch. Jag vet inte om han är bättre men det hade kännts mycket bättre..
Corey Hirsch fick ingen lyckad debut i Elitserien och har nog snart inte så mycket till övers för svensk hockey. Han fick debutera för Timrå i bortamatchen mot Luleå och för första gången lagen emellan blev det ojämnt.
Redan efter tre minuter fick Magnus Nilsson hål på Hirsch och fem minuter senare blev Hirsch grundlurad av Luleås finlirare Per Ledin i numerärt underläge.
Jag gissar att resultatet ikväll beror mycket på att det är Coreys debutmatch i TIK-tröjan. Till följd av detta spelar laget mer osäkert och släpper i och med detta in Lule alldeles för mycket. Men förhoppningsvis går det bättre för Corey nästa gång han vaktar buren.
Generalen: Men tack, jag är hörd! Det är ju precis det som varit det stora problemet hela säsongen. Om inget mirakel händer före den 31/1 så blir säsongen nog lite kortare än ifjol...
Fantastiskt. Pelle Hallin jäveln missar ett friläge. Har vi sett det förut? Japp. Sätter 1,50 på att han drog sin beryktade straff-fint som fungerade de två första gångerna av hans 578 försök.
Dream Team: Läste en kommentar i en kvällstidning som speglar TIKs grundläggande problem. "Kapanen kan ta Timrå till en semifinal, men Timrås backar kan aldrig ta laget till en final".
matsby: Är väl i o f s inte så svårt att stå för dom orden när alla håller med. Får väl se om han bänkas. Tror knappast Kent-Anders låter honom spela bara för att jävlas.
Är det bara jag som tycker att Kenta är dålig på att coacha laget står oftast med armarna i kors och använder inte timeouten när det behövs. Okej att det inte är Hirsc fel kanske men efter 3-0 hadde vem som helst tagit timeout och ev, bytt målvakt har varit så i många matcher mot frölunda tex.
matsby: Hur var det matchen senast i Scandinavium såg ut? Kapanen rent utav lysande i mål i första perioden. Sen i andra när misstagen av BACKARNA började dugga tätt så rann det snabbt iväg... Det var nog ingen brist på trygghet i det läget, tror inte på det nu heller.