Johan J: Ja visst "inte bevisat nåt" var ju en klar överdrivt från min sida. Det var inte riktigt vad jag menade. I det stora hela vad jag menade är att såpass många spelare i laget kan räknas som "icke-etablerade" och det är det som oroar mig
Kasparov: Du skrev: "Blir en ung spelare "för" bra så väljer han ju ändå bara att spela i nån annan klubb..." varvid jag inte kunde hålla mig och kommentera. Zetterberg har varit outstanding i Timrå i tre-fyra års tid och trots det stannat kvar i klubben. Att han stack till just Detroit hör inte till ämnet men det gör däremot att han nobbade kontrakt från såväl Djurgården och MoDo långt innan dess.
dr-nix: Nej, du har så rätt. Alla har sin position och sin uppgift i en lagsport. Det innefattar för en högerforward i det här fallet att spela fram och gärna sätta någon strut själv också.
dr-nix: poängligor säger ju en del om istid och annat... Att kalla nån spelare rutinerad efter ett par år som halvordinarie i Djurgården låter tveksamt i mina öron.
om bara ni kunde ta och glömma bort förra säsongen så blir allt bra för kolla i kalendern så får ni se att det är den 13:e September 2002!! och inte 2001..detta är en helt ny säsong med helt nya förutsättningar, denna säsong har spelarna avsevärt bättre fysik o.s.v. om ni vill hålla på med era jävla syjunta sätt så be my guest men jag tänker tamefan inte lyssna på er...
dr-nix: Söderström har växt till sig betydligt. Han verkar ha blivit mycket starkare men det är men honom precis som med övriga truppen att elitserien avgörs under 50 grundseriematcher och försäsongen har föga betydelse när väl serien drar igång.
Kasparov: är du avundsjuk på dom andra klubbarna?!
Hansson har han inte bevisat något?! är du helt från vettet.. Sjögren kan jag förstå om du är skeptiskt mot men det jag har sett av honom säger mig att han är väligt bra..
Söderström briljerade stundtals förra säsongen men han var allt för ojämn och personligen tycker jag han var lite för självisk i sin spelstil men i slutändan har han iaf fått mig att tro att denna spelare kan bli riktigt stor..
dr-nix: Sjögrens statistik i Djurgården talar för sig själv.
2000/2001 Plats 20 i den interna poängligan efter fyra mål och ett assist på 35 matcher. I slutspelet på 18 plats i den interna poängligan. 1+1 på 16 matcher.
1999/2000 Samma placering (20) under grundserien efter 1 mål på 13 matcher. I slutspelet blev poängskörden densamma på 12 matcher.
dr-nix: Suck. Försök förstå: Jag har inget emot spelarna. Eller laget. Tycker bara det ser jävligt tunt ut. I jämförelse med de andra elitserieklubbarna, naturligtvis.
Och jag står fast vid att de på listan (förutom Carlsson då) är antingen är unga eller så har inte bevisat nåt speciellt.
Johan J: Backlinjen ser väldigt bra ut Martin Lindman kommer nog att bli TIK's bästa back denna säsong, Koskinen har jag ingen uppfattning om men han är säkerligen en stabil back, Mats Hansson är nog TIK's nästa stjärna(med TIKmått mätt) om man räknar bort Söderström då som kanske kan slå igenom denna säsong om han visar sig vara stabilare bl.a.
Kasparov: Om vi jämför backbesättningen med fjolårets så tycker jag det ser bättre ut i år iallafall. Rajamäki har bevisat att han håller och Källarsson var ingen dålig back när han valde att åka hem. Unge Mats Hansson tog hans plats! Daniel Casselståhl är inte heller dålig. Jindrich agerar säkert trots hans relativt unga ålder. Vad kan Kalle Koskinen och Martin Lindman tillföra?
Timrå får finna sig i att vara förlusttippade genom hela säsongen men det gör bara segerns sötma ännu sötare!
Selina: Det jag såg av 13. Henrik Eriksson under tre matcher i SCA-cupen ger godkänt betyg även om hans offensiva arbete inte ledde fram till mer än ett mål. Minns inte målet mot Sundsvall som betydde ledning 2-1.
6 Patrik Wallenberg - inte sveriges bästa kanske men han har potential 10 Christian Söderström - varit ojämn men han kommer att kliva fram denna säsong hoppas jag 12 Robert Carlsson - oförlåtligt att du ens sätter denna spelare på denna lista. 13 Henrik Eriksson - har inte mycket att säga men han är en spelare som jag tycker har vissa kvaliter att tillföra laget. 14 Niklas Nordgren - tror att han växt in dressen lite mer inför denna säsong 16 Per Hallin - denna spelare är juh bra varför trackar du på honom???? 17 Niklas Zetterström - han är fortfarande ung men lovande 23 Christian Sjögren - en av dom som imponerat mest på mig hur i helvete kan du säga (har du ens sett honom i action????) att denna spelare är dålig?? 18 Erik Tägtström - utlånas till S-vall nuff said 21 Mats Hansson - stor talang också oförlåtligt att du sätter honom på en sådan lista.. 36 Pär Styf - En hyffsat bra back har absolut inget emot honom 8 Sanny Lindström - denna spelare kommer nog att bli en av TIK's bästa backar denna säsong tror jag
F.Ö. så undrar jag vad i helvete det är med din attityd, jag tycker att din attityd till laget är helt åt helvete ärligt talat..
