1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590451 inlägg · 6217 ämnen

Dåligt drag

« · 785839 Till forumet

Dåligt drag
Har bara så svårt att förstå att klacken nästan kan vara i koma under en sådan här underbar match som vi fick bevittna igår kväll....pinsamt!

Är det en mättnad av framgång som visar sig här, eller kan man bara sjunga på bortaplan?

Kanske dags att hålla jämna steg med vårat lag.....piiz
Kommentera

Sv: Dåligt drag
Sovjet: Inget snack om saken att klacken inte lät som vi är vana vid igår. Det var rätt så tyst på ståplats. Ganska så tomt också.

På lördag krävs givetvis en rejäl uppryckning av klacken mot Skellefte, som säkerligen kommer få ett fint stöd med sig hit.
Kommentera

Sovjet m fl:

Även om jag själv befann mig hemma i TV-soffan igår kväll kan jag inte undgå att samtycka med en del skribenter angående klacken. Faktum är att jag flera gånger under TV-sändningen kom att tänka på hur tyst det var i arenan trots att laget stundtals spelade som i trans. Nåväl, tänkte jag, bättre att laget är bättre än klacken än tvärtom - som under säsongen 2001/2002...
Kommentera

Sovjet:

Intressant att läsa att en del av er klagar på klacken..

En standar fråga till er som tyckte att klacken sög..Stog ni i klacken igår?? Kunde inte ni då hjälpa till att höja stämmningen i klacken??

Som "gammal" klackmänniska så vet jag att det går upp o ner även i en klack..Bortamatcher så är det aldrig några problem då man vet att det är 95% av dom som åker vill verkligen skrika med..De sista 5% är dom som "bara" vill se Sveriges bästa lag utan att skrika och det är inget fel i det..

Även om nu allt stämmer att vi var det klart bättre laget igår och att klacken var mindre bra så låt det ske så i mellanåt..Förhoppningsvis så går vi till slutspel och att vi då kör över det laget möter både på isen och på läktaren..

Men det ultimata är ju att vi alltid kan skapa bra stämmning både hemma och bort vart än TIMRÅ IK spelar..Men ibland så blir det inte så..

FORZA TIMRÅ IK

Kommentera

gud: Stämmning stavas med ett m. Det är en gammal regel det ;)

I övrigt kan jag väl hålla med lite lätt.
Kommentera

Skarin:

Din get..Jag vet att du håller med i allt..;)

Jag får skylla på mitt extra M med att jag ligger i träningsläger inför kommande helg då man fyller gubbe och att jag och min familj är inne mitt i en flytt ifrån centrala Götet ut till ett nyinköp hus på landet..

Kommentera

Skarin: Alla var väl på basket förstås
Kommentera

El Maco: Haha. Basket, vilken sagolikt sjukt bedrövlig sport. Spy-känsla över det hela.
Har aldrig sett en basket-match live och kommer aldrig göra det heller :)
Ett sundsvallsuttryck passar bra in här, nämligen "hua".
Kommentera

Skarin: Hmm, "hua" är väl mera Ljustorp än S-vall? Annars är jag med;-)
Kommentera

Ambroo: Isf är det oändligt många som härstammar från "Ljustorps-byar" häromkring ;)
Kommentera

Sovjet: Jag tycker det var en helt okej stämning igår!
Kommentera

Det här är De´ja vue!

Vilket sanslöst tjat!

Det är väl bara att komma dit själv och dra igång det "drag" ni efterlyser i stället för att sitta och kverulera i TV-soffan!

Man har inte roligare än man gör sig!
Kommentera

Janken: Andra lag hade varit avundsjuka på den stämning vi hade igår...
Kommentera

Laken: Kanske inte igår. Men däremot tidigare under säsongen. Helt klart.
Kommentera

Att hålla med om att det var tyst igår anser jag inte vara detsamma som att kverulera. Jag använde knappast några värderande ord i mitt inlägg. Det var endast ett konstaterande. Så länge som laget är mycket bättre än klacken finns det absolut inget att klaga på...
Kommentera

gud: Jag avgudar Timrås klack. Det är ett väsen som för tillfället påminner om den feta snubben i Monty Pythons film "Meningen med livet". Ni vet han (Mr kreasot?) som äter och äter och äter...
Kommentera

Laken:

Jaaaa! Jag vet!
Min sambo låg och hade ont i halsen efter att ha skrikit sig hes i går..

