Tycker det var starkt av Timrå att vinna borta mot S-tälje. Vi får hoppas att detta var vändningen som vi väntat på. Det är som bekant mycket psykologi inom idrotten. Varför det ibland går bra medan det ibland går dåligt är inte enkelt att svara på. Jag önskar och hoppas att Timrå skall slippa kvalserien och chansen finns om man lyckas vända och börjar vinna igen. Lycka till alla spelare och ledare och jag vill även säga att det var starkt gjort av Peo att stiga av på det sätt han gjorde. Jag hoppas att det inte finns några hard feelings inom klubben, utan att vi nu ska se framåt mot nya segrar tillsammans med en ny tränare, alla spelare och supportrar och sympatisörer! Timrå behövs verkligen i elitserien!!
jag skulle inte säga att det "har vänt" men om killarna krigar till sig en 3poängare mot hv så skulle tik må mycket bättre .. även poäng nästa bortamatch skulle vara bra att ha ..
Även en vändning på gästboken. Vad har hänt med alla pessimister?!!! Ni som nervärderat Timrå de senaste veckorna! Kan det vara att gästboken helt enkelt domineras utav medgångssupportrar?!
Ska tillägga att matchen lika gärna kunde slutat oavgjort om det inte varit för Gabbes misstag!!! Det var ett självmål, inget annat! Om det inte blivit tre poäng hade det varit helt andra tongångar här i helgen.
Klart det var en vändning! Ett steg åt rätt håll, kollektiv kämpainsats. Klart att många supportrar är totalt utlämnade till sina väldigt direkta och ärliga känslor, sin desperation. Men man behöver inte göra en avhandling i konsten att göra en dålig stämning ännu sämre genom att kalla folk för medgångsupportrar. Alla är olika och lyckas de som ser ljuset i mörkret förmedla de små betydelsefulla sakerna som de ser och tycker är verkligt, som en motbild till det kompakta dystra så är det väl bra. Peppning. Realistiska romantiker eller romantiska realister??! Vem är du? Romantiker älskar lidandet. Timrå IK blir mångas kors att bära när det går dåligt. När det går bra blir fler evangelister och predikar sin tro. Inte så konstigt egentligen. Fast det är lättare om fler hjälper till när det går tungt. Kanske en del går med i motståndsrörelsen först efter krigets slut.. det må vara hänt. Det kan jag bjussa på. Vi sitter alla i samma båt ändå. 1000% Passion, 1000% spänning 1000%hockey -Timrå iK
Nu måste TIK undvika "kissa på sig effekten" dvs. först blir det varm och skönt och sedan kallare än kallt...
Nu gäller bara några få viktiga saker... Analysera läget. Vad är det absolut värsta som kan hända? Skriv upp alla saker på en lista.
När man sedan får klart för sig vad det värsta som kan hända är så vet man det och slipper bekymmra sig om vad det kan vara. Då kan man börja focusera på stegvisa problemlösningar i stället för mörkerångest. Det här är vanlig förbaskad grundpsykologi eller sk. sunt bonnförnuft.
Sedan är det bara att jobba på.
Jag känner mig förövrigt som en förbaskad svikare som är tvungen att lägga så mycket energi på mitt jobb att jag faktiskt missat några matcher som jag borde åkt på. Men jag kommer givetvis tillbaka... Precis som Timrå IK kommer att stiga upp ur dom sotiga ruinerna efter den senaste manglingen.
Hej Madde jag tycker helt klart att Hammarby bör ta Timrås plats i Elitserien. Dels för att Boorken är en chef dels för att Hammarby har hockey kultur. (7-SMGuld). Timrå saknar en stor del rutin i dessa sammanhang. Nä Bajen torde befinna sig i det svenska hockeyfinrummet. Då Timrå är endast en liten håla mellan Härnösand och Sundsvall. Vi bör ha ett av landets anrikaste hockeylag i Elitserien (Hammarby).
Micke28: rutin är faktiskt mer eller mindre en färskvara. Sm guld från 40talet genomsyrar inte dagens verksamhet. Snarare pengar. Lyckas bajen ta sig upp är det bevis på att om man har pengar så kan man ta sig var som helst. Släng dig i väggen Percy...
