Johan J: Känns som att nu under juluppehållet kan det bli ändringar i truppen iom Hirsch ankomst nu, skulle Lee bli utlånad till IFSH, så måste ju nån fylla upp den platsen, alltså måste en forward till in, som är EU spelare, samt att vi alla helst ser en back till nu när Halvard lämnat oxå...läge för silly season =)
US Property: Det har vi mörkt i den andra tråde, följ gärna trådarna som e skapade. Det gör du enklast genom att klicka på "besvara" länken nere i högra hörnet av inlägget!
Enligt min mening är det helt riktigt att skriva kontrakt med Corey Hirsch. Går Kapanen sönder är det väldigt viktigt att ha en stabil och rutinerad ersättare när det gäller 1. jakten på en slutspelsplats, 2. ett eventuellt slutspel eller 3. en eventuell kvalserie. Jag håller nog med "Nubben" om att både "Fagge" och Öhrling behöver mer tid till att utvecklas. Är inte riktigt säker på om dessa två kan ge våra backar den stabilitet som de behöver.
Det som blir intressant nu är hur det blir med exempelvis Jinman. Försvinner någon forward blir det ju precis som tidigare endast 11 forwards, vilket inte känns så där jättebra.
I övrigt måste jag få häva ur mig att det är riktigt roligt att så många har anmält sig till Leksandsresan. Fortsätt med det! =)
JimmyH: Ja, med tanke på att en målvakt är oerhört viktig i ett lag. Men visst, det är heller inte bra med att använda 11 forwards. Men som sagt, jag tycker att en bra målvakt är klart viktigare. Samtidigt vet vi ju inte vart Hirsch står. "Fagge" och Öhrling är unga och oprövade i dessa sammanhang. Men dom har ju framtiden framför sig. Och redan innan säsongen kände jag en viss oro om Kapanen skulle bli borta under en längre period. Det gjorde nog de flesta, inklusive "Nubben".
JimmyH: Svensk hockey är ju som vi alla vet inte särskilt bra just nu. Vi har ju tappat flera klasser om vi tittar på andra länder. Detta debatteras ju friskt nu mera, med all rätt.
Men detta handlar ju främst om att överleva i elitserien. Lagen får/har ej råd att åka ur. Sedan har det ju blivit billigare att värva en finne än en svensk som håller samma klass. Därav blir det flut utländska lirare.
Men visst har vi för mycket utlänningar. Dock ser jag helst att Timrå går till slutspel än att missa det, eller rent av åker ur. Är inte jättelätt att kliva upp igen.
JimmyH: Nej, det är möjligt. Och mycket tyder nu också på att det blir så. Och samtidigt har vi nu två bra målvakter vilket ger Timrå ett stabilt grundspel att stå på. Exempelvis kanske inte Kapanen nu blir så avgörande om Timrå lyckas eller inte.
Skarin: Innan Manderville kom hade vi 11 forwards men ingen junior fick speltid trots problem med skador och avstängningar. Varför skulle det bli annorlunda nu?
Skarin: Men visst är det lite kul att vi värvar en båsöppnare som, om han kommit som förste målis, (vi tänker ingen Kimmo), hade varit en knallsensation i svensk hockey, tio gånger Boozy Ahl.
Vilket elitsrielag kan matcha våra två?
Vore faktiskt kul att se Kimmo vakta dörren, helt enkelt för att Corey var så jävla mycket bättre på träningen. Och Lee lär väl få EU-reglerna översatta så att han hajar att bästa Kanadick spelar, gör han fler framåt än Hirsch räddar bakår får han spela!
JimmyH: Det vet nog bara "Lill-Kenta, Hussen och "Nubben". Min åsikt är att det är bättre att spela med fyra hela kedjor än tre centrar och fyra ytterforwardspar, varav fjärde kedjan får betydligt mindre istid.
Men när man tycker synd om Öhrling... Tänk om jag i min bleka ungdom hade fått spela tredjepiano bakom Duke Ellington och Oscar Peterson...hade jag möjligen lärt mej nåt värdefullt som hade fått min stjärna att lysa i tjugofemårsåldern?
Kan bara vara positivt med Hirsch i laget, Kapanen får något att bita så höjer han sig ett snäpp till. Kapanen blir den bäste målvakten i eliseriehistorien.
heart: Ja, helt klart ! Men undra hur han skulle klara de nya "Målhållarna" i "Lada". Tom vaktmästarna har ju problem att få ner de långa plast rören. Men skulle han lyckas med det nu, så skulle han ju hinna ut och röka innan dom fått tillbaka dom. ( c :
heart: blir bra med Hirsch. Anser att Nubben gjort en korrekt bedömning när han beslutat satsa på målvaktssidan. Kimmi kan blir skadad och kan också behöva vila ibland. Minns att han ibland spelat halvskadad, vilket ju är förkastligt på sikt.
För övrigt anser jag att: Det också behövs förstärkning på backsidan, bl.a för att kunna klara problem typ skador, avstängningar mm. (se Djurgårdens backsitutation i höst)
heart: Det är väl inte att ta i, tänk på hur bra Kapanen är idag och om han höjer sig ett snäpp så tycker jag att han är en värdig kanditat. Höjer han klubbtekniken 5 snäpp så blir han målskytt också. Ingen är i närheten av Myllys klubbteknik men Kapanen är minst lika bra på det övriga.
bar mofftak: Sjukt egentligen; det gnälls ganska friskt om Timrås spel under matcherna här inne (ingen nämnd, ingen glömd). Forechecken klickar inte, passningsspelet är bedrövligt, defensiven obefintlig och slarvigt, anfallsspelet är trubbigt.