1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591431 inlägg · 6216 ämnen

DIF - Timrå IK 2007-10-09

« · 920954 · » Till forumet

Sv: DIF - Timrå IK 2007-10-09
fighter: Hynning hade tydligen känning i ett knä denna gång.
Lotvonen sjuk och borta ikväll. Lall on .. Lall on..
Kommentera

actionleif: ljumsken står det i sundsvallaren,men skit i det,det börjar bli tjatigt nu med skador,speciellt så här tidigt.
Kommentera

fighter: Och i Dagbladet står det att han skadade knäet mot SSK och har därför inte kunnat prestera bra.
Men nu ska han vila och skadan ska utredas
Kommentera

känns som om det är dags för en trepoängare nu, sist var väl mot modo ?
Men det känns väldigt ovisst, när man ser lag som mora spöa lag som hv på hemmaplan
Kommentera

ralus: håller med om att det känns ovisst. Elitserien ser ut att bli jämn i år. Bottenlagen grisar hem poäng på hemmaplan hela tiden.
Kommentera

Det kommer att bli en svår match mot DIF. De får tillbaka en hel del spelare framförallt Bremberg, vi har några spelare borta.
Notera att vi inte vunnit borta mot DIF sen 2005!

Trender är till för att brytas men tyvärr blir det inte ikväll, spec. inte efter 2 matcher med uselt spel, det håller inte mot ett så svårt bortamotstånd som DIF.
Tips: 5-1
Kommentera

ralus: Jag tror vi kan skrälla ikväll, men det blir mycket, mycket tufft.

DIF får tillbaka ett helt gäng spelare. Eller vad sägs om Ölvestad, Linkan, Axelsson och kanske också Ronnie P och Oscar E. Dessutom gör Ossi Väänänen debut.

Medans vi har Hynning knäskadad, Lotvonen sjuk och Jonte borta på obestämd tid.

Nu ska vi kanske inte blanda in Tenkrat i det här än, men vi saknar jäkligt duktiga spelare måste jag säga. Och DIF får tillbaka mycket kompetens. Vad menar jag med det här nu då? Jo att allt är precis som vanligt när det gäller Timrå IK. Och jag börjar bli jävligt less på det.

Men, jag tror vi skräller.

Come on!!
Kommentera

Skarin: Om det ska bli vinst så måste försvaret stämma. man måste spela som aik gjorde två första perioderna senast i e-on. Då vinner man.
Kommentera

Hahl Bundy:

Artikel om Challe på Svenska Fans !
Kommentera

mattias - 74: Ja, han är inte så blyg med orden direkt(ordbajseri).
Men det är ju skönt att han är taggad iallafall.
Kommentera

Det är lite synd att dom lirade idag, jag kommer ju fokusera på GIF S-vall ikväll som har en nyckelmatch att spela på IP. Om jag inte ser den matchen på tv får jag väl följa bägge matcherna via datorn.
Kommentera

dr-nix: Gör så du, båda 2 känns som intressanta matcher. Även om Giffarnas känns mer betydande. Men ska man se från Challes sida så är nog den här matchen mellan TIK-DIF en av årets viktigaste för honom tror jag. Hoppas bara att han får åka från globen med huvudet högt, men det tror jag.
Kommentera

dr-nix: Ja det här blir en extra spännande sportkväll,jag för min del flyttar in datorn till tvrummet och ser bägge matcherna,ljudet får jag alternera.men det ska bli spännande,jag har varit giffare sen jag var en tvärhand hög,men nu ligger nog timråik närmast hjärtat,det är roligare med hockey.
Kommentera

TJ: Kokko kommer göra en kanon match ikväll han. Nu när han fått förtroende att spela i första linan..Sen kommer Pärssinen göra sitt första mål ikväll åxå..
Kommentera

fighter: Jag saknar Hedström.
Kommentera

Uddan: Ja hoppas kan man ju. Det är dax att dom 2 kommer igång, särskilt Pärssinen nu när Hedström och Hynning är borta. Jag kommer att hålla tummarna iallafall!
Kommentera

TJ: Hehe jao precis.. De har man gjort sen ES starta i år :)
Kommentera

Hahl Bundy: ja vem saknar inte den raketen. Hoppas han kommer tillbaka snarast. kommer verkligen att behövas tror jag.
Kommentera

Hahl Bundy: ja det gör jag ochså,det är jonte och knasen=robban carlsson som ligger närmast mitt timråhjärta.
Kommentera

fighter: Knasen:) Själv är jag för Styf, även han har lång och trogen tjänst. Även om han börjar bli till åren. Man saknar honom när han slog lite mera.
Kommentera

TJ: Jag håller med Styf behövs men han behöver bli lite mera arg i närkamperna.. :)
Kommentera

Hur många tappra åker ner till matchen idag?
Kommentera

Uddan: Precis, lite mer ilska vill vi se. Men han är ju inte ensam om att behöva det. Ibland känns det lite väl lungt i Timrås bås. Ingen som man känner kan riktigt slå nån på käfften för att dom inte kan bete sig. Visst finns dom men kommer dom att göra något den dagen det behövs?
Kommentera

