På en hel dag har det kommit in 1 anmälan till Luleå så ni som vill åka med får snabba er att anmälar innan fredag kl 12 vi behöver en full buss för att det ska bli en resa.
Stefan Jalonen: Då är det jag och mina kompisar som vill åka då i stort sett. Om alla som sagt till mig att de anmält sig verkligen gjort det vill säga.
Mange: Nu ska jag inte säga nått illa om priset för resan eller nervärdera någon eller något på nått sätt. Så nu behöver ingen tracka mig för att jag gjort något av detta. Men enligt informationen så spelas premiärmatchen Luleå - TIK på en Måndag. Inte alla som har tid att åka då... tyvär.
GuRRa: Det där känns som en lam ursäkt, vill man verkligen åka så brukar det kunna gå att fixa på ett eller annat sätt. Man kan planera långt i förväg att ta ledigt just den måndagen, alternativt också då tisdagen om man inte riktigt pallar av att börja jobba 8.00 när man kommit hem 05.30 natten innan.
Givetvis så kan inte alla göra så, men åtminstone så pass många att man kan fylla en buss. Trist hursomhelst. Dock så lär vi som anmält oss ta minibuss upp då, vilket ofta brukar vara roligare än storbuss. Åtminstone ibland. =)
Knylan: Sant, mininbuss vore roligt. Tycker även att Resegruppen borde ha gått ut och marknadsfört resan lite tidigare än en vecka innan match. Hoppas det löser sig på något sätt.
GuRRa: Fel ordval, mkt möjligt. Tycker endå att en resa på premiären skall vara ett måste.
Mange: Vadå marknadsfört en vecka innan match! Vill man åka, så visste man i våras att premiären är i Luleå! Att det skulle arrangeras någon form av samåkning/supporterresa var väl inte så svårt att förutse! Nä jag tror att det är kombinationen jobb/avstånd/vardag som gör att så få anmält sig. Fiasko är definitivt fel ord... Att bra initiativ som inte slog så vl ut skulle jag vikja kalla det! Sen är det väl kanon om det blir åtminstone en minibuss! Själv har jag så många barn och så få semesterdagar kvar att jag blir hemma. Men initiativet med arrangerade supporterresor aä alltid kanonbra!
Igår när jag lämnade Luleå strax efter skymning hade kvicksilvret i termometern hunnit sjunka till bara någon ynka plusgrad. En timme senare landar jag på Arlanda 90 mil söderut. Stockholm hälsar mig välkommen med 15 grader.
För övrigt konstaterade jag vid ett besök i Coop Arena under söndagkvällen att mediakuben hängde på plats i taket. Hur många repriser vi får se där i premiären är upp till gubbarna i laget att bestämma!
Janken: Säger ingenting om att det är fel att ta initiativ till resor. SK har en särskilld "resegrupp" som ansvarar för att ta fram reser till matcher. Förstår att det kan vara svårt att komma loss för dom som jobbar och har barn etc.
Tycker endå att 40personer inte är någonting att få ihop men tydligen. Priset är bra, det är premiär, lite långt visst - men roligt.
Självklart är det bra att en minibuss iaf går upp om de nu blir så, men jag tycker själv att det ska bli minst en buss. Mer kan man inte begära i detta fall
Det ser ut att bli mini-buss upp till luleå alltså, synd. Hur funkar det då? i en mini-buss går det väö ganska exakt 8 pers? Om vi leker med tanken att 11st har anmält sig på fredag, är det då de 8 först anmälda som får åka?
Åke the myth: Om man läser det som sas i chatten torde det ju stå helt klart hur man prioriterar målvakterna, iaf. Antti Jokela är uttalad förstemålvakt, så länge Kimmo inte kan stå. Jimmy Danielsson verkar få stå på tillväxt hos S-vall ett tag till..
Åke the myth: En bit elkabel och en bild på Hardy Nilsson, det är tydligen den senaste modellen. Själv använder jag Wildetröjan, fungerar nästan lika bra.
oraklet: Nä de är ju sant.. Men förhoppningsvis så har han hamnat där av nån som har tage fel rött lag..Men om de hade vare så så hade de säkert vare en hel sida med det nu på aftonbladet så än har ja inte sett nå sånt.
Mange: Det kommer att gå resa upp till Ö-vik den 27/9-04 och till Mora den 4/10-04 så alla kan börja anmäla er till dom resorna nu om ni vill på [email protected] eller till Roger på tfn 070-690 39 61 mer info om priser på resorna kommer senare
För resa till Luleå ser det ut att inte bli (11st anmälda)
bar mofftak: Sjukt egentligen; det gnälls ganska friskt om Timrås spel under matcherna här inne (ingen nämnd, ingen glömd). Forechecken klickar inte, passningsspelet är bedrövligt, defensiven obefintlig och slarvigt, anfallsspelet är trubbigt.
vill åka med får snabba er att anmälar innan fredag kl 12 vi behöver en
full buss för att det ska bli en resa.
Anmäler på [email protected] eller Ring mig på 070/6903961 Roger
endast 220 kr inkl entré
nu är det 8 st som är anmälda