Idag tog Timrå en poäng (ett steg) framåt och två poäng (två steg bakåt). Jag kan INTE vara nöjd med en poäng på hemmaplan mot ett skadedrabbat Brynäs. Visst, Timrå hade också spelare borta men det spelar ingen roll. Laget måste börja VINNA!!! Jag accepterar inga hedersamma förluster längre. Tvåmålsledning med fyra minuter kvar... Då ger Timrå-laget Brynäs ena fingret och vips så slukar ett så etablerat lag som Brynäs hela handen. Straffarna hade jag givit upp redan på förhand (varför får inte Nordgren slå en straff?).
Fan att det alltid ska bli likadant, alla blir som paralyserade efter 2-1 målet. Det finns ingen som tar ansvaret ute på plan och lugnar ner spelarna (vilket Peo skulle gjort med en time-out, som han aldrig använder utan alltid tror att "det ordnar sig"). Aktiv coaching förekommer inte i Timrå.....
Som det ser ut för närvarande så är laget rädd för att vinna! Kanske en idrottspsykolog vore på sin plats? Qi Gong:en verkar ju inte ha hjälpt... Det är i vilket fall väldigt oroande att vinnarkänslan verkar vara helt FÖRSVUNNEN.
Nu till det positiva: Lagets kämpa instats, Peltomaa börjar komma igång, Robbans oerhörda slit, mannen som ensam drog igång en hel sittplatssektion...
Örn-öga: Håller med dig fullständigt. Peo skulle ha tagit timeout efter (det helt onödiga) 2-1 målet. Man väntade (tyvärr) bara på kvitteringen. Jag saknar Huss och Lindholm. När laget får ett mål emot sig så faller man ofta ihop.
Laken må vara den bäste mannen i hela TIK! Han kan och berättar precis som det är. Jag och Laken är inte bästa vänner, men jag skiter fullständigt i det! Laken har rätt i det mesta han säger! (Förresten såg jag Kongo ikväll!!)
Tung förlust, nu snurrar säkert Bergmans Sjunde inseglet baklänges utan ljud i videobandspelarna bakom igenspikade fönster i fattigmansstugor, svälten är nära, Vysotski och deppmusiken får ett uppsving, folk sitter längs vägkanterna i trasiga kläder och halsar ur dunken, barnen sniffar bensin -hur kunde det bli så här?
Lindholm spelade 14 matcher med TIK, nu har vi spelat den 13:e omgången.. lite perspektiv. Men visst är det nå't med killerinstinkten som kom av sig, TIK har spelat sex oavgjorda matcher och det är fler än något annat lag. Att Nubben står i båset kanske är mycket bra, det är mycket nytt folk i båset f.ö.. Straffar är ett mentalt spel och säger inte mycket om laginsatsen.. jag tycker de är onödigt med dessa. Men nu eftersom de finns så måste de tas tillvara på. OK, vi säger att det är en mental låsning. Laget kan bättre, det är åtminstone jag helt säker på. Då behöver laget stöttning av oss i publiken och gb. Vilka ska känna pressen TIK eller motståndarna? Om man ensam drar igång en hel sittplatssektion på mer än handklapp ska man ha en stående applåd. Rätt inställning, mera sånt. Det finns en väg - och det är upp. Nästa match då jä**lar!!! Kavla upp skjortärmarna nu gb kollegor!
Jag tror att spelarna liksom PO och många supportrar har tittat lite för mycket på slustspelsplatserna. Vi får inte glömma att det bara är 2:a året för oss och vi är fortfarande nästan nykommlingar.
Nu har jag uppdaterat spelarbetygen på min profil/mitt alias. Roligt att Robban (och även Peltomaa idag) börjar komma igång. MATTHIASSON årets mest positiva överraskning hittills! Simons en jätte besvikelse så här långt, dock finns det gott om tid till förbättring.
jag tycker att vi gör en kanon match ikväll mot Brynäs, men ack ack hur i h-vete kan man låta dom slå in 2 mål på så kort tid. Kollade på klockan precis före 2-1 och tänkte "hoppas detta håller 3poäng och freddan får holla nollan".
Freddan höll tätt i 55min men sista fem gick åt skogen!!!!!Vad beror då detta på? Jag tyckte att vi stog stilla dom sista fem på matchen varför inte ge fult gärn hela tiden? Kanske har vi för dålig kondition vad vet jag?
Sen tycker jag att Wallin borde kunnat satt en kasse där när han pumpade på som f-n med slagga framför mål!!!
Men men det är bara att ta ny tag, HV borta på tisdag tror jag blir tufft, har inte några förväntningar alls tippar noll poäng i den matchen.... Men MoDo hemma bör vi ta och bryta denna svarta tränd som härjar för fullt...
Sen vill jag ge en extra hyllning till Timo som var jäkligt bra i ikväll, fast det syns att han inte kan gå för fullt...
The King: Vad skulle du kolla på klockan för? Där brast du i koncentrationen och f*n vet om inte Peo gjorde det också? Vi får tänka som sprinters, de har blicken ett stycke bortom mållinjen. Minns när Peo sade "är det slut?" efter en gastkramande match förra säsongen. Då fanns koncentrationen. Vi måste vinna tillbaka den känslan när klockan är oväsentlig, bara domarns visselpipa betyder något.
Kanske resonerade grabbarna så här idag innan 2-1 målet: Matchen har ju allt, nej just det lite spänning saknas. Och så fick vi det, resten av historien kan vi. Påminner om barnen, när de är två som leker och har jättekul. Så ringer de en till kompis, i tron att få 50% roligare, så spricker allt.
Rip Kirby: Jag ber om ursäkt för detta. Tanken var att prova i stängd miljö om kopplingen till Youtube fungerar på ett bra sätt för att kunna bjuda på en liverapport nere i Växjö ikväll innan matchen
Idag tog Timrå en poäng (ett steg) framåt och två poäng (två steg bakåt). Jag kan INTE vara nöjd med en poäng på hemmaplan mot ett skadedrabbat Brynäs. Visst, Timrå hade också spelare borta men det spelar ingen roll. Laget måste börja VINNA!!!
Jag accepterar inga hedersamma förluster längre. Tvåmålsledning med fyra minuter kvar...
Då ger Timrå-laget Brynäs ena fingret och vips så slukar ett så etablerat lag som Brynäs hela handen.
Straffarna hade jag givit upp redan på förhand (varför får inte Nordgren slå en straff?).