Johan J: Jo visst finns inte de ekonomiska förutsättningarna att värva hur som helst. Men, tycker ändå att man har spetsat in sig på "ung och hungrig" lite väl mycket. Även med en mindre plånbok kan man värva rutin!
Det hjälper liksom inte att värva Krykov, Koivunen och Åkerblom när halva laget är under 25.
Kasparov: Nisse och Henke E. var rätt likvärdiga spelare i mina ögon i alla fall...tydligen i ledningens oxå. Bör inte killen få en chans att visa vad han går för på sin ordinarie plats innan du tar till sågklingan?
Kasparov: Där håller jag inte riktigt med dig! Henrik Zetterberg var numret för stor för Timrå i flera år innan han slutligen lämnade laget för spel med Detroit i NHL inför denna säsong.
Kasparov: Håller med dig till viss del i att laget består av unga och orutinerade spelare. Nu tillåter inte ekonomin att man storvärvar som till exempel Södertälje och Linköping har gjort inför denna säsong utan vi supportrar får snällt nöja oss med det material vi blivit tilldelade. Nubben har gjort allt vad som står i hans makt och tagit hit två duktiga tränare. Återstår att se vad de kan uträtta med de spelarmaterial de har till sitt förfogande.
Lindström, Wallenberg och Sjögren är tre osäkra kort utifrån. Vad gäller Zetterström, Tägström och Hansson så måste man släppa in yngre spelare under från organisationen så att de får möjlighet att växa in i kostymen. Carlsson och Söderström är duktiga men alldeles för ojämna i sin nivå. Halvardsson skrev tvåårskontrakt redan när han kom hit och det är bara för oss att hoppas utvecklingen i Timrå för honom framåt spelmässigt.
Selina: Inget mot Henke Eriksson personligen, men han har liksom halkat med i lagbygget på nåt vänster år efter år. Bättre spelare har fått gå, tex Anders Nilsson
Kasparov: varför dömmer du också ut U20 landslagsmannen som tydligen IMPONERAT mest i hela landslaget Mats Hansson..bl.a. Sanny Lindström har också visat att han inte går av för hackor o.s.v..
Kasparov:Varför dömer du ut Henke E.? Okej att han inte gjorde någon lysande fjolårssäsong,men glöm inte att han då blev mer eller mindre tvingad att gå in som center pga alla skador i truppen...
Nej jag säger då det. Det här laget håller inte elitserieklass. Alldeles förlite rutin. Fan kolla igenom Timrås lag. Alldeles för mycket ungt och oprövat. Jag saknar tyngd och stabilitet.
Glöm slutspel, i bästa fall, kanske kanske en 10:e plats.
rådbjer: Riktigt fyndigt skrivet;) Varför inte ta TIFO-pengarna och köpa joggingoveraller till Lill-kenta och Anders. Sedan får vi döpa om dom till: Kent-Anders.
mike66: Säg så här: Ingen ZZZZZZZ (latan) i laget, ingen FFFFFF (arnerud) Tror inte på TIK loosat 2 ggr mot Mora som tar sig förbi Leksand i år, kan det bli annat än dyngpisk i serien.
Vi skulle ha behövt 2 joggingoveraller i tränarbåset!
hehe näe men allvarligt talat så tror och hoppas jag på Micke Lind denna säsong, det jag har sett av honom i försäsongen har iaf fått mig att tro att han kan göra en ganska bra säsong han var juh inte för så många säsonger sedan en av Poängkungarna i TIK...
Säg så här: Mora IK, världsklass, tjofftjoff ända in i kaklet. Jag tror på Mora i år, dom kommer att bli farliga. Dom går nog förbi Leksand efter den här säsongen!
mike66: jo jag håller med, vi torskar på en träningsmatch ÅH NEJ!!!! vi lägger av med ishockeyn och går tillbaka till fotbollen och byter tillbaka namn till Wifsta/Östrand IF -__-
bar mofftak: Sjukt egentligen; det gnälls ganska friskt om Timrås spel under matcherna här inne (ingen nämnd, ingen glömd). Forechecken klickar inte, passningsspelet är bedrövligt, defensiven obefintlig och slarvigt, anfallsspelet är trubbigt.
I det stora hela vad jag menade är att såpass många spelare i laget kan räknas som "icke-etablerade"
och det är det som oroar mig