1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

586463 inlägg · 6217 ämnen

Den bistra sanningen...

« · 22413 · » Till forumet


Den bistra sanningen...
Tanken börjar mer och mer slå mig: Vi kanske inte är bättre än så här...?
Alla vi supportrar kanske lurar oss själva när vi väntar på den s.k. vändningen. Tänk om den aldrig kommer. Vi kanske måste inse att vi är och förblir ett bottenlag i elitserien denna säsong...
Slutspel är nog bara att glömma, just nu har jag oerhört svårt att se hur vi ska kunna undvika de två sista platserna.

Till alla er Timrå-supportrar säger jag bara: Våga se sanningen i vitögat, ljug inte för er själva, då kommer ni bara att bli än mer besviken!
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
nej tik är bra... jag tror att vi måste finna en lagkänsla i laget...

Jag tycker att peo ska ta laget och ha roligt en dag...spela golf, gå ut på stan .. jag vet inte men ha roligt låt spelarna glömma bort hockeyn ett litet tag och låt dom lära känna varandra lite på så sätt kanske vi kan bli bättre...sedan om vi fixxar till passningspelet lite och vrider ner på allt slarv så kommer pp att sitta där också...
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
dr-nix: Är tre stycken tre-poängare på 17 matcher bra??? Det är just vad TIK mäktat med hittillls...
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
TIK är ett bra lag som behöver träna ihop sig som ett lag bl.a. jag orkar inte bråka med dig om saken men det är min åsikt att TIK kan ta slutspelsplats om dom fixxar till några grejjer ..
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Ok, "doktorn" du har ju all rätt till din uppfattning, även om jag inte håller med.
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
mm jo och jag hoppas som xxtop att timrå kommer ur denna svacka och klättrar i tabellen... vi måste bara få spelarna att glöma bort alla dessa förluster...detta avbrott gör nog timrå gott hoppas jag
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
SHG-uppehållet kommer lägligt. Hörde att Peo utsetts till assisterande tränare för landslaget, kan vara nyttigt för våra spelare att lyssna till någon annan under speluppehållet.

Båda målen idag i pp, samt bra start i straffläggningen. Flera andra resultat gick i någorlunda rätt riktning. Alltid något, i detta mörker...
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Ja jag håller med doktor Nix här jag men du har ju ändå faktiskt även om den e väldigt liten kanske en poäng i det du säger
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
...är att:

Vi inte är ett vinnande lag.
Vi är ineffektiva.
Vi har ett bedrövligt power-play.
Vi inte kan spela på ledning.

Vi tillhör bottenskiktet i elitserien...!
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
jag håller med dej om powerplayet i alla fall det måste ju förbättras enormt och de är ibland inefektiva men inte ofta eller tycke ja de ha ba otur
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Power-play spelet MÅSTE förbättras - annars blir det kvalserien!
Enkelt men sant. Så viktig är denna del av spelet.
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
I Elitserien vinner man bara med ett bra powerplay, vi skulle avgjort i första perioden men klarar inte det utan åker på stryk igen. Håller med Laken; 3 segrar på 17 matcher säger att vi är det bottenlag som tabellen visar.
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
NJB: Ditt synsätt påminner om mitt. Vi kan inte bara tycka att allting är bra när vi ligger i bottenskiktet på tabellen.
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Vi måste ha enklare avslut inte en massa tribblande rakt på bara,mer folk framför mål alla far ju omkring efter sargerna
OCH SLUTA VA SÅ JVLA NEGATIV ...
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
santos YES! där satte du den...satsa på enkla avslut ... sluta krångla till det ...vi har för många spelare som vill dribbla pucken in i mål ! ...
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Tack "Wasa", precis så är det!
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Kan inte bli nog mycket träning på straffar. Återigen en spelare i motståndarlaget som sätter båda straffarna. Vi har något att bygga vidare på, kanske hjälper det om Hallin och Halvardsson kan variera straffarna ännu mer? Hur var Söderströms straffslag idag?
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Ja, slutspel har jag redan glömt.... :-(
Det gäller nu att klara sig från de två sista platserna och det tror jag att vi klarar.

