1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

588904 inlägg · 6217 ämnen

Dagens match mot HV

« · 205283 Till forumet

Dagens match mot HV
HV vann med andan i halsen !!! TIMRÅ GJORDE EN KÄMPAINSATS enligt Radiosporten.

Alldeles oavsett dagens resultat, så har TIMRÅ IK visat, att den lagmoral, och den ÖDMJUKHET inför uppgiften som man haft hela säsongen, samt den fantastiska sammanhållningen mellan spelarna som givit alla framgångar i vinter, KOMMER ATT LEDA LÅNGT I KOMMANDE SLUTSPEL !!!!!!!

Det är bara att vänta in SLUTSPELET med STOR tillförsikt.

TIMRÅ IK 4 Ever!!!
Kommentera

Sv: Dagens match mot HV
hassebasse: jo med mängder av spelare skadade så skämmer dom inte alls bort sig, jag är stolt. Nu är det bara att hoppas på att spelarna frisknar till och att Nubben får röta och lyckas knyta till sig någon center...

Någon som hört något om något nyförvärv föresten för om Nubben inte har klart för sig vilken han vill värva vid detta laget så tvivlar jag starkt på att någon Center tillkommer.
Kommentera

dr-nix:
Rätt talat Dr-nix.
Det är INTE Timrå IK som ska vara oroliga inför Slutspelet.

Det är DOM ANDRA LAGEN som har fått "myror i kalsongerna" !!

Titta bara. Nu torskade Frölunda mot SSK.

Som jag redan skrivit här på GB i kväll:

"TIMRÅ IK:s supportrar KAN SE FRAM emot Slutspelet med STOR tillförsikt.

KÖP BILJETTER I TID! Detta tillfälle kanske inte kommer tillbaka på många år, att TIMRÅ IK får vara med och slåss om SM-GULD.
Inte bara det. TIMRÅ IK har en MYCKET stor chans !!!

TIMRÅ IK 4 Ever!!!
Kommentera

hassebasse: Visst, lagmoralen är det världsklass på. Men som det ser ut nu, ca. en månad före slutspelet startar får vi nog vara glada att bara vara få med och spela. Sorgligt men sant, om skade/sjukdomsläget är detsamma i början av mars, tack och godnatt...
Kalla mej mega-negativ, visst. Men en gnutta realism måste också få blandas in i denna TIK-fanatism.
Kommentera

hassebasse: jag fick ett brev hem med posten för ett tag sen med ett erbjudande att köpa slutspelsbiljetter (eftersom jag har årskort o.s.v.) så jag kommer att nappa på det :)
Kommentera

Dream Team: Lugn nu Anders. Nya namn är på gång till Timrå. Närmare bestämt två st. Dessutom var tre borta ikväll p.g.a. magsjuka. Micke Lind kan vi nog räkna bort. Men Åkerblom blir nog spelklar till slutspelet. Freddan är oxå snart tillbaks. Det ser ljust ut. Mats Hansson är tillbaks och juniorerna sköter sig prickfritt så här långt. Ta ett djupt andetag, andas in, andas ut - here we comes!

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Kommentera

dr-nix:
Rätt beslut!
Det kommer du inte att ångra.
Det blir ett minne för livet för oss alla som håller på TIMRÅ IK.
Hur länge har inte alla RIKTIGA TIK-supportrar väntat på denna vinter.
Nu är den äntligen här. Det är bara SÅ OTROLIGT SKÖÖÖÖNT!!!!!

Jag är så GLAD och STOLT, att jag är TIMRÅ-supporter.
Vilket GÄNG Kenta och Anders har skapat. Nubben och alla i Timrås´ trupp inte att förglömma!

TIMRÅ IK 4 Ever!!!
Kommentera

Dream Team:
Inte min avsikt att framstå som "fanatiker".
Däremot räknar jag helt kallt med att samtliga som nu drabbats av magsjuka och andra småskador är helt återställda om två veckor. gör inte Du det ??

Lind däremot kanske är borta för säsongen. Jäkligt tråkigt i så fall, eftersom han gjort sin bästa säsong i TIK-tröjan.
Om alla blir friska till slutspelet, så är det definitivt INTE FEL. att vara optimist, och att tilldela TIMRÅ IK en GOD chans att spela om SM-Guldet.
Det har dom ju bevisat i seriespelet, eller hur ???
Om det se´n inte håller ända fram ??!! So what ??
Dom har ju ändå åstadkommit den BÄSTA OCH STÖRSTA framgången i TIMRÅ IK:s historia i modern tid. ( Eller på de senaste 30,åren).

TIMRÅ IK 4 Ever!!!
Kommentera

« · 205283