TJ: Robin Jonsson borde ju kunna de kan man tycka.. Sen Jätte bebisen Lotvonen måste ju tuffa till sig ordentligt..
Kommentera

Uddan: Mhm, samtliga tycker jag ska tuffa på sig. Men som det är just nu så har dom ju inte riktigt behövt det heller. Men det lär ju behövas senare på säsongen. T.ex om det delas ut en riktigt ful tackling såp måste ju någon kunna kliva dit med lite jävlar anamma!
Kommentera

TJ: Ja verkligen eller en på åkning på målisen våran.. Då ska de smälla utav hel...
Kommentera

Uddan: Menar ju det, för att göra något sånt ska man inte komma ostraffat ifrån. Då ska man bli harmynt eller tandlös tycker jag.
Kommentera

Yellowcard: Skarin, Knylan, Ambroo, Jimmy och Kattiz bilar ner iallafall.
Kommentera

TJ: Jo men oftast så är de bara en handske upp i ansiktet inge mer.. Så vekt..De ska smälla så de hörs....
Kommentera

actionleif: Trevligt att se att några for iallafall. Själv får man väll skylla på att man inte har tid. Även om det är att böja lite på sanningen.
Kommentera

TJ: TIK 08 kommer väl att vara där?
Kommentera

Uddan: Ja, endera det eller att det syns efteråt iallafall. Lite blod har väl aldrig skadat:)
Kommentera

Uddan: Det lär dom säkert vara. Hur många är dom nu förtiden föresten? Nån som har koll?
Kommentera

TJ: Haha precis.. :)

actionleif har kanske koll på de..
Kommentera

Uddan: Jag har ingen koll på det men sätter 20 kr på att El Maco vet något..
Kommentera

actionleif: heh ok
Kommentera

actionleif: Haha, kommer att sluta med att frågan kommer tillbaka till dig. Oavsett hur många dom är så blir det nog fler än Djurgården. Är det inte så det brukar vara?
Kommentera

andyo: Jag promotar denna tråd just nu.
Kanske det, trodde inte folk hotade tränare men när jag läser Brynäs upploppsbok, så kan jag börja ana att det kan vara så ibland.

Bättre att skriva av sig sin frustration.
Kommentera

Hahl Bundy: Haha klart som fan att folk hotar tränare, har du aldrig hört talas om det? Iofs är det ju mest i fotboll, men ändå.

För mig får dom gärna skriva av sig här inne, jag tar inte åt mig något. Men dom får ju räkna med att kanske jag, du och andra här inne sätter emot också.
Kommentera

andyo: Jag är naiv :)
Kommentera

Åkerlund i kassen i kväll enligt Dagbladet.
Kommentera

T T:

Då ökar mina chanser markant att jag vinner på Oddset då eftersom jag har Djurgårdsseger :-)
Kommentera

mattias - 74: ... och bara därför så förlorar du och Timrå vinner!
Kommentera

Neeej. Inte Åkerlund! Annars är det klar stryk-känsla idag. Kommer nog dröja minst en månad till innan Timrå kan gå för full maskin
Kommentera

Ge mig frid och vinn! Ge mig tillfredsställelse och åk skridskor för allt vad tygen håller. Inget jävla halvdant idag tack!
Kommentera

Kerstin_k: Hjärnan säger DIF-seger...Hjärtat klappar för DIF 1 - 3 TIK
Kommentera

RocknRolf2: Hur löser du tv-krocken i kväll då, Bysse?
Kommentera

T T:
Du menar Gifsundsvall på tv4 sport kl 19
Timrå ik på säsongskortet, kl 19
Grannfejden ifrån Huljen på tv3 kl 20
:-D
Kommentera

RocknRolf2: Håller med, även om jag tror att det inte dröjer så länge som en månad. Men vad innebär det för kvällens match? Kommer vi att acceptera en förlust, eller ska dom tvingas gå hem?

Om det nu går så illa. Djurgården är - precis som alla andra lag i den häringa serien - jävligt svajiga. Deras återvändande + debuterande pjäser i kombination med hemmaplan vibbar dock oroväckande. Känns som att taskigt självförtroende icke kommer vara en faktor som spelar oss i händerna.

Om nu Timrå lirar Åkerlund och denne gör en sämre insats än Backe, så...tja. Då vet vi alla varthän det barkar. Håller han emot och det blir lite fart på grejerna framåt kan det gå hur som helst. Skulle bedöma Difarnas offensiva potential som något vassare än Timrås (så länge Tenkrat, Hynning och Hedström saknas), men deras backbesättning som något svagare defensivt än våran. På pappret tämligen jämnt skägg således. Men räknar vi in faktorn självförtroende och hemmaplan blir det plus Dif.

I övrigt suger det att missa en match på 'hemmaplan'. Får hoppas på att webjäveln svajar mindre än den gjorde mot HV. Kör så det ryker!
Kommentera

TIKbiff: Haha, grannfejden går i repris hoppas jag.
Kommentera

« · 920954 · »