Känner en stor frustration i kroppen.

Färjestad hemma blir mycket svår men jag tror att vi kan göra en bra match i Globen mot DIF.
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Vem fan trodde att Giffarna skulle vara kvar i allsvenskan för en månad sedan ? = ingen.

Timrå kommer igen.
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
santos: Kom ihåg att gränsen mellan att vara pessimist och realist är oerhört skör...

Håller dock med dig, vi har INGEN spelar framför motståndarmålet.
Hoppas att Ed tar den rollen men det behövs fler.
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
swen ...inte bara straffar...avslut ...fast jag antar att det i princip är samma sak ... men du har rätt ..tränar tik på avslut och straffar i allmänhet så kommer denna ineffektivitet släppa...

och jag tycker spelarna borde lära sig att sikta ...fixa en sådan där tavla som dom hade på lilla sportspegeln förut och nåt dom försöka sätta puckarna i diverse hål .. låter löjligt men det är så enkelt så det kan funka hehe
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Straffträningen verkar inte hjälpa. Lösningen är att vinna matcherna INNAN det blir straffavgörande.
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Försvarspelet är faktiskt bra, synd på 2-2 målet men Halvard och Källarsson strular till det, sätter vi bara chanserna blir det segrar
snart,men det måste till att nån skymmer framför mål och att det tränas på styrningar, det är inte lätt men man måste ha lite is i magen för det.
Experten på C+ var impad av Cassel och Lind och dom gör sällan en dålig match, Matiasson gjorde sin bästa match?
Tycker vi ska sluta snacka slutspel, ok, har vi kommit upp en bit i tabellen kan det bli intresant, men sen Challe kom med uttalandet
har det bara gått dåligt, men vi har tagit 4 poäng nu på 3 matcher
+ torsken i Gävle som var onödig.
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Shadar Logoth: Jag är både FRUSTRERAD och BESVIKEN. Det känns som om sanningen hunnit ikapp mig...
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Håckla: Ingen blir gladare än jag om du (mot förmodan) har rätt.
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Men det var kul att se Edward, han kommer att göra många poäng framöver.
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Laken: Funderade lite på det här med det roliga spelet TIK hade, inför avancemanget. Då mötte TIK lag som inte stressade sönder våra anfall. Nu möter vi bättre lag och då går vi bort oss i anfallszon. Är det så enkelt - och så svårt att göra något åt?
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Är att nu har vi bara 3 poäng upp till en slutspelsplats..FORZA TIMRÅ mot SLUTSPEL det bär..Frölunda är ett bra lag men lurade oss på 2 poäng idag och det såg så där ut på matchen..Ed kommer att bli nyttig när slutspelet drar igång.

Visst är jag också mycket besviken att vi inte vann men hockey är så här och vi gick ju förbi MIF iaf och har som bekant en match mindre spelad...Det är bara att ta nya tag och och åka ner till Fjollbollen och spöa DIF.. För Timrå IK är dom bästa....
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Att Timrå inte har ett bra powerplay är ingen nyhet.Innan snackades det om slutspel.Och nu ligger ni sist!Det blir allsvenskan nästa år.
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
"Wasa": Ja, EdWard var i alla fall ett litet ljus i det kompakta Timrå mörkret. :-)
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Det är fler lag som jobbar i uppförsbacke Malmö & Lule har också det tungt, hur länge kan SSK & Linköping ha flyt ?. Det är en intressant Elitserie den här säsongen i alla fall.
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Mike 66:

Nej, du... DIF är svenska mästare och tillika revanschsugna efter ett par mindre lyckade insatser... Så i Globen, vilket är det korrekta namnet på arenan, blir det förmodligen storstryk...

