1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590818 inlägg · 6217 ämnen

Dags att ställa upp för Timrå IK

« · 654416 · » Till forumet

Sv: Dags att ställa upp för Timrå IK
Huge: ja, varför skulle inte nån mer etablerad spelare än Lakkonnen välja Timrå om det inte handlade om stålar? Timrå har ett gott rykte både i Sverige, Finland och förmodligen andra länder också.
Timrå gick ut till försäsongen som ett topplag med bra ekonomi. Vi var inte någon primitiv byfåne med nykomlingsstuk längre (som Mora).

Varför skulle alla etablerade spelare kategoriskt välja bort Timrå för då?
Kommentera

Med tanke på att Timrå IK säsongerna innan slutat 3-6-3 i elitserien så var "satsningen" (om man nu kan kalla den så?) PINSAM!

Konstigt att lokalmedierna inte är mer kristiska...
Kommentera

Laken: ja nåt åt det hållet. Fan såhär har det inte känts sen 01/02, eller vafan det är värre nu, med tanke på att Timrå är en långt starkare klubb rent ekonomiskt i dagsläget. Fiaskot idag är alltså mycket större..

Nåja, det här kan fortfarande gå vägen med lite stolpe in nu ett tag. Men en förutsättning är att vi får hit minst 1 riktigt bra spelare. Det MÅSTE vi bara ha! skit i marginalmiljonerna nu och handla!
Annars är vi tillbaka i mörkret igen.. för vem vet hur länge?
Kommentera

RocknRolf2: "Sedan är det väldigt populärt att anklaga mina åsikter med "vad vet du om transfersituationen i våras osv va?"

Ja, tycker du inte att det är en berättigad fråga och att man kanske borde ha lite mer fakta på bordet innan man dessutom kategoriskt påstår att det enbart skulle handla om pengar, när en spelare väljer ny klubb?
Kommentera

RocknRolf2: Kan man säga att:
Snålheten bedrog visheten...
Kommentera

RocknRolf2: Du har helt RÄTT i allting du skriver!
Kommentera

Sedan är det väldigt populärt att anklaga mina åsikter med "vad vet du om transfersituationen i våras osv va?, vem tror du att du är? osv..."

Ja, jag vet så mycket som att världsregeln "money talks" gäller för hockeyklubbar som Timrå IK också, även i våras.
Hade man alltså varit beredd att hosta upp mer stålar så hade man fått bättre och etablerade namn.
"Jamen vi hade inga stålar..." bullshit. 70+ mille i omsättning plus 5 miljoner i eget kapital (rekordvinst från förra säsongen). Dessutom drog ju i princip alla dyra spelare.
Så det finns fanimej inga ursäkter för mes-satsningen!

(noterade du detta Kaptenblod?)
Kommentera

Laken: Det hela är tämligen ironiskt... Timrå värnar så mycket om att inte riskera sin ekonomi ("vi ska spara våran vinst, betala tillbaka lån, inte värva över tillgångarna osv") att hela föreningens sportliga verksamhet istället verkligen riskeras!

Vad kommer hända om det väl går åt helvete då? "Hej, vi är i allsvenskan, men eftersom vi inte vågade satsa mer i elitserien så har vi i alla fall en stabil ekonomi..."

I år försvann glorian kring ledning m fl. verkligen abrupt. Aldrig får man vara riktigt trygg
Kommentera

Frella: Och vinner vi mot DIF så är slutspelssnacket igång på allvar här inne igen ;-) Vi kan väl bara hoppas att Modo är inne i en riktig formsvacka, dom dras trots allt nämare strecket dom också. Den enes död - den andres bröd.
Kommentera

För närvarande är vi SÄMST i elitserien! Leksand, Södertälje, Djurgården fortsätter plocka poäng.

Snälla Timrå IK - sluta prata slutspel, det känns bara pinsamt!
Kommentera

Laken: Tar vi inte mellan 4-6 poäng mot DIF och SSK till veckan blir det KS. Väl där åker vi ur om inte Zäta kommer hem...
Kommentera

tjobba: Undrar om något inte är fundamentalt fel när man hela tiden måste förlita sig på andra lags resultat?!?

Kommer det inte en 3-4 nya spelare i nästa transferfönster blir det Kvalserien!
Kommentera

Laken: Kan tala om att denna säsong mycket väl kan vara slutet för vårt kära lag.
Så hoppas du på det bästa i stället
Det är för f.. pinsamt att se årets lag med tanke på framgångarna dom senaste åren.
Vi är tyvärr inte bättre, och jag tror tyvärr Malmö och Skellefteå är minst lika bra.
Kommentera

actionleif: a l l a resultat går emot oss hela tiden. Man börjar fundera om inte Modo har spelat läggmatcher mot BIF och DIF. Till råga på allt avgör Leksand när klockan står på 20.00 enligt radiosporten. Nu är det lika långt till slutspel som till jumboplatsen.