Lundberg miljonerna och sveket mot truppen som kämpat upp laget och då byttes ut och sedan i år Anschutz miljonerna.... knappast laganda. Kultur? Tror faktiskt att flera klubbar däribland TIK förvaltat pundet bättre. om de fått chansen. Jag tror att det är bra för hockeyn om klubbarna sprids mer regionalt. Att hockeykrisen(publikmässigt) i Stockholm är ett problem är inte bajen en lösning på då de bara drar 2-300 pers. ibland på sina hemmamatcher. At uttrycka sig nedvärderande mot Timrå gynnar inte synen på dryga 08or som flera inkl mig inte trodde äkta bajenfans om. Klubbarna har faktiskt en hel del gemensamt. Vad det gäller rutin i elitsammanhang rent statistiskt så har klubbarna ungefär lika många år i hockeyns finrum.
Absolut! Jag håller med dig, Timrå är dom bästa så dumpa dom negaktiva! Jag gör allt för Timrå. jag var i Scaniarinken och det var den skönaste vinsten på 366 dagar.' Alla kämpade!
Kultur tradition och hjärta, är tre vicktiga ingredienser i ett bra lag, och det kan inte köpas för miljoner, för dom köper man ett nytt lag som är ännu osamspelta och som inte vet vad de ingredenserna betyder,,,,utan du får spelare som funderar på vilken klubb du ska spela för nässta sässong då det går tungt, istället för att dom kämpar och offrar sig, för den klubb dom för närvarande har kontrackt med,,,,,
Summa summarium,,,
Lågavlönade spelare offrar sig för klubben.
Högavlönande spelare springer hem till mamma och grinar då det gör ont,,,,,
HH: Det optimala måste vara högavlönade spelare som offrar sig utav bara sjutton för klubben. För själva högavlöningen måste väl bero på erfarenhet och kunskap?
Någon som vet hur det går med supportermatchen? En annan ligger i med isträningen. Skrapar rutorna på bilen ca en gång i veckan. Jag tror att Kung Bore är påverkad av Timrås öde och vägrar bidra med mer än "fjollvinter" innan skåpet står där det ska stå.
Smokey: Kolla in Zäta, han lär väl ha en och annan krona men försök hitta en match där han varit dålig.....Grabben gör inga dåliga matcher, helt otroligt egentligen, snacka om hög lägsta nivå på honom...
Angående suppmatchen så har jag isgata ute på parkeringsplanen och får gratis träning varje gång jag går till bilen, och vad jag har hört så ska det bästa vara att vila sig i form.
HH: Sitter och studerar lite spelupplägg mm. Har hittat en ny variant som nog måste passa bra, "anfalla i flock" är ett nytt begrepp som kommer att ge utdelning, kanske nått för A-Laget att ta efter sedan vi har vunnit suppmatchen.
Jo har sett den teorin på en film jag råkade springa förbi, om anfall i flock, eller grupp arbete som man även kan kalla det, verkar rörigt på något vis, och framkallar bara prestations ångest,
Då tror jag hellre på två och två modellen, med rappa handleskott som avslut,
HH: Ja nått nytt begrepp kanske det inte är att anfalla i flock. Alla ni som läste tidningen Buster känner kanske till Super Mac och det var väl där det kända ordet att anfalla i flock myntades.
Sen tror jag att alla skulle skrika Mahogny också i samband med anfallen. Och Super Macs stenhårda skott som skickade in målvakt och allt i maskorna ska självklart bytas ut mot stenhårda handledsskott av oss men målvakt och allt annat ska fortfarande in i maskorna, helst då den tredje maskan uppifrån, där sitter dom skönast......
Hoppas att vi inte skrämmer upp ifsh:s målis nu så att han måste ta med ett packe up and go till matchen...
lite reflexioner från sidan... ni snackar om grishockey hit och dit,vad var det då ni spelade här i stan i lördags? stök å bök å sarg ut helvete va tråkigt,nu ska det sägas att tälje va hyfsat ointresserat så man kan lätt säga att motivation slår klass iaf. vad gäller detta sömnpiller. det var otroligt dålig klass på era pojkar,sorry. det är nog bara ni själva som tycker att ni spelar så baskat roligt,det tycker då inte övriga sverige och dessutom har jag aldrig varot på en elitmatch och motståndarklacken varit mindre än antal spelare på isen. nä,kom in i matchen och inse att ni inte e bättre å fortsätt med dödgrävarhockeyn,erat ända halmstrå till fortsatt existens.
jorre: När jag ser ett inlägg som ert kan jag bara inte låta bli att svara. Om ni motiverar er bedömning av Timrå IK:s spel genom att ha sett en match så bör ni också veta att matchen SSK-TIK inte speglade den hockey vi är vana att se, vare sig från SSK:s eller TIK:s sida. Klassen på Elitserien över lag har blivit sämre med åren genom spelarflykt men jag klankar därmed inte ner på spelarnas val att hellre spela där pengarna finns.
