1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 595923 inlägg · 6216 ämnen

Dags att ställa upp för Timrå IK

Sv: Dags att ställa upp för Timrå IK

Herminator:

Det är helt enkelt så att ni är så pass mycket sämre än DIF och BIF. :-)

Poffa: Passare så jag inte åker upp och trycker ner kakbaket i halsen på're..

Poffa: För övrigt har vi inte ännu förlorat mot vare sig BIFfar eller DIFfar denna säsong... Skärp er nu för faen!

Mycket bra att Djurgården vinner...
SÅ KANSKE MAN SLIPPER DETTA TJAT OM SLUTSPEL!
Vad f-n ska vi till ett slutspel och göra?

Det enda denna säsong handlar om är att klara sig ifrån Kvalseien!

Våga vägra slutspel...

Poffa: 3-4 ni tar er, in med 4;an nu. Skansen darrar i knäna!

Laken: Money makes the world go around, gäller även hockyverksamhet.
Vill inte vägra slutspel/inkomster hur jäkla illa det än ser ut...

Laken: Finns lag som slutat 8 i serien o tagit guld..den inställningen du har gör ju inte saken bättre

Jag vill INTE gå till slutspel av två skäl.

1) Jag vill att klubben ska få en liten näsbränna efter den pinsamma satsningen denna säsong! Man fick hybris och trodde man kunde trolla med medelmåttor. Därför känns det bra att man missar målet - slutspel.
Så kanske Timrå IK i framtiden kan lära sig något av detta...?

2) Jag vill att man (Nubben) ska få gott om tid på sig att förändra spelartruppen, vilket han får om vi slutar 9:a eller 10:a. Stora förändringar kan/lär det bli (se min profil).

Våga vägra slutspel...

Laken:

5-3 nu :/

rödovithockeydy:

och leksand tar 3P

Moodoo är ett pisslag...

gud: Ja 3-6 mot DIFarna vilka tomtar...

Herminator:
Undra vad deras tränare ska "dundra" ut i media
efter matchen denna gång..

Att isen var spolat åt fel håll??

Jävla skitlag..

Snacka om misärkväll .. DIF dundrar in 3 pinnar och Leksand likaså .. avgörande 59.59 .. detta är inte Timrås år ..

Oerhört illa att Leksand vann.

actionleif: a l l a resultat går emot oss hela tiden. Man börjar fundera om inte Modo har spelat läggmatcher mot BIF och DIF. Till råga på allt avgör Leksand när klockan står på 20.00 enligt radiosporten. Nu är det lika långt till slutspel som till jumboplatsen.

Forza Timrå...

Laken: Kan tala om att denna säsong mycket väl kan vara slutet för vårt kära lag.
Så hoppas du på det bästa i stället
Det är för f.. pinsamt att se årets lag med tanke på framgångarna dom senaste åren.
Vi är tyvärr inte bättre, och jag tror tyvärr Malmö och Skellefteå är minst lika bra.

tjobba: Undrar om något inte är fundamentalt fel när man hela tiden måste förlita sig på andra lags resultat?!?

Kommer det inte en 3-4 nya spelare i nästa transferfönster blir det Kvalserien!

Laken: Tar vi inte mellan 4-6 poäng mot DIF och SSK till veckan blir det KS. Väl där åker vi ur om inte Zäta kommer hem...

För närvarande är vi SÄMST i elitserien! Leksand, Södertälje, Djurgården fortsätter plocka poäng.

Snälla Timrå IK - sluta prata slutspel, det känns bara pinsamt!

Frella: Och vinner vi mot DIF så är slutspelssnacket igång på allvar här inne igen ;-) Vi kan väl bara hoppas att Modo är inne i en riktig formsvacka, dom dras trots allt nämare strecket dom också. Den enes död - den andres bröd.

Laken: Det hela är tämligen ironiskt... Timrå värnar så mycket om att inte riskera sin ekonomi ("vi ska spara våran vinst, betala tillbaka lån, inte värva över tillgångarna osv") att hela föreningens sportliga verksamhet istället verkligen riskeras!

Vad kommer hända om det väl går åt helvete då? "Hej, vi är i allsvenskan, men eftersom vi inte vågade satsa mer i elitserien så har vi i alla fall en stabil ekonomi..."

I år försvann glorian kring ledning m fl. verkligen abrupt. Aldrig får man vara riktigt trygg

Sedan är det väldigt populärt att anklaga mina åsikter med "vad vet du om transfersituationen i våras osv va?, vem tror du att du är? osv..."

