LingaN: Roligt att den som skrev artikeln ser det som ett misslyckande om man missar slutspel för att raderna efter skriva att han/hon tippade laget på just plats 9-10... Kan man säga att skribenten redan innan säsongen visste att de skulle bli ett sk misslyckande då ?
FM: Ja, det hade det sannerligen kunnat vara. Minns att SSK tog ledningen i det djupt ångestfyllda dramat. Men som tur var så hade vi matchhjälten och säsongsräddaren Pelle Hallin i laget. Ja, och på tal om rubriken och Pelle själv så kan vi faktiskt dra en parallell mellan detta och hans farsa som idag fått sparken från SSK. Någon som är mer förvånad över detta än när Mats tog steget ned i båset? Vilket var mest oväntat, liksom?
Manderville: Nej tack; ingen pappa Hallin! Men nu har tränarkarusellen dragit ingång verkar det som (lite snurrigt har det visserligen varit redan tididgare...). Det ska bli spännande och se åt vilka håll dom snurrar iväg. Och vem lyckas Timrå hugga?! Vi har redan en bra Hallin; och det räcker;)
Jean1: Jag tycker att det inte finns någon som helst anledning att "byta" ut "Kenta"! Han har dessutom ett år kvar på kontraktet och Tomas Johansson säger att han inte har någon klausul som gör att han kan bryta det. Dessutom säger han att Timrå inte har någon som helst avsikt att byta tränare!
Fet-Ecke: Jag har inget emot Kenta; med det är med tränare som med lakan - när det börjar bli lite knöligt och man ligger illa till så ligger ett byte närmast till hands. Och som det har skrikits efter Skrikegård nu så undrar jag hur det blir...?! Vi vet ju hur snacket går här: Byt ut allt och alla!!
Det enda som är säkert är välä att inget är säkert...?
Fet-Ecke:Tack o bock.Jag blir nämligen glad för detta.Jag tycker faktiskt att vi har annat att tänka på än att byta tränare inför nästa säsong.Vi har väl inte så många spelare på kontrakt över nästa säsong.Tack igen detta värmde.
I kväll har vi på RS publicerat en gästkrönika "Det hade kunnat varit värre".
Läs och tyck till om den. Ni hittar den i länken.