Vad jag menar är att det är så förbaskat tramsigt på följande två sätt....

1.
Vi kan skippa hela debatten och bara kopiera vilken valfri tråd i ämnet sedan 1999... Allt är sagt! Debatten är uttömd!!

2.
Dom som klagar mest är antingen...

En tramspotta som sitter som Harpo Marx på sittplats och säger Oh! när robban sätter pucken i ribban. Eller....

En chipsätare hemma i TV- soffan. Eller....

En av fågelholkarna som ställer sig i hörnet på västar och det enda ljud dom själv ger ifrån sig är typ....
Faaan va klacken är dålig ! Faaan! Komigen nurå! Ööööhhh!

Annat vare förr!
På Tåget Söderbergs tid.. Då vare braaaa!
Guuuuu va klacken va bra dåååååå!

Vi gaphalsar gör så gott vi kan.. och orkar..

Heja Jimmy!
Välkommen tillbaks till ståplats!

Knylan!
Bra jobbat.. Du har nog inte gått från en enda match utan svettpärlor i pannan o blåsor i händerna...

Maggan!
Det är för mig en gåta hur du får rösten att hålla? Vilken volyyyym! I´m impressed!
Kommentera

DJ Hemp:

Å du gikck på som den lede själv försstår jag... Hemma i TV- soffan???
Kommentera

Janken: Tåget? Typ... "Sassa brassa pappersmassa..."
Kommentera

Janken: Samtidigt räcker inte gårdagens insats av klacken till på lördag mot Skellefteå när deras klack reser hit.

Hur som helst. Alla har rätt till en mindre bra dag på "hobbyn". Inget konstigt med det. Synd bara att Canal+ var här.

Är övertygad om att det blir mer känslor på lördag. På alla det sätt och vis.
Kommentera

Janken:

Du verkar fan ha rökt på rejält idag. Hur tydlig ska man behöva vara för att budskapet ska gå fram? Jag tar det igen, men lite mer lättläst:

Det var tystare i arenan än det brukar vara i en genomsnittlig Timrå-match denna höst. Men det bryr jag mig inte det minsta om. För mig är det inte så viktigt hur klacken låter, eftersom jag bara är intresserad av att Timrå vinner sina matcher...

Capisce???
Kommentera

DJ Hemp:

Du kanske måste skriva lite långsammare?!

;-)
Kommentera

Gidde:

Det var exakt vad jag gjorde. Lugnt och metodiskt. Hoppas att det hjälpte...
Kommentera

DJ Hemp:
Rökt!?!?!
Sällan!
Här är det enbart intravenöst som gäller..

Jag tar frågan igen..
Fast rätt stavat och med versaler..

OCH DU GICK PÅ SOM DEN LEDE SJÄLV FÖRSTÅR JAG... HEMMA I TV SOFFAN???

(Det sista är tre stycken frågetecken som understryker att det är en fråga som ställs)

Undermeningen är följande:

Du hade varit välkommen att fylla på i arenan.. Det fanns nästan 700 platser kvar.
Om det var så att du gick på som den lede så var det ju... typ synd... att du inte var i hallen! Typ!
Kommentera

Janken och DJ Hemp: Kan inte ni mysa på annan ort alt. röka fredspipa (med valfritt innehåll...) så vi andra kan få prata hockey istället?
Kommentera

Skarin: På lördag är det tv-match igen så det blir knappast någon invasion från Skellefteå. De har inte fått ihop en full buss än...
Kommentera

T T: På så vis. Jag hade kallt räknat med två bussar. Men, vi får se.
Kommentera

Ambroo:

Tråden handlar väl vad jag förstår om publikstöd..