NJB:s tips... DIF - TIK 7-1
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Nike89: Läs tabell en gång till....ikväll klättrade vi.
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Swen: Förra året fungerade ju Timrås spel bra. Det beror nog snarare på att de andra lagen inte underskattar oss längre. Dessutom är de allra flesta nyförvärv en stor BESVIKELSE!

Bästa nyförvärv - Nordgren.
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Norma Jean Bell:Du har rätt.Klart att Djurgården kommer göra allt för att vinna.Jag hoppas att ni inte förlorar för stort bara...
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Laken: Styf tillbaka, hur lyckades han i (uppförs)backjobbet idag?
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Håckla; Jag trodde på dem!!! Jag har inga tvivel när det gäller laget i mitt hjärta.

J*vla negativa människor är ni!
Jag tycker att ni ska skämmas. Timrå förlorade 2 poäng ikväll, det kommer en ny match på torsdag och lördag!
Nu sågas laget igen, efter vinsten mot Modo hyllades laget, nu är alla tvivel tillbaka igen!

SITT LAG STÖTTAR MAN I MED- SOM MOTGÅNG!!!
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
mike66: Som sagt så tror jag inte längre på slutspel.
Spöa DIF på bortaplan...? Nja, det känns väääldigt avlägset.
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Bra Madde:
Det finns mycket att spela om ännu !.

Timrå IK är dom bästa.
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Madde: Tack för det inlägget !!
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Om Timrå bara skulle ge fan i sitt dribblande på egen blå och sitt småpassande i egen zon skulle vi legat ett par placeringar högre. Det behövs ine särskilt mycket mer än så!

Se bara på dagens match, det var inget undantag!!
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Madde:

Att stötta är inte detsamma som att hylla förbehållslöst... Kan du inse skillnaden? Alla är inte lallande fånar, vissa av oss är realistiska och äkta fans till ett lag i kris...!
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Laken:Du har rätt.Jag tycker inte att nåt nyförvärv verkar vara sådär jättebra.Förra året var det så för Sundsvall Hockey också.Dom nya spelarna var:Per Sveder Mattias Månsson Tobias Lilja och Jonas Nilsson.Inga vidare direkt.Ingen av dom är kvar idag.
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Norma Jean Bell: ......och hur uppträder ett "äkta fans" enligt dig.....?
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Nike89:Dessa spelare har jag aldrig hört talas om. Du är inne i fel GB.
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
NJB;
Jag kan inte se att Timrå är ett lag i kris!
Det med realism är jag skeptisk till...
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Shadar Logoth: Kul fråga du ställde där till Norma.
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Nike89: Nja, vi ska väl inte gå tiden i förväg och vara alltför pessimistisk.
Tur i Timrå-mörkret att det finns ett annat hockeylag i distriktet som alltid överraskar väldigt negativt... :-)
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Håckla:

Är precis som du beskriver det. Är inte det minsta beskymmrad att Timrå inte går till slutspel och det gör troligtvis MIF också.

Tycker att dom stod upp bra och vann skotten i första med 10-5 och hade bud på fler mål. Lite svårt att få in puckuslingen har dom för tillfället men det släpper lagom till slutspelet.

I andra blev det lite dvala och det såg ut som spelarna tappade positionerna lite för ofta men Frölunda gjorde en bra period där.

Tredje perioden tycker jag bara var bök och stök och inget ordnat spel från nått av lagen men tycker att vi skulle ha knytit igen säcken vid 2-1, men så kommer ett ödestigert misstag och vips är det 2-2 av precis ingenting.
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Ed har kommit och det är inte långt upp till övriga lag, varför ska man hänga laget redan nu?.
Timrå har varit skapliga 3 matcher på raken, och vem vet hur det går efter uppehållet ?.

Jag tycker jag också är realist, Det finns mycket som talar för Timrås vändning. Elitserien är tuff i år, och det är väl jäkligt kul !.
Kommentera

« · 22413 · »