Ja, jag vet så mycket som att världsregeln "money talks" gäller för hockeyklubbar som Timrå IK också, även i våras.
Hade man alltså varit beredd att hosta upp mer stålar så hade man fått bättre och etablerade namn.
"Jamen vi hade inga stålar..." bullshit. 70+ mille i omsättning plus 5 miljoner i eget kapital (rekordvinst från förra säsongen). Dessutom drog ju i princip alla dyra spelare.
Så det finns fanimej inga ursäkter för mes-satsningen!

(noterade du detta Kaptenblod?)

RocknRolf2: Du har helt RÄTT i allting du skriver!

RocknRolf2: Kan man säga att:
Snålheten bedrog visheten...

RocknRolf2: "Sedan är det väldigt populärt att anklaga mina åsikter med "vad vet du om transfersituationen i våras osv va?"

Ja, tycker du inte att det är en berättigad fråga och att man kanske borde ha lite mer fakta på bordet innan man dessutom kategoriskt påstår att det enbart skulle handla om pengar, när en spelare väljer ny klubb?

Laken: ja nåt åt det hållet. Fan såhär har det inte känts sen 01/02, eller vafan det är värre nu, med tanke på att Timrå är en långt starkare klubb rent ekonomiskt i dagsläget. Fiaskot idag är alltså mycket större..

Nåja, det här kan fortfarande gå vägen med lite stolpe in nu ett tag. Men en förutsättning är att vi får hit minst 1 riktigt bra spelare. Det MÅSTE vi bara ha! skit i marginalmiljonerna nu och handla!
Annars är vi tillbaka i mörkret igen.. för vem vet hur länge?

Med tanke på att Timrå IK säsongerna innan slutat 3-6-3 i elitserien så var "satsningen" (om man nu kan kalla den så?) PINSAM!

Konstigt att lokalmedierna inte är mer kristiska...

Huge: ja, varför skulle inte nån mer etablerad spelare än Lakkonnen välja Timrå om det inte handlade om stålar? Timrå har ett gott rykte både i Sverige, Finland och förmodligen andra länder också.
Timrå gick ut till försäsongen som ett topplag med bra ekonomi. Vi var inte någon primitiv byfåne med nykomlingsstuk längre (som Mora).

Varför skulle alla etablerade spelare kategoriskt välja bort Timrå för då?

RocknRolf2: "Varför skulle alla etablerade spelare kategoriskt välja bort Timrå för då?"

När du kan presentera en lista på alla etablerade spelare som er Sportchef förhandlat med, kan vi börja snacka.
Men då måste du även kunna visa på vilka andra lag dessa spelare förhandlat med och dessutom vilka bud resp lag har lagt på spelarna.
Att spelare kategoriskt skulle ha valt bort just Timrå ser jag som osannolikt.
Mer sannolikt är att det iaf är betydligt mer komplicerat än att bara pengarna spelar in.

Huge: äh vaddå, klart vi kan snacka utan sådan information. Jag kritiserar resultaten utifrån de synliga förutsättningarna. När diverse andra klubbar med motsvarande ekonomi dessutom lyckades fixa etablerade värvningar, men inte Timrå som dessutom var en av de klubbar som drabbats hårdast av spelarflykt, är det något fel!

Fixar man bara hit Lakkonen med bästa ekonomin någonsin, i akut behov av etablerade spelare, så har man varit för snål. Thats it, money talks.