Och om du inte gillar ämnet så föreslår jag att du väljer "visa ämne" då slipper du diskussionen om publikstöd.
Kommentera

Så länge gårdagens insats är mer ett undantag än en regel så känns det okej.

Igår var det lite folk som stod och det var lite folk som var villiga att hänga med.

Vi har även lite dåligt med ramsor, det har vi haft länge nu. Det är svårt att hitta nya tryckfulla sådana.

Sedan så när det bli mycket powerplay så blir det sällan några ramsor håller i sig ett tag. Utan vi kan hålla en ramsa tills det blir ett farligt läge eller ett slarvigt spel. Typ. Slarvigt spel i powerplay är nog den största stämningsdödaren.

Sedan så blev det också lite väl spännande i motsats till matchbilden. Hade vi tex kunna fått rida på 2-1 vågen lite längre än några sekunder så hade det säkert blivit bättre drag. Att göra mål i boxplay är nog den största stämningshöjaren nämligen.

På lördag är förhoppningvis mer folk och mer människor som är tänd på att stå där också.

Kanske kan vi också få en sämre domarinsats, iaf ur det här sättet att se det. Dåliga domherrar brukar röra igång adrenalinet hos folk.
Kommentera

Janken: Jojo, men nu var ju ni lite väl intima med varandra och jag tycker väl kanske att sånt lämpar sig bättre i exempelvis bubbla...
Kommentera

Storflaggan är ju bara för vacker när den används.
Kommentera

Ambroo:

Jag bjuder in honom till Västra.. Det brukar finna lite plats mellan oss och räcket.
Inbjudan gäller inte bara honom. Alla som läser, och har en röst, är hjärtligt välkomna
Jag vill att alla som vill ha en högre stämning skall komma till hallen och göra sin stämma hörd...
Det är trist om folk sitter hemma... När dom behövs i hallen...
Trist om det sitter folk på långsidorna och inte riktigt "vågar" gå igång.

Jag har själv suttit på långsida.. man blir jäkligt hämmad... Folk stirra ibland ut en om man skriker kommentarer typ.. "Apskaft" till domarn..
Kommentera

Janken:

Jag upplever det som tvärtom, ju mer man skriker på sittplats, ju mer vågar dom runt om också börja skrika.
Kommentera

Sovjet: Jag flyttar in ditt inlägg i den tråd som redan fanns i ämnet. Det är ju rätt fånigt att ha två trådar med exakt samma namn.

"gud:

Mitt mål är uppnått, en debatt är skapad och det kan förmodlingen skapa en bättre prestation av klacken, och övrig publik! Jag är inte ute efter att bara klaga, tycker man ska ta åt sig av kritik även om den i mitt fall kanske inte var hundraprocentig konstruktiv kritik....inte ge ett dåligt mothugg med samma gamla fråga typ stod du i klacken igår? har man ingen rätt att yttra sig om man inte står i klacken?

Många anhängare säger att timrå har sveriges bästa klack! Ljudmässigt? inte en chans.....men vi har svergies bästa publik!!!

Ha en bra kväll....piiz out!

Sovjet Idag kl. 17:30
Kommentera

Dream Team: Fånigt var ett snällt ord med tanke på att samma nick startade även den första.

Men Talangscouten blev nog inspirerad...
Kommentera

Var just och såg Almtuna - Hammarby som slutade 7-0.. publiksiffra på 1100 pers eller nåt... Och här var det då inget drag alls!! De enda som hördes var en 10 pers i Bajen klacken! En ex Tikare som har en central roll i Almtuna är former #13 (om jag inte minns fel) - Henrik Eriksson, han gjorde iofs ingen speciellt bra match, men matchades både i power/boxplay och gjorde dessutom ett mål. Kul!
Kommentera

Yellowcard: Nån fler som var bra i Almtuna?? Hur var den välväxte rightaren m.Jonassen ikväll? såg att han gjorde ett antal mål men hur var han spelmässigt ?
Kommentera

« · 785839