Forza Timrå...
Kommentera

Oerhört illa att Leksand vann.
Kommentera

Snacka om misärkväll .. DIF dundrar in 3 pinnar och Leksand likaså .. avgörande 59.59 .. detta är inte Timrås år ..

Kommentera

Herminator:
Undra vad deras tränare ska "dundra" ut i media
efter matchen denna gång..

Att isen var spolat åt fel håll??

Jävla skitlag..
Kommentera

gud: Ja 3-6 mot DIFarna vilka tomtar...
Kommentera

Moodoo är ett pisslag...
Kommentera

rödovithockeydy:

och leksand tar 3P
Kommentera

Laken:

5-3 nu :/
Kommentera

Jag vill INTE gå till slutspel av två skäl.

1) Jag vill att klubben ska få en liten näsbränna efter den pinsamma satsningen denna säsong! Man fick hybris och trodde man kunde trolla med medelmåttor. Därför känns det bra att man missar målet - slutspel.
Så kanske Timrå IK i framtiden kan lära sig något av detta...?

2) Jag vill att man (Nubben) ska få gott om tid på sig att förändra spelartruppen, vilket han får om vi slutar 9:a eller 10:a. Stora förändringar kan/lär det bli (se min profil).

Våga vägra slutspel...
Kommentera

Laken: Finns lag som slutat 8 i serien o tagit guld..den inställningen du har gör ju inte saken bättre
Kommentera

Laken: Money makes the world go around, gäller även hockyverksamhet.
Vill inte vägra slutspel/inkomster hur jäkla illa det än ser ut...
Kommentera

Poffa: 3-4 ni tar er, in med 4;an nu. Skansen darrar i knäna!
Kommentera

Mycket bra att Djurgården vinner...
SÅ KANSKE MAN SLIPPER DETTA TJAT OM SLUTSPEL!
Vad f-n ska vi till ett slutspel och göra?

Det enda denna säsong handlar om är att klara sig ifrån Kvalseien!

Våga vägra slutspel...
Kommentera

Poffa: För övrigt har vi inte ännu förlorat mot vare sig BIFfar eller DIFfar denna säsong... Skärp er nu för faen!
Kommentera

Poffa: Passare så jag inte åker upp och trycker ner kakbaket i halsen på're..
Kommentera

Herminator:

Det är helt enkelt så att ni är så pass mycket sämre än DIF och BIF. :-)

Kommentera

rödovithockeydy: Nej, nej, nej 4-2 varför har MoDu allmänhetensåkning mot alla lag utom TIK. De spelade ju som krattor mot Brunass senast också!!!
Kommentera

htikare:

nej nej nej .- 3-2
Kommentera

Johan J: 2-2 not good..
Kommentera

Fet-Ecke:
Härligt inlägg!
Vi i klacken borde göra en "Manderville" vi oxå, skrika och heja så att vi kryper ner från ståplats...
GLÖM INTE: det är ju VI som är den sjätte utespelaren!
Kommentera

Johan J: Hoppas LHC vaknar till liv också, så kan vi räkna bort Leksand.
Kommentera

2-1-ledning för Modo borta mot Djurgården i detta nu. Kom igen nu!

Kommentera

Fet-Ecke: Såg Du nån Mattias von schantz på träningen?
Kommentera

htikare: Frågan är bara vad som är viktigast nu när vi ligger i "mitten" utav två världar, skulle man väl kunna uttrycka det. Att hålla sig undan kval, eller att gå till slutspel =)
Kommentera

tjobba: Ja tyvärr måste man hålla på övikarna ikväll..max 1 poäng får djurgårn ta om vi skall ha nån rimlig chans till s-spel o det som inte sedan avgörs den 17:e o 19:e avgörs säkert sista transferfönstret ..häng på djurgårn där o minst 2 förvärv så finns möjligheten!
Kanske är det här drömmar..
Kommentera

Det känns som att mycket kommer att avgöras för Timrås del ikväll. Skulle Djurgården ta tre poäng hemma mot Modo så känns väl slutspelet avlägset. Det skulle isåfall innebära 7 poäng upp till Djurgården. Det skulle kännas väldigt tufft. Nej, jag börjar ge mig...bara vi håller oss ifrån kvalserien så får man väl vara glad.
Kommentera

Johan J: Jag föreslår att de snörar på sig grillorna och gör Manderville sällskap vid nästa "idiot" istället. :)
Kommentera

Johan J: Härligt att läsa! =)
Kommentera

Fet-Ecke: Utfäster härmed ett kollektivt knytnävsslag till nästa som skriver något elakt om Manderville.
Kommentera

Jag var på E.ON arena och käkade lunch idag. Något som jag ser som positivt med laget är:

På träningen missade en del målet vid avgörande lägen, och det som gjorde mig glad var att man i frustration över detta slog klubban i sargen, skrek f..¤#[email protected] mm.