Laken/RR2 mfl: please, lägg ner allt tjat om dåliga nyförvärv, ledare.
Inse att NHL startade upp igen och MÅNGA stjärnspelare drog dit och marknaden vart mycket tunnare helst för lagen som inte har så mycket pengar eller är etablerade topplag typ Frölunda, Färjestad, HV....
Kolla på Modo som har nästa en hel juniorkedja, Varför ?
Zäta säger så här i DB idag: Är du överraskad över att laget slåss i botten?
– "Det är tight och tufft. Men Timrå tappade åtta landslagsspelare och då blir det en ganska naturlig utveckling. Sedan är det vanliga att Timrå har så svårt att göra mål". Zäta borde ha rätt bra koll på Timrå IK eller hur ?
NU stödjer vi laget, ledarna och föreningen och slutar borra fler hål i skrovet - ..... ÄLSKA TIMRÅ IK !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Timrå IK är det formsvagaste laget av alla
lag de senaste 10 omgångarna,men hur har resultaten
varit.....det har ju inte varit några utskåpningar precis.
uddamålsförluster och oavgjorda matcher....
Nä....visste redan innan årets säsong att det skulle
bli otroligt jämn ES....i och med 3 poängssystemet
vid vinst så kan man lätt plocka in 10 poäng om de
andra lagen förlorar....det är ju det som har hänt med
Timrå IK,men med en veckas avbrott ifrån spel och med
dagens härliga värvning utav Marko Jantunen så tror jag
vi reser oss ur denna motgång....
Alla vi suppotrar måste samla oss och tro på hoppet...
Jag överlever om det inte blir slutspel i år,men det
är ju hela 14 omgångar kvar att spela.....42 poäng....
Vinst mot Djurgården på tisdag och vi har bara 4 poäng
upp till slutspel.....vi får i första hand nu hoppas på att
puckuslingen studsar våran väg nu efter detta uppehåll...
en match i taget...
Vi ska INTE spela kvalserien i vår....
Nu uppmuntrar vi varandra genom positivt tänkande
även om vi är i motgångens tider....
Skulle vilja ge Nubben en bamsekram som lyckades
värva Marko Jantunen framför näsan på
massor av klubbar i Sverige och Europa...en klasspelare som jag tror kan
tillföra laget massor med rutin och få lite fart på laget...
Nä.....tror att Nubben har fler ess på gång i skjortärmarna...
Vi får INTE slänga ut vår kära sportchef ut snön.....ge honom
den kärlek han är värd.....han har varit underbar de 6 år
han värvat spelare till Timrå IK!!!
I våras höll vi på att mista Nubben till HV71....glöm inte det!
Men hans hjärta slog för Timrå IK och trots en massa pengar..
mer än vad han tjänar i Timrå IK så ville han vara kvar....
det allesammans....det kallas kärlek.....
Nä......kärlek ger vi Timrå IK nu allesammans i kampen
för överlevnad och slutspelsdrömmar.....
Vi ska tillsammans med HELA föreningen Timrå IK
visa att vi klara detta tillsammans...
Kom igen Timrå IK kom igen...
Vi älskar ER av HELA våra hjärtan....
Vi tror på ER till 100%!!!!!

Älska Timrå IK i med och motgång ALLTID!!!

VÄLKOMMEN MARKO JANTUNEN!!!!

Lall On Lall On..

Tror Nubben hittar

SMÅLAND: Precis exakt, nu djävlar... Gjuta mod i morske män... Don't be so negative, negative, just be positive, positive.. Viva, viva, viva...

Framåt soldater...

Att tänka positivt är alltid rätt...

FORZA TIK........alltid, alltid...............

Friman SR: Nej, i alla fall jag försöker vara REALIST! Det är det bästa.

Laken: Småland gör helt rätt som försöker gjuta in lite positivissm, det är alldeles för mycket negativissm här...
Fuck realissm....

Men, realist...man landar mjukare då om det går åt pipsvängen men där hamnar inte vi serru.......;-)

FORZA TIK.......alltid, alltid..........

Friman SR: ss så ska det inte stavas...;-)

Friman SR: Nej, jag väljer att leva i/med verkligheten.
Timrå IK är för viktigt för mig för att jag ska gå in i någon slags lallande värld och låtsas som att allting bara är ljuvligt.

Två forwards och en back till, sedan är jag nöjd...

Laken: Varför vill alltid pessimister/realister framhålla att de bryr sig så mycker mer om laget än de med en mer positiv synvinkel?

Selina: Man kan inte vara så nöjd med precis allting om det går så dåligt som det gör nu. Då blundar man för verkligheten och det gynnar knappast klubben.

Dessutom är det en viss skillnad på att vara pessimist och realist...
Jag försöker bara vara det sistnämda.

Selina: intressant fråga. I mina ögon (jag betraktas väl som pessimist/realist av de flesta härinne) är det ungefär tvärtom. Jag anklagar aldrig någon för att vara bättre/sämre Timråsupporter än mig, däremot får jag dagligen höra hur dum i huvet jag är, hur jag förstör för laget, hur jag egentligen är Sundsvallsfan osv osv.

Här diskuterar man hockey (Timrå), tycker det är tämligen meningslöst med spaltmeter av "kom igen nu, nu tar vi dem, älska timrå tjalalalala" osv. Men visst, ordet är fritt.

Selina: Tillägg...
Självklart kan ingen påstå att man är en bättre supporter än någon annan.

RocknRolf2: Ändå så är det så att vissa framhåller sitt lidande som ett tecken på att att de bryr sig mer än andra, det har hänt fler än en gång här.

Det enda vi vanliga supportrar kan bidra med är ett enormt läktarstöd, det hjälper knappast laget hur mycket vi än gräver ner oss...eller hur?