Timrå har gjort sig kända på att spela anfallsglad hockey, vilket kanske inte visat sig vara ett lyckligt fall under alla omständigheter. Matchen SSK-TIK var en match som inte kommer vara ihågkommen av många men det var en symbolisk seger för Timrå som inte vunnit på många omgångar. Bra hockey får vi tyvärr inte se i alla matcher i Elitserien men det är vinst som räknas. SSK håller heller inte den klass som kan förväntas av ett elitserielag men utgången kommer att visas efter säsongen. Leksand kommer antagligen att gå upp i högsta serien och det kan mycket väl tänkas att man byter plats med SSK... själv hoppas jag att Timrå slipper hamna i det läget men om man så gör, kommer jag fortfarande att ha hjärtat i Timrå IK.
Antalet bortasupportrar brukar generellt vara väldigt många i de flesta fall för Timrås del men efter allt för många förluster är det förståeligt att inte alla åker till Södertälje, det är inte gratis att följa laget i alla matcher och allvarligt talat så är ju inte SSK direkt ett topplag som genererar speciellt stort intresse...
jorre: Det låter märkligt, det att Ssk skulle vara ointresserade och omotiverade. Här hade Ssk ,mot seriens bottenlag, ett gyllene tillfälle att etablera ett avstånd till strecket mot ingemansland. Joji...
jorre: Häng med SSK till Luleå så sätter jag en kanna avslagen lättöl på att du kommer att uppleva något liknande... Men då ur ett motståndarperspektiv. Det vill säga maximalt EN fågelholksgapande SSK:are (DU!) Men som endast såsig hemmasupporter så är det lätt att drabbas av inavelns märkliga perspektiv... Spelar du banjo?
Nu är vi TIK:are glada att i alla fall kunna mönstra fler supporters i "bonniga" Tälje än vad det var spelare som värmde på isen...
Stå upp för inaveln och jorreismen! Åk på fler bortamatcher.
svar zebelon. vilket lag man möter ska väl inte spela nån roll,det e väl det egna laget man åker för att stötta eller?,speciellt i erat prekära läge. sen tror jag mig ha en hyfsad bild av hur lagen spelar ,och jag vidhåller att ni inte alls spelar nån trevlig hockey. "z" är alldedes för ensam där uppe och dessutom är det nästan tjänstefel att han används till allt,ink.kapten,det säger nog allt hur ihåligt det är. i övrigt är det nog ingen spelare som något lag i elitserien skulle vilja ha från eder trupp,tyvärr. Matuschkin,en spelare som bor i umeå,och som tränat med teg,Åhlund som fick sparken för ett par mån. sen,det visar hur dött det är i eran trupp. för att inte gå in på challe berglund!!!!!,timrå verkar vara jättepoppis att spela i,det måste ju bero på eran trevliga spelstil....
jorre.. ta det lilla lugna nu..om du är besviken på att TIMRÅ IK inte spelar den hockey som dom är kända för så behöver du inte komma in här o vara otrevlig..när du läser Smokeys o HHs inlägg så finns det MYCKET ironi i dom.. att dom svarade tillbaks är ju att du angav TONEN i ditt första inlägg..varva ner så ska du se att dessa två nämda herrar också hamnar på den nivån..
mikenomad: Tror ChipsDick gjorde det medvetet. Han visste att han skulle bli avstängd över jul och nyår. Nu får han vara hemma och umgås med släkten och barna och käka chips och dricka öl, istället för att åka till Östersund o Vimmerby bla.
Jag önskar och hoppas att Timrå skall slippa kvalserien och chansen finns om man lyckas vända och börjar vinna igen. Lycka till alla spelare och ledare och jag vill även säga att det var starkt gjort av Peo att stiga av på det sätt han gjorde. Jag hoppas att det inte finns några hard feelings inom klubben, utan att vi nu ska se framåt mot nya segrar tillsammans med en ny tränare, alla spelare och supportrar och sympatisörer! Timrå behövs verkligen i elitserien!!