Kent Manderville körde "idioten mellan rödlinjen och blålinjen i ca. 15 minuter efter träningens slut! Han kröp nästan ut från isen! De visade verkligen att man inte slår ut med händerna uppgivet som vissa här inne på HS.

Bit ihop nu fans och knyt nävarna och stötta laget när det som mest behövs!!!!! Vad vinner vi på att rulla över på rygg och spela död???

Ja, jag är less på alla förluster också! Nu djä....ar hjälper vi laget i stället för att bara gnälla!!!!!

F....n oxå, det är ju våra egna fans som skapar piss-stämning på HS!!!!

Detta inlägg är riktat till alla fans!!!
Kommentera

Skarin: Vi ska vara glad .. även fast laget spelar dåligt .. även fast vi åker ur elitserien .. det är det vi supportrar är till för .. vi ska inte känna så starkt för laget så vi blir less.. bara vara glad..

lall on lall on
Kommentera

JimmyH: Glad är människor som inte vet bättre.
Kommentera

Janken: Många på ståplats (kanske nån på sittplats) älskar Timrå IK, du är säkerligen en utav dom. Lever man med sitt lag i varje omgång kan man vara i sjunde himlen efter en seger men känslorna kan också vändas åt andra hållet om man ser laget falla.

Hur man hanterar känslorna är väl individuellt och som filosofiläraren sa så är ingenting fel.  Antingen kommer dom ut på HS eller under matchen. Antingen lallar man på och väntar på kvalserien eller så tar man en öl och tänder ett tomtebloss.
Kommentera

Janken: Älskar laget gör man jämt. Man brinner ju för sin favoritklubb!
Men det innebär inte att man också måste får kritisera det som man uppfattar som dåligt.
Engagemang är viktigt. Tänk om inga supportrar kritiserade och debatterade Timrås misslyckade säsong hittills - då skulle jag vara orolig!!!

Jag tror inte du är mer lojal eller har mer hjärta än någon annan...
Kommentera

Janken och alla andra Tikare: Glöm inte bort att i den sköna Timråskogen finns det plats för alla sorters tallarna, stora som små, ja tom några örnar får plats. Anton Strålmans slutord i S.K. Katarinas interjuv borde eka högt i alla Tikares hjärnor...... Till sist då. Något du skulle vilja säga till supportrarna ?
- Fortsätta med det fantastiska stödet ni ger oss. Det är verkligen uppskattat även om det kanske inte syns efter en förlust. Men vi behöver det där otroliga stödet på isen. - slut citat. "Vi har bara varandra" Dileva förresten... Kom ihåg PEO - se länken !
Kommentera

Janken: Man vill ju vara glad va...
Kommentera

Småland:
Heja på!
Jag är också förbryllad över bristen på hjärta hos supportrarna..
Älska o stötta laget i med o motgång...
(Fan om man skulle behandla sin familj på samma sätt.. Vräka ut sitt hat i motgång och hylla i medgång... Tsssssss, tsss)
"Positivt peptalk" hellre hylla än hata... Supporter är man i hjärtat.

Det gör ont att höra framstående personer inom SK stå på läktarn och försöka "peppa" laget med glada tillrop såsom "FY FAAAN VAD DÅLIGT" och "SÅÅÅÅJÄVLA UUUUSELT"...
Sånt kan skrämma bort supportrar.. Det är inte kul. Jag betalar mina hundra spänn och står där för att stötta... Inte spy galla..
Jag vet precis när han går igång... med... "FY FAAAN SÅ DÅLIGT!!!" Högt, så att spelarna verkligen skall höra det och få nytt mod... Fyllas av sisu och verkligen känna att de har sina supportrar i ryggen....

Knylan:
Du gör som du brukar i diskussionerna...
Du ser dig själv som "den enda sanna supportern"
Du ser rätt antal matcher, dricker rätt antal öl och är i rätt ålder. Inte för gammal och inget glin.... Således är det alltid du som du som har rätt.
Om vi hade 2000 Knylor skulle alla på HS vara överens. Alla vara lagom dragna i bussen och ingen för ung för att stå på ståplats......
Ditt sätt att dissa alla som inte är precis som du håller bara inför dig och andra "knylor"

Blir det kvalserien så nog fan skall jag dit... För att stötta laget......

Jag har aldrig upplevt maken till illojala supportrar. Det är beklämmande... Ingen förefaller lida med sorg... Bara ilska????
Fast så har jag ju inte årskort, missar 4-5 hemmamatcher/år, hatar inte Nubben, dricker inte sprit och är över 40... Så jag räknas nog inte... Trots att jag höll på TIK när de "sanna supportrarna" gick i blöjbyxor.....
Kommentera

« · 654416 · »