Laken:
Vi får acceptera att det finns de som föredrar att gömma huvudet likt en struts, medan andra vill föra en seriös och konstruktiv debatt.

Men nu får vi tillsammans mobilisera för att göra vårt bästa för föreningen Timrå IK.
Den finns kritik att dela ut, men låt det vänta till efter säsongen.
Nu utgår vi från dagsläget.

Vill uppmana samtliga som ser Timrås matcher, såväl hemma som borta, att höja stödet några klasser. Då klarar vi ut detta.

Bottenstrid är en del av själen i svensk hockey.

Kom igen Timrå!

Selina: "Ändå så är det så att vissa framhåller sitt lidande som ett tecken på att att de bryr sig mer än andra, det har hänt fler än en gång här."

Möjligt, likväl som att de som skriver inlägg av typen "kämpa, älska, nu krossar vi... tjallalalala osv" ofta framhåller sig som att de bryr sig mer än andra som har ett mer kritiskt förhållningssätt till situationen.

"Det enda vi vanliga supportrar kan bidra med är ett enormt läktarstöd, det hjälper knappast laget hur mycket vi än gräver ner oss...eller hur?"

återigen det där... ja, vad hjälper det laget vad vi än skriver här? hjälper "Smålands" inlägg laget mer än mina? Forumet är till för diskusion! Om vissa skribenter väljer att gräva ner sig och analysera motgångarna, så fine, det här är ju stället att göra det på!

RocknRolf2: Javisst...ska man gräva ner sig och analysera så är ju det här ett bra ställe. Tyvärr så är det bara så att det är en otroligt stor del som fortsätter med analyserandet på läktaren.
Vem hjälper det? Där kan vi väl vara överens om att det är enbart stöd som kan bidra med något...eller?

Selina: Nästa bortaresa får man välja mellan halvnyktra bussen,
partybussen eller
antabusen!
Kanske man får surra med forwards då...

RocknRolf2: Jag håller helt och hållet med dig, DET ÄR MENINGSLÖST att skriva spaltmeter kom igen.., älska Timrå mm. Samma sak med att spara och amortera istället för att värva. Nu kom Jantunen vilket är skitbra men det behövs minst en till. Pengar finns i föreningen men hur tänker TIK ledningen. Skall vi vara allsvenskans rikaste lag när nästa säsong börjar??
Att sedan ha närmast sörjande på läktaren, ca 500 pers per match skapar ju väldigt bra tillfälle att amortera ännu mer. I elitserien kan man inte ta ett mellanår med värvningar, då åker man ur.

Jag tycker inte att man kan skylla så mycket på spelarna, dom är inte så mycket bättre än vad dom visar.
Jag tycker inte heller att det är Kenta Johanssons fel, han kan ju inte trolla.

Största felet denna säsong är att det skall sparas, jag kan inte i min vildaste fantasi tro att Nubben sparat i sina värvningar. Vad jag tror är att Nubben fått för lite pengar.

Supporterklubben brukar ju interjuva spelare, är det inte dags att ta ett snack med Nubben och fråga rakt ut, -Hur mycket pengar hade du kvar att värva för innan säsongen började?
Hade han inget kvar är det bara gå längre upp och ifrågasätta varför det skall sparas med den väldigt strora chansen att åka ur istället för att vara det topplag som vi varit under senare år.

Som sagt, man kan inte ta det lungt med värvningarna när det finns pengar, då hamnar man där vi är nu.

Och du RocknRolf2, vi är många som tycker att dina åsikter är klockrena. Jag tycker att du har helt rätt i det mesta du skriver.

Friman SR: Helt rätt kompis.....
Nu rockar vi fett...
Rullar upp skjortärmarna så långt det går...
Håller tummarna så hårt vi kan....
Ställer oss bakom våra rödvita hockeykrigare till 100%
Med positiv inställning....
Ger dom full uppmuntran..även i motgång!!!!
En stentuff match i taget....
Lägger ner allt snack om tränare och spelare till nästa säsong..
Vad som vi har gjort fel denna säsong...
Nu väntar 14 spännande,svettiga och ruskiga omgångar kvar...
Det kommer krävas svett,blod och tårar....
Vi ger aldrig ALDRIG UPP!!!!!

Älska Timrå IK i med o motgång ALLTID!!!

GLÖM ALDRIG DET!!!

Lall On Lall On..

Ikväll gäller bara en sak.....
Stå upp för Timrå IK!!!!
Vi ska bara vinna ikväll till varje pris....
Kämpa Timrå IK Kämpa...

Älska Timrå IK i med o motgång ALLTID!!!!

Lall On Lall On..

